2012. május 24. csütörtök, 11:09
A vadonatúj Mazda CX-5 hivatalosan is a világ egyik legbiztonságosabb gépkocsija lett, miután megszerezte az Euro NCAP lehető legmagasabb fokú, ötcsillagos biztonsági minősítését.

A Mazda CX-5 kompakt szabadidőautója, amely 2012. februárjában került bevezetésre Európában, mind a négy biztonsági kategóriában a legmagasabb szintű eredményt érte el A vezetővédelem, a gyermekvédelem, és a menetbiztonsági segédrendszerek terén elért eredmények (94 %, 87 %, és 86 %) mind magasan meghaladják az ezen kategóriákban minimumként megkövetelt 80 %, 75 %, 60 % értékeket, amelyek az ötcsillagos összminősítés eléréséhez elengedhetetlenek. A Mazda CX-5 modellje annak ellenére is megszerezte a maximális minősítést, hogy a gyalogosvédelem terén az Euro NCAP által 2012-ben bevezetett, magasabb szintű standardoknak kellett megfelelnie, ahol a gépjárműveknek mostantól minimum 60 %-ot kell teljesíteniük.
A Mazda6-ot és a Mazda3-at követően a CX-5 a harmadik Mazda a sorban, amely elnyerte az ötcsillagos minősítést az Euro NCAP új rendszerének 2009-es bevezetése óta. Az osztályozást valamennyi kategóriában számos törésteszten alapuló szabványrendszer határozza meg, beleértve a 64 km/órás frontális ütközést, az 50km/h sebességgel történő jármű-jármű közötti oldalirányú ütközést, a 29 km/h-s sarokütközést, valamint a 40km/h sebességgel történő gyalogosütközést. Az Euro NCAP töréstesztjei során, további tényezők mellett az elektronikus stabilitásellenőrző rendszert is értékeli (ESC) - A Mazda a saját ESC rendszerét Dynamic Stability Control-nak nevezi (DSC).

Az Mazda új generációjának első tagja, a CX-5 egyben az első modell a japán márka palettáján, amely már a vadonatúj és innovatív SKYACTIV-Body karosszériával rendelkezik. Az ideális karosszéria megalkotásának céljából a Mazda fejlesztőmérnökei visszatértek a tervezőasztalhoz, újragondolták a szerkezeti alapelveket, anyagokat és a gyártási mechanizmusokat. Mindennek eredményeképpen a karosszéria 61 százaléka magas szakítószilárdságú acélból készült. Az első és a hátsó lökhárító belső merevítői pedig 1,800 MPa ultra-nagy szakítószilárdságú acélból készültek, amely a valaha gépkocsiban használt legerősebb acél. A Mazda ezáltal egy olyan új karosszériával rukkolt elő, amely nem csupán elsőosztályú ütközési biztonságot nyújt, de súlya is rendkívül könnyű. A Mazda az új karosszériát valamennyi újgenerációs termékében alkalmazni kívánja.
Küldés e-mail-ben: 
Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások