A modellfrissítésen átesett Mazda MX-5 az eddigieknél is élvezetesebben vezethető. A világ legkeresettebb roadsterének legújabb kiadása nem csak közvetlenebb gyorsítókészséget és fékteljesítményt kínál, de agresszívabb orrkialakítással, valamint fokozott gyalogosvédelemmel is rendelkezik.
A Mazda műszaki szakemberei tökéletesítették a gyorsításvezérlő programot (kézi sebességváltóval felszerelt modelleken), ezáltal jobb gázadagolhatóságot, valamint lineárisabb gázreakciókat értek el, különösen alacsony fordulatszámon. A vákuumos fékrásegítő optimalizálása révén a mérnökök a fékelvétel szabályozását is tökéletesítették. Ez még jobb vezethetőséget eredményezett, hála a két tengely közötti, optimalizált terhelésmegosztásnak. A pilóták elsősorban kanyarba befelé haladva fékezéskor, illetve kanyarból kigyorsítva fogják élvezni a változtatások előnyeit. Az MX-5, amely mindig is kiválóan teljesített kanyargós utakon, most még precízebben reagál a vezető utasításaira.
A gyalogos-sérülések megelőzése
Az átdolgozott MX-5 természetesen a biztonság területén is a kategória élén jár. Az új, aktív motorháztető rendszer automatikusan megemeli a gépházfedelet, ha az autó gyalogossal ütközik. Ez megnöveli a gyűrődőzónát, és megelőzi, vagy legalábbis enyhíti az elgázolt gyalogos sérüléseit, különös tekintettel a fejsérülésekre. Az első lökhárító alsó peremét megerősítettük, így az jobb védelmet nyújt a gyalogosok lábszárának. Az MX-5 immár készen áll a szigorúbb Európai Uniós gyalogosvédelmi normák bevezetésére.
Az új biztonsági rendszerek beépítésével együtt a tervezők átrajzolták a Mazda legendás kétülésesének orrát. A mélyebbre nyúló hűtőmaszk és az új vonalú lökhárító laposabb, szélesebb kiállást, határozottabb karaktert kölcsönöz az autónak, míg az új ködfényszóró-keretek és az alsó légterelő a modell aerodinamikai adottságait hivatottak javítani. Nyitható keménytetős változatban (Roadster Coupé) és vászontetős kivitelben egyaránt kapható, az új MX-5 összesen nyolcféle karosszériaszínben rendelhető, köztük a különösen látványos, új delfinszürkében. Az utastérben a kormánykerék fényes sötétszürke küllői és az azonos színű dekorpanel kifinomult, sportos megjelenést eredményeznek.
A 126 lóerős MZR 1,8 literes motorral és a hozzá kapcsolódó, ötfokozatú kézi sebességváltóval, illetve a 160 lóerős MZR 2.0 literes motorral, valamint szabadon választhatóan automata vagy hatfokozatú kézi váltóval kínált, átdolgozott Mazda MX-5 2012 őszétől kapható Európában.
Hozzászólások