A japán Év Autója Bizottság 2012. november 29-én bejelentette, hogy a Mazda Motor Corporation kompakt szabadidőjárművét, a CX-5 modellt választották meg a 2012-13. Év Autójának Japánban.
A CX-5 volt a Mazda első olyan modellje, amely a márka SKYACTIV* technológiáinak teljes spektrumát alkalmazta, az új motoroktól a sebességváltókig, a karosszériától a futóműig. A modell kiszámítható, kifinomult vezethetőséget nyújt, kiemelkedő környezetvédelmi és biztonsági teljesítmény mellett. Mindezeken túl elsőként ezen a modellen bontakozott ki teljes egészében a Mazda új formatervezési tematikája, a „KODO – A Mozgás Lelke”. A kifinomult élénkséget, végletekig hangolt dinamizmust hirdető formaterv egy áldozatára ugrani készülő gepárdot idéz.
A CX-5 fedélzetén megtalálható a Mazda újgenerációs SKYACTIV-D tiszta üzemű dízelmotorja, amely egy nagyteljesítményű benzinmotorhoz mérhető, lehengerlő menetteljesítményt nyújt, hála 420 Nm maximális forgatónyomatékának – ugyanakkor a szabadidőjárművek kategóriájában utolérhetetlen, 4,6 l/100km üzemanyag-fogyasztással és csupán 119 g/km CO2-kibocsátással büszkélkedhet.
A CX-5 értékesítése 2012. februárjában vette kezdetét, és az azóta eltelt mintegy 9 hónap alatt a Mazda Japánban 37.000, Európában pedig több mint 33.000 megrendelést vett fel az autóra. A globális kereslet mértéke meghaladta a 128.000 darabot, ráadásul az eladások lendülete a mai napig nem lankad.
Az idei Év Autója Japán versenyre bármely olyan személygépkocsi benevezhetett, amelyet 2011. november 1. és 2012. október 31. között vezettek- vagy mutattak be a japán piacon, és amelynek várható éves eladásai meghaladják az 500 darabot. A CX-5-tel együtt a mai napig négy Mazda modell nyerte el a megtisztelő Év Japán Autója címet, legutóbb az MX-5, 2005-ben.
„Rendkívül lelkesek és boldogok vagyunk, hogy a CX-5 elnyert egy ilyen nagy presztízsű díjat, egyben köszönjük és nagyra értékeljük mindazt a támogatást és bátorítást, amelyet rajongóinktól kaptunk. Ezen elismerés birtokában töretlenül haladunk tovább az általunk megkezdett úton, és továbbra is olyan autókat szándékozunk építeni, amelyhez hasonlóra a Mazdán kívül senki nem képes, hogy a jövőben is kiérdemeljük rajongóink és ügyfeleink támogatását” – hangsúlyozta Kiyoshi Fujiwara, a Mazda Motor Corporation vezető tisztségviselője.
* A Mazda újgenerációs technológiáinak gyűjtőneve. Magában foglalja a SKYACTIV-G benzinmotort, a SKYACTIV-D dízelmotort, a SKYACTIV-DRIVE automata sebességváltót, a SKYACTIV-MT kézi kapcsolású sebességváltót, a nagy teljesítményű, kistömegű SKYACTIV-CHASSIS futóművet, valamint a könnyű, igen merev SKYACTIV-BODY karosszériát.
Hozzászólások