2011. május 23. hétfő, 22:33

 

2011-ben a Mazda 24 órás le-mans-i győzelmének 20 éves évfordulóját ünnepli. 1991-ben a Mazda volt az első és ez idáig egyetlen japán autógyártó, aki meg tudta nyerni a világ leghíresebb tartóssági versenyét. A 20 éves jubileum apropóján és a verseny szervezőinek (Automobile Club de L’Ouest (ACO)) meghívására a Mazda 787B tiszteletkört tesz a Circuit de la Sarthe-on Le Mans-ban 2011. június 11-én, mielőtt az idei 24 órás verseny megkezdődne.

Mazda-787B

A 79. 24 órás Le Mans június 11-én, szombaton, délután 3 órakor kezdődik és egy teljes napon át tart. A Mazda 787B 12:30-kor kezdi meg tiszteletkörét. Mindezek mellett a versenyautó részt vesz a június 10-i Résztvevői Parádén Le Mans belvárosában.

A Mazda787B az egyetlen japán, bolygódugattyús autó, amely képes volt megnyerni a 24 órás leMazda-787B-wankel-motor mans-i versenyt. (A Mazda 50 évvel ezelőtt 1961-ben kezdte fejleszteni a Wankel-motorjait.) A versenyautót a Mazda és a Mazda versenyautókért felelős részlege, a Mazdaspeed együtt fejlesztette. A 787B karosszériáját úgy alakították ki, hogy megfeleljen a C csoport technikai előírásainak és egy négyrotoros motorral szerelték fel, amely 700 lóerős volt. A verseny előírásainak változása miatt 1991 volt az utolsó év, amikor bolygódugattyús versenyautó szerepelhetett a versenyben. Kihasználva az utolsó lehetőséget és a 17 év alatt gyűjtött tesztelési tapasztalatot a Mazda egy régi álmát valósította meg a le-mans-i győzelemmel. Ez nem egyedül a gyár, hanem a Mazdaspeed pilótáinak, beszállítóinak és a szerelőinek hosszú évek alatt teljesített, kemény munkájának eredménye.

1991 óta a Mazda 787B-t a Mazda Múzeumban állították ki Hirosimában, Japánban. A tiszteletkörre való felkészülés folyamán a Mazda restaurálta az autót, hogy ismét vezethető legyen, az 1991-es verseny utáni nagyjavítást követően először. A munkát a Mazda azon dolgozói végezték el, akik az eredeti Le Mans Challenge projekt résztvevői voltak, valamint segítségül hívták a Mazda egyik leányvállalata, a Mazda E&T mérnökeit. A restaurált 787B-t a Mazda egyik legtapasztaltabb pilótája tesztelte, és teljesítményét visszajelezték a Mazda korábbi gyári pilótái, Yoshimi Katayama, Takashi Yorino és Yojiro Terada is a Mazda saját tesztpályáján, Japán nyugati részén.

A 20 éves évfordulós ünnepség részeként az 1991-es Mazda csapat többi tagja is visszatér Le-Mans-ba. A nyertes pilótához, Johnny Herbert-hez (Anglia) csatlakozik David Kennedy (Írország), Pierre Diedonné (Belgium) és mások.

Mazda-787B-Le-Mans-1991


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER