2011. október 07. péntek, 14:56

 

A Mazda CX-5  az első autó, amelyhez a 1,800 MPa ultra-nagy szilárdságú acélt alkalmazzák.

 

 

A Mazda Motor Corporation - együttműködésben a Sumitomo Metal Industries Ltd.-del és az Aisin Takaoka Co Ltd-del - az első autógyártó, amely sikeresen alkalmazza gépjárművei alkotóelemeként az 1,800 MPa ultra-nagy szakítószilárdságú acélt. Az extra erős acél a vadonatúj Mazda CX-5 crossover SUV-ban debütál, amely 2012. elején kerül piaci bevezetésre.

A Mazda új gyártástechnológiája 1,800 MPa ultra-nagy szakítószilárdságú acélt használ a lökhárító-merevítők gyártásánál, mind az első, mind a hátsó lökhárítók belső kialakításához, amelyek alkalmazása révén mérséklődik a kár egy esetleges ütközés esetén. Az új lökhárító rudak 20 százalékkal erősebbek és 4,8 kilogrammal könnyebbek, mint a korábbi modelleknél, és kulcsfontosságú szerepet töltenek be az újgenerációs Mazda modellek könnyebb súlyában és a meglehetősen merev karosszériájának felépítésében. Az új karosszéria a Mazda áttörést jelentő Skyactive Technology programjának részeként lett kifejlesztve, és magában foglalja az új energia elnyelő szerkezetet és a magas szilárdságú acél súlycsökkentés érdekében történő, szélesebb körben való felhasználását egyaránt.

mazda-cx-5-acel-merevites

A magasabb szilárdságú acél használatával a gépjármű alkotóelemei vékonyabbakká, ezáltal könnyebbekké válnak, ugyanakkor megőrzik korábbi szilárdságukat. Mindez a járművek jelentős mértékű súlycsökkenését eredményezi: A lökhárító-merevítők súlycsökkenése azért is különösen fontos, mert mivel ezek a gépkocsi karosszéria szerkezetének tömegközéppontjától számított legtávolabbi pontba vannak beleépítve, így súlyuk jelentős hatással bír a dinamikus teljesítményre és a vezethetőségre. Ugyanakkor kellően erősnek is kell lenniük, hogy megfelelő védelmet nyújthassanak ütközések esetén. Mindezen okokból kifolyólag az autóiparban igencsak keresett az erősebb acélból készült alkatrészek tömeggyártási metódusa.

Mindamellett a szilárdabb anyagok ugyanakkor kevésbé rugalmasak, ezáltal kevesebb energiát nyelnek el ütközés esetén. Ennek ellensúlyozására a Mazda alapos kutatást végzett arra vonatkozóan, hogy a lökhárító merevítői hogyan deformálódnak ütközéskor, és a kutatás eredményeként egy olyan új formatervet készített, amely hatékonyabban nyeli el az energiát. Továbbá a CX-5 modell lökhárítói maximális szilárdságának biztosítása céljából a Mazda együttműködött Futaba Kogyo Co. Ltd-del a hegesztési technika optimalizálása és egy megbízható gyártási folyamat kifejlesztése érdekében.

A Mazda a jövőben is elkötelezett maradt a járművek súlycsökkentése és a dinamikus teljesítmény javítása mellett, megtartva ugyanakkor a magas szintű karosszéria szilárdságot és kitűnő ütközési értékeket. Mindezt teszi annak érdekében, hogy valamennyi ügyfele számára a már megszokott vezetési élményt és kiemelkedő környezetvédelmi valamint biztonsági teljesítményt nyújtsa.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER