2012. április 01. vasárnap, 16:05

 

Az új Mazda CX-5 2012-ben megkapta a "Legbiztonságosabb választás„ (Top Safety Pick 2012") besorolást, amely az amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) létező legmagasabb fokú biztonsági besorolása az autóbiztonsági törésteszteket illetően.

mazda-cx5-toresteszt

Az IIHS értékelési módszere az alábbiakat foglalja magában: frontális ütközési teszt 40 mérföld/h sebességnél (kb. 64km/h), oldalirányú ütközési teszt 31mérföld/h sebességnél (50km/h), hátulról bekövetkező ráfutásos ütközés 20 mérföld/h sebességnél (32km/h), valamint borulásvédelmi teszt az autó teteje erősségének tesztelésére. Ezen tesztek alapján határozzák meg a jármű biztonsági szintjét az alábbiak szerint: "Jó", "Megfelelő", "Határeset" vagy "Gyenge", mindezt a jármű deformálódására és biztonsági berendezések teljesítménye alapján. A gépjármű abban az esetben kapja meg a „Legbiztonságosabb választás” díjat, ha valamennyi teszt során „Jó” minősítést szerez.

A vadonatúj Mazda CX-5 az első a Mazda újgenerációs modelljei sorában, amely teljes mértékben magában hordozza japán márka áttörést jelentő SKYACTIV technológiáját, új hajtásláncokkal, karosszériával, futóművel, valamint az új 'KODO – „A Mozgás Lelke” dizájn formanyelvét. A CX-5 modellel kezdődően a Mazda gépjárművek magukban foglalják az új könnyűsúlyú, nagy szakítószilárdságú SKYACTIV-karosszériát, amely egy teljesen új vázszerkezeten, új anyagokon és új gyártási folyamatokon alapul. A CX-5 az első sorozatgyártású gépjármű, amelyben 1.800 MPa ultra-nagy szakítószilárdságú acélt alkalmaznak a lökhárító-merevítők gyártásánál mind az első, mind a hátsó lökhárítók belső kialakításához. A CX-5 SKYACTIV-karosszéria 61 százalékban magas szakítószilárdságú acélból készült, ezáltal vázszerkezete könnyebb, ugyanakkor erősebb lett.

Amióta a CX-5 értékesítése 2012. februárjában kezdetét vette az Egyesült Államokban, több ízben dicsérték a szabadidő-autók között kiemelkedő vezetési tulajdonságait, üzemanyag-gazdaságosságát, egyedi formatervét, valamint komfortos utasterét. A Mazda a lehető legmagasabb szintű biztonsági teljesítmény elérése érdekében a jövőben is jelentősen összpontosít a biztonságtechnikai kutatási és fejlesztési tevékenységére. Mindezt teszi annak érdekében, hogy valamennyi ügyfele számára a már megszokott vezetési élményt, kiemelkedő környezetkímélő és gazdaságossági, valamint biztonsági teljesítményt nyújtsa.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Szaby
0
 
 
Udv.!
Egy hete voltam CX-5 test drive-on. 2 literes benzines manualis valtos valtozat volt. A kulso formarol annyit, hogy termeszetesen izles kerdese, de az en reszemrol nem lehet osszehasonlitani egy Opel vagy VW SUV (crossover) designnal. Nagyon jol nez ki a sajto-fotokon, de ez az auto eloben is gyonyoru! Miutan attekintettem a kulso formajegyeket, beulve az autoba, teljesen le voltam nyugozve attol, ami korulvett az auto belsejeben. Nem kezdtem el nyomogatni az ujjaimmal a boritasokat, hogy el tudjam donteni hogy belesullyed az ujjam 3-4 milimetert vagy sem (ugyanis sokan ugy biraljak ezt a dolgot, mintha ez lenne az autovalasztasban a legfobb szempont). A lenyeg, hogy nincs kattogos muanyag hang az autoban, nagyon szepen es igenyesen van osszerakva! Sot! A CX-7-ben megtobb a kemeny muanyag, de par honapos hasznalat utan sem kezd recsegni, rezegni az auto, ugyanis a csaladban mar van egy 2.2 literes diesel (jelenleg 4 honapos) CX-7.
Osszehasonlitva a CX-7 menettulajdonsagaival (csak varosi hasznalatban, mert autopalyan meg nem volt alkalmam kiprobalni) sokkal kompaktabb erzetet ad, mint a nagytestver, pedig mereteit tekintve egyaltalan nincs nagy kulonbseg. Nagyon tetszik az, hogy minden apro kis reszletre odafigyeltek a tervezeskor! A kormany nincs tulzsufolva, az 5,8 colos erintokijelzo rengeteg, a japanok altal igen nagyszamban hasznalt nyomogombot helyettesit, egeszen erdekes es szep az osszhang a muszerfalon. Nincs egyetlen gomb, jelzokar, ajtonyito-fogantyu stb., amit atvettek volna a Mazda korabbi modelleibol...ebbol is latszik, hogy uj formanyelvre valtottak es egy teljesen uj autot akartak epiteni (ami sikerult is). Nagyon jol viselkedik a rosszabb, katyus utakon, a futomu nagyon szepen elnyeli az uthibakat! Rendkivul fordulekony es kezelheto az auto, ezekbol is latszik, hogy sokkal inkabb valo varosi vezetesre es varosi forgalomra, mint a CX-7.
Elso ranezesre az uleseknek nincs valami nagy oldaltartasuk, am beleulve es menetkozben ez az erzet rogton elszall! Nagyon jora sikerultek az ulesek formai, anyaga (ez a bor valtozat volt) es nagyon jol megoldottak a fekete bort piros varrassal! Gyonyoru!
Nagyon tetszett az, hogy a kormany szinte feltunoen kicsi es sportos, nagyon jo elmeny a kezben tartani!
Az egyetlen amit sajnalok, hogy nem meg nem tudtam kiprobalni a gazolajos verziot. Nem volt rossz a benzines sem, de kisse lustanak tunt az also fordulattartomanyban, kesobb viszont (3500 fordulat kornyeken) mar sokkal haraposabb. Kivancsi vagyok a 2 turbos 2.2-es dieselre.
Rengeteg dolgot le tudnek meg irni rola, ami 95%-ban pozotiv, de mar igy is hosszura sikeredett ez a hozzaszolas! :)
Egy kis osszegzeskent annyit, hogy tetszett annyira az auto, hogy rovid idon belul a masodik Mazda lesz a csaladban...
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER