2011. december 01. csütörtök, 13:59

 

A Mazda Motor Corporation’s a Mazda Demio kompakt autó modellfrissített verziójának (Európában Mazda2-ként ismert) SKYACTIV-G 1.3 benzinmotoros kivitelével, valamint a fejlesztői csapatával egyetemben elnyerte a Japán Automobil Hírességek Csarnoka (Japan Automobile Hall of Fame - JAHFA) 2011-2012-és „Az év automobil technológiája” díját. A Mazda Demio 1.3 SKYACTIV 2011. júniusban került bevezetésre Japánban. Az eredményt a mai napon hirdette ki a Tokiói székhelyű, bejegyzett nonprofit szervezet, a JAHFA.

Mazda2



„Az év automobil technológiája” díj nyertesét a Japán Automobil Hírességek Csarnoka (JAHFA) választja ki, amely egyetemi professzorokat és kutatókat is tagjai között tudhat.

A Mazda Demio 1.3 SKYACTIV modellt az alábbiak miatt került kiválasztásra:
-    Továbbfejlesztett/Javított belső égési karakterisztika, amely a belső égésű motorok átfogó vizsgálata során került továbbfejlesztésre
-    Továbbfejlesztett menetteljesítmény és jobb ár-érték arány
-    Legjobb arány a vezetési élmény és a környezettudatosság viszonylatában

A Mazda Demio modellfrissített változatának áttörést jelentő SKYACTIV-G 1.3 benzinmotorja a világ legmagasabb, 14:1-es sűrítési arányával - hagyományos sorozatgyártású benzinmotorok esetében - rekordot ér el, továbbá kiemelkedő hatékonyságot nyújt, s teszi mindezt magas nyomaték és alacsony fordulatszám mellett. A kopogás kiküszöbölése érdekében – amely elkerülhetetlen a hagyományos, magas sűrítési arányú motorok esetében - a SKYACTIV-G 1.3 benzinmotor számos új technológiát alkalmaz, mint például a dugattyú tetők új különleges kialakítása, amely úgy lett kifejlesztve, hogy támogassa a tökéletes belső égést. Ugyanakkor a speciális, többfuratú befecskendezők precíz üzemanyag befecskendezés szabályzást tesznek lehetővé.
A SKYACTIV-G 1.3 benzinmotor, a Mazda egyedi ‘i-stop’ elnevezésű start-stop rendszere, valamint a fokozatmentes sebességváltó (CVT) kombinációjával Mazda Demio modellfrissítése kiemelkedő 25 km/l üzemanyag-gazdaságosságot nyújt (Japán JC08 standard szerint, amely 4 l/100 km-nek felel meg).


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER