2012. augusztus 27. hétfő, 17:51

 

Miután a Mazda MX-5 GT4 versenyautó rendkívül sikeresnek bizonyult az Avon Tyres Brit GT Bajnokságban, a Mazda UK és a Jota Sport a 2013. évadtól kezdődően megkezdi az MX-5 GT4 versenyautók megrendelésre történő építését.

A Mazda UK ebben az évadban azért nevezte be a MX-5 GT-t az Avon Tyres Brit GT Bajnokságba, hogy tovább fejlessze a 2011-es Britcar Production GTN Bajnokságban eredményesen résztvevő versenyautót, és ezzel ismét felvegye a versenyt az Aston Martin, Lotus és Ginetta márkák nagy hagyományokkal rendelkező GT4 versenyautóival. Noha 2012 minden szempontból a fejlesztés éve volt, a csapat első nürburgringi bevetése – a kategórián belül elért negyedik és ötödik helyezéssel – csodálatosan demonstrálta az autóban rejlő potenciált.

mazda-mx-5-gt4

„A józan ész azt mondatná az emberrel, hogy a kompakt Mazda MX-5 sem közúton, sem a versenypályán nem veheti fel a versenyt az Aston Martinokkal vagy Lotusokkal, ám íme a ragyogó példa arra, hogy a Mazda igenis hiteles és életképes alternatívát képes nyújtani a nagy hagyományú, nagy teljesítményű márkákkal szemben” – hangsúlyozta Jeremy Thomson, a Mazda UK ügyvezető igazgatója.

A csapat első dobogós eredményét júniusban, Brands Hatch-ben érte el, ahol a versenyt a harmadik helyen zárva a Mazda véget vetett a Ginetta és a Lotus egyeduralmának.

Az SMH Fleet Solutions, a Mazda Financial Services, a Total Lubricants és a Jota Aviation által támogatott Mazda MX-5 GT4 augusztus első napjaiban, Snettertonban ismét a dobogóra állhatott, ezúttal másodikként, újfent bizonyítva az apró autó ütőképességét.

A Jota Sport által épített Mazda MX-5 GT4 nettó 125 000 angol fontért vásárolható meg; a mindössze 1000 kg tömegű autóra már fogadják a 2013-as évadra vonatkozó megrendeléseket. Az autót 2012 hátralévő hónapjaiban további fejlesztésnek vetik alá, hogy teljesítse a GT4-homologizációs előírásokat.

A 2,0 literes MZR turbómotorral hajtott MX-5 GT4 maximális teljesítménye 320 LE. Az autókat versenyre felkészített állapotban adják át az ügyfeleknek, azokhoz a Jota műszaki támogatást, továbbá az előre nem látható versenybalesetekre felkészülve tekintélyes cserealkatrész-ellátást biztosít.

A Mazda MX-5 GT4 vételára a FIA-homológ bukókerettel, a szénszálas műanyagból készült ajtókat, az első aerodinamikai kötényt, a hátsó diffúzort, valamint a hátsó légterelő szárnyat is tartalmazza.

A MX-5 GT4 vezetőfülkéjében szénszálas műanyagból készült műszerfal és középkonzol, Pi Omega D2 kijelző és adatrögzítő berendezés, továbbá a kormányról kapcsolható, hatfokozatú szekvenciális váltó várja a pilótát.

A Mazda MX-5 GT4 a nagy-britanniai GT & GT4 bajnokságok futamain kívül számos nemzetközi GT & GT4 bajnokságban is rajthoz állhat.

„Ezt az évadot arra szántuk, hogy az autót az élmezőnybe juttassuk. A tavalyi GT versenyautó alapjaiból indultunk ki, és azt az ambiciózus célt tűztük ki magunk elé, hogy a 2012-es szezon végére ütőképes GT4 versenyautót faragjunk belőle. A bajnokság pillanatnyi fázisában igen elégedettek vagyunk eddigi eredményeinkkel, és hiszünk abban, hogy az MX-5 GT4 személyében egy azonnal versenybe állítható, potenciális győztest kínálunk az azt megvásárló csapatoknak” - nyilatkozta Sam Hignett, a Jota csoport ügyvezető igazgatója.

„Ez egy rendkívül könnyen versenyezhető autó, amely akár a pályanapok lelkes amatőr résztvevői számára is kiváló választás lehet. Az autó fejlesztése még nem ért véget, de már eljutottunk arra a pontra, ahol abban a biztos tudatban kínálhatjuk értékesítésre az autót, hogy bármely GT4 mezőnyben képes lesz a legjobbak között versenyezni” – tette hozzá Hignett.

Egy ikon születése: 20 évvel és 921 172 eladott autóval később
A Mazda MX-5 GT4 versenyautó egy hosszú folyamat legfrissebb gyümölcse, amely több mint húsz évvel ezelőtt vette kezdetét: egy merész döntéssel a Mazda ekkor határozott úgy, hogy újradefiniálja a könnyű sportkocsik szegmensét – azt a kategóriát, amelynek addigra minden más gyártó hátat fordított. A „ló és lovasa közötti egység” (Jinba Ittai) tökéletességére, az autó és vezetője közötti szoros kapcsolat teremtésére törekvő Mazda először az 1989-es Chicago-i Autószalonon mutatta be az MX-5-öst – és ezzel megszületett egy legenda.

Az MX-5 a mai napig a világ legkeresettebb kétüléses sportkocsija, amely eddigi három generációja során jobb menettulajdonságokra tett szert, takarékosabb, jobban felszerelt és biztonságosabb lett, ugyanakkor végig megőrizte az eredeti koncepcióban lefektetett értékeket. Az autó még mindig hallatlanul élvezetesen vezethető – amit a nagy-britanniai MX-5 klubok több mint négyezer, illetve az európai klubok több mint tízezer fős tagsága is tovább erősít.

Miközben az MX-5 eladásai az egymilliós mérföldkő felé közelítenek, a kis költségvetésű motorsport-ágazatok világszerte felkarolták a modellt, amely nemzeti bajnokságok sikeres résztvevője az Egyesült Államoktól Spanyolországig, Portugáliától Hollandiáig, Svédországtól Svájcon át Nagy-Britanniáig.

mazda-mx-5-gt4-versenyauto

Alapfelszereltség

Külső

Szénszálas ajtók
Szénszálas első aerodinamikai kötény
Szénszálas hátsó diffúzor
Szénszálas hátsó légterelő szárny
Polikarbonát szélvédő és oldalablakok

Belső

Pi Omega D2 kijelző és adatrögzítő
Szénszálas műszerfal és középkonzol
FIA-homológ ülés hatpontos versenyövvel
320 mm verseny kormánykerék gyorscsatlakozóval

Hajtáslánc
320 LE MZR száraz karteres turbómotor
Egyedi, rozsdamentes acél kipufogórendszer, katalizátorral
Hatfokozatú szekvenciális váltómű, kormányról kapcsolható
Részlegesen önzáró differenciálmű
Versenykuplung
Hűtött differenciálmű és váltómű
Szabályozható kipörgésgátló

Futómű

Sűrített levegős emelő
Optimalizált felfüggesztés szabályozható lengéscsillapítókkal
100 literes FIA homológ üzemanyagtartály
Kétdugattyús AP féknyergek elöl és hátul
Fék- és vezetőhűtő rendszer

Biztonság
Teljesen előkészített vázszerkezet FIA homológ bukókerettel
FIA által előírt energiaelnyelő anyag
FIA homológ tűzoltó berendezés




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER