A Mazda Motor Corporation a mai napon közölte, hogy évi 200.000 darabról 240.000 darabra növeli a vadonatúj kompakt szabadidőautó, a CX-5 gyártási kapacitását.
A Mazda ezt a kapacitásnövekedést a hirosimai 2. számú Ujina gyár gyártási kapacitásának növelésével kívánja elérni, amely az 1. számú Ujina gyárat is érinti. Az összeszerelési folyamatok mechanizmusainak javítása a „Monotsukuri Innovation ” elnevezésű, a gyártási rendszer innovációján alapszik, amely lehetővé teszi az újgenerációs SKYACTIV termékeknek az 1. számú Ujina gyárban a tervezettnél korábban történő gyártását. Ezt a lépést a CX-5 modell iránt világszinten jelentős kereslet szorgalmazza.
A CX-5 az első modell, amely a SKYACTIV technológia teljes skáláját magában foglalja. Népszerűségét kiváló üzemanyag-gazdaságosságának és kimagasló vezetési élményének egyaránt köszönheti. A modell értékesítése 2012. februárban vette kezdetét. A Mazda a CX-5 modell bevezetését követően az előrejelzéseket messze meghaladó számú rendelést kapott, ennek következtében a cég a 2012-es pénzügyi évre vonatkozóan a globális éves értékesítési tervét 160.000 darabról 190.000 darabszámra módosította.
A Mazda a 800.000 darabbal megduplázza a SKYACTIV motorok éves gyártási kapacitását
A gyártási volumen 2012. októberben az évi 400.000 darabról 800.000 darabra növekszik. A gyár SKYACTIV-D dízelmotorokat és SKYACTIV-G benzinmotorokat állít majd elő. A kapacitásnövekedés a japán vállalat SKYACTIV technológiával szerelt autói iránt jelentősen megnövekedett nemzetközi kereslet eredménye. Mindez a Mazda nagyteljesítményű /magas hatékonysággal rendelkező, többfunkciós berendezéseket használó, rugalmas gyártási rendszere folyamatos fejlesztésének köszönhető.
A SKYACTIV-G motor egy nagyteljesítményű, újgenerációs, közvetlen befecskendezéses benzinmotor. A Mazda mérnökeinek sikerült megoldaniuk az abnormális belső égés, közkeletű névén „kopogás” problémáját, ezáltal elérték az autóiparban sorozatgyártásra kerülő benzinmotorok között a világ legmagasabb sűrítési arányát. Ez a motor elérhető a világ valamennyi piacán kapható Mazda CX-5 modellben, és az idei második félévben bevezetésre kerülő újgenerációs Mazda6 modellben is elérhető lesz.
A SKYACTIV-D újgenerációs tisztaüzemű dízelmotor valamennyi globális kibocsátási előírásnak megfelel anélkül, hogy működése költséges nitrogénoxid (NOx) utókezelő rendszert igényelne. Az autóiparban sorozatgyártásra kerülő dízelmotorok között a világ legalacsonyabb sűrítési arányával rendelkezik. Az első, SKYACTIV-D dízelmotorral ellátott modell a Mazda CX-5. Ez a motor az idei második felében bevezetésre kerülő, újgenerációs Mazda6 modellben is elérhető lesz.
A Mazda az idei, 2013. márciusig tartó pénzügyi évben világszerte összesen 1.700.000 gépkocsit kíván értékesíteni. A tervek szerint a SKYACTIV technológiával rendelkező modellek várhatóan a teljes értékesítés 80 százalékát teszik majd ki.
A Mazda SKYACTIV technológiájának története
2009. október: A SKY koncepció világpremierje a 41. Tokiói Autószalonon
2010. október: Az innovatív SKYACTIV technológia körvonalazódik
2011. június: A SKYACTIV-G benzinmotorral szerelt, modelfrissített Mazda Demio piaci bevezetése Japánban
2011. szeptember: A SKYACTIV-G benzinmotorral és SKYACTIV-DRIVE váltóval szerelt, modellfrissített Mazda Axela piaci bevezetése Japánban
2012. február: A Mazda CX-5, a Mazda első, a SKYACTIV technológia teljes skálájával rendelkező (SKYACTIV-G benzinmotor vagy SKYACTIV-D dízelmotor, SKYACTIV-DRIVE váltó, SKYACTIV- futómű és SKYACTIV-BODY karosszéria) újgenerációs modelljének piaci bevezetése
A Mazda ezt a kapacitásnövekedést a hirosimai 2. számú Ujina gyár gyártási kapacitásának növelésével kívánja elérni, amely az 1. számú Ujina gyárat is érinti. Az összeszerelési folyamatok mechanizmusainak javítása a „Monotsukuri Innovation ” elnevezésű, a gyártási rendszer innovációján alapszik, amely lehetővé teszi az újgenerációs SKYACTIV termékeknek az 1. számú Ujina gyárban a tervezettnél korábban történő gyártását. Ezt a lépést a CX-5 modell iránt világszinten jelentős kereslet szorgalmazza.
A CX-5 az első modell, amely a SKYACTIV technológia teljes skáláját magában foglalja. Népszerűségét kiváló üzemanyag-gazdaságosságának és kimagasló vezetési élményének egyaránt köszönheti. A modell értékesítése 2012. februárban vette kezdetét. A Mazda a CX-5 modell bevezetését követően az előrejelzéseket messze meghaladó számú rendelést kapott, ennek következtében a cég a 2012-es pénzügyi évre vonatkozóan a globális éves értékesítési tervét 160.000 darabról 190.000 darabszámra módosította.
A Mazda a 800.000 darabbal megduplázza a SKYACTIV motorok éves gyártási kapacitását
A gyártási volumen 2012. októberben az évi 400.000 darabról 800.000 darabra növekszik. A gyár SKYACTIV-D dízelmotorokat és SKYACTIV-G benzinmotorokat állít majd elő. A kapacitásnövekedés a japán vállalat SKYACTIV technológiával szerelt autói iránt jelentősen megnövekedett nemzetközi kereslet eredménye. Mindez a Mazda nagyteljesítményű /magas hatékonysággal rendelkező, többfunkciós berendezéseket használó, rugalmas gyártási rendszere folyamatos fejlesztésének köszönhető.
A SKYACTIV-G motor egy nagyteljesítményű, újgenerációs, közvetlen befecskendezéses benzinmotor. A Mazda mérnökeinek sikerült megoldaniuk az abnormális belső égés, közkeletű névén „kopogás” problémáját, ezáltal elérték az autóiparban sorozatgyártásra kerülő benzinmotorok között a világ legmagasabb sűrítési arányát. Ez a motor elérhető a világ valamennyi piacán kapható Mazda CX-5 modellben, és az idei második félévben bevezetésre kerülő újgenerációs Mazda6 modellben is elérhető lesz.
A SKYACTIV-D újgenerációs tisztaüzemű dízelmotor valamennyi globális kibocsátási előírásnak megfelel anélkül, hogy működése költséges nitrogénoxid (NOx) utókezelő rendszert igényelne. Az autóiparban sorozatgyártásra kerülő dízelmotorok között a világ legalacsonyabb sűrítési arányával rendelkezik. Az első, SKYACTIV-D dízelmotorral ellátott modell a Mazda CX-5. Ez a motor az idei második felében bevezetésre kerülő, újgenerációs Mazda6 modellben is elérhető lesz.
A Mazda az idei, 2013. márciusig tartó pénzügyi évben világszerte összesen 1.700.000 gépkocsit kíván értékesíteni. A tervek szerint a SKYACTIV technológiával rendelkező modellek várhatóan a teljes értékesítés 80 százalékát teszik majd ki.
A Mazda SKYACTIV technológiájának története
2009. október: A SKY koncepció világpremierje a 41. Tokiói Autószalonon
2010. október: Az innovatív SKYACTIV technológia körvonalazódik
2011. június: A SKYACTIV-G benzinmotorral szerelt, modelfrissített Mazda Demio piaci bevezetése Japánban
2011. szeptember: A SKYACTIV-G benzinmotorral és SKYACTIV-DRIVE váltóval szerelt, modellfrissített Mazda Axela piaci bevezetése Japánban
2012. február: A Mazda CX-5, a Mazda első, a SKYACTIV technológia teljes skálájával rendelkező (SKYACTIV-G benzinmotor vagy SKYACTIV-D dízelmotor, SKYACTIV-DRIVE váltó, SKYACTIV- futómű és SKYACTIV-BODY karosszéria) újgenerációs modelljének piaci bevezetése
Hozzászólások