Címkék: BMW | BMW 2 | cabrio | kabrió | teszt

2015. október 16. péntek, 17:04

 

A BMW 2-es kabrió (F23) az 1-es helyére érkezett, amelyet 2007-től 2013-ig gyártottak. Az 1-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett karosszériaszerkezetű 2-es kabriót tavaly november végén kezdték gyártani Lipcsében, a piacra 2015. februárjában jelent meg 220i, 228i, M235i és 220d motorokkal.

 

BMW 228i Cabrio
Képgaléria
BMW 228i Cabrio
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



2015 júliusától megkapta a BMW M235i az xDrive meghajtást és két, újgenerációs négyhengeres 218d és 225d dízelmotorral bővült a kínálat egyetemben a coupéval. A motorok teljesítménye 5 kW-tal nőtt.



Az 1-es Cabrio modellhez képest; hosszúsága 72 milliméterrel 4432 mm, szélessége 26 milliméterrel 1774 mm, tengelytávja 30 milliméterrel 2690 mm, míg nyomtávja elöl 41 milliméterrel 1521 mm, hátul 43 milliméterrel 1556 milliméterre nőtt. A coupétól 5 mm-rel alacsonyabb, egyébként külső méreteikben megegyeznek. BMW 2 Coupé teszt.


Modellváltozatok lehetnek Advantage, Luxury Line, Sport Line és M Sport. A külső színe Alpesi fehér vagy Fekete, illetve 11 féle metálfényezés: Zafírfekete, Melbourne vörös, Tenger mélykék, Gleccser ezüst, Kristály fehér, Midnight kék, Mineral szürke, Valencia narancs, Estoril kék, Sparkling barna, Moonlight ezüst. A metálfényezés felára 229.600,-Ft.

Belépőára a három hengeres 218i, 136 lóerős benzinmotorral bruttó 9.242.000,-Ft, a kupétól 1.425.000 forinttal kerül többe. A 228i tesztautó bruttó ára jelenleg 11.481.000,-Ft.

A 2-es kabriót vászontetővel szerelik, a keménytető a 4-es kabrióban jelenik meg. A 4-es kabrió 20,6 cm-rel hosszabb kistestvérénél, a 184 lóerős 4 hengeres 20i a belépő modell, bruttó ára 13.020.000,-Ft. Mint látjuk majdnem 4 millió forint az árkülönbség a két modell között, azonban a 2-es kabrióban sem kell szégyenkeznünk, sőt. Nyugodjanak meg a kisebben is ugyanúgy irigy pillantások fogják követni. Az előző számokhoz azonban az is hozzá tartozik, hogy a 20i a 2-esnél 10.250.000,-Ft, így ugyanazon motornál a két modell között durván 3 millióra csökken az árkülönbség.



Kinézetre a kabrió kecsesebbnek tűnik kupé társától, valószínű a vászontető kontrasztja miatt, azt lehajtva pedig igen szép vonalú autót látunk. Dizájnja megegyezik a BMW új generációs vagy frissített modelljeivel, a motorháztetőn csinos vonalak, emelkedő középvonal oldalán karcsúsító törésekkel hátul nagy méretű L alakú lámpák.


A modellváltozatok megjelenésben, díszítőelemekben, kárpitozásban és a csomagjaik tartalmában is eltérnek. A Sport Line-ban fekete szövetkárpitot találunk Antracit/Szürke kiemeléssel, a Luxury Line modellben megjelenik a bőrkárpit, a tesztautónk M Sport változatában Alcantara/szövet kombinációjú sportüléseket és belső borítást találunk. A különböző extrákhoz felsorakozik a Sport+ móddal kiegészített driving experience kapcsoló is.
Érdemes új BMW vásárlásakor a csomagokat áttekinteni, mert úgy sokszor jobban jövünk ki, mint az egyes felszereltségek külön megrendelésével. Az alapváltozattól körülbelül 300 ezer forinttal többe kerülő Advantage modellben megjelenik a multifunkciós kormány, PDC hátul, ködfényszóró és a tempomat. Az alapmodelltől kb. 800 ezerrel drágább Sport Line főleg dizájnelemekkel különbözik, de többek között sportülésekben ülhetünk, sport bőrkormány a multifunkciós kormányunk és itt is válthatunk Sport+ módba. A Luxury Line kb 1,2 M, az M Sport (mint tesztautónk) 1,4 M forinttal különbözik az alapmodelltől. Az utóbbi a Sport modell tartalmán túl M bőrkormányt, M Sportfutóművet és M Aerodinamikai csomagot is kapott. Aki nem akarja megvenni az M packettet, már a Sport változattal is jól jár.

Az autó belterét és műszerfalát a gyártó motorcsónak fedélzetéhez hasonlítja. Tekintsék meg és hozzák meg a maguk hasonlatát. A látvány minden esetre szép.



Tesztről tesztre már magunkat ismételjünk a BMW-k üléseit, műszerek elrendezését és a kormányfogást illetően. Szépségén kívül végtelenül kényelmes, jó elrendezésű, minden kézre áll, jófogású.

A hátsó ülésekre bejutni alacsony és vékonyabb embereknek javasolt inkább. Illetve ítéljék meg önök a kép alapján az ön méretével sikerülni fog-e. Nyitott tetővel érdemes kivitelezni a műveletet, előtte pedig vegyék ki természetesen a szélterelőt.



A hátsó ülések között 2 pohártartó van. Az üléspad hátul a leghosszabb részen 121 cm. Felhajtott tetővel 170 cm-es embernek 6 cm maradt még a plafonig (elöl ülőknek 11 cm). Ugyancsak 170 cm-es elöl utazókhoz állított első ülések mögött 20 cm a hely a hátsó ülések ülőlapjától. A lehajtható hátsó üléstámlák az alapfelszereltség része lett. A hátsó üléseken Izofix rögzítőpontokat helyeztek el.

A csomagtér mérete zárt tetővel 335, nyitott tetővel 280 liter, mely elődjéhez képest 30, illetve 20 literrel nőtt.. Méretei: 96 cm hosszú, 100 cm széles, a teljesen sík rész 74,5 cm széles, 28 cm magas. Hátul jobb oldalt pluszban hálós, bal oldalt nyitott rekeszbe pakolhatunk. Hosszabb tárgyakat a hátsó üléseket lehajtva a csomagtér felé nyitható 47,5 cm x 25 cm-es résen átdugva szállíthatunk. Bár a családnak bevásárolni kihívás, azonban ezt a kompromisszumot leszámítva gyerekkel is vállalható az autó, tekintettel arra, hogy egy családi hodály is megalkuvást kíván, abban az esetben a kabriózás kihagyását. Bár babakocsik márkáiban és tulajdonságaiban nem vagyunk otthon, azonban kerestünk önöknek olyat, amely elvileg összecsukva belefér a 2-es csomagtartójába. Qinny Zapp Xtra sport babakocsi: alumínium váz súlya: 6,3 kg, ülőrésszel: 8,7 kg. Összecsukva a váz ülőrész nélkül: 65 x 25 x 22 cm . Összecsukva a váz ülőrésszel: 95 x 42 x 29 cm.


A hátsókerék meghajtású autó alacsony súlypontja miatt nagyon jó úttartású, kormányzása közvetlen. Jelenleg 4 féle benzin és 3 féle dízelmotorral árulják.
A 28i motor a 2-es kabrióval gyári adat szerint 6,8 litert fogyaszt vegyes üzemben, ami nálunk 8,6 liter volt, persze egyrészt váltogattunk a Eco pro, Comfort, Sport és Sport+ üzemmódok között, s az Eco Pro-t nem használtuk túl hosszú távon, továbbá, élveztük az autó dinamikáját, tehát a tesztfogyasztás nem egy takarékos vezetési stílust mutat. Bár „gyorslábúaknak” eco módban sem lesz sokkal kevesebb, mivel az autó azonosítja a vezetési stílust, s a választott módtól függetlenül segít a vezető vérmérsékletéhez igazítani a jármű mozgásának dinamikáját.
Az autó egyébként Comfort módban indul újra. A 245 lóerős motor teljesítménye 180 kW 5000-6500 perc között. 100 km/h-ra 6,1 másodperc alatt gyorsul, az autó végsebessége 250 km/h.
Az opciós 8 fokozatú sport Steptronic sebességváltó – mellyel kézzel is válthatunk - továbbra is tökéletesen teszi a dolgát

Az elektromosan mozgatható vászontető 20 másodperc alatt nyílik ki, illetve csukódik akár 50 km/h-ás sebességig. A színe 3 féle lehet: szériafelszereltségben fekete, opcióban ezüstös hatású antracit és ezüstös hatású barna. Bár a szélterelő 108.800,-Ft-ba kerül pluszban, ajánlatos megvenni, mert nagyon jól lefogja az áramló levegőt.


Szériafelszereltségben kapjuk többek között az Auto Start Stop funkciót, a Driving Experience kapcsolót ECO PRO üzemmóddal, a BMW Professional rádió és iDrive kezelési rendszerrel központi kijelzővel. Légkondícionáló berendezést kabrió üzemmóddal.
Az extrák közül – melyeket a következő oldalon találnak – kiemeljük az utazási élményt fokozandó Harman/Kardon HiFi hangsugárzó rendszert, melyet javaslunk megrendelni, ára   262.900,-Ft. A BMW 2-es kabrióhoz készült M performance alkatrészekről a linkre kattintva tudhatnak meg többet.


A kabriózás élménye viszont főleg nem a sok adaton, számon, tényen múlik, hanem az autózás egy különleges élménye, amely nem korlátozódik a pár melegebb hónapra, sőt akinek nem egy tesztidőnyi jut belőle a tűző napon fedett tetővel fog utazni, míg napsütéses akár téli hónapokban is nyitott kocsiban fog ülni. Az ablakokat felhúzva nagyobb sebességnél sem vág be a hidegebb levegő, egy kis fűtéssel pedig egész nyári meleget varázsolhatunk magunk köré. Akinek pedig egyenlőre nem elérhető a 27 millióval kezdődő 6-os kabrió, kezdésnek ez is be fog válni, - az irigyek szerzésében is.

BMW 2 kabrió teszt
BMW 2 cabrio műszaki adatok, árak
Lámpák, világítás, éjszakai fények

 



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER