Önök most a világ legsikeresebb üzleti autójának, amely idén 45 éves, 7. legújabb generációjába ülhetnek be velünk, tesztautónk szíve a dízelkínálat kezdőmotorja az 520d, felszereltségi csomagja a klasszikus Luxury Line.
Mindaddig amíg csak képekről ismerte az ember az új 7-est, az alsó díszcsík, olybá tűnt, hogy az egy díszléc, de nem, a karosszéria törései vannak lécnek hatóan kialakítva, amely a szépsége mellett ötletesen nem karosszériát nehezítő elemmel való terhelése az autónak. Ezt az eleganciát az 5-ösök új generációja is viseli most már.
Egyébként egész elképesztő, amit a BMW a járművei karcsúsításával művel, a nagy méretű autók is légies eleganciával jelennek meg amelyet a karosszéria elemeken lévő vonalakkal törésekkel illetve az azon lévő különleges fényezésekre különböző szögben érkező fények és azok visszaverőségével érnek el. Néha azon gondolkozom innen még merre lehet menni a dizájnereknek, mivel minden egyes kijövő új modell az esztétikum tökéletes alakját mutatja – persze azoknak, akik ezt a megjelenést szeretik és nem inkább egy erőszakos jegyeket viselő, drabálisabb formát preferáló márkát választanak. Elgondolkoztak már azon milyen további üzenetet továbbít önökről az autójuk az árán túl? A BMW a finom eleganciát és/vagy gyors, sportos kinézetet és belső tulajdonságokat hordozza.
A körülbelül ezüstös-pezsgő színű autót a BMW Atlas Cedar metál fényezésnek nevezi. Ezen kívül még 10 féle metálfényben illetve plusz sima fekete és fehér színben rendelhetjük az új 5-öst. Jelen autónk belterét exkluzív Éjkéknek nevezett Dakota bőrkárpit borítja, amely akkor lehet praktikus, ha sokszor és több embert visz az autó, nem fekete komor szín, de mégsem egy vajszínű bőrt kell tisztíttatni. Érdemes átgondolni, hogy a praktikum győzzön vagy akiknek jobban tetszik a kényesebb világos bőr legyen a választás, amely viszont a BMW műszerfalával hamonizálva egy luxusyachtban való utazás érzetével kárpótol. Tesztautónk tartalmazza, a soft-close zárást javasolt megrendelni, csöndben behúzza az ajtókat. Amellett, hogy véletlen sem mard nyitva az ajtó, nagyon elegáns. Amin nem érdemes spórolni, komfort vagy sportüléseket érdemes kérni, az ülésfűtés kellemes lehet, kiegészítve a távvezérelhető állóhelyzeti fűtéssel. A kormány miatt nem kell aggódni, alapfelszereltség a sport bőrkormány. A felszereltséghez tarozott az illatbefecskendező. Bizonyos időközönként légfrissítő illatot spriccel az utastérbe (4 féle illat közül lehet választani és annak állíthatjuk intenzitását is). Én nem szeretem az illatosítókat, de ez egész kellemes volt és bár még nem futott sokat az autó, nem lehetett érezni, hogy erős illatosítószag uralná a beltéret, akkor is, amikor azt már senki nem kéri.
Íme a műszerfal és beltér az Éjkék bőrkárpittal
A Business navigációs rendszer alapfelszereltség, viszont nagyon lement a Professional navigációs rendszer ára, így 253 ezer forintért a műszerfal közepét uraló 10,25 collos érintőképernyőt kapunk, melynek a kijelzőjén már az új csempés elrendezésben jelennek meg az információk és az eddig csak a 7-es tulajdonosok privilégiumát, a gesztusvezérlést most ár az 5-ös vezetői is élvezhetik, de extraként tudjuk megvenni. Ez egy kényelmi funkció lenne, azaz bizonyos kézmozdulatokkal például szabályozhatjuk rádió hangerejét, válthatunk a sávok között, felvehetjük a telefonhívást, letehetjük vagy akár el is utasíthatjuk. Ez bár kényelmes vagy biztonságot fokozó, de ezt igazán az önben lévő gyerek fogja élvezni, és nagyon! A rendszer egyébként médiafájlok tárolására 20 GB-os merevlemezt és beszédvezérlési lehetőséget is tartalmaz. Ez utóbbi magyar nyelven egyenlőre még nem elérhető.
A vezető kényelmét szolgálja a fontosabb adatokat a szélvédőre kivetítő head up kijelző is, ezt a funkciót sem hagynám ki megrendeléskor. Az utasokat viszont a hátsó szórakoztató egység foglalhatja le két függetlenül távirányítóval is működtethető, a képernyő lehajtható, 10,2 collos. Innen elérhető a gépjármű szórakoztató egysége; a rádió, igény szerint TV adások, illetve csatlakoztatni lehet MP3 lejátszót, fejhallgatót, játékkonzolt. Mintegy 100 ezer forint körül van a hangulatvilágítás csomag, érdemes hozzáírni a listához, 11 féle színösszeállítás lehet választani a belső térben, kívük pedig a kilincsmegvilágítás nem csak praktikus, de elegáns is.
Igény szerint lehetőség van a mobiltelefon vezeték nélküli töltésére is, ugyanitt töltődhet a 300 m hatótávolságú BMW Display kulcs is. Ezt az 5-ösben nem a könyöklő alá tették, hanem elöl a pohártartók elé.
A BMW feltételezi, hogy ön kedveli a téli sportok körül a síelést, mert a síalagút az alapfelszereltség része. A hátsó ülések dönthetőek az 530 literes csomagtartóból 40.20.40 arányban. A sík pakolótér 115x81 cm, viszont leghátul 141 cm a szélesség. A magasság a kalaptartóig 53 cm. A Hátsó üléspad 139 cm hosszú, ülepész 50, középen 51 cm. belső magasság az ülés legmélyebb pontjától 95 cm.
Motorválaszték
Az 5-ösök benzines kínálatából eltűnt az 520i, helyette a 4 hengeres 530i-vel és a 20-tól 68-cal több, 252 lóerővel indul. A 30i és a 6 hengeres 540i is rendelhető összkerék meghajtással. A fejedelem a 8 hengeres M550i xDrive meghajtással szerelt, 462 lóerővel rendelkezik, teljesítménye 340 kW.
Az 530i bruttó kezdő ára 15.209.000,-Ft, az M55i xDrive-é 25.213.000,-Ft.
A 30e iPerformance egy plug-in hibrid változat, amelynek szívét egy elektromos és egy 4 hengeres TwinPower turbós benzinmotor alkotja. A nulla %-os regisztrációs adónak köszönhetően vételára 16.136.000,-Ft
A kezdő 4 hengeres 20 dízellel, mint amely a megszokott kellemes dinamizmussal hajtja a tesztautónkat is már bruttó 13.649.000,-Ft (júliustól 13.854.000,-Ft) áron megvehetjük az új 5-ös BMW-nket. (a 320d 10.964.000,-Ft)Ez a motor 190 lóerős, 140 kW teljesítményű, 0-100 km/h sebességre 7,7 mp alatt gyorsul, legnagyobb sebessége 238 km/h. Az 520d lehet EfficientDynamics Edition is, ez a fogyasztás mérséklésében jó. Szerelhető xDrine-val is, egyetemben a 6 hengeres 30d-vel. A dízel változat csúcsa a BMW M550d xDrive, mely a világ legerősebb dízelmotorja jelenleg. Teljesítménye 294 kW, 400 lóerős, a csúcsnyomaték 760 Nm, álló helyzetből pedig 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, végsebességét 250 km/h-ban maximálták.
Az 520d-t kivéve a 8 fokozatú Streptonic automata sebességváltó alapfelszereltség, nála egy 759 ezres extrát jelent, alapból 6 fokozatú kéziváltóval kínálják.
Az automata sebességváltóval nyugodt, de dinamikus vezetési stílussal, vegyes használatnál 5,4 l/100 km volt a fogyasztás, a számítógép 7,8 –at mutatott, amely még az előttünk lévő vezetési stílusokból és esetleges nagyobbrészt városi vezetésből adódott össze.
A BMW vezetéstámogató rendszereit a Driving Assistant és a Driving Assistant Plus elnevezés alatt találjuk az extralistán. Az előbbi tartalmazza a sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, gyalogosra és ütközésre figyelmeztető funkciót, illetve csökkenti az elkerülhetetlen ütközés mértékét. A követési távolság erős csökkenésére a műszeren előbb fehér, majd piros figyelmeztetés villan fel, a fékeket előkészíti a gyorsabbés erősebb reakcióra.
Hátul figyelmeztet a keresztirányú forgalomra és lehetséges ütközésveszélyre.
A Plusban Stop&Go funkciós sebességtartó automatika van. 30-210 km/h-ás sebesség között segíti az autó sávban tartását, az asszisztens oldalsó ütközés elleni védelemmel is ellátott. Figyelmeztet keresztirányú forgalomra, szükség esetén beavatkozik az elkerülő asszisztens.
A sávban tartó asszisztens nagyon jól végzi a dolgát, de számítsunk rá, hogy korrigálni próbál majd az index nélküli sávelhagyáskor vagy akaratlagos sávváltáskor, persze szándéka felül is írható (kellemes, nem kell keményen küzdeni vele, ez az erőhatás-beállítás is tökéletes), illetve például szerpentines helyeken érdemes kikapcsolni.
A parkolássegítő asszisztensnek 3 csomagja van. Már a „sima” is kb 200 ezer forintért segíti az automata beparkolást párhuzamosan és merőlegesen is. A Plus kb kétszer annyiért Surround View kamerás rendszerrel kiegészített. Mindezt meg lehet fejelni az új 7-esben bemutatott és bevezetett távvezérlésű parkolással, amikoris az autó vezetője a BMW Display kulccsal az autó mellett sétálva irányítja a beparkolást.
Az ajtók ütközés nélkül kinyithatóak
A 7. generációs 5-ös BMW jelenleg szinte mindennel felszerelhető amit a zászlóshajó 7-es hordozhat magában, kivéve talán a lounge ülsét ami annak is a hosszított változatának a privilégiuma, így szépségével tudásával és dinamizmusával méltán az üzleti világ legkedveltebbje.
BMW 520d teszt
Árak, Műszaki adatok, Felszereltségek
Éjszakai fények
Hozzászólások