2012. október 15. hétfő, 15:30

 

Igazából legszívesebben a mindenki babája címet adtam volna, de egy nem lett volna méltó egy ilyen luxus és sportkocsi tulajdonságokkal bíró autóhoz, kettő meg kéne magyaráznom. Az, hogy mégis evvel kezdem a bemutatását, hogy fontosnak tartom az emberek reakcióit.

 

Képgaléria
BMW 6 Gran Coupe 640d
BMW 6 Gran Coupe 640d
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

BMW 6 Gran Coupe teszt
BMW 640d Gran Coupe ára, műszaki és technikai adatai
6-os Gran Coupe éjszakai fényei

Hogyan lehet egy luxusautó mindenki babája, avagy; - Gyönyörű gyerek ez, Te!
Tehát mégiscsak a megmagyarázással kell kezdenem. Először is sajnos nem mindenkié és nem egy kikapós hölgy értelemben használtam – ahogy a magyar nyelv értelmezné.
A megnevezés a mindenki, az átlagemberből felé áradó szeretetet mutatja, melyet a nálam lévő idő alatt tapasztaltam. Azon emberekét, akik jobb esetben egész családjukkal, gyerekekkel, esetleg szülőkkel laknak egy 2 szobás lakásban, melynek értéke 8-9 millió forint, ezen „baba” alapára pedig 23 millió forint, a tesztautó extrákkal növelt értéke 37 millió.


bmw-6-gran-coupe

Mindezt azért tartom fontosnak leírni, hogy az átlag ember nem utálat-irigység egyvelegével közeledett hozzá, hanem kíváncsi elismerő szeretettel. Hogy miért jó ez a BMW-nek, nem tudom megmagyarázni, de valahogy úgy érzem jó. Akkor is, ha az átlagember, talán az 1-est sem tudja megvenni használtan.
S miért baba? A kicsinyítő közelhozó szeretet mondatta velük. Mint egyik hölgybeíró egy megosztásnál a facebookon;
- de megforgatnám ezt a babát
- nálunk; nekem leginkább egy boci színeihez hasonlít pirosat fehérrel jobban el tudnék képzelni.
Őszinte és emberközeli elérhetővé teszi számukra, számunkra, s most az átlag deszép, ehhez hasonló bejegyzéseket nem emelem ki.

A csepeli gyár kedvenc 3 tornyához való eljutáskor útépítő munkásokon és munkáin kellett átverekedni magunkat a kocsival. Nézték, majd a fotózás utáni elindulás pillanataiban odajött kettő. Megnézték a km órát az ablakon keresztül. 260. Gyerekkorom autóskártyái jutottak eszembe. Valamit mondott a másik, mire a végsebesség ténymegállapító: Gyönyörű gyerek ez te… - intettem nekik és elindultam.
Gyerek. Milyen ennél befogadóbb, kedves megjelölést lehet alkalmazni egy autóra?
Persze 1-2 szalon előtti elvonulást irigyebb – talán hozzáértőbb – szemek kísérték, de a számunkra gyöngyszemek az előbbiek voltak.


bmw-640d-gran-coupe

Dizájn

BMW-re jellemző elegáns orrcsíkok, (egyes felhasználók szerint Jaguáros orrlehúzás), mégis BMW-s jelleg, kupés hátsó rész lecsapás, mégis van benne elegendő fejrész. Az oldalán hátrafelé emelkedő csík jellemzi belefoglalva a kilincseket és elöl egy díszelemként megjelenő oldalsó indexlámpát. Alul is egy BMW-kre jellemző törésvonal húzódik.
Lovak tenyészszemléjekor használatos jelzőt használva; a fara ’jólizmolt’. Hátulról nézve roadsteres kiszélesedés látható a hátsó kerékíveknél. A hátsó ablak fölső vonalában plusz féklámpacsík pompázik, a kocsi alján pedig két kipufogóvég kandikál ki.

A gumiabroncsok az alapmodellen 225/55 R 17 méretűek, azonban kicsit több, mint 1 millió forintért már a tesztautón található W-küllős könnyűfém keréktárcsákat rendelhetünk exkluzív autónkhoz eltérő méretű gumiabroncsokkal (elöl: 8,5 J x 19 / gumiabroncsok: 245/40 R19, hátul: 9 J x 19 / gumiabroncsok: 275/35 R19).
Bár nem a dizájn témája a parkolássegítő alkalmazás megemlítése, mégis valamennyire ide kapcsolódik, ugyanis az 5 kamerából álló rendszer egyik képét a csomagtartónyitó funkciót is betöltő BMW logó rejti, s tolatáskor ezen kis szerkezet felemelkedik, utat engedve a kamera munkájának. Zseniális, annál is inkább mert így a kamera nem koszolódik, nehezebben rongálható. A tolatóradar képi elindulása kicsit késik, távolságra azonban korrekt.

bmw-6-tolatokamera


További két kamerát az első lökhárítóba, a másik kettőt a külső tükrökbe építették, s így madártávlati képet is kaphatunk az autónk környezetéről. A Surround View 230.700,-Ft-ot fizetünk, az alapárban a parkolóradar van benne.
Az egész autó szépségét az opcionális BMW Individual Frozen Bronze matt-metál fényezés emeli különleges megjelenésűre.
Az 5 méteres kocsi 2 méter szélességgel hamar megszokható. Nem egy ideális budapesti belvárosi autó főleg parkoláskor, azonban, mint láttuk ez sem nehéz vele, persze, ha találunk helyet.

bmw-640d-gran-coupe-kep


Belső tér
Az első ablakkeret nélküli ajtókat kinyitva elénk tárul a BMW Individual Amaro barna Alcantara anyagból készült utastér borítás, mely a műszerfaltól kezdve az A , C oszlopokat, kalaptartót és tetőt is beborítja, ugyanolyan színű velúr lábszőnyegekkel és az Opal fehér egyedi szegéses és a kontrasztos varrásos Merino bőrkárpit bőrarzenál. Hát, igen, a fehér bőrkárpit koszolódik, azonban ebben a kategóriában a szakszerű tisztíttatása sem lehet megoldhatatlan feladat.

bmw-6


A fejedelmi első ülésekben helyet foglalva, a ülés szinte ezerféleképp állítható láb-és gerinctámasszal is.
A műszerfali kezelő szervek a BMW-kben megszokott helyen találhatóak, mégis a középkonzol márványra emlékeztető berakása és az ívek színváltakozásai egyedi luxus szépségét adják az autó vezetőjének és utasainak. A sávelhagyásra való figyelmeztető,. távolságkövetés és a kivetítő gombjai a világításkapcsolók alatt vannak.
A könyöklő kényelmes. Alatta tárolót és okostelefon-töltőt találunk.

bmw-6-muszerfal


bmw-6-ulesek


A panoráma napfénytetőn át jövő fény további adrenalin-emelkedést okoz a bentülőknek. A sötétítő borítás elektromosan mozgatható.

bmw-panorama-napfenyteto


Hátul 2 teljes értékű fotel fogadja az  utazókat, a +1 ülés kicsit fapados, a középen utazónak lábközé kell vennie a kardánalagút  borítását.

bmw-6-hatso-ulesek


Csomagtartó mérete: 460 l, a hátsó üléseket lehajtva 1265 l. A hátsó üléseket a csomagtérben található gombbal hajtjuk le. A csomagtérajtón található gomb nem az ajtót mozgatja, hanem komfort bezárást tesz lehetővé, amely azt jelenti, megnyomva és lecsukva nem kell a csomagokkal teli kezünkkel a kulcson további lezárást nyomni, azonban véleményem szerint a csomagtérajtó elektromos lecsukásával való kombináció hasznosabb lenne.
Ne csapkodd az ajtókat! A rosszul becsukott, nem teljesen záródó ajtókat behúzza, ablakokat beigazítja.

A BMW 6-os Gran Coupe vezetése az autók zenei A hangjával

„A C-dúr hangskála 6. eleme, hangja. Fontos szerepe van a hangszerek hangolásánál, hisz ezt a hangot tartjuk az egységes hangolás legfőbb referenciahangjának. Más néven kamarahangnak is nevezzük.” Zenei A hang weboldala.
Igazából nem értek a zenéhez. Tudomásom van a zenei A hangról melyet, a hangszerek hangolásául tájékozódási pontként használnak.
A BMW 6-os Gran Coupeban azonnal ez a kép jött elém. Nem üvölt, nem tuninghang, nem dízelhang (pedig dízel a kocsi). Alapjáraton mély duruzsoló, s minden üzemmódban váltások pontjánál erősödik, változik. Meghatározhatatlanul gyönyörű. Ki kell kapcsolni telefont, rádiót, s csak hallgatni mely hanghoz is kell minden gyártónak hangolni – lehet egyedien más és szép – mégis sportos kocsik hangját.

Nézzük a fogyasztást
Gyári adat városra 6,9 (l/100 km)
Tesztfogyasztás 7,8 liter 100 km-re. Ne felejtsük 3 literes majd 2 tonnás autóról beszélünk, s néztük abban a pár napban sport módban is eleget. Meggyőződésem, hogy akár comfort módban is lehet teljesíteni egy átlagos használat során a gyári adatokat, a BMW X3-as nál a gyári adatok alá mentünk egy ember, ugyanazon vezetési stílus, dinamikus gyorsítások városon kívül 4,8 l/100 km volt a tesztfogyasztás autópályán, míg a gyári adat, 5,0 l/100 km.

Apropó sport mód. 4 féle vezetési módba állíthatjuk autónk menetdinamikáját; eco pro, comfort, sport, sport+. A kapcsoló gombját a váltó mellett magunk felől találjuk, a vezetésdinamika menet közben is változtatható. Eco pro módban a legoptimálisabb a fogyasztás. Comfort módban kényelmes, de nem vérszegény haladással és puha rugózással számolhatunk. Sport módban keményedik a futómű gyorsabbak lesznek a kormány és gázreakciók. Sport + módban kiiktathatjuk a vezetéstámogató biztonsági rendszereket, ilyenkor driftelgethetünk is luxusjárművünkkel. Az ESP egyébként külön gombbal is kikapcsolható.
Megjegyezzük, a földutat semmilyen „jármódban” nem szereti, kemény és ráz.

hullamvonalak

Miért is kell ellőni előre minden adut? Mert meg akarjuk osztani azt élményt és az örömet, melyet ez az autó okoz.
Igen kipörög a kerék. Minden vezetéstámogató-segítő-védő meg minden mellett kipörög a kerék. Kiszállítottuk a kollégát, többször ellenőriztük, minden be van kapcsolva, kipörög. Nem keményen, de valamennyire. Ehhez tartozik megint egy másik adu kiadás, kibillen az autó hátul. Egyes „hozzáértők” szerint a rugók túlnyúlása. (Leíró sajtóanyagban nem találtunk magyarázatot, kérdésre a kommunikáció felé, igen fejlesztés. Műszaki mikéntje nem közölt.) Minden esetre comfort módban teljes vezetéstámogató rendszerek arzenálja mellett a vezető és pláne a hátsó utasok élvezhetik a BMW autósérzést; a kocsi bár nem farol ki, de jócskán kibillen! Tehát a vezető és az utasok a menetbiztonsági rendszerek mellett kapják meg ezekkel a BMW életérzést.

Egyik kedvencem az autógyártók fejlesztéséből a távolságtartó tempomat. Tulajdonképpen gáz és fékkezelés nélkül utazhatunk városban is az autónkban, lecsökkentve annak a kockázatát is, hogy esetleges figyelmetlenség miatt belefutunk az előttünk araszolóba. Ami itt figyelemre méltó, hogy a kilépő és bejövő autókat is nagyon hamar korrekten érzékelte a rendszer és reagált rá fékezéssel vagy gyorsítással. Amennyiben viszont kell, teljesen megállítja az autót, s ha elindul a sor, nem kell újra beállítani, folytatja az útját. Lassabb folyamatos sebességnél korrekten működött.
A gyártói ismertetésben ez áll: „Feltorlódott kocsisor elérésekor a rendszer működésbe lép, és ha kell, akár teljesen állóra fékezi a BMW 6-os Gran Coupét.” Ezt nem mertük városban nagyobb 50 km/h-ás sebességnél egy előttünk teljesen álló kocsisornál – anyagi helyzetünk gyors átgondolása után – kipróbálni.

Az automatikus start-stop rendszert használva javaslom, hogy tegyük P-be a váltót, mert különben a féken kell ácsorognunk, hogy kikapcsolva tartsuk a motort, így el sem gurul az autó, D-be téve ugyanúgy indul, mintha a fékről levennénk a lábunkat.
Az Auto H (elektromos kézifék mögötti gomb) megnyomásával aktiválhatjuk a fék automatikus működtetését, így araszoló forgalomban és/vagy emelkedőn sem kell tartani a vissza-elgurulástól.

A Head-Up Displayt bekapcsolva a szélvédőre vetítődnek ki a fontosabb adatok aktuális sebességünk, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés aktiválása vagy a BMW Night Vision gyalogosfelismerés funkciójának figyelmeztetései. Nagyon hasznos, de önmagában is szerethető „játék”.
A sávelhagyásra figyelmeztetés, 70 km/h-ás tempó felett index nélküli letéréskor rezeg a kormány. Ez nálunk sokszor nem jelzett vissza, pedig az újnullásnál tiszták és folyamatosak a felfestések.
Holttérfigyelő korrekten jelez, a visszapillantó tükörház belső felén, jól látható narancssárga háromszögben villan fel.
Vészfékezéskor a vészindex automatikus bekapcsolódása gyors reakciójú.

Motorcsónak vagy yacht?
A Gran Coupe leírásában a BMW elárulja, hogy a műszerfal megtervezésekor az exkluzív motorcsónakokból merítettek ihletet. Azonban éjszaka ücsörögve benne belső fényeiben gyönyörködve inkább luxusyacht jutott eszünkbe.
BMW 6 Gran Coupe éjszakai fényei

bmw-luxus-yacht


Lehetne még oldalakon keresztül méltatni az autó további hasznos alkalmazásait elkezdve a távolságifény-asszisztenssel, mely a forgalom és a fényviszonyok függvényében kapcsolgatja be és ki a reflektorokat, folytatva a gyalogos ill. kerékpáros felismeréssel, azonban az autó már így is megmutatja jó tulajdonságait és szépségét.

Bizony, mester, gyönyörű gyerek ez, s nem csak gyönyörű, de nagyon jó is!



bmw-640-d-gran-coupe


BMW 6 Gran Coupe teszt
BMW 640d Gran Coupe ára, műszaki és technikai adatai
6-os Gran Coupe éjszakai fényei



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER