Címkék: árak | BMW 2 | felszereltségek | Gran Coupe | M Sport | motorok | műszaki adatok | teszt

2020. december 27. vasárnap, 19:52

 

Jött egy gombóc kis kupé az 1-es és a 3-as sorozat közé, majd megcsinosodott, s miközben megszépült, megkomolyodott, felnőtt (ortodox BMW-sek most elszomorodnak) elvesztette a hátsó lábait. Egérszürke elegáns ruhájában komoly erőteljes és/de sportos megjelenést kapott, szinte minden legújabb vezetéstechnikai felszereltséggel rendelkezhet. Szép, lapos, mutatós. Hátul izmosan széles, az F44 BMW 2 Gran kupénak látványra a feneke a leghúzósabb.

 



A BMW 2-es kupét 2014-ben mutatták be, az év novemberétől a kabrió is gyártásba került. 2017. nyarán egy frissítést kaptak, s ekkor még büszkén kommunikálta a BMW, hogy a szegmensben egyedüliként belsőégésű erőforrások eközben továbbra is a hátsó tengelyt hajtják, a 2019-ben Los Angelesben bemutatott 2020 tavaszán megjelent 2-es Gran Coupénál annyit olvashattunk elsőkerék-meghajtású padlólemezre épült.
Állítólag a kutatások szerint, a mai vásárlókat már nem a hagyományos értelemben vett vezetési élmény érdekli, hanem a fejlett védelmi és szórakoztató egységek garmadájának megléte. Ennek tökéletesen meg is felel ez az autó, azonban a klasszikus vezetési élmény jelentését továbbra sem engedi el a gyártó, hisz ez az egyik vezető jelmondata is, de erről kicsit később.



A képeken látható tesztautó 20d motoros M Sport modell
A külsejét a lapos megjelenés, elegáns vonalak, keret nélküli ablakok, izgalmasan kialakított szexi fenék, kettős kipufogóvégek jellemzik.
Az alapfelszereltség része a LED fényszórók nappali menetfénnyel. A 2-esek veséje még szépen hosszában elhúzott, az új egyvonalban elnyújtott hátsó világítást ők is megkapták. Hátul sötét ablaküvegekkel, nyitható napfénytetővel is rendelhető. Az alap 16 colos könnyűfém keréktárcsáktól a 19 M-ig felszerelhető.



Belterében alapfelszereltség a multifunkciós sport bőrkormány a BMW Live Cocpit részeként 8,8”-os 1280x480 felbontású érintőképernyős központi kijelző és 5,1”-os analóg műszerfali kijelző.
Ha csak nem akar valaki teljesen alapmodellt venni, érdemes átböngésznie a modellek felszereltségét, illetve a felszereltségi csomagokat, mivel nem csak olcsóbbak összességükben, mint mindent külön kérni, de elég jól felépítettek és átgondoltak is.
A választható modellek lehetnek Advantage, Sport Line, Luxury Line és M Sport, melyek a modellekre jellemző kialakításokat is tartalmazzák, így például az M Sport modell része a tesztautóban látható sportülés is, s ezért nem kell abban már külön díjat fizetni.



A jófogású bőrkormányhoz jól jöhet az opciós kormányfűtés, a bőrülésekhez pedig az ülésfűtés. A kijelzők mérete a BMW Live Cockpit Professional csomagban 10,25”, a műszerfai digitálisé is, viszont ebben a csomagban megkapjuk a BMW 7 oprendszert és a navigációt is. A gesztusvezérlésért továbbra is pluszban kell fizetni, de ezért a játékért nagy gyerekeknek ajánlott.
Az alap sztereo hangsugárzó rendszert 205 W teljesítményű 10 hangszórós HiFi-re válthatjuk, de akkor már inkább ajánlott a harman/kardon 464 Wattos 16 hangszórós.
A világítás csomag külön fizetős, viszont nem érdemes kihagyni az a kb. 100 ezres tételű élménycsomagot, a belső díszítőelemek 6 -féle színben változtathatók. A díszítőelemek az eddig megszokott BMW csíkoktól eltértek, a tesztautóban vastagok voltak az erezések világítottak, az árlistában lévő Illuminated Brooklyn, Boston, Berlin, Nice elnevezések megjelenési formáit nem sikerült kideríteni a katalógusból, de tudjanak róla van többféle és megrendelés előtt keressék meg az önöknek leginkább tetszőt. Míg ezek megvilágítása az elemekhez tartozik, a világításcsomagban az ajtó melletti kivetített BMW fényszőnyeg is beletartozik.

Az okostelefonok egyes applikációit a ConnectedDrive és Connected csomag szolgáltatásokon belül alapfelszereltségben lehet integrálni az autóba, mint például a My BMW app. Az okostelefonon keresztül például nyithatók és zárhatók az ajtók. A BMW Ügyfélkapcsolati Központjától pedig 3 évig ingyenesen lehet telefonos szolgáltatáson keresztül információkat kérdezni. A hívógomb végre kapott egy kis ajtót, így nem kell attól tartani, hogy olvasólámpa felkapcsolása helyett az ügyfélszolgálatost fogjuk megint zargatni.
A Connected Professional csomagban található a telefon integrációja és a személyi asszisztens is, tudják a Hello BMW beszélgetős. Rendelhető (az arra alkalmas) telefon vezeték nélküli töltése is.
Ez a csomag tartalmaz egy úgynevezett In-Car Experiences elnevezésű, a menüben Caring car nevű programot, amely kétféle lehet, relax és vitalize. Valamelyiket elindítva elnevezésnek megfelelően 3 percen át megváltoztatja az hőfokot, behúzza vagy kinyitja a napfénytető sötétítőt és nyugtató vagy felpörgető zenét indít. A használata 3 év után meghosszabbítható.

A BMW komfortbejutás tartalmazza a digitális kulcsot, a csomagtér érintés nélküli nyitását, de az is nagyon cool tud lenni, hogy az ember kiszáll az autóból, becsukja az ajtót és látható zárás nélkül egyszerűen csak elsétál (az autó bezárja majd magát).

A sok-sok rengeteg extra mellett amit fölsoroltunk és amikre még fel fogjuk hívni a figyelmet, egy kényelmetlenséget meg kell említeni, sajnos az első ülés melletti ajtón lévő könyöklő nem elérhető. 1-2 centin múlna a teljes komfort, de így az ember állandóan próbál rákönyökölni, evvel viszont kibillen az egyensúlyából, s az ülés vissza is húzza, így 170 centi alattiaknak nem kényelmes, ha csak nincsenek hosszú pálcikakarjai.



Alapfelszereltségben 40:20:40 arányban síkban dönthetőek a hátsó ülések, középen kartámasszal, két pohártartóval. A hátsó üléspad 135 cm hosszú 48 cm mély szélen, középen 43 cm. A szélső üléseken a legmélyebb ponttól a tetőig 92 cm magas, középen 85. A 165 cm-es vezetőhöz állított első ülés és a hátsó ülés között 22 cm tér van.

A sík csomagtérpadló 100 cm széles, sík rakodási szélesség 95 cm, 92,5 cm mély az ülések felé és 45 cm magas, a hátsó ülések nyitógombjaikig 42 cm a szabad magasság. Ezalatt van egy rejtett rekesz (12,5 cm magas, 88 cm széles, 75 cm hosszú befelé), de a padlót fel is lehet hajtogatni a hátsó üléstámlákhoz simulóan ekkor 57 cm magasságra nől meg a rakodótér.


BMW 2 Gran coupe Motorok, váltók, árak
Kéziváltóval a 218i és 218d elérhető bruttó 9,018M és 10,518 M forintért
Automata váltóval szerelt a 220i 10,918M, a 216d 9,988 M és a tesztautónk 220d 11,638M Ft.
Xdrive meghajtást is kaphat a 220d 12,278M, illetve a
Xdrive meghajtású az M235i 17,238M Ft mindkettő automata váltóval szerelt.

A 220d teljesítménye kicsit nőtt, a 4 hengeres 1995 cm3-es 190 lóerős motor 440 Nm nyomatékú, 140 kW teljesítményű 7,5 másodperc kell 0-tól a 100 km/h-ás sebesség eléréséhez, legnagyobb sebességét 235 km/órában maximálták. Nyolc fokozatú Steptronic automata sebességváltóval szerelik, de a sport váltóval is lehetséges. A BMW futóművei legendásak a pontos hangolásukról, az M Sport tesztautóban az M Sportfutómű tökélyre fejlesztett az M Sport kormányművel egyetemben. Kormányzás pontos, a futómű pedig tud nem csak sportos, de kényelmesen komfortos is lenni az adaptív futóművel választva. Eco pro módban sem lustul el nagyon az autó, de városban araszoláskor miért ne spórolnánk..

Biztonsági rendszerek tekintetében a sok mára már általánossá válók mellett Dinamikus kipörgésgátló rendszer, Dinamikus stabilitásszabályozás ésatöbbi mellett alapfelszereltség a fejlégzsákok, elöl oldallégzsákok, ütközésérzékelő, oldalütközés védelem és az éberségfigyelő asszisztens.

Vezetéstámogató-, és élmény rendszerek
Rendelhető extrák a teljesség igénye nélkül (ne felejtsék el csomagokban is megkeresni a kedvenceiket): Adaptív futómű (állítható lengéscsillapító karakterisztika Comfort, Sport), M Sport kormánymű, -futómű és -fék. Head-up display, parkolóasszisztens, tolatósegéd, adaptív tempomat (úgy hívják aktív sebességtartó automatika Stop&Go funkcióval. Adaptív fényszórók (ez igen ajánlott).


Minden egyes döntés, amit meghozunk, érzelmi döntés. Ha valaki azt mondja, hogy ez a logikus döntés, az azt jelenti, hogy még több érzelmet visz abba a döntésbe.” (Brian Tracy)
Amint láthatták, a BMW 2 Gran Coupé valóban felszerelhető a szinte legteljesebb újdonságokkal, amikkel a legnagyobb modellek büszkélkedhetnek. BMW kényelem, tűpontos kormányzás és sportos futómű lehet alatta, jó menetdinamikával. Az ortodox BMW értékek szerelmeseinek azt javaslom válasszanak inkább a sima 2-es coupék közül maguknak vagy, ha nem ragaszkodnak az extrákkal való teletöméshez a 420i coupé 13,676M hátsókerékkel. Akik pedig így beleszerettek ebbe a fenékbe ööö ebbe az autóba, megjelenéssel felszerelhetőséggel, nem fogják megbánni a döntésüket.

Műszaki adatok, árak






Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER