Címkék: BMW | BMW 1 | F40 | teszt

2020. január 20. hétfő, 20:31

 

Tesztautónk a harmadik generációs BMW 1-es sorozatból egy 120d xDrive meghajtású M Sport felszereltségű modell. Az új BMW 1-es nagy váltása, hogy ez már elsőkerék meghajtású, azonban elmondható, hogy a nagyobb testvérek magas kényelmi okosfejlesztései és vezetéstechnikai felszereltségei nagyrészt elérhetőek benne, azaz teljes prémium kiszolgálást kínál.

 



Az F40-et a BMW Weltben mutatták be először 2019 nyarán, majd a Frankfurti Autószalonon állították ki, értékesítése szeptember végén kezdődött, 3 ajtós már nincs, 5 ajtós kivitelben jelenit meg.



Az új 1-es is vonzza a tekinteteket. Köszönhető elsősorban a feltűnő égszínkék trópusi tengerek csillogó türkiz kékségét idéző Misano Kék színével. Sajnos ez csak az M Sport felszereltséghez rendelhető, azonban van egy kicsit sötétebb árnyalatban szabad, Metallic C1R Seaside Blue2 elnevezésű. Az árlista szerint 11 -féle külső szín közül lehet választani. Keréktárcsák 16-től 19 colosig különféle küllőkkel felszerelhetőek. Az autón 18" M Könnyűfém duplaküllős 819 M, kétszínű keréktárcsákat láthatnak.

A pillantásokat meg is tartja a többi feltűnő részletével, mivel a kis 1-es megkapta a megújult nagy vesékből álló hűtőrácsot, az új nagyméretű lámpatesteket, amely hátul a karosszéria oldalára is átnyúlik.
Szélességében 3,4 cm-t nőtt a modell, s ezt tovább nyújtják a két oldalon elhelyezett kipufogóvégek és a szélterelő kivezető nyílásai.



A BMW dizájn-mágusai ismét kitettek magukért. A BMW-k oldalai nem csak egy fémlap esetleg egy oldalvonallal, hanem különféle irányokban meghajlítások, törésvonalak jellemzik, amellyel karcsúbb lesz az autó és dinamizmust sugall. Ebben az esetben egymás felé forduló ékeket látunk.
Hátul az M légterelő kis ördögszarvakat idéz. A modellhez panoráma üvegtető is rendelhető.

A komfortbejutás megrendelésével igen menő az ajtót becsukva csak otthagyni az autót, vagy azt megközelítve csak lazán beszállni és indulni. A kulcsot érzékelve az autó „üdvrivalgásba” kezd nyitja az ajtókat, tükröket, kapcsolja a fényeket, elhagyva azt pedig automatikusan zár mindent. Ajtajai szélesre tárhatóak, az elsők 3, a hátsók 2 fokozatban.

A Sportülés kényelmes jól tartó körülölelő, sokféleképp saját igényekhez állítható, az ajtón lévő könyöklő jól elérhető. A vastag bőr sportkormány jófogású a kormányfűtés télen igen kellemes tud lenni. Az M Sportba szövet-műbőr kárpitot szerelnek, a tesztautóban Dakota bőrkárpitot látnak világoskék díszvarrással M csíkozással, felára 472,800 ezer forint.



A műszerfalat puha, matt, eltérő mintázatú anyagokkal borították. Ez jellemző az ajtókra is. Az eltérő anyag és motívum használata miatt a fekete nem válik komorrá, a króm és lakkbetétek pedig csillogóvá teszik. Head-up kijelző rendelhető, de nem olcsó.
Az új 1-es az új nagy idrive gombot és a váltó melletti vezérlőpanelt is megkapta, az indító gomb is itt található, illetve felszereltségi szintnek megfelelően a parkolássegéd és az auto H(old) - piros lámpánál nem kell a féken állni és lejtőn sem utolsó segítség a Steptronic sebességváltóhoz már adják - is itt található.




A műszerfal koronája az alapfelszereltségben kínált BMW Live Cocpit 8,8”-os érintőképernyős 1280 x 480 felbontású központi kijelzője. A Plus csomagban megjelenik a navigációs rendszer, a kihangosító és az érintőfunkciós idrive kontroller a csomag 337,7 ezer, javasolt felvenni a listára. A Professional csomagban nagyobb a központi kijelző, digitális a műszerfali. Ebben található a személyi asszisztens, és a gesztusvezérlés is. Figyelemre méltó, hogy ezek már mind elérhetőek az 1-esben!



Örömmel fedeztük fel, hogy nagyon jó megoldást találtak a pohártartók előtt lévő telefontárolóra, amely egyben vezeték nélküli telefontöltés is lehet (opció), a beltér felé megdöntve lecsúszásgátló tartóval helytakarékos és praktikus beoldás is, ráadásul evvel a megoldással kiküszöbölték a telefon elcsúszkálását.

Egy BMW megvásárlásakor a világításcsomagot soha ne hagyják ki! Ez egy olyan kisebb plusz, amely jó közérzetet, sok kellemes percet fog okozni. A hangulatvilágítás belső fényei is megújultak és mások is lettek, a megvilágított csíkokon motívumok vannak. Ez tartalmazza a kilincsek alatt megjelenő fényeket és a nagyon menő BMW kivetítést a vezető oldali tükörből.



Vájtfülűeknek a nagyobb számú modellekben megrendelhető Harman/kardon HiFi hangsugárzó rendszer is megjelent választási lehetőségként.

Az utastér kényelmes, sok tárolási lehetőséggel A hátsó üléspad hossza 134 cm. A szélső üléseknél a mélység 46 cm, magasság a legmélyebb ponttól a tetőig 93, középen 90 cm. A hátsó ülés előtt 22 cm van 170 cm magas vezetőhöz állított első ülésnél.

A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 20 literrel nőtt, 380 liter, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1200 literig bővíthető. Mérete a téglalap alakú helynek 100 centi széles hátsó üléstámlákig 74 cm hosszú, magassága a kalaptartóig 43 cm. A hátsó üléseket könnyedén dönthetjük 40:20:40 arányban le (egy kisebb felárért cserébe), így majdnem sík aljú rakteret kapunk, amely a középkonzolig 160 cm hosszú. A csomagtérpadló alatt plusz rekesz van annak méretében, magassága 15 cm. A berakodáshoz a nyílás 70 cm magas és 101 cm széles.
A csomagtérajtó elektromos működtetésű is lehet.


Mig az előző generáció megújításakor az M performance-oknál kontrollált driftet engedélyező dinamikus menetstabilizáló rendszerrel érkezett a sajtóhír, kiemelve, hogy a kategóriájában egyedülálló módon a négy hathengeres motorok a hátsó kerekeket hajtják, mostantól, az ortodox BMW fanok nagy bánatára ez már az első kerekekre megy, és a motorok három és négyhengeresek.

Árak és motorok

Kétféle benzinmotor
Egyik a 3 hengeres 103 kW teljesítményű 140 lóerős 118i kézi és automata váltóval (gyorsulás 0-100 km/h 8,5 s) bruttó 7,990 M Ft
Másik a 4 hengeres 225 kW teljesítményű 306 lóerős M135i xDrive meghajtás automata váltóval (4,8 s)  bruttó 15,350 M Ft

Dízelmotorok
116d 3 hengeres 85 kW / 116 lóerős kézi és automata váltóval (10.3/10,1 s) bruttó 8,401 M Ft
118d 4 hengeres 110 kW/ 150 lóerős kézi és automata váltóval (8,5 /8.4 s) bruttó 9,095 M Ft
120d 4 hengeres 104 kw / 190 lóerős xDrive meghajtás, automata váltó (7 s) 10,882 M Ft


Elsőkerék hajtás, 3 henger... ezektől a jellemzőktől egy ortodox BMW fan kitér a hitéből, fogja a fejét, és a világvégét emleget.
Azonban ezt az autót már nem neki készítették, jobb, ha keres magának egy másik sorozatszámút amely tartalmazza a tradicionális BMW értékeket, ezt pedig hagyja a fiatalokra.
Ugyanis ennek az új generációnak – azt mondják a kutatások - már az a fontosabb, hogy elérhesse a legújabb tech újdonságokat, fejlesztéseket. Kényelmes legyen a vezetés amit a fejlett vezetéstechnikai rendszerek hoznak és mindezeket, amelyek inkább a nagyobb sorozatszámú modellekre volt jellemző nagyobb részt elérhetővé is tették számukra az új 1-esben.
Megkapják mindezt egy prémium környezetben, BMW márkajellel. Ebben a tekintetben viszont nagyon jó ár/érték arányt is hoznak, mert nem kell kifizetni érte mondjuk egy 5-ös árát.

Felhasználói kényelembe tartoznak a ConnectedDrive szolgáltatások amelyet alapfelszereltségként kínálnak. A ConnectedDrive Plus csomag (835.900,-Ft) megrendelésével sokféle lehetőséget behúzhatunk – legalábbis az árlista szerint - tartalmazza a Connected Professional csomagot, a vezeték nélküli mobiltelefon töltési lehetőséget a Gesztusvezérlést  és a BMW Live Cocpit Professionalt, az utóbbi külön rendelve 675.400,-ft-ot fizetnénk.

A caring car program működését az alábbi video a 7-es mutatja meg, és elérhető az 1-esben is! Automata klíma és a személyi asszisztens szükséges a működéséhez.



Az Innovációs csomag 1.185.500,-Ft ez az előbb említett BMW Live Cocpit Professional csomagon kívül a Head Up kijelzőt, a LED-es Adaptív fényszórókat, a távolsági fényszóróasszisztenst és ami még fontosabb a Driving Assistant csomagot is tartalmazza amelyben a sávelhagyásra, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is van, továbbá figyelmeztet gyalogosra és ütközésveszélyre is.
Az aktívan beavatkozó vezetéstámogató rendszerek, úgy, mint a sávban tartás aktív visszakormányzással a tesztautóban benne volt (a többit balesetmegelőző aktív fékezéssel stb. nem próbáltuk), azonban az árlistából nem derült ki melyik csomag tartalmazza, mivel ezek a Driving Assistant Plusban szoktak lenni, de azt a jelen árlista nem tartalmazta.
A modell felszerelhető Parkolóasszisztenssel és Tolatósegéddel is, amely az új BMW X5-ösben mutatkozott be.

Négy felszereltségi modell az Advantage, Luxury Line, Sport Line és M Sport.
Vásárlás előtt érdemes nagyon alaposan átböngészni az aktuális árlistát, mert sokat spórolhatunk a csomagok összeállításakor.

A gyártó oldalán lévő információk szerint az alapmodellben Comfort vezetési mód és Eco Pro választás lehetséges. Az utóbbi Auto Start-Stop funkcióval és fékenergia visszanyeréssel spórol üzemanyagot, de a klímaszabályozásba is beleszól.
Adaptív futómű megrendelésével Sport módba is tehető az autó, ilyenkor változik a futómű és a kormányzás karakterisztikája. Az M Sport sportfutóműve BMW-sen jólhangolt, földúton meglepően puhán is tud járni.
Általánosságban Comfort módban haladtunk, dugóban érdemes a spórolós kapcsoló, míg sport módot ott érdemes kapcsolni, ahol van hely haladni és jól ismerjük a kanyarokat. A fogyasztási diagram körülbelül ezeket az arányokat is mutatja átlag -2 és 2 fok közötti külső és 23 fok klímaszabályozás mellett.


Node a BMW DriverBook, - Kéne?

Megyek a Hungárián szemem sarkából tőlem két sávval odébb egy másik BMW Group Magyarország rendszámtábla feliratú autó. Nyújtogatom a nyakam, újságíró kolléga?, esetleg a vállalat dolgozója akit ismerek?, - nem látom. Kezdem feladni amikor egyik pirosnál úgy áll be a sor, hogy látjuk egymást. Hasonlóan kíváncsi. Nem ismerjük egymást. Mosolygunk, integetünk, majd feladjuk, mert nem tudunk szót váltani. Pedig ismeretlenül is jól esett volna, helló, jó estét ki vagy akárcsak pár mondat. Innen továbbgondolva felmerült miért nincs? Lehetne. Egyik BMW felismeri a másikat valamilyen applikáción keresztül egy profillal megjelenő sofőr kapcsolódhatna a másikhoz amíg az jólesik akár rejtett akár adatokat közlő profillal, mint egy BMW DriverBook.
Más márkáknál nem biztos, hogy működne, de a BMW-sek extrém módon imádják az autóikat és ezért kíváncsiak a hasonló társaikra. Mennyi kapcsolatteremtési lehetőség lenne ebben a nem is olyan nagy munkát igényló fejlesztésben. Nem csak csupán egy csajozási lehetőség, hanem utazási társtól, segítségkérésig a kapcsolatok széles skálájának a kialakítási lehetősége.

Aki szeretné jelezze egy lájkkal. Facebook oldalunkon további ötleteket is meg lehet osztani!











Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER