Címkék: árak | BMW | BMW 530e | elektromos | felszereltségek | hybrid | műszaki adatok | plug-in hibrid | teszt | xDrive

2021. július 28. szerda, 09:54

 

A BMW 5-ös sorozatának hetedik generációja 2017-ben jelent meg, amelyet 2020-ban frissítettek, ekkor jelent meg mind a Touringhoz, mind a limuzinhoz az elektromos töltési lehetőségű plug-in hibrid változat.

 

A jelenkori megszokott széles BMW vese hűtőrácsot szeretőknek jó hír, hogy az 5-ös sorozat ezt kapja, amit egyébként a frissítéskor még szélesebbre húztak, elöl kettő u alakúak, hátul pedig most L alakúak a BMW lámpák, ill. fények.
A 4,963 m-es autón jellemző a díszítőelemnek tűnő, de a karosszéria formája által megformált hosszú szép karcsúsító díszsáv. Az összes 5-ös modellváltozat trapéz alakú kipufogóvégekkel szerelt.


A BMW 530E xDrive meghajtású Touring tesztautó Luxury Line modell, Alvit Szürke metál fényezésű, egyébként opcióban 8 -féle metálfény közül lehet választani és további 3 -féle Induvidual metálfény közül.


A bőrözött sportkormány alapfelszereltség, az M bőrkormány feláras. A multifunkciós gombokat újratervezték.
Alapfelszereltségben 10,25 colos központi érintőpépernyő jár, felárral ez lehet 12,3 colos. A belső hangulatfények vonala is frissült.


A tesztautó belterében BMW Individual karamell színű Merino bőrkárpitot láthatnak, fekete díszvarrással. Alapfelszereltségben szövetkárpittal adják, viszont választható szövet-alcantara kombináció vagy 5-féle színű és kombinációjú Dakota bőrkárpit, 3-féle Nappa bőrkárpit és 4-féle kombinációjú és színű Individual Merino bőrkárpit.
A szép hosszú autóhoz nyitható, légterelővel ellátott panoráma tetőt is lehet rendelni.



A BMW-k sportossága és vezetési élménye mellett nem csak a prémium anyagok használata okoz örömet, hanem a kényelem. Különösen a vezető kiszolgálása, minden kényelmes és kézre áll, a vezérlés több úton kezelhető. A telefontartó hely, ami lehet egyben vezetéknélküli töltés is kicsit kicsi, nagyobb telefonok nem férnek be, persze tehetjük a könyöklő alá is.
Átlátható, logikus a menürendszer. Az utasokról kényelmes ülések, rendelhető ülésfűtések, klímák, hátsó csatlakozók gondoskodnak. A hátsó pad hossza 140 cm 50 cm a mélység és a legmélyebb ponttól 93 cm a magasság a tetőborításig.


A csomagtartó sík, a hátsó üléseket ledöntve azok kicsit lejjebb kerülnek, ami valószínű a csomagtér alatti akkuk miatt lehet, mérete 430 -1560 liter. A sík rész 102 cm széles, 98 cm mély, magasság a kalaptartóig 36 cm, ledöntött üléseknél a középkonzol végéig 190 cm hosszú, üléstámlákig 160 cm.
A csomagtér elválasztó háló az alapfelszereltség része, a napellenzők opciósak.


További kényelmi csomagok
A Business Class csomagban van az elegáns komfortbejutás is, ez amellett, hogy praktikus nagyon cool tud lenni, hogy csak odamegyünk az autóhoz és az azonnal nyitja az ajtót, kapcsolja a belső világítást, felkészül a fogadásunkra, de ennél még vagányabb lazán becsukni az autót és zárás nélkül otthagyni, mert majd ő gondoskodik minderről.
Ugyanitt található a kihagyhatatlan ülésfűtés, gerinctámasz, elektromos ülésállítás és a hangulatvilágítás, ami az utazási élményben igen nagy szerepet kap. Figyelem a tesztautó végtelen kényelmes komfortülései külön rubrikában vannak.

Az Innovációs csomag is eléggé kihagyhatatlannak tűnik, bár az ára a 1,5 millához közelít, a tartalma viszont igen vonzó. Megkapjuk a navigációt is kivetítő Head-Up kijelzőt, a Live Cocpit Professionalt, az általunk imádott gesztusvezérlést és még megfejelve a csomagot a Parkolóasszisztens Plust is.
Apropó gesztusvezérlés. Önnek van? Használja? Ismeri az összes lehetőséget? Ha nem miért nem?A kezelési könyvben kereshet a iDrive gombbal és érintőképernyőn is. A kulcsszavakra azonnal ott a leírás, megoldás, sőt van amikhez videós bemutatások is tartoznak.
Tehát 7-féle különböző kézjelet használhatunk, amelyből 5 rögzített, 2-höz pedig a felajánlottakból választva köthetünk funkciót.
Nem áruljuk el melyek ezek a mozdulatok, keresse meg, fedezze fel, pár kézjel amit használni a praktikussága mellett igen szórakoztató is.


Legmodernebb vezetéstámogató rendszerek garmadája

Adaptív futómű
A Driving Experience kapcsolóval az Adaptive módot választva az útviszonyoknak és a vezetési módnak megfelelően állítja a lengéscsillapítót.

Integrált aktív kormányzás a hátsókerekek kormányzása az első kerekekkel ellentétes irányba, amely könnyebb manőverezést tesz lehetővé például parkoláskor, az amúgy sem rövid autóval.

A távolsági fényszóró asszisztens kéz a kézben jár a LED-es Adaptív fényszórókkal vagy a BMW lézervilágítással, azaz ezek egyikét is meg kell rendelni vele. Ezért cserében viszont nagyon kényelmes és biztonságos szolgálatot kapunk az autótól, mivel az előttünk haladót vagy a szembejövőket kitakarja, nem vakítja, mi viszont nagyon jó látási viszonyokat kapunk, mind az útszélről, mind pedig a távolság tekintetében. A lézervilágítás pedig 60 km/h-ás sebesség felett akár 650 m-t is képes bevilágítani ez a lámpa és követi az út vonalát is.

A közel egymillió forintba kerülő Driving Assistant Professional csomagot messzemenően javasoljuk, aki teheti húzza be az extralistába, mivel ebben találhatók a legfejlettebb vezetőtámogató rendszerek szórakoztató, de egyben igen hasznos részei is.
Ilyen rögtön a Kormányzó és sávtartó asszisztens amellyel – ha látja jól a sávokat, akkor - szinte önvezető módhoz közeli állapotban utazhatunk. Ilyenkor az autó kormányzása felkeményedik és kőpontosan beteszi a sávközépbe az autót és követi a nyomvonalat, az adaptív tempomat (Aktív sebességtartó automatika a becsületes neve az opciós listán) pedig gondoskodik, hogy az előttünk haladóba ne fussunk bele, azt beérve egyenlő távolságot tart. A biztonság okán érdemes figyelni, hogy nem lép-e ki a sávtartásból, ha esetleg megszűnnének az érzékelhető feltételek, de erre az autó hangjelzéssel is figyelmeztet. A kezet még mindig a kormányon kell tartani, de ez már olyan fejlett, hogy sokkal kevesebb odafigyelést igényel mint a fejlesztések kezdeti szakaszában volt. Többek között ebben a csomagban van egyébként az egészségügyi vészhelyzet esetére a vészfékasszisztens és az elkerülő asszisztens is.



A fogyasztást megadni nem egyszerű, hiszen a vezetési módok sokfélék lehetnek. Induláskor hybriddel nyit, de választhatunk sport és elektromos módot is, mindegyikét variálhatjuk egyedi beállításokkal, illetve választható még az adaptive mód, a hibridhajtás az autó közlekedési helyzetének megfelelően automatikusan beállítódik.
A gyári adat kombinált átlagos üzemanyag-fogyasztásra 2,1 – 2,3 liter/100 km, kombinált energiafogyasztása 15,9 – 16,9 kWh/100 km.
Tisztán elektromos meghajtással 53 – 56 kilométert képes megtenni, amit valóban tud is, persze ez az elektromos fogyasztók fokozott használata és a vezetési mód miatt csökkenhet.

A vezetési módok ilyetén variálása külön örömet szerez az 5-ös plug-in hibrid vezetőinek és tulajdonosainak, mert közlekedhet környezetkímélőn és takarékosan, dinamikusan, vagy ha úgy adja kedve egycsapásra sport módba váltva a megszokott BMW sportosságot kapja. A majd' 2 tonnás saját tömegű autó 6,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet. Elektromos módban 140 km/h-ás sebességig képes közlekedni.

A 184 lóerős benzinmotor 135 kW teljesítményű, az elektromos motor 109 lóerős és 80 kW teljesítményű, így összességében van 293 lovunk és 215 kW teljesítményünk.

Összességében az 5-ös plug-in hibrid touringot csak dicsérni tudjuk, de ez már a teszt címéből is kiderült miért.

BMW 530e Touring xDrive árak, műszaki adatok, felszereltségek








Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER