2013. szeptember 04. szerda, 13:26

 

No nem a motorizált babakocsi, amivel idén április 1-én tréfálta meg a BMW a rajongóit – megjegyzem a mai napig keresik, prekonceptünk; lesz még Hölgyeim és Uraim BMW motoros babakocsi .. -, hanem a BMW 114i legkisebb motorral szerelt új 3 ajtós 1-ese járt náluk, Ő a mai BMW ház Legkisebb Fia.

BMW 114i teszt
Képgaléria
BMW 114i teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



BMW 1 három ajtós 114i teszt
Három ajtós második generációs BMW 1 árai, műszaki adatai és felszereltségek
Lámpák, belső világítás, éjszakai fények

Az alábbi fejtegetés lényege: Vedd meg! Ha te éppen úgyis mindig egy BMW-t akartál, minek alkudnál meg átlag Tágas És Nagyon Kényelmes családi autókkal, ha lehet egy BMW-d azon az áron. Ha kicsit sznob vagy vetesd le a típusjelzést. Gyerek befér a gyerekülésbe, a csomagtér, s a gyerek melletti, (tegyük fel 1 gyerekünk van) hely is bőséges, de megoldanánk, két gyerekkel is. Futómű, úttartás, pontos váltó és kormányzás tied a nagyobb puccoskodó felszereltségek hiányában ugyanúgy. A menetdinamikád és úttartásod szerpentinen nagyonjó (legalábbis az első lefelé), s élmény, közúton max. eljátszod, most nem akartam nagyon-gyorsan előzni. Utóbbi menettulajdonságára a Legkisebb Fiúnak, szépen szólva csak a suhanás a jellemzője, ilyenkor azonban puha rugózást is érezhetünk.

bmw-114i


A BMW családfáján 2004-ben kezdett kinőni az 1-es sorozat ága az ötajtós modellel (E87), majd 2007-ben jelent meg a háromajtós (E81). A második generáció az ötajtóssal (F20) nyitott 2011-ben, majd 2012-ben követte a háromajtós (F21) változat, s jelent meg a 114i 102 lóerős 75 kW-os motor is az M135i 320 lóerős legerősebb motorral egyetemben. A két motor közötti árkülönbség 6.411.000,-Ft az árkülönbség, tehát több, mint maga a legkisebb fiú ára, amely 5.721.000,-Ft.

uj-bmw-1-3-ajtos


A második generációnál a 3 ajtósnál is eltűnt a bumfordi gombóc forma. Oldalát egyenes, így áramvonalasabb oldalcsíkok jellemzik. Az ajtó hosszabb, mint az 5 ajtós esetében, súlyos, anyaggal tömött, sportos keret nélküli elegáns vonalakkal. Akinek nem kell két nehezen mozgó nagymamát sűrűn hurcolnia a 3 ajtóst vegye, bónuszként 257.000,-Ft-tal olcsóbban, s biztos lehet benne, hogy mindenki meg fogja bámulni a kis Bömbijét - nálunk is megnézték.


A tesztautó belterét tekintve, a megszokott Sport Line kivitel látványa fogadott, melynek egyik jellegzetessége a pirossal varrott kormány és ülések. 626 ezer forintot spórolhatunk, ha ezt hanyagoljuk, a sportüléseket – amennyiben nagyon ragaszkodunk hozzá - már 161.500,-Ft-ért is meg lehet szerezni. Az ülések egyébként már alapfelszereltségben állíthatóak hosszirányban és magasságban is. További nagyszerű élményünk – pont ellentétben a divatos SUV-okkal -, hogy az úton ülünk, azaz sportautósan nagyon alacsonyan, s ezt is megkapjuk az alapáron.

bmw-1-muszerfal


Ha nem ragaszkodunk a BMW Professional CD-s rádióhoz 131.800,-Ft-ért, az alapfelszereltségbe tartozik a BMW Business CD-s rádió sztereó hangsugárzórendszerrel, 6 db hangszóróval, MP3-kompatibilis, AUX-csatlakozással, kijelzővel és iDrive gombbal. Klímát, továbbá start-stop motorleállító és indító rendszert is kapunk alapáron.

A Driving Experience kapcsoló is jár a legkisebb fiúnak ECO PRO üzemmóddal, mely utóbbi alkalmazást még a mazochista egyének sem fogják sűrűn használni, azonban autópályán egyenletes sebességnél hasznos lehet. Az autó normál módban indul, sport állásba lehet még kapcsolni, de ne várjunk nagy meglódulást tőle, a BMW-kben megszokott katapult, ülésbe nyomodó gyorsulási élményt ebben nem fogjuk megtapasztalni. Lomhán mozog, ha már felgyorsult a megfelelő sebességre kellemesen suhan, de az előzésekhez igencsak nagy távolságokat kell bemérni. Az ESP egyébként ki is kapcsolható. Aki szép erdei környezetben, jó kis szerpentineken akar autózgatni, próbálja ki az útvonalunkat; Egertől a 24-esen Parádsasvár felé, majd a Mátrai úton Mátraszentimrén át Pásztó célirányba vagy fordítva.

Hátul a látszat ellenére aránylag kényelmesen el lehet lennie egy 170 cm körüli embernek (egy ugyanakkora méretű elölülő mögött). 24 cm-es lábtere van és két teljes értékű ülés közül választhat. Fejtetejéhez képest 13 cm van még a tetőhöz, középen ülve 10 cm.

bmw-1-hatso-ulesek


A csomagtér mérete gyári adat szerint 360 l, hátsó üléseket ledöntve 1200 l. Mérve: szélessége 98 cm, hosszúsága 80 cm. Hátsó üléseket ledöntve ülőlapig 142 cm, középső könyöktámaszig 162 cm.

uj-1-es-bmw-csomagtarto


Az 1-es BMW-t (5 ajtós modell) utoljára 2012-ben törte össze az EuroNCAP 5 csillagos eredménnyel, melyből felnőttvédelem területén 91 %-ot kapott,. Gyerekvédelem tekintetében 83 %-t, a gyalogosvédelem 63 %-ot, az autó védelmi felszereltsége pedig 86 %-ot ért el.



uj-1-es-bmw-3-ajtos


BMW 1 három ajtós 114i teszt
Három ajtós második generációs BMW 1 árai, műszaki adatai és felszereltségek
Lámpák, belső világítás, éjszakai fények



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

AF
0
 
 
Jó kérdés. Itt tényleg nem látszik jól a lényeg. A kilincs alatti világítás. Az 5 ajtós tesztjénél van jobb kép.
MPOWER
0
 
 
Nem szokták leirni honnan vannak az autók. Még egy kérdés ezen a képen mi van? http://www.autosforum.hu/images/kepgaleria/teszt/bmw-114i/4419-.jpg
AF
0
 
 
Nézd meg, biztos leírták...
MPOWER
0
 
 
igen azt hiszem német rendszámú volt, de akkor ők kimentek érte oda?
AF
0
 
 
Igen, ha jól tudom a 2 legnagyobb hírportál és a legnagyobb autósportál, csak, s nézd meg, az nem hazai tesztautó.
MPOWER
0
 
 
érdekes pedig néhány másik site-on már tesztelték...
AF
0
 
 
Egyenlőre nincs a magyarországi tesztautóparkban.
MPOWER
0
 
 
M135i teszt mikor lesz???
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER