Címkék: árak | BMW | BMW 6 | felszereltségek | műszaki adatok | teszt

2015. november 21. szombat, 15:39

 

Tesztautónk harmadik generációs frissített BMW 6 coupé 6 hengeres 313 lóerős 40d dízelmotorral, Melbourne vörös metál fényezésben, M Sportcsomaggal.

BMW 6 Coupé 640d
Képgaléria
BMW 6 Coupé 640d
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

 

A BMW 6 a BMW sportos teljesítményű luxusautóinak sorát folytatta, az első generációja E 24 típusjelzéssel 1976-ban jelent meg és 1989-ig gyártották. Angolul értő olvasóink a linken nézhetik meg videón a rövid történeti összefoglalóját.

2003-ban érkezett az E63-as második generáció, 2004-ben bemutatkozott az E64 kabrió változata. 2005-ben a Genfi Autószalonon debütált az 500 lóerős M6, 5 literes V10-es motorral. 2007-ben mindkét karosszériaváltozat megkapta a 35d erős, de gazdaságos dízelmotort. A sorozatot 2010-ig gyártották.
2011 márciusában az F12-es vászontetős kabrióval érkezett meg a harmadik generáció a piacra, a coupét F13 típusszámmal jelölik, a 2012-ben a Genfi Autószalonon megjelent BMW Gran Coupét F06-tal, mely magyarországi statikus bemutatóját 2012 júniusában tartották a Kiskunlacházi reptéren. A 6-os Gran Coupé sikerét mutatja, hogy a 6-os sorozat eladásainak a felét ő teszi ki. 2014-ben modellfrissítése volt a harmadik generációnak, kinézetén azonban nem változtattak sokat.
A BMW 6-os modelltörténetéről a linken olvashatnak bővebben. Az új M változatok ismertetését itt találják bővebben.
2015 nyarától extra felszereltségként igényelhető Competition Package teljesítménynövelő csomag, amely az M TwinPower Turbo 560 lóerős 4.4 literes V8-as benzinmotort plusz 40 lóerővel toldja meg.
Idén a Frankfurti Autószalonon volt a világpremierje az M6 GT3 versenyautónak.




A 6-os coupé 40i motorral szerelt indulóára bruttó 24.720.000,-Ft, a 40d dízelé 25.835.000,-Ft. A xDrive meghajtásúakra kb. 1 millióval többet kell számolnunk. Az M Sport Edition tagjai kb. 3 millióval kerülnek többe az alapváltozattól. Az M6 alapára bruttó 39.430.000,-Ft.
A gran coupé körülbelül 0,7 M, a kabrió pedig 2,6 M forinttal kerül többe a kupénál. (Figyelem az M Sportcsomag nem egyenlő az  Sport Editionnal.)

Háromféle felszereltségi csomag közül választhatunk
A Design Pure Excellence urasabb exkluzív elemeket foglal magába többek között például a nyárfa belső díszbetéteket, elefántcsont/fekete Nappa bőrkárpitot. Felára motortól függően 2,4-2,1 M Ft.
A Design Pure Experience-szel sportosabb, vagányabb külső kinézetet és belső környezetet kapunk felára motortól függően 1,6-1,9 M Ft.
Az igazi sportos dizájnt az M Sport csomag szolgálja többek között M bőr kormánnyal, M aerodinamikai csomaggal, sportülésekkel. A belső környezetet Alcantara/bőr kombináció teszi szebbé és kényelmesebbé. A duplaküllős könnyűfém keréktárcsákra eltérő méretű gumiabroncsokat szerelnek. Felára motortól függően 1,863-2,096 M Ft.

Az M6 metálfényezést kap, a többinél feláras. 14 színben kérhető; fekete és árnyalatai, ezüst és szürke árnyalatai, fehér, kétféle kék, narancs és vörös színekben, a BMW Individual metál fényezés hatféle ahol megjelenik a bronz is.


A kupé és a kabrió méretei hosszban 4,894 m, tengelytávban 2,855 m megegyeznek. A kupé magassága 1,369 m 4 mm-rel magasabb a kabriónál és 23 mm-rel alacsonyabb a gran coupénál. A szélességük mindhárom változatnál 1,894 m.

Arányos karcsú nagymacskás vonalait inkább tekintsék meg maguk, íme:



Elöl alapfelszereltségben LED-es fényszórók néznek velünk szembe (az adaptív fényszóró és a távolsági fényszóró asszisztens opcionális, viszont az utóbbi az M Sport Edition része. Köztük 9-9 ráccsal a széles vesék. Az M sportcsomaggal szereltekre jellemzők a nagy légbeömlők, melyeken felül LED nappali menetfény díszlik.

Hátulról nézve izmos far látszik, mely a hátsó kerékjárati ívektől indul, a nagy méretű L alakú lámpák vizuálisan még jobban szélesítik. A kipufogókat jobb és bal oldalon vezették ki az 50i motorral szereltek rombusz alakúak, az M6-os dupla krómozott kipufogóvégeket kapott. Az opciós tolatókamerát a csomagtartó emblémája alá szereltek, ez tolatáskor megemelkedik utat engedve a kamera munkájához.



A négyüléses 6-os coupé alapfelszereltségben Dakota bőrkárpitozást kap, a műszerfali bőrözésért külön kell fizetni, cserébe viszont nagyon szép és finom tud lenni.
Az ülésfűtéses első ülések, elektromosan állíthatók, érdemes azonban sportülést és hozzá gerinctámaszt rendelni a kényelem érdekében. Az aktív vezető és első utasülés feláras, az autó indításakor felemelkedik, leállításakor visszaereszkedik, a kormány a vezető előtt megemelkedik segítendő a kényelmesebb kiszállást.



A sportkormány bőrborítású, a kormányállítás elektromosan lehetséges hossz-és függőleges irányban. A multifunkciós műszerfal vezetési módtól függően 3 féle stílusban változik. Comfort módban a hagyományos színeket és információkat látjuk, Eco Pro módban kékre, Sport módban pirosra váltanak a kijelzők. Eco Pro módban megjelenik a még megtehető távolság, illetve takarékos vezetési stílussal mennyit nyertünk még pluszban, az EfficientDynamics részen pedig láthatjuk éppen takarékosan vezetünk-e.




A Head-Up Display a műszerfalra vetíti az információkat, ára 462.600,-Ft. A központi kijelző 10,25 collos. A középkonzolon található Driving Experience szabályozás iDrive Touch kontroller alapfelszereltség része, mint ahogy a Professional navigációs rendszer és a kétzónás automata klíma is.
A tesztautóban 1200 Watt erősítővel ellátott 16 csatornás Bang & Olufsen high-end hangsugárzórendszer volt, melynek ára több, mint 1,5 M Ft, azonban az exrtalistában megtalálható majd’ negyedéért a 600 Wattos 9 csatornás Harman Kardon HiFi rendszer is, mely más típusokban kipróbálva tökéletes hangélményt nyújtott.
A 6-os coupéhoz természetesen rendelhető komfortbejutás és Soft-Close zárást segítő automatika is. Az utóbbi a hanyagul behajtott ajtókat elegánsan és csendben behúzza, ennek hiányában ha nem csuktuk be rendesen az ajtókat az autó nem indul el, a Drive-ba helyezett automata váltót üresbe visszadobja, evvel védve az utasait és önmagát.


A hátsó ülésen ülő 170 cm-es ember fejétől 5,5 cm szabad tér van még az üvegtetőig, az ugyancsak 170 cm magas vezetőhöz állított első ülés és a hátsó ülés széle között 18 cm hely van. A hátül ülők az első ülések mély zsebeibe pakolhatnak. Az ülőlap hossza 45 cm, szélessége a legszélesebb részen 37 cm, hátul 32 cm a két varrás között, az oldalsó támaszos párnák adnak még egy kis helyet, a támla jobb lenne, ha adna egy kis támaszt a deréknak. Az ISOFIX-gyereküléseket is hátul helyezhetjük el.



Az utasteret távvezérlésű állóhelyzeti fűtéssel lehet kényelmesebbé tenni, világosabbá pedig elektromos működtetésű napfénytetővel.

A 460 literes csomagtérhez sízsák is rendelhető. A csomagtér-sík méretei: hosszúsága 99 cm, szélessége 86,5 cm. Oldalt viszont egy 8 centis párkányon mindkét oldalon van még egy 38x25 cm-es raktér. A csomagtér magassága 48 cm.


A 640d szépségén túl a vezetése még jobb. Az autó súlypontja alacsonyan van, s hagyhatja mélyen is az ülését a vezető. Külön élmény kanyargós úton vele közlekedni, amelyekbe jól befekszik az autó. A 230 lóerős, 230 kW teljesítményű 640d, melynek maximális nyomatéka 630 Nm 1500-2500 perc, 0-ról 100 km/h-ás sebességre 5,3 másodperc alatt gyorsul. Legnagyobb sebessége 250 km/h. Gyári fogyasztási adatai: városi 6,3, városon kívül 5,1, kombinált 5,5 l/100 km. Tesztfogyasztás kombinált 8,7 l/100 km.

Az Eco Pro szabályozás az alapfelszereltség része, az autó Comfort módban indul.. Az Adaptive Drive megrendelésével a comfort mód comfort +-szal egészül ki. A Driving Experience kapcsolóval választhatunk közülük az Eco Pro a legtakarékosabb mód. Sport módban feszesebb a futómű, az autó gyorsan és dinamikusan reagál a gázadásokra.

Javasolt extrák: Adaptive Drive (csökkenti a kanyarban való dőlést comfort+ módot tartalmaz), Driving Assistant Plus (sávelhagyáskor figyelmeztet, gyalogosra vagy ütközésre figyelmeztet 10-60 km/h-ás sebességnél csökkenti az ütközési sebességet, aktív sebességtartó automatikát tartalmaz, azaz tartja a követett járműtől való távolságot). Igény szerint tolatókamera vagy parkolóasszisztens, amely segíti a párhuzamos parkolást. A távolsági fényszóró asszisztens még nagyon praktikus fejlesztés, amely önállóan alakítja a szembejövők függvényében az előre vetülő fény erősségét és irányát. A BMW Night Vision felismerő rendszere pedig figyelmeztet személy  vagy állat feltűnésére.


A 6-os coupét hátomféle motorral kínálják, kétféle benzinmotorral a 6 hengeres 2979 cm3-is 320 lóerős 40i és a 8 hengeres 4395 cm3-is 450 lóerős 50i, mindkét motorváltozat kérhető xDrive meghajtással is, illetve van még az 560 lóerős M6.
Dízelben a 40d 2993 cm3-is 6 hengeres 313 lóerős motor van, mely ugyancsak kérhető xDrive meghajtással is.
M Sport edition mindegyik motorhoz elérhető, ezek mindegyik xDrive meghajtással szerelt.


A 6-os sorozatot 8 fokozatú Streptronic sport automata váltóval látják el, amely képes az egyéni vezetési stílushoz is alkalmazkodni függetlenül a beállított vezetési módtól. Kézzel lehet is váltani, mind a váltóról, mind pedig a kormány mögött elhelyezett fülekről.
Az M6 7 fokozatú M duplakuplungos Drivelogic funkciós váltót kapott.


A BMW gyönyörű, erős nagymacskájával való együttélés közben felmerült a kérdés; nem vesz-e el a BMW i8 a maga újdonságával vevőket a 6-osoktól – tettük fel magunkban a kérdést, mivel egy jól felszerelt 6-os ára már megközelíti az i8-as alapárát, amely 43.594.000,-Ft. Márkakereskedővel beszélgetve; nem. Ugyanis állítólag a 6-os vevőköre már meg tudja mellé venni az i8-at is. Nem tudjuk, de lehet benne igazság, emlékezve a dingolfingi gyár 9 milliomodik autójának átadására, amely egy M6 Gran Coupé volt, s a hírben megjegyzésre került, hogy a tulajdonos nemsokára egy i8-asnak is otthont ad a garázsában. Tehát ne dilemmázzanak, vegyék meg mindkettőt!

A kastélyfotók a Teleki-Degenfeld Szirákon lévő kastélynál, a lovas képek pedig Lóska János ménesében készültek.

BMW 6 coupe teszt
BMW 6 kupé árak, műszaki adatok, felszereltségek
Éjszakai fények, lámpák, világítás



 



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER