Címkék: 840d | árak | BMW 8 | cabrio | Coupé | M850i | teszt

2019. október 17. csütörtök, 20:15

 

A pletykák kiszivárgása után nemsokkal 2017 tavaszán hivatalosan is megerősítették az új 8-as sorozat életre hívását. A BMW coupé (G15) 2018-ban a Párizsi Autószalonon mutatkozott be, s novemberben már a piacra is megérkezett. A cabrio (G14) a Los Angeles-i autószalonon mutatta meg először magát a világnak, az első darabok idén márciusban jelentek meg a kereskedőknél. Tesztünkben a BMW M850i xDrive coupé és 840d xDrive Cabrio tulajdonságait hasonlítjuk össze.

 

Hogy kerülnek egy prémium sportcupé tesztcímébe nők?
Hazánkban többnyire sportautók mellett nők érzéki pózban ácsorogva próbálják csalogatni a férfi vásárlókat a sikert mutatandó jó, kocsi, jó nő 'dolgok megszerzésére. Úgy gondoltuk mikor a coupét megkaptuk, hogy ragadozómacska vonzó vonalai és sportautó tulajdonságai miatt sikeres nőknek üzletasszonyoknak ugyanolyan jól, hanem akár jobban állna az autó, mint esetleg egy férfinak. Ezért kerestünk egy üzletasszonyt, aki megmutatná a nőtársainak, hogy el tudnák-e képzelni magukat a 8-as BMW-vel. Nyilka Ildikó, akinek a saját autója is BMW, vállalkozott, hogy bemutatja hölgytársainak, miként mutatnának az autó mellett, nem mint egy tartozék, hanem mintha az a saját tulajdonuk lenne.

Erő, szépség, méltóság. Hölgyeim, nézzék meg és képzeljék magukat gondolatban helyet cserélve, önöknek hogy állna ez az autó.
Uraknak is szól a képgaléria, hisz a képek nagy részén csak az autót mutatjuk be.


Coupét vagy cabriot?
A két modell méretei lényegében megegyeznek. Ízlés kérdése, a kupé töretlen karcsú, de erőt sugárzó vonalai szebbek, főleg amikor a fény megfesti azokat, a kabriózás örömei viszont a világ legjobb dolgainak top 10-es listáján megtalálható.



Az új 8-asok más az újratervezett hatszögletű vesékkel jelentek meg. BMW fanoknak kicsit szokatlan volt, de meg kell hagyni a keskeny változatok igen jól állnak az autókon. A vesék mellett szűk vékony széles lámpák határozzák meg a tekintetet, melyekben LED-es adaptív fényszórók helyezkednek el, opcióként pedig lehet lézervilágítás is. Az első lökhárítókra hatalmas légbeömlőket tettek.

Oldalra lépve kezd kiteljesedni a látvány, az elcsépelt ugrásra kész nagymacska jellemzés itt nem frázis. Az oldalán az első kerékjárati ívek mögötti úgynevezett Air Breathers légkivezető nyílástól eredő karosszéria hajlat fut hátrafelé, ezek variálásával más modellek esetében is karcsú gyönyörű látványt tudnak varázsolni a BMW dizájnerei.

A tető vonala mesteri arányokkal hajlik rá a hátsó kerekek fölötti kidudorodó karosszéria domborulatra, amely szélesebb, mint a tükrökkel mért szélesség, az autóban ülve átlagos tükörállításnál lényegében saját autónk combját látjuk a vállunk mögött. A 4,851m autó szélessége hátul 2,137 m, amellyel már parkoláskor is óvatosabban kell helyet keresgélni, védendő saját autónkat is, viszont a Parkolóasszisztens mindkét modellben alapfelszereltség, be is tuszakolta magát szépen pontosan a bevásárlókocsiház és egy X5-ös testvér közé, más kérdés, hogy kiszállni már bajos lett volna, pontosan a szélessége miatt. Egy kis felárral a Plus kamerarendszerén megjeleníthető az autó környezete 360 fokban, panoráma nézetben pedig az oldalsó forgalom is látható.
A tetőt hosszan, nyúlánkan vezetik rá a csomagtartó részre, evvel szépen kiegyensúlyozva a hosszú orr részt.




Alapfelszereltségben 19, az M 20 colos könnyűfém keréktárcsákat kap.
Hátul, oldalról a ráeső fényben feltűnnek a kifinomult edzett ragadozóvonalak. A hátsó kerék mögött is láthatunk légkivezető nyílást. A nagyon széles és új tervezésű hátsó lámpák ugyan csak LED-esek. A kettős kipufogóból az M850i esetében, igen komoly hangokat és zenét fogunk hallani.
Kabrió esetében a vászontető 15 másodperc alatt nyílik le 50 km/h-ás sebességig mozgathatjuk. A kabrió szélterelője kis zsákban található, kézzel tesszük be, elég egyszerű művelet.



Az alpesi fehér alapfényezésen kívül 6 -féle metálfényezés és 5 -féle Individual metálfényezés lehet az M850i coupéhoz. A cabrio 840d-hez 8-féle metálfényezés és 5-féle Individual metál fényezés
Keréktárcsa; az M850i esetében alapfelszereltség a 20” M kétszínű Y-küllős könnyűfém felni, úgy a kisebb motorokhoz 19”-es duplaküllősöket adnak, de ezek is kétszínűek. Opcióban rendelhetők 20 collosak, V, Y küllős M-es felnik különféle akár eltérő méretű gumiabroncsokkal

Belterükben a kibővített Merino bőrkárpit az M-eseknek alap, a kisebb motorokhoz a Vernasca bőrborítás jár. A színválaszték jellemzően az elefántcsont, konyak, fekete vagy különféle exkluzív varrással esetleg kétszínű összeállítással variálva amit a coupé esetében láthatunk Tartufo/fekete színben.
A végetlenül kényelmes puha barlangként körülölelő multifunkciós ülések coupé esetében alapfelszereltség, de az alapülések is elektromosan állíthatóak, ülésfűtéssel ellátottak, deréktámaszt és ülésszellőztetést rendelni kell.



A hátra beülést megkönnyíti, hogy az ülés elektronikusan előre húzódik, majd vissza is áll a beállításhoz. A hátsó ülések nem 2 méteres embernek valók, de egyébként kisebb személyeknek megfelelőek, az első üléseket azonban ilyenkor nem szabad túl hátra tolni, illetve leengedni, hogy a hátul ülő lába elférhessen azok alatt.
A kupé csomagtartója  420 literes, a kabrióé 280 l, lehajtott ülésekkel/felhajtott tetővel 350.

A száraz adatok helyett, inkább nézzék meg a belteret és a használt anyagok finomságát, ízlésvilágát, miközben a modern és sportos prémium igényeknek is eleget tesznek.

Elefántcsont merino bőrkárpit kibővített tartalommal




Éjjel így nézki, a színvilág sokféleképpen variálható. Látják a színek finom átmenetét?



A váltókar és a BMW iDrive vezérlőgomb Swarovski kristályból készült



A hangulatvilágítás mindkét modellben alapfelszereltség, így a sokféle különféle színekben pompázó utastér garantált. Igazi élmény az esti utazás vagy csak zenét hallgatva ücsörgés a BMW autóiban.


Milyen őket vezetni?
Amennyiben dízel mellett döntenek valamilyen meggondolás miatt, úgy javasoljuk ne próbálják ki a benzines változatokat, az M850i-t pedig egyenesen kerüljék el, még a közelébe se menjenek, mert utána már nem fognak tudni megmaradni az átgondolt reális döntésük mellett.
Nem csupán – kupé esetében 3,7 másodperces gyorsulás fogja önöket elkábítani, de a motorból és a kipufogóktól jövő hangok, felpörgetés utáni visszaröfögések, alapból amikor beindítjuk gyárilag ad egy gázfröccsöt, jelezvén a környezetének, hogy ébredezik a ragadozó és nemsokára a színre lép. Forgalomban pedig amint megnyílik a csillagkapu, azaz a zöld lámpa sokáig nem fogja kibírni a tulajdonosa, hogy ne nyomjon egy kövér gázt, még akkor is, ha ezt csak 50 km/h-ás sebességig teheti városban, bár nem is igazán tolhatná tovább, hisz már elérkezett az újabb lámpáig, a többiek talán most váltanak kettesbe...
A tökéletes nyolcfokozatú Steptronic Sport automata sebességváltót kapja az összes modellváltozat, váltani a kormányon lévő kapcsolókkal is lehet, aki ezt szereti.

A cabrio 840d fogyasztását az alábbi ábrán látják, az M850i-ről az idő rövidsége és a vigyorgófej vezetési stílus miatt, értelmezhető normál használatú átlagfogyasztást nem tudunk most mutatni.



 BMW 8 coupé és cabrio Árak, Motorok, teljesítmény jellemzők

Kupé motorok
- 840i és 840i xDrive, nem próbáltuk. ~ 31 M forinttól indul, xDrive 32,180 M, durván 1 M a különbség, jó választás lehet mindkettő 2998 cm3 250 kW teljesítmény, 340 LE
Fogyasztás 840i 8,3-9,1 liter, dízel 6,8-7,1 liter gyorsulás 0-60 mph ~100km/h 4,7 s, xDrive meghajtással 4,4 s.

- M850i xDrive meghajtással 41 M Ft-tól indul a 4395 cm3-es motor 390 kW teljesítményű, 530 lóerős gyári átlagfogyasztás 11,4 liter, 3,7 s alatt éri el a 100km/h-ás sebességet.

A dízel ajánlat 840d xDrive 33,2 M Ft 2993 cm3, 235 kW teljesítmény 320 LE, gyursulás 0-100 km/h-ra 4,9 s, kombinált gyári fogyasztás 6,9-7,2 liter.

BMW 8 coupe motorok, árak, teljesítmény, fogyasztás, gyorsulás 0-100 km/h
840i 31M 2998 cm3 250 kW 340 LE 8,3l 4,7 s
840i xDrive 32,2M 2998 cm3 250 kW 340 LE 9,1 l 4,4 s
M850i xDrive 41M 4395 cm3 390 kW 530 LE 11,4 l 3,7 s
840d xDrive 33,2M 2993 cm3 235 kW 320 LE 6,8-7,1 l 4,9 s


Az M8 varázslatos világa
M8 coupé; a 625 Le-ős 460 kW teljesítményű V8-as szívű 2010 kilós autó 3,2 mp alatt mászik fel a 100 km/órás tempóra, míg ugyanez a kabriónak 1 másodperc időhátránnyal jár, bár ő 2085 kilogramm saját tömegű
A coupé 47 M-től indul, a cabrio 50.5M Ft-tól.

Coupé M8 47M 2993 cm3 460 kW 625 LE 11,1 l 3,2 s
Cabrio  M8 50,5M 2993 cm3 460 kW 625 LE, 10,8 l 3,3 s

BMW 8 cabrio motorok, árak, teljesítmény, fogyasztás, gyorsulás 0-100 km/h

840i 33,6M 2998 cm3 250 kW 340 LE 8,8l 5 s
840i xDrive 34,7M 2998 cm3 250 kW 340 LE 9,2 l  4,6 s
M850i xDrive 43,6 M 4395 cm3 390 kW 530 LE 11,5 l 3,9 s
840d xDrive 35,7 M 2993 cm3 235 kW 320 LE 7,3 l 5,2 s



Sportautó amely puhán lépdeli át a göröngyöket úthibákat
A 840d M Technika Sport csomagot kapott, amely tartalmazza a M Sport fékeket és M Sport differenciálművet is. Az utóbbi a kerekekre jutó hajtási nyomatékot újraosztja az útviszonyok függvényében. Az M850i Professional Adaptive M futóművet kapott pluszban, az aktív karosszériadőlést szabályozza.
Külön élvezetet okoz, hogy egy sportautóban ülünk, s a futóművet is hangolhatjuk Sport Comfort Eco Pro és Adaptive módban, az autó az út hibáit - lyukak göröngyök, amiből mi magyarok kapunk bőven – eleganciával lépi át és simítja el az utasai számára.

A Sport bőrkormány alapfelszereltség, M-esek esetében M bőrkormány. Vastag jófogásúak a kormányzás nagyon közvetlen, nem kemény tökéletesen optimális.

Vezetést segítő rendszerek közül többek között az 6-65 km/h-ás sebesség között aktív gyalogosra-ütközésre figyelmeztető rendszer, amely szükség esetén fékezéssel is besegít a baleset elkerülésébe, a keresztirányú forgalomra való figyelmeztetés jelzés, hátsó ütközésvédelem mind alapfelszereltség része. Javasoljuk amit nagyon szeretünk, és amelynek megrendelésével kényelmes fél-önvezető módot érhetünk el a Driving Assistant Professional kamera és radar alapú rendszer aktív sebességtartó automatikával, kormányzási és sávtartó asszisztenssel, elkerülésasszisztenssel, ezen ne spóroljanak, nagy örömet fog okozni a kényelem.

A személyi asszisztenst is tartalmazó, - amelyről bővebben írtunk az új BMW 3-as tesztjekor – BMW Live Cockpit Professional alapból jár. Ebben találjuk még a navit a Head-up kijelzőt és a gesztusvezérlést is, sajnos az utóbbi nincs a kabrióban, a head upot pedig nem említi az árlista.

Szoktuk még javasolni a Soft-close zárási lehetőséget, nem egy nagy tétel, és igen finom elegáns dolog, ahogy ráengedve az ajtót az elektronika szépen csendben behúzza azt.

Igény szerint széles választéka van még az opciós listának a BMW Night Vision személyfelismeréssel rossz látási viszonyok között is, az akár 500 métert is bevilágító lézervilágítás. Nagy öröm, hogy a LED-es adaptív fényszórók távolsági fényszóró asszisztenssel felár nélkül kapjuk. Nem csak nagyon hasznos az éjszakai vezetéshez, de sokáig mókás lesz figyelni, ahogy a többi közlekedőt kitakarva folyamatosan változik a környezet bevilágítása.

Utaskényelmi rendszerek közül a vezeték nélküli telefontöltőhely is alapból jár, mint ahogy a connected szolgáltatások is. TV funkció rendelhető. Az összes lehetőséget nem soroljuk fel, egyéni igények kielégítéséért érdemes alaposan átböngészni, figyelemmel arra, hogy van amikor csomagban rendelve jobban jövünk ki, mint egyenként összeválogatva.



Beszélgettünk Ildivel, s arra jutottunk, hogy talán a hölgyek visszafogottabban döntenek egy ilyen árú autó mellett, mint a férfiak, mivel, lehet úgymond hasznosabb dolgokat vesznek helyette vagy inkább befektetik az autó többletét és egy kisebb modellel járnak, míg a férfiak hamarabb akarják a sikerük ilyenformán való megmutatását, s lehet a vezetési élmény is jobban vonzza őket, bár az utóbbi már kétséges, hiszen nagyon sok hölgy szeret vezetni és imádja autóját, úgyhogy érdemes lesz a kereskedőknek hazánkban is a női vásárlókkal számolni legyen az a modell akár egy prémium autógyártó zászlóshajója, a BMW-s szívű „fiúk” pedig már meggyőzöttek.

Árak, Műszaki adatok, Felszereltségek











Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER