Címkék: 4-es | árak | BMW | Coupé | kupé | műszaki adatok | teszt

2014. március 03. hétfő, 14:39

 

A BMW 4-es megbámulási százalékában teljes mértékben a férfiak vezetnek. Bár gyönyörűség az autó, talán mert nem piros? nem tudjuk a nőket miért nem, vagy nem feltűnő mértékben érdekelte az autó - a teszthét alatt ezt tapasztaltuk. Talán a férfiak jobban nyomon követik a BMW-k alakulását. Talán tudják vagy sejtik mit látnak; az új BMW 3-as coupét, ööö, a 4-es BMW-t.

BMW 4-es Coupé teszt
Képgaléria
BMW 4-es Coupé teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

A BMW úgy döntött, új számozást vezet be, a coupékat és nagyobb családtagjaikat páros számok alatt találjuk ezentúl, azonban megdőlt ez az újságírói spekuláció, hogy a páros számozás őket jelentené mikor megjelent a 2-es Tourer.

Tehát tavaly az új 3-asnak megfelelő Coupé 4-es sorozatszámmal jelent meg a Detroit-i Auto Show-n koncepció autóként, majd a frankfurti autószalonon mutatkozott be 2013-ban.
Nem húzta-halasztotta a BMW az autó kihozatalát, június közepén már bejelentették a műszaki adatok mellett a hazai árakat is.
Augusztus közepére rendelhetők lettek hozzá a sportos kiegészítők.

A Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozott a 4-es kabrió változat.
A BMW 4-es Gran Coupét, pedig az idei Genfi Autószalonon láthatják először az érdeklődők.



Dizájn
Mit lehet erre mondani? Aki nem szereti a BMW-ket lapozzon tovább, a kedvelőknek pedig szinte nincs mit mondani. Az orra úgy lett erőteljesebb, hogy nem durván agresszív, az oldalnézet, mintha egy tésztát tettünk volna a régi 3-as coupéra és azt egy olasz mester addig húzta, igazította volna, amíg tökéletes nem lett.. Próbáltuk képekben visszaadni, nem ment. Viszont minden szerencsés új 4-es BMW tulajdonosnak ajánljuk, egyszer ne mosóba vigye autóját, hanem mossa le maga kézzel, mint ahogy a saját lovát mosná-pucolná egy gazda. Nos utána fog még jobban beleszerelmesedni az autójába. Olyan vonalakat, hajlításokat fog felfedezni, hogy legközelebb nem enged senkit hozzányúlni a kocsijához. Ha túlzásnak vélik ezen mondatokat, ám legyen, bár a sajtóanyagokból rendre irtjuk ki a márkák által kedvelt szoborszerű jelzőket, aminek egyszerűen nem értjük a jelentését, egy autónak miért jó ha szobornak néz ki..? A BMW-k mostani autóinál, különösen ennél a 4-esnél egy gondolat járt bennünk (itt kapcsolódik az olasz hasonlathoz); Michelangelo mai reinkarnációja a BMW-nél dizájner, legalább is ami a limousinokat és a  coupékat illeti. Felvetődik még egy kérdés, hova lehet még ennél szebbet alkotni majd a jövőben?

Az arca-orra úgy agresszív, hogy nem az. Egy pihenő elégedett nagymacska képe, amelyet méltán tisztelnek az élőlények, ha vadászatra kerülne sor. Tele izmos vonalakkal, úgy, hogy mégis az egész autó kecses.

Ebben a borongós-esős időben  amikor vendégünk volt az autó a Mineral szürkemetál fényezés, - mely napfényben, patyolattisztán a legszebb -, miatt nem látszott az igazi szépsége, mert nagyon hamar csupa sár lett és koszos kis malacnak nézett ki. A napsütést, pedig csak az autó visszaadási napján kaptunk – mindemellett megpróbálkoztunk visszaadni a vonalait többféle fényviszony mellett.

Nézzék meg az előző 3-as coupéval összevetve, beszéljenek a képek.








































A dizájnról még érdemes megemlíteni az első és oldalsó légbeömlőket, melyeket, funkcionalitásában aposztrofált a BMW, légellenállás- és fogyasztás  csökkentés, van-e vagy nincs komoly funkciója – szép.
 

Az autó ajtaját kinyitva éri a szemlélőt a következő szépség-élmény. A tesztautó M sportcsomagjának köszönhetően Hexagon Antracit szövet/Alcantara kárpitozású sportülések tűnnek szembe, melyet M varrással és kék elemekkel láttak el.




A kék motívum (Estoril kéknek nevezik, az alumínium betéteket pedig Hexagonnak) végig húzódik a műszerfalon, majd folytatódik az ajtókon is. A műszerfal a megszokott, mégis gyönyörű. A középkonzolon már az új iDrive gomb található, amelyre újjal rajzolva a betűket, beírhatjuk a navigációs úticélunkat e módon is. A BMW ülései körülbelül ezerféleképp állíthatóak az ember kényelmi igényei szerint, aki ezekben nem tud kényelmes helyet találni az megérdemli! Bár volt az autóban ülésfűtés funkció, nem hiányzott a puha és finom tapintású fentebb említett üléskárpit-szövet mellett, pedig nagy barátja vagyok.




Külön említést érdemel a multifunkciós M kormány. A BMW a speciálisan kialakított ujjtámaszokat emeli ki, ami nagyszerű benne a vastagsága és a bőrbevonat vastagsága. Ezen kombinációtól nagyon jó lesz a kormány fogása úgy tapintási érzetben, mint az autó irányításában. A kormány kerülete 10,5 cm.



A hátsó üléseken két ember foglalhat helyet, 168 cm-es embernek körülbelül 5-6 cm van a tető és a feje között, amikor kényelmesen elhelyezkedett. Beülés nem körülményes, mert az első ülést jól előre lehet húzni.
Középen a könyöklő alatt tároló-tálcát alakítottak ki. A középső rész szélessége 25 cm, az üléseké 50 cm,melynek az üleprésze 46 cm.
Az ülések 60-40 arányban dönthetőek le, (opcionálisan 40:20:40 arányban is) majdnem síkba. A kioldó fogantyúkat a csomagtartó felső részén találjuk.


A csomagtartó méretei: a szélessége rakodóperemnél mérve 140 cm. A kerékjárati ívekig 42 cm hosszú, a két szélen hálóval határolt kisebb rész van, melyekben két-két pezsgőspalack kiválóan elfér egymás mellett. A kerékjárati ívektől 98 cm széles a rakterület. A csomagtartó hosszúsága az üléstámlákig 100 cm, lehajtott ülések széléig 163 cm, középkonzol végéig 186 cm. A kalaptartóig mért magasság 485 cm. A hátsó üveget nem veszélyeztetik a csomagok, mert a kalaptartó alatt fémborítás van.
Az autóhoz elektromos üveg napfénytető rendelhető 366.100,-Ft-ért.

A BMW 4-es Coupé természetesen legizgalmasabb élménye a vezetése.
Beülve jó mélyre az első ülésre egy kar a biztonsági övet előre nyújtja, majd annak becsatolása után visszahúzódik.

   


Az autó végsebessége evvel a motorral 240 km/h, gyári adat szerint, 100 km/h-ra 7,5 másodperc alatt gyorsul. A nyolcsebességes automata váltó gyorsaságát megpróbálhatjuk utolérni szekvenciális rendszerű kézi üzemben vagy a kormány mögötti fülekkel váltva, de annyira meg lehet szokni a jót, hogy valószínű ezt a lehetőséget rövidebb útszakaszokon fogja használni a 4-es gazdája.
Nem csak az üléssel ülünk jó mélyen, hanem maga az autó is alacsony építésű. Első lökhárító 15 cm magasan van a földtől, hátul 27 cm, a legkisebb hasmagasság 11,5 cm – méréseink szerint. (Csak óvatosan a magasabb fekvőrendőröknél!). Az első ülésen ülők, azaz a sofőr pont a két tengely között ül. Az alacsony súlypont és az optimális tömegeloszlás miatt, nagyszerű az autó úttartása, azonban az elektronika enged egy kis hátsókerék hajtásra jellemző játékot, hagyja a kerekeket kis mértékben kipörögni és a far is megindul egy gondolatnyit, majd ha nem kapcsoltuk ki a szabályozót vagy nem tettük sport plusz módba a kapcsolót, akkor az elektronika ráncba szedi az autó menetstabilitását. Közúton a futómű rugózása kellemes, tökéletes a beállítása az autóhoz, mint ahogy a kormányszervóé is. A vezetési módok megválasztásakor változik a lengéscsillapítók karakterisztikája, de leginkább a gázreakciókon érezzük meg a különbségeket. A fogyasztás városban 6,8 liter volt 100 km-en azonban ezt 8 fölé is lehet bőven hajszolni sport módban és dinamikus gyorsításokkal.


A BMW 4-es Coupét háromféle benzinmotorral árulják, 420i, 428i négyhengeres-, a 435i 306 lóerős hathengeres motorral, melyek mindegyike megvehető xDrive hajtással is.
A dízelmotor kínálat a négyhengeres 420d-vel indul a 430d hathengeres, xDrive hajtással is kaphatók, a 313 lóerős 435d csak xDrive hajtással.
Amíg a 435i benzines csúcsmotornak 5,4 másodperc kell a 0-100 km/h-ás sebesség eléréséhez, a 430d-nek 5,5 mp, a 435d xDrive-nak már elegendő 4,7 mp, mindezt teszi 5,4 literes vegyes fogyasztással a gyári adat szerint.
A megegyező motorok a limousinével hasonló adatokat produkálnak, a két kocsi közötti nagyjából 2 millió forintot a Coupé felépítésért fizetjük.


A BMW-nél megszokott háromféle Line felszereltségi csomag rendelhető, a Sport piros beltérrel, a Modern vajszínű beltérrel, és a Luxury barna beltérrel, továbbá lehetséges az M sportcsomag.
Az autót 9 féle metálszínben, illetve fekete és fehér nem metál színekben lehet rendelni.
Kétféle 17 collos, kétféle 18 collos és egy 19 collos felnikből lehet választani.
Kárpitozásból egyféle szövetkárpit és négyféle bőrkárpitozás a kínálat, melyek az autó belső terét és üléseit is egyaránt jellemzi. A díszbetétek alumínium vagy faberakások.
A Line csomagoknál a csomagokhoz illesztett  a kárpitozási színválaszték. Az M sportcsomaghoz ötféle metál színű autót választhatunk és 18 collos felninél nincs kisebb.




Kedvenc zöldségesünk előtt megállva, mocorgás a kert felől, megjelenik a kapuban a kis törpe, majd szalad be apjához újságolni a hírt, milyen kocsi érkezett. Jönnek, megnézik, megtárgyaljuk, örülünk, majd bemegyünk beszélgetni. Kinézek. A  kisgyerek lábujjhegyen áll, kezét a szeme fölé emeli és bámulja az autó belsejét, (körülbelül az a kép, ahogy a múlt század eleji rongyos-szegény gyerekeket fényképezték az édességüzlet kirakatánál) holott ott tologatja kis műanyag motorját egy haverja. Látott már szép kocsikat, apja nagy autóbarát, az a fajta amelyik szereti a szép és gyors autókat, de megtalálja az átlagos városi autókban is a praktikumot. Fia. Mit tudhat azonban még egy  hat és féléves kisgyerek árakról, prémium márkák presztízséről, márkák rajongói közti szembenállásról? Valószínűsítem nem sokat. Amitől elvarázsoltan áll, az maga az autó. Az esztétikum talán egyetemlegessége. BMW rajongóknak nem kell tovább magyarázni a bűvöletet, mert értik mit történt a kiskrapekkal. Másoknak pedig kívánom, hogy egyszer megérintse őket is a varázslat – a BMW 4-es Coupét meglátva nem lesz nehéz nekik sem.

BMW 4 Coupe teszt
BMW 4-es kupé műszaki adatok, árak felszereltségek
BMW 4 lámpák, belső világítás






Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER