Címkék: árak | BMW | BMW Z4 | M40i | roadster | teszt

2019. augusztus 12. hétfő, 17:24

 

Állapítottuk meg a tesztidő alatt tapasztaltak alapján. Tudjuk, hogy nem minden rovar bogár, de minden bogár rovar. Nos sok autót megnéznek, de nem mindegyiket bámulják meg. A BMW Z4 Roadster megbámulási %-a 100.

 



Mindjárt rögtön evégett bátorítanánk mindenkit, hogy rombolja le magában az ésszerűségi és elvárásoknak megfelelni akaró elveket és kezdje keresni az utat, hogy hogyan tudná magának megszerezni.

Ugyan az M40i motorral szerelt kezdőára, amely a tesztautó volt 19.424M forint, azonban a 20i, már bruttó 12,804M forint, nos olyan rossz lenne az a 197 lóerős 145 kW teljesítményű motorral szerelt kéziváltós BMW roadster, amely kívülről ugyanolyan meggyőző és 4,5 mp helyett „csak” 6,6 mp alatt éri el 100 km/h-ás sebességet? 40-50-nel krúzolni, bezsebelni az irigy tekinteteket az M40i sem használja akkor a nagy erejét, teljesítményét. Egy hátránya van egy roadsternek, hogy egy párnak gyerekkel már bajosabb vele az élet, de szingliknek, gyereket pár nélkül nevelőknek avagy, aki megteheti többedik, játszósautónak a legtökéletesebb választás a napi boldogsághormonok szinten tartásához.

A BMW Z4 harmadik generációja a tavaly mutatkozott be Kaliforniában a Pebble Beach Golf Links pázsiján rögtön egy M40i First Edition különkiadással. Európában először a Párizsi Autószalon látogatói láthatták, Magyarországon pedig a VI. Balatonfüred-i Concours d’Elegance  rendezvényen, forgalmazni idén tavasszal kezdték. Ezekben változott az új generációs BMW Z4, link.

Első ránézésre a G29 hatalmas új veséi tűnnek szembe, amely igen jól áll neki, messzire hirdetve mely családba is tartozik. Parkolóhelyet keresve feltűnik milyen széles, a maga 2,024 méterével szélesebb, mint a 3-as amely csak 1,827 m, ezekhez a méretekhez egy Mazda MX5 játékautónak tűnik amely szélessége 1,735 m, hosszúsága 3,915 m, a Z4-é 4,324 m. Az új generáció összképe erőteljesebb, a régen buborékszerű kabin is elsimultabbnak néz ki.



Az oldalán lévő légkivezető nyílásokból vezették az oldalsó törésvonalait követve a levegő áramlását, a felső a csomagtérajtóra integrált légterelő szárnyban végződik.



A jellegzetes vesék és a nyúlánk, csinos BMW vonalak után a hatalmas kerekek és az izmos hátsó rész mutatja kivel is van dolgunk, este pedig rácsodálkozhatunk, hogy az alapfelszereltségben LED fényszórók egymás fölé kerültek, a hátsó lámpák is a most divatos BMW egyenruhához igazodtak, egy szarvra redukálódva.



A képeken látható tesztautó San Francisco vörös metálfényezésben pompázik. Az alap fehéren kívül, amely nem metál, 7-féle metálfényezést kaphat a karosszéria, melynek felára 304 ezer forint.
Alapfelszereltségben 17”-os kétszínű duplaküllős keréktárcsák járnak eltérő méretű defekttűtő gumikkal, az M40i-hez 18”-os M könnyűfém tárcsákat adnak. A keréktárcsák választéka nagy, de van amelyiket csak valamelyik modelltípushoz rendelhetünk.

A kárpitozás a tesztautóban Vernasca Elefántcsont színű bőrkárpit fekete díszvarrással, ez az M40i-nél nem jelent költségtöbbletet, azonban, aki ilyen szép elegáns luxus kishajó belsőt akar magának, annak már legalább a Sport Line modellt kell megrendelnie, kb. 2M forintért, amelyhez például ez a kombináció is választható, persze a csomaggal sok minden más is érkezik, így a csomagot rendelni sokszor gazdaságosabb, mint egyenként összeválogatni amely dolgokat szeretnénk.



Azoknak akik könnyen választanak az opciós listából elsősorban javasoljuk, hogy a modellek közül is közül az M40i hat hengeres 340 lóerős 250 kW teljesítményű M TwinPower Turbo motorral válasszák, mivel igen jó dolog táncoló sportautófenékkel fénysebességre gyorsulással eltűnni, amíg a többiek még esetleg csak egyesbe tették az autóikat. Már beindításkor önmagától ad pár brummogó gázfröccsöt jelezve a körülötte lévőknek, hogy a király ébredezik és nemsokára a közlekedési színtérre lép. Sport módban pedig az a hangelőadás ami a kipufogók felől jön, a rádió vagy a zene kikapcsolására kényszeríti az embert, egy szebb zenekari előadást választva. A sportfutómű sport módban sem felütős kemény, comfort módban pedig elég jól elsimítja az útburkolati egyenetlenségeket. A kormányzás direkt, az 50:50 százalékos tömegeloszlásával, aerodinamikus formájával széles gumijaival és tökéletesre hangolt futóművével nagyszerűen kapaszkodik az aszfaltba. Javaslom a Z4 tulajdonosoknak, hogy menjenek el pályákra, amikor ilyen közönségnapokat tartanak, ahol nyugodtan esetleg ellenőrzött keretek között tágíthatják a saját határaikat és ismerkedhetnek az autóik tudásával. A közutak erre nem annyira alkalmasak, mert figyelni kell a szabályokra, nem tudjuk mi van a következő kanyar mögött, milyen lesz a burkolat, beérjünk egy másik közlekedőst satöbbi. Lassítva lefékezve tovább lehet élvezkedni a hátulról jövő kis visszadurranásokat hallgatva.




Aki kíváncsi a tesztfogyasztásra, erről ábráról tudja leolvasni, ahol látható milyen vezetési módban volt az autó egymáshoz viszonyítva is. A megtett kilométereken belül kb. 65 % volt az országút, a többi város, autópálya nem volt. Országúton sport módban jó pár élvezetes gyorsulással, használva még a comfort módot is. Fotózásokkor többször járt a motor, városokon áthaladáskor a comfort mód mellett eco pro módot használtuk. Ezen összetett adatok ismerete nélkül átlagfogyasztást adni értelmetlen, mivel, ha mindezt máshogy keverjük egész más eredmény jöhet ki és akkor még nem beszéltünk a vezetési stílusról, gáz-fék használatáról és annak dinamikájáról.

Egyébként a WLTP eljárás szerinti gyári adatok vegyes fogyasztásra és bruttó alapár:
- sDrive 20i kézi váltó 145kW/197 Le 6.6s 7,2-7,4 l 157 g/kg Br.12.804M Ft
     Sport automata AT 190kW/258 Le 6,6s  7,1-7,3 l 160 g/kg
- sDrive 30i Sport automata AT 5,4s 7,3-7,6 l 139 g/kg Br.15.250M Ft
- M40i Sport automata AT 4,5s 8,4-8,5 l 168 g/kg Br.19.424M Ft

BMW Z4 árlista letöltés

A vászontető 10 másodperc alatt elektromosan csukható és nyitható 50 km/h-ás sebességig. Kabriózni, nem csak napsütésben, de hidegben is nagyon klasszul lehet, a klíma maxra tekerésével és a fúvókák testre állításával, az is igazán nagyszerű élmény nyitott tetővel járni, miközben már esetleg elkél a nagykabát vagy csak hűvösebb az este.
Összehasonlíthatatlan egy esetleg lehúzott ablakkal erdőn-mezőn áthaladó úton ahogy betódul töményen a fenyők illata, a mezei szalmáé, vízparton a vízé, a nádé vagy esetleg a már grillen készülő vacsora különböző aromái.
A BMW ülések továbbra is fejedelmien kényelmesek, könyöklők jől elérhetőek, a deréktámasz rendelése ajánlott. A pohártartók elhelyezése a könyöklő alatt nem túl optimális megoldás, a középkonzol elrendezését szemlélve, esetleg a telefontartót/töltőt máshova helyezve annak helyére lehetne tenni. A csomagtér 281 literes. A sík padló jól pakolható, a limitáló tényező az ajtó nyílása, amely 110 cm széles és 37 cm magas oldalt 23. A plató méretei teljes hossz 81 cm sík szélesség 96, legszélesebb helyen 104 cm magasság 35 cm. Mehetünk síelni, az összes modellcsomaghoz jár a síalagút, de az alapverzióhoz is rendelhető.



Az extrák közé javasolt a PDC-t behúzni a szélesebb, vaskosabb mérete miatt, de azt már az Advantage csomag is tartalmazza. Tesztautónk felszerelt volt a parkolóasszisztenssel, amely volt, hogy üres parkolóhelyek mellett elment, nem ajánlott fel lehetőséget, majd elszámított egy legutolsó helyet ahol már volt padka, míg másnap egy X5-ös tesó mellé, amely eggyel a bevásárlókocsik mellett parkolt, nos oda tökéletes pontossággal betuszakolta magát, nem sikerült megérteni a lelkivilágát, talán a kiemelkedő tárgyakat veszi figyelembe felfestések helyett?
Szubjektíven javasolt beválogatni: kormánykerék fűtés, gerinctámasz, ülésfűtés, head-up kijelző, hangulatvilágítás, igény szerint kertkapu/garázskapu programozható távirányítás.
Nagy kedvenc az aktív sebességtartó automatika Stop&Go funkcióval és a LED-es adaptív kanyarvilágítás.
A Driving assistant a vezetéstámogató rendszereket tartalmazza, a BMW Live Cocpit többek között a beszélgetési lehetőséget is az autónkkal, a két utóbbit és a fentiek közül még jó pár fontosabbat tartalmazza az Innovációs csomag.

Az autó felszereltségéről és motorválasztástól függetlenül döntsenek akárhogy, azt nem mondjuk, hogy kedvelni fogják önöket új választottjukkal, de, hogy irigyelni igen, az biztos.





BMW Z4 Műszaki adatok, Tesztautó felszereltségei, árak









Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER