2012. július 13. péntek, 15:42

 

Az új 3-as BMW-ben a következő vicc jutott eszembe; azaz sajnos nem jött elő a szöveg teljességében, csak a lényege avagy mit gondol egy olcsó, bár tuningolt régebbi gép gazdája és mit egy prémium autónak nevezett autóban a tulajdonos.

 

Képgaléria
BMW 320d
BMW 320d
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Új BMW 3 Limousine 320d teszt
Az új 3-as BMW ára, műszaki és technikai adatai
BMW 3 éjszakai fényei

A vicc körülbelül így nézett ki; megy egy prémium márka a belső sávban, mögé ér egy régi mondjuk ültetett Golf, sporkipufogóval dudál majd jobbról megelőzi nagy füst jön ki az autóból, nna te hájfejű így kell kinézni és menni egy sportos kocsinak…
Zé gyár nemzetközi képviselőjével tartott sikeres tárgyalásról jöttem tempomatom be volt állítva 145 km/h-ás sebességre, Vivaldit hallgattam amikor feltűnt mellettem egy zörgő rozsdás autó, egy darabig mellettem haladt, majd amikor elém került, valami sötét füst csapott ki belőle, látod kisöreg, inkább tanultál volna, most nem kéne ilyen rozsdaládában szenvedned…

uj-bmw-3

Kétszer haladtam vele az új nulláson és mindkétszer „megtámadták”. Az első a vicc felidézésének ihletője egy régebbi Puntos volt villogott szlalomozott körülöttünk, pedig el akartuk engedni, miközben békésen hallgattuk a zenét, elvarázsolva az autó belső kényelmétől, vezetésétől, 110 km/h-ára (mely az új nullás sebességi maximuma) állított tempomattal.

A márkatárs X5-öst már nem értettük. Hazafelé tartottunk a tököli driftnapról, kellőképpen eltelve az élményektől, s ugyancsak békés tompán élvezve a Bömös kényelmét a belső sávból elénk jött egy X5-ös, s lefékezett, nem satut, csak lassítót. Békésen leelőztük, visszatettük 110-re a tempomatot, s evvel a sebességgel előztük pár kamiont, mire márkatársunk utánunk eredt levillogni.

Érdekes egyébként, hogy más márkáknál nem volt ennyire erőteljes az érzelemnyilvánítás. Gondolok most itt a pozitív visszajelzésekre is, amikor őszinte érdeklődéssel akarták megnézni, például a zöldségesünk, a boltból bentről kiszúrta és teljes lelkes érdeklődéssel kérte hagy nézze meg, - neki egyébként voltak 3-as BMW-i.
Mind a szeretet mind pedig a kekeckedés azt mutatja nem csak a prémium tulajdonságokkal ruházták fel az emberek, hanem mint sportos autóként is régóta belevésték ezen tulajdonságukat minden ember fejébe a 3-asok, mely egyébként a márka vásárlói között is a legnépszerűbb autó. 2010-ben a BMW-t vásárlók 32.6%-a a 3-ast választotta.

uj-bmw-3-limousine


Az új BMW 3-as a pénzét is megéri, s nem csak szépsége miatt.

Alapáron a 316d-t már 8.080.000,-Ft-ért hazavihetjük. Tesztautónk kezdőára 9.391.000,-Ft, s az alapfelszereltsége igen gazdag, különös tekintettel a menetdinamikát választó funkcióra és az üzemanyaggal való takarékosodást elősegítő start-stop alkalmazásra. Az autón 5 millió forintnyi extrát számoltunk össze, válassza ki mindenki mi éri meg neki pluszban, illetve mit tud hanyagolni, ha nincs rá kerete. Tehát „valamivel” több, mint egy családinak készült autó helyett, elérhető a 3-as BMW, s a család ebben is kényelmesen elfér.
Egyedi megjelenés-és stílus választható a felszereltségi szintekhez Modern, Sport és Luxury Line kivitelben.

A 3-as BMW történetének rövid összefoglalója, mely a linken olvasható.
A fanatikus rajongók betéve tudják az összes jellemzőiket műszaki adataikkal együtt, ezt is inkább a formafejlődés miatt linkeltük. Hogy kinek melyik szép eldönthetetlen vita tárgya. Minden esetre a 6. generáció formája vita nélkül gyönyörű lett. Az autó megnyúlt. Orra erőteljesen kifejezi mindazt a karaktert, amit a 3-as BMW-k eddigi sora felépített; büszke, békés, de határozott, megalapozott önbizalom. Gyönyörű kiforrott vonalak jellemzik.
A szemek – akarom mondani fényszórók – arányosak az orr-résszel és a vesékkel. Az autó egésze szemet gyönyörködtető, de az orr-rész vonzza a tekintet. Nos ezt az „ömlengést” nem a gyártó sajtóanyagából loptam, saját lenyűgözöttség fogalmaztatta.

Az autó belső terét az osztrigának nevezett vajszínű bőrkárpit és szőnyegek uralták. Igen finom, elegáns, viszont szigorúan csak zokniban használandó. A multifunkciós bőrkormányt alapfelszereltségben kapjuk, melyről a tempomat és a telefon navigálható.

bmw-3-utaster


Egyébként a BMW-kben megszokott kezelőszervek fogadnak. Középkonzolon a képernyő alatt a rádió, CD/DVD, az alapfelszereltégben megtalálható kétzónás automata klíma kezelőszervei. Kis tároló és egy tárolótálca. Azért emelem ki, mert nagyon szeretem egy autóban azon a helyen kialakított helyre pakolni a kulcsot és a telefont.

A nyolcfokozatú automata sebességváltó mellett, (melyet 744.700,-Ft-ért rendelhetünk) találjuk jobbra a BMW iDrive gombját.
Megjegyzem a váltó kézi, szekvenziális móddal is használható, de fölösleges. Egyszerűen nem tudunk gyorsabbak lenni a gépnél, s ez a Steptronic váltó svájci óramű pontosságával teszi a dolgát.
Bármely dízel vagy benzines motorhoz rendelhető.
Az iDrive gombját imádom, de addig fogom leírni, amíg nem változtatja meg a BMW. A rádió sávváltást ne kelljen leokézni, hanem tekerésre váltson, ugyanis a leokéhoz mindenképpen a képernyőre kell nézni.

bmw-3-muszerfal

A váltótól balra találjuk a járműbeállítások „élménykapcsolóját”, mely a motorkarakterisztikát, gázpedál válaszreakcióit, sebességváltás dinamikáját, a dinamikus menetstabilizátor válaszreakcióit és a Servotronic válaszreakciókat befolyásolja.
Eco Pro, Comfort, Sport, Sport+ üzemmód választható.
Tapasztalat szerint az Eco és a Comfort élesen nem tért el egymástól, bár érezhető az eco módban való lassabb reagálás. Pályán, pláne tempomattal érdemes az Ecoban a gépre bízni a fogyasztás optimalizálását. A sportnál felkeményedik a futómű, kormányzás azonnalibb lesz, gázadásra is természetesen fürgébben figyel a vas. Sport+ -nál az autó kikapcsolja a vezetéstámogató rendszereket.

Az első ülések állíthatóak hosszirányban, háttámla dőlésszögben, vezető- és utasoldalon ülésmagasságban opcióban gerinctámasz kiegészítéssel. Ülésfűtést 122.000,-Ft-ért kapunk. A biztonsági öv-rendszert az első üléseken övzárfeszítővel és överőkorlátozóval alapfelszereltségben kapjuk. Az autó elinduláskor az utasához igazítja a biztonsági övet. Voltak akik naaa felkiáltással díjazták ezen tevékenységét az autónak, volt aki azt mondta, neki kényelmes. Én lazán szeretem, kicsit utánaigazítottam mindig.

Az üléshelyek mind elől, mind pedig hátul kompromisszummentesen kényelmesek. Fej- és lábtér bőséges. A csomagtartó mérete 480 l, a hátsó üléseket lehajtva 1600 l-re nől.

bmw-3-uj-utaster


A BMW 3-as Limousine 3 féle dízel- és 3 féle benzinmotorral rendelhető. 320 d EfficientDynamics Editiont ugyanazon az alapáron rendelhetjük meg, mint a bemutatott tesztautót. 4,1 l/100 km-es átlagfogyasztással, míg a tesztautóé 4,4 l/100 km a megadott gyári átlagfogyasztása. (Tesztfogyasztás 5,5 l/100 km volt.)
Gyorsulásuk, a 320 d EfficientDynamics Editioné 8,1 s, tesztautóé 7,5 s (0-100 km/h-ás sebességre).
A BMW kiemelkedően takarékoskodó motorjait alapfelszereltségben járó start-stop rendszer támogatja.

bmw-3-uj


Biztonság tekintetében alapfelszereltségben kapjuk a fejlégzsákokat, oldallégzsákokat a vezető és az első utas számára, az ülés háttámlájába beépítve (mellkas védelemmel). Gyerekzárat

Bár nem a biztonsági felszereltségek között szokták felsorolni, mégis meg kell jegyezni, hogy a holttérfigyelő jelzőt ugyan a tükörre szerelték, de – ellentétben sok márkával – a házra és a annak is a belső felére, s nem kis pötty, hanem nagyobb háromszög. Nagyon jó látható. Működése pontos.

A BMW 3-as sorozat 2012 töréstesztje
5 csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén magas százalékokkal.

Felnőtt védelem: 95%
Gyerekvédelem: 84 %
Gyalogosvédelem: 78%
Az autó biztonságot támogató rendszere 85%




Új BMW 3 Limousine 320d teszt
Az új 3-as BMW ára, műszaki és technikai adatai
BMW 3 éjszakai fényei



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER