2012. február 05. vasárnap, 17:37

 

Első benyomások az új 1-es Bömbiről. Mélyen ülök. Rég ültem már ilyen mélyen. Mostanában magasra helyezik az üléseket és még szeretjük feljebb is állítani. Nincs ebben semmi rossz, de én szerettem amikor még el lehetett feküdni a vezetőülésben.

 

Képgaléria
BMW 120d
BMW 120d
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Új BMW 1 Sport Line 2.0 120d teszt
Új BMW 1 ára, Műszaki adatai
Éjszakai fények

Hát ez most ilyen érzés, ráadásul ez az ülés mégjobban körülölel, mint az X3-as-ban tapasztaltam. A háttámla magasra nyúlik. Nagyon kényelmes, miközben sportülést utánoz, pontosabban fűthető sport bőrülés. Többféle állítási móddal, például előre meghosszabbíthatjuk, hogy tartsa a combunkat, s beállíthatjuk a kényelmes derék megtámasztást.

bmw-sportules


A második benyomás
, hogy nehéz az autóban viselkedni. Mert élvezetes vezetni. Húz magával az ereje és meghökkent a kormány azonnali és gyors reakciója. Nagyon jól eltalálták a szervobeállítást is, bár nagyobb sebességnél keményedik valamit a kormány, de megmarad könnyű reakciójúnak.

A dízel teherautós hangja valahogy nem megy az autó dinamikájához, dehát ez legyen a legnagyobb baj amit el kell, hogy viseljünk, ha egy ilyen autónk van. Például olyan, hogy hozzánk egy tisztes emelkedőn keresztül lehet eljutni, a domb közepén már rég nem nyomtam a gázpedált vártam, hogy lassít 4-esből, más autóval már 2-esbe kellett volna visszaváltani, ez meg felment gáz nélkül 4-esben ugyanavval a menetsebességgel. Hát meg is kérdeztem Tőle nevetve Bömbi hova mész…? A nagy teljesítményű motor megtartva a 4-es fokozathoz tartozó sebességet alapjáraton felszaladt az emelkedőn.
Gondolkoztam is, hogy jó rendőrségi cirkáló autó lenne, azaz amikor róják az őrködő köreiket a rend őrei a házak közötti utcákon egyenletes cirkáló sebességet érhetnek el gázpedállal való bíbelődés nélkül, s amikor elfogóautónak kell használni a gépet, nos erre mi más lehetne jobb, mint egy nagy teljesítményű BMW. Lehetett is volna alkalmuk. Épp az éjszakai fotókat készítettem, amikor gyanúsan nagy sebességgel elhúzott a földúton egy autó, majd pár másodperc múlva megjelent a járőrkocsi, s meg is álltak, ment erre egy autó? Ja, mondom kábé most 800 m-re lehet innen. Végül nem szálltunk be az üldözésbe, Ő mégiscsak egy tesztautó akire vigyázni kell, akármilyen dicsőséges lett volna is neki egy sikeres elfogás :)

Start-stop rendszert kapott a gép. Megálláskor szépen leállítja a motort, mindaddig amíg újra be nem nyomjuk a kuplungot. Ilyenkor a váltó megremeg, s azonnal nehéz kapcsolni, persze ez csak azokat zavarhatja akik nagyon gyorsan akarnak „kilőni”. Ezeknek azt javaslom, hogy indítsanak amikor a keresztiránynak már villog vagy vált a lámpája.

4 féle vezetési mód közül választhatunk, melynek kapcsolóját a váltó mellett találjuk. Az autó alapbeállításban komfortban indul. Ezt változtathatjuk – már szériafelszereltségben elérhető -ECO pro sporolós üzemmódra vagy Sport és Sport+ beállításra. A Sport+-ban kikapcsolja magától a vezetéstámogató rendszereket. Az ESP egyébként külön kapcsolóval is kiiktatható. Apropó spórolás, végül a városi fogyasztásunk 6,1 liternél állt meg 100 km-en, többnyire dinamikusabb vezetési formával és móddal. Megint megdöbbentett a BMW valóban üzemanyagtakarékos motorja.

Méghogy a német autók műszerfala unalmas…! Logikus, de, hogy unalmas lenne…! A nálunk járt tesztautó a Sport Line változat. A fekete műszerfalon a piros dominál. Látjuk ezt a piros díszcsíkon az utasülés előtti kesztyűtartó felett, a műszerek kijelzőin, s a bőrözött kormány piros varrásán. Egyébként a piros varrás a bőrüléseket is díszíti.
Azonban megjelenik a kijelzőkön a kék a zöld, nem beszélve a monitoron előtűnő színekről. A belső fények melegsárga és neonfehér. Összességében mégsem csicsás, hanem mozgalmas, érdekes, szép.

bmw-1-muszerfal


A kormányról állíthatjuk
a tempomatot és kezelhetjük a telefont. Annyira szeretném, ha a BMW tenne egy rádiósáv pöckölő gombot is ide, ami azonnal váltana a sávok között.
Az automatikus klíma 2 térfélre szabályozható.
A középkonzol tetején osztható képernyős monitort találunk. Értendő ezalatt, látjuk egyszerre például a navigációt és a rádiósávokat.
Az aljában 2 pohártartó, mely tárolórekesznek is használható, s láss csodát, csináltak az autókulcsnak kis rekeszt! (Az autó gombbal indul és áll le.)
A Homo ludens gomb (by AutósFórum, a BMW Központi Kezelőgombnak hívja) itt kicsit hátrébb van a kézreeséstől, cserébe viszont a váltó esik teljesen fogásra, s ez egy sportos autónál rendben is van.

Elérkeztünk az ülőhelyek méretéhez. Az első két hely királyi sportülései után hátul 2 kényelmes ülőhelyet találunk, feltéve, ha nem egy emberes ember ül előttünk, nos ilyenkor a törökülés, jógaülés és vállfajai javasoltak a hátul utazónak.
Képünkön egy 185 centis úr ül az anyóshelyen, mögötte 10 cm körüli a lábtér.



A 360 literes csomagtartó mérete teljesen rendben van, a hátsó üléseket lehajtva 1200 literre nől a pakolási méret. Az ötödik ajtót a BMW embléma benyomásával nyitjuk. A pakolórész alatt az akkumulátort, a számítógép vezérlőegységét és a biztosítéktáblát találjuk. Pótkerékre nincs szükség, mivel az autó defektűrő gumiabroncsokat kapott, mellyel defekt esetén is 80 km/h-ás sebességgel gurulhatunk.

Az autó külső dizájnja – számomra – sokkal szebb lett. Nem tetszett az előbbi gombócos formája. Az új 1-es Bömbi áramvonalasabb, elegánsabb, sportosabb kinézetű.
Tessék nézni a háromajtóst:

bmw-1-2009bmw-1-2012







Vezetésénél egy dolog nem tetszett. Pontosabban az autó szép, ilyen, azonban a vastag oszlopok miatt nagyon korlátozott a sávváltáskori oldalra és hátralátás, különösen balra ráforduláskor vagy a belső sávból jobbratartásnál.



Tehát vigyázz a Bömbidre – és a többiekre- ilyenkor, kár lenne összetörni.




Igen! A kilincsek alatt kis kékes-fehéres fényt adó lámpák helyezkednek el, amelyek nem csak praktikusak, de gyönyörűek is sötétben!
Valaki azt mondta nem tetszik neki az autó hátulja, nem BMW-s. Hát igen a régi legendás 3-as szerelmeseinek beidegződése. Lehet van benne valami, nekem összességében nagyon szerethető élményautónak bizonyult az új 1-es, mely már bőségesen felszerelhető a prémium márkákban megszokott kényelemmel.
Apropó a márka (régi) rajongóit (se) tessenek onnan Bajorhonból riogatni jövőbeni elsőkerékmeghajtással!

uj-bmw-1-es

Új BMW 1 Sport Line 2.0 120d teszt
Új BMW 1 ára, Műszaki adatai
Éjszakai fények



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER