Címkék: árak | BMW | BMW 7 | BMW 750 Li | képek | műszaki adatok | teszt | xDrive

2017. január 08. vasárnap, 12:17

 

Tesztautónk a BMW 750 Li XDrive G12 kódjelű 6. generációs autó. A BMW zászlóshajójának új generációja 2015-ben került a piacra, gyártását október 6-án kezdték meg a BMW dingolfingi gyárában. A férfias jelző nem agresszív és/vagy nagyszájú embereket jelöl, hanem olyan személyeket, akik tevékenységükkel munkahelyi, társadalmi stb. elismerést és megbecsülést tudtak elérni, ízlésük kifinomult és szeretik az elegáns, fejlett technológiájú, exkluzív dolgokat. A férfias jelző továbbá nem zárja ki a hölgyeket, csupán a társadalom a férfias fogalomhoz kötődő sztereotípiák halmazát követi, melyet ez az autó képvisel és tud adni a használóinak.

 

BMW 750Li képek
Képgaléria
BMW 750Li képek
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Az írást nem egy szokványos tesztként kívántam elkészíteni, amelyben az olvasó elé tárom a tényeket és a saját tapasztalatokat, hanem azt szeretném, hogy Ön, aki olvassa eljönne velünk és saját maga élné át a találkozást vele, úgyhogy Jó napot kívánok, örülök, hogy meg szeretné ismerni ezt az autót, amelyben egyébként a BMW szinte összes fejlesztését meg fogjuk találni, felszereltsége a majdnem a legmagasabb.


Bár süt a nap, elég hideg most az idő, javaslom, hogy indítsuk el a kulcsáról az állófűtést, hogy mire odaérünk kellemes meleg fogadjon, ha elég közel áll az autó a házunkhoz ezt a szobából is megtehetjük időzítve vagy akár azonnal indítva.
A parkolóból vezető nélkül is egyenes vonalban ki- és beáll, a kulcson választhatjuk ki, ezt a funkciót, majd a megjelenő nyíl a gáz, ha azt elengedjük az autó megáll. Olyankor lehet ez hasznos, ha az ajtókat teljesen kitárva kényelmesen akarunk bepakolni és beszállni. A Display Keyt okoskulcs a BMW i8-ban jelent meg először, ezen a központi számítógép egyes járműadatai is megjeleníthetőek.

Induljunk el akkor az autó felé, tesztautónk L, azaz a hosszított változat, 140 mm-rel hosszabb, mely a tengelytávban mutatkozik meg 5,238 m, illetve 12 mm-rel magasabb mint az alap 7-es. Megmondom önnek őszintén nagyon szerettem volna L-t kapni és nagyon megörültem, amikor egy plug-in hibrid kérésem helyett a BMW PR vezetője Salgó András ezt az autót kínálta, hogy mutassam be önnek. Az a 14 cm nem olyan hatalmas különbség, mégis van valami nagyon vonzó ebben az L változatban. Az autó oldalán futó elegáns díszlécet az új generáció minden tagja viseli. Orra, veséi ás lámpái karcsúbbak lettek, hátul is keskenyebbek a lámpák, a vízszintes krómdíszítések optikailag még széltebb húzzák a 1,902 m széles autót.


Nézze, megmutatom egymás mellett az előző generációval, a második a jelen tesztautónk, mely Azurite fekete metál fényezést kapott.




























Az új 7-es kocsiszekrényét szénszál erősítésű műanyag (CFRP), acél és alumínium kombinációjából építették, ezáltal az autó 130 kg-mal könnyebb, az utascella pedig szilárdabb lett. Ezt az úgynevezett Carbon Core technológiát az i modellektől vették át.

Megérkeztünk. Vezetni szeretné először vagy inkább utasként élvezni? Vezetni. Rendben, megértem. Az autó alapfelszereltségébe tartozik a komfortbejutás, így ha nálunk van a kulcs elég csak kinyitnunk a kilinccsel, ha pedig behúzzuk az ajtót, elég csak ráengedni az automatika finoman és csöndben becsukja ez a soft-close zárást segítő automatika. Nagyon elegáns, ez utóbbi a 750 alattiaknál opcióban van, vásárláskor érdemes megfontolni a kívánt extralistánkra való felvételét.

Bázisülések helyett ez az autó elektromosan állítható komfortülésekkel rendelkezik, az Exkluzív Nappa bőrborítás Canberra bézs színű. Az ülések mindegyike tapintásra puha, finom, ülésben azonban jól tartó. Parancsoljon, szálljon be, ha nem bánja ön mellett foglalok helyet, hogy ha kérdése lenne, meg tudjam válaszolni.



A sport, bőrrel borított multifunkciós kormányt a kormányoszlopon bal oldalt tudja elektromos vezérléssel beállítani, a motor leállításakor majd a kormány fel fog emelkedni, hogy ön kényelmesebben tudjon ki-beszállni. Az ülését oldalt tudja beállítani, engedje le a kezét, s nem kell tudnia melyik gomb mire való, csak érintse meg, a képernyőn megjelenik, s ön láthatja az mely részét fogja az ülésnek mozgatni.



Amennyiben szeretne masszázst, vezetés közben is, lehetséges, 8 féle masszázsprogram közül választhat (melyből 2 edzésprogram ) 3 féle erősségben.
A középkonzolon lévő kijelző és a 4 zónás automata klímaberendezés kezelője érintéssel is állítható.
A központi kijelző mögött a műszerfal tetején ez áll: Bowers & Wilkins. A név egy majdnem 2 milliós 10 csatornás 1400 W erősítővel és 16 hangszóróval ellátott hangsugárzó rendszert takar. Igazi vájtfülűek döntsék el, hogy szükségük van-e erre vagy megelégszenek ennek a kevesebb, mint negyed árán kapható Harman/kardon hangrendszerrel, ami ugyan csak 9 csatornás és 600 W teljesítményű – én nagyon szeretem azt is, számomra tökéletes hangzást kínál.
Kérem, csatlakoztassa a telefonját az autóhoz, amennyiben a mobilja vagy annak tokja képes vezeték nélküli töltésre, úgy a kartámasz alatt, az erre a célra kialakított helyre becsúsztatva egyben töltődni is fog utunk során, egyébként ugyanitt tölthetjük fel az okoskulcsot is. A rekesz tartalmaz 12 Voltos és USB csatlakozókat.



Mielőtt elindulnánk, hagy mutassam meg önnek az autó egyik legmókásabb és nagyon élvezetes alkalmazását a használható kézjeleket (a BMW gesztusvezérlésnek hívja). Üljön kényelmesen és a könyökét nyugodtan a kartámaszon hagyva a jobb kezét csak emelje fel maga mellett és körözzön a mutatóujjával jobbra és balra, hallja, a rádió hangja halkul vagy erősödik. A telefonját fel tudja venni egy maga felé intő kézmozdulattal, de el is utasíthatja a hívást egy avval ellentétes elsöprő intéssel. Van még a szűk Viktória jel, bökjön a kijelző felé, csatornát váltott most. Ez utóbbihoz más funkció is beállítható. Mikor én használtam ezeket azon gondolkoztam, hogy bár inkább szeretem, ha egy alkalmazás logikusan adja magát, minthogy megtanulni kelljen, ennél szívesen tennék kivételt és további karmesterjelzéseket is elsajátítanék, ha más funkciókhoz is társítható lenne.



Az adaptive móddal kiegészített Driving experience kapcsolóval – a váltó mellett maga felé találja - a Comfort módban induló autót Sport vagy Eco Pro módba válthatja. Az előbbi a futóművet és a motorkarakterisztikát sportosra váltja az utóbbi spórolósabb üzemmódban közlekedik, az adaptive pedig megtanulja az ön vezetési stílusát és ehhez igazítja a jármű beállításait, illetve figyeli a navigációs rendszert is a felfüggesztést a következő kanyaroknak vagy útkereszteződéseknek megfelelően állítja be.


Próbálgassa nyugodtan miközben haladunk, figyelje meg hogyan változik az autó mozgása az átváltások után. A 750L szíve 4395 cm3-s 8 hengeres 330 kW teljesítményű 450 lóerős benzinmotor, amelynek maximális nyomatéka 650 Nm, mely az 1990 kg saját tömegű autót 0-ról a 100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel, legnagyobb sebességét 250 km/h-ban határozták meg. A szinte észrevehetetlen váltásokat egy 8 fokozatú Steptronic funkciós automata sebességváltó végzi, de válthat kézi módban is mind a váltókarral, mind pedig a kormány mögött lévő váltófülekkel, próbálja ki azokat is. Igazából ebben a luxuslimuzinban szerintem a vezető is kényelemben vezetve az utasai biztonságára fog inkább figyelni miközben az automata tökéletesen végzi a dolgát, de minden esetre ez a lehetőség is adott.


Itt most rátérhetünk az autópályára állítson be egy állandó sebességet és élvezze a már majdnem önvezető módot. Az aktív sebességtartó automatika tartja az előttünk utazótól való távolságot, ennek mértékét 3 fokozatban állíthatja be, a sávtartó asszisztens pedig figyeli a felfestést és ahogy észleli is a sávban tartja az autót. A kormányt ne engedje el, mert, ha a felfestés megszakad vagy nem pontosan látható az autó számára, akkor puhán visszaadja önnek a kormányzást, kis gyakorlás után már ezt érezni fogja, nem kell a kijelzőn ellenőriznie. Ez a funkció a Driving Assistant Plus extra csomagban található. A sávtartó asszisztenst aktív oldalsó ütközés elleni védelemmel is kiegészítették 30-210 km/h sebességtartományban aktív. A Diving Assistant a 7-esekben alapfelszereltség; a véletlen sávelhagyáskor rezegni fog a kormány, próbálja ki, ha nem lát senkit jönni, húzza kicsit rá a vonalra az autót indexelés nélkül, a sávtartó felülírható.

Majd, ha letérünk a pályáról lakott területre, 10-60 km/h-ás sebesség között a Night Vision személyfelismerő akár rossz látási viszonyok között is figyelmeztetni fog hirtelen feltűnő gyalogosra, biciklisre vagy állatokra, ha veszélyesnek ítéli meg a helyzetet az ön előtt lévő műszeren, hangban, illetve előkészíti a fékeket. Ezt azért nem érdemes sűrűn próbálgatni, elég, ha tudunk róla, a közlekedés folyamán úgy is fognak ilyen helyzetekkel találkozni, azonban mindenkor a vezető felelőssége elkerülni a balesetet az azt mérséklő és figyelmeztető rendszerek mellett is.

Itt a városban is használhatja a távolságtartó tempomatot, meg fog állni az előtte lévő mögött, amikor az elindul kicsit pöccentse meg a gázpedált. Érdemes észben tartanunk, hogy ha esetleg valamiért ráléptünk a fékre visszakapcsoltuk-e. A község után lesz egy körforgalom, általában kevesen szokták ezt az utat használni, ha üres, érdemes egy-két dinamikusabb kört mennie benne. Figyelje meg mennyire dől a kocsiszekrény. Nem nagyon érzékelhető? Igen, valóban kiegyenlített. Bár dinamikus köröket tett meg a menetkényelem megmaradt. Az autó alatt automatikus magasságállítású légrugós futómű van, melyet Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás egészít ki, az új 7-eseket alapfelszereltégben így szerelik, azonban ez alatt az autó alatt úgynevezett Executive Drive Pro extra is van amely úgy vezérli a felfüggesztést, hogy kombinálja az optimális menetkényelmet a dinamikus vezetéssel, ennek következtében az aktív stabilizátorok minimálisra csökkentik a karosszéria dőlését.

Arrafelé egy hosszabb egyenes van, 1 km után pedig ha lelassítunk rátérhet egy földútra. Bár a 7-esek valószínű keveset fognak terepen járni, szeretném, hogy ilyen úton is lehetősége legyen megfigyelni a futómű viselkedését. Itt érdemes lesz majd egy kicsit megemelni a karosszériát, - váltótól ön felé az utolsó gomb, amely 2 cm-rel fogja magasabbra állítani – ez 35 km/h-ás sebességig aktív, ezután vissza fog állni a kiválasztott módba, Sport módban 1 cm-rel alacsonyabb lesz, mint Comfort módban,
Ezen az úton buckák, mélyedések vannak, s valóban, az autó az utasai számára jól elnyeli az egyenetlenségeket. Amennyiben saras lenne az út az xDrive összkerékmeghajtás is segítené a folyamatos egyenletes haladást.



Mivel már kezd besötétedni a visszafele úton javaslom válassza a távolsági fényszóró asszisztenst. Ez is egy nagyszerű móka a vezető számára amellett, hogy jól megvilágítja az előtte lévő utat. Ugyanis úgy haladhatunk fényszóróval folyamatosan, hogy a szembejövőket vagy, ha valakit beértünk azokat nem zavarja, mert azt az automatika kitakarja, míg a körülöttük lévő terület jól belátható marad.  A vezetőnek pedig kényelmes is mivel nem kell törődnie a fényszóró kapcsolgatásával. A Head up kijelző szélvédőn lévő információi is egyre szebben látszanak a sötétben. Mindkét alkalmazás a 7-esekben alapfelszereltség.
A lézer modullal bővített Bi-LED távolsági fényszórók fényerőssége azt megduplázva 60 km/h felett akár 600 m-ig is terjedhet. A csomag a LED kanyarfényeket is tartalmazza.

 

Elérkeztünk a parkolóhoz, mivel az autó parkolóasszisztenssel rendelkezik, így kipróbálhatja az automata beparkolást, akár párhuzamosan, akár merőlegesen, a féket és a gázt használja, kormányozni az autó fog. Amennyiben egy szűkebb helyen kell megfordulnia az integrált aktív kormányzás is segíteni fogja, az Li fordulóköre 12,9 m. Kitolatáskor egyébként segítségére lesz a keresztirányú forgalomra figyelmeztető jelzés, ez a Driving Assistant alapfelszereltség része. Használhatja még a Surround View kamerás rendszert is, amely a központi kijelzőre vetíti ki az autót és környezetét 360 fokban.


Szeretném önnek javasolni, hogy most hátul foglaljon helyet és én leszek az ön sofőrje. Amikor kiszáll nézzen bele az 515 literes csomagtartóba. A teljes hossza 112,5 cm, a legnagyobb szélessége 142 cm, a legkisebb hátul 78 cm, a kalaptartóig mért magasság 54 cm.


Amit most ki fog próbálni a jobbhátsó főnökülés azaz a BMW Executive Lounge ülése. Ezt lehet külön is kérni, de ez az autó az ugyanezen nevet viselő csomagot tartalmazza, amelyben benne van az elektromosan állítható hátsó komfortülések, miden ülésen ülésszellőztetés, masszázsfunkciók, hátsó szórakoztató egység.



Igen, hatalmas a hely, engem egy luxusyacht kicsinyített pihenőhelyiségére emlékeztet. Egy 170 cm-es vezetőhöz állított ülésnél 38 cm van a hátsó ülés és az első háttámlája között. Maga az ülések 54 cm szélesek, hosszúságuk 51 cm, a legmélyebb ponttól a tetőig 95 cm a magasság. A lounge ülésnél 54 cm a szabad tér az első üléstámláig, mely az ülés teljes hosszában 110 cm. Itt azért kényelmesen majdnem félig el is helyet feküdni, mivel a hátsó ülések háttámlájának dőlésszöge 41 fokig állíthatóak. Valaki ön előtt úgy jellemezte olyan benne, mint az anyaméhben feküdni.
A hátsó ülések előtt puha frottírszerű szőnyegek vannak, leveheti a cipőjét, ha úgy kényelmes, de magán is hagyhatja, helyezze magát kényelembe. A középen lévő könyöklőn található 7”-os kijelzős tableten választhat a masszázsprogramok közül, javaslok egy kis ülésfűtést is.
A kartámasz alatt kinyitható asztalkát talál, amennyiben esetleg jegyzetelni szeretne. Középen a redőnyt felhúzva a hűtőben egy 6 puttonyos Tokaji aszút és narancslevet készítettünk be, az ajtózsebben pedig ásványvíz van, szolgálja ki magát és lazítson.



A tabletjéről behúzhatja a hátsó ablakoknál lévő teljes redőnyzetet vagy csak azok egyes részét, illetve a Sky Lounge panoráma üvegtető elsötétítő rolóját is mozgathatja. A 7-esek hosszított változatában alapfelszereltség az üvegtető, de ebben nem csak a panoráma üvegtető van, hanem az előbb említett Sky Lounge, amely LED világítású grafikát is tartalmaz. Javaslom, hogy az autó vásárlásakor vegyék fontolóra ezt a választást, mert este különleges, hangulatához változtatható környezetben élvezheti az autóban való utazást. Világosabb vagy fehérrel való kombinálással 11 féle variáció lehetséges. Ilyenkor nem csak a műszerfalon és az autóban lévő fénycsíkok színe változik, de a panoráma üvegtetőben lévő fényeké is. Ezt is a tabletről tudja választani, érdemes végigpróbálni az összeset. Az ön előtt lévő fehér világítást adó lámpatestet, ha megsimítja ki- vagy be tudja kapcsolni azt, fényerőssége változtatható. A tabletről saját személyes tartalmai is lejátszhatóak.

Igen, az ott ön előtt egy digitális vételre alkalmas TV kijelzője, de saját filmjeit is megnézheti rajta, a távirányítóját a könyöklő alatt találja. Valóban szórakoztató a választó forgatója, mely ilyenkor vörösen fénylik. Fogásra kicsit könnyű, talán adhattak volna a műanyagnak egy kicsivel több súlyt.

Most egy ideig csöndben maradok. Nézzen filmet, hallgasson zenét vagy csak élvezze a suhanást és az exkluzív környezetben való utazást.











Készítettünk önnek egy képgalériát, hogy későbbiekben is visszanézhesse az autóban töltött élményeit, ide kattintva a BMW 7 Li képek alatt találja.

Mennyi volt a fogyasztásunk? A gyári adatok városban vezetéskor 11,9, városon kívül 6,5, kombinált 8,5 l/100 km. A mienk 16,1 liter volt, de ne feledje bekapcsoltuk az állóhelyzeti fűtést, mentünk sport módban, használtuk az autót dinamikus vezetési stílusban és földúton is sőt sokat beszélgettünk álló helyzetben járó motorral. Az árát és a felszereltségi listáját a következő lapon találja a műszaki adatokkal együtt

Hogy ez mi? Ja a „fényszőnyeg”, a hangulatvilágítás része. Este szépen látszik, feltűnő és elegáns.

Nem, én köszönöm, hogy megmutathattam önnek a 750 Li különlegesebb funkcióit, remélem, hogy ön kellemes érzésekkel távozik és visszavágyik majd ebbe az autóba, s talán céges vagy akár saját tulajdonú 7-es BMW-jének megvásárlását fontolásra veszi.
Én a magam részéről azt hiszem már eldöntöttem az előző generációban való dilemmám, azaz, hogy sofőr legyek-e vagy főnök, de azért ha szüksége van egy tapasztalt vezetőre az új autójában, elvállalom.


Ár, műszaki adatok, felszereltség
Lámpák, hangulatfények



 



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER