Címkék: árak | BMW | BMW 3 | BMW 3 GT | Gran Turismo | műszaki adatok | teszt

2014. január 14. kedd, 18:00

 

A tavalyi Genfi Autószalonon bemutatkozott BMW 3 Gran Turismo formája heves érzelmi reakciókat vált ki mind a BMW tulajdonosokból, mind pedig a kívülállókból. Ezért a választást elősegítendő összehasonlítjuk a méreteit és árait a BMW 3 Limousinnal és a Touringgal.

 

BMW 3 Gran Turismo teszt
Képgaléria
BMW 3 Gran Turismo teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Lelki szemeink előtt az autók fenti három megjelenési típusát tekintve a Facebook közösségi portálon megjelenő képek alatti bejegyzéseket látva három állat képe jelent meg. A Gazella, a Hód és a Rinocérosz. (Szóljon, aki nem tudta összepárosítani a típusokkal.)

A BMW fanok vagy tulajdonosok erőteljesebben fogalmaztak, mivel saját családjukon belül feljogosítva érezték magukat, hogy arról keményebb véleményt mondjanak ki. Mindezeket figyelve feltettük a vízválasztó kérdést; Szép vagy Ronda?




Nézzünk egy-két véleményt férfiaktól:

„Gyerekkorom óta nagy BMW fan vagyok, az első bömös ami nem tetszett egyből a Bangle féle hetes volt, aztán 2-3 év alatt megszoktam, azóta meg boldog lennék, ha olyanom lenne, de a GT hátulját egyszerűen képtelen vagyok megszokni, megszeretni. Az elejével minden rendben van, de ez a hátsó traktus, ez nagyon nem tetszik, így az összkép számomra NEM, nem tetszik. Chrysler Pacifica bimmer bőrben...Ronda”
„a hátulja a 626-os Mazdára hasonlít nekem annyira nem tetszik a feneke”

Egy hölgy kicsit visszafogottabban mondja el a véleményét: „Az eleje szép, a hátulja nem, tehát nem erre esne a választásom a bömös palettából.”

bmw-3-gt-teszt


Ez az egyik oldal. A másikon megjelentek a:

„Tegnap láttam élőben, egy metálkéket, győnyőrűűű!!!!” – és a hasonló kedvelést mutató kommentek, bár lehet egy prémium márkára nem szívesen mondják az emberek, hogy ronda, ha ilyen drasztikusan választaniuk kell. „Egy BMW nem lehet csúnya... Csak drága.”

Azonban voltak olyan BMW fanok is, akik méltatták és a Szépre voksoltak.
Itt egy vélemény a Szépen kívül:
„A széles lámpák még brutálisabbá teszik a megjelenését! Nagyon tetszik a formás és mutatós popója! Olyan Amerikás!” – Hoppá, pont a kérdéses popó..!

Az igazság, ahogy mint sokszor valószínű középen van. Akik megszokták a BMW-k kecses formáját egy brutálabb megjelenés nem szimpatikus nekik. Azonban vannak elvetemült újításra is nyitott emberek, akiknek tetszik egy másfajta megjelenés-felfogás. Mint ahogy volt akinek az X6-osra való hasonlóság ugrott be.




Tehát, ahogy sokaknak nem tetszik, úgy annyinak bejön az új forma.
Láttunk olyan kommentet, ahol a Touringot hozták elő, hogy ha pakolni kívánnánk, arra ott van az, ez minek..

Lássuk az adatokat:

A BMW 3 GT a BMW 3 Limousine-tól 20 cm-rel hosszabb, 7,9 cm-rel magasabb és 1,6 cm-rel szélesebb. Tengelytávja 11 cm-rel hosszabb. Gyorsulása 0-100 km/h-ra 0,5 másodperccel több, viszont tőle 145 kg-mal nehezebb. Fogyasztási adataikban a gyártó adatai szerint városban egyformán fogyasztanak, városon kívül 0,6 literrel eszik többet a GT
A Touringtól ugyancsak 20 cm-rel hosszabb, 7,9 cm-rel magasabb 1,6 cm szélesebb. Tengelytávolság 11 cm-rel hosszabb. Gyorsulása 0-100 km/h-ra 0,3 másodperccel több, viszont tőle 70 kg-mal nehezebb. Fogyasztási adataikban a gyártó adatai szerint városban egyformán fogyasztanak, városon kívül körülbelül 0,3 literrel eszik többet a GT.

Jójó, de a raktér, ha pakolni akarunk…
BMW 3 csomagtér és raktér méretek:

Limousine 480/1600 liter
Touring 495/1500 liter
320d GT 520/1600 liter
520d GT 500/1700 liter

A Gazella és a Hód között tessenek nézni 15 liter a különbség (és 500 ezer forint), 3 darab 5 literes fagyállós-ablakmosós flakon.














A Gazella és a Rino között 40 liter, 8 darab 5 literes fagyállós-ablakmosós flakon és 1 millió forint a különbség. Ár-érték arányban azért ez jobb, nem is beszélve arról, hogy a raktér méretük megegyezik ledöntött hátsó üléssornál, szemben a kombi imigyen 100 literrel kisebb pakolhatóságával.
Tehát megdőlni látszik az elmélet, hogy a kombit azért veszünk, hogy többet tudjunk bele pakolni, legalábbis a számok alapján. Egyszerűen megszoktuk, őket azért találták ki. A fenti számok alapján a 3-asok közötti választás esztétikai és pénztárcafüggő lehet.

Mi szól a Rinó mellett, aki megteheti az 1 millió forintos többletköltséget?
Egyértelműen a kinézet, az utazási kényelem és a nagy csomagtér méret.
Miért?
Mert elsőre sokan 5-ös BMW-nek nézik – tesztúton tapasztalt vélemény. A kombitól 500 ezer forinttal drágábban egy mégfelsőbb osztály kinézetét közvetíthetjük benne azok felé akiknek szánjuk. Magunknak pedig kényelmesebb, új, formabontó BMW-nk van, garantáltan meg fogják nézni mindenhol.

Mennyibe kerül a BMW 520d GT?  14.125.000,-Ft,
a BMW 320d GT? 10.562.000,-Ft
Kérem szépen spórolunk vele durván 3 millió 500 ezer forintot, s lásd fent, raktérben sem járunk sokkal rosszabbul.

bmw-3-gran-turismo-muszerfal


Igen, a 3-as GT-ben ilyen ülni is. Ugyanaz a  motor ugyanaz kezelői környezet, mint a Limousine-ban, de mégis lenyugtat. Nem kell nyomni. Utazik az ember békében egy nagyon jó autóban, ha kell gyorsan leküzdi az akadályt, majd visszavesz a tempóból. Érdekes az autók lelke. És ez az érzet végigkísérte a teszthetet attól kezdve, hogy elhoztuk.
Ennek ellenére, a Gazella 4,4 literes gyári vegyes fogyasztás megjelölés mellett 5,5 litert fogyasztott a tesztelésekor 100 km-en, a Rinó nyugisabb vezetés mellett a 7,8 literes átlagfogyasztását (gyári adat 5 liter) ugyanazon motorral talán a fűtéseknek és a plusz 145 kg-nak köszönhettük. Padlógáznál egy kicsit gondolkozik a váltó, egyenletes gyorsításkor szépen váltogat felfelé.
Bekapcsolt ESP mellett is kipörögnek a kerekek, ez a BMW fejlesztés igen jó móka. Érdemes lenne lezárt pályán firtatni mennyit enged a játéknak az elektronika, és mikortól veszi komolyra a feladatát.
Az automata start-stop rendszer itt is kikapcsolható. Vezetési stílus megválasztása a megszokott normál, sport és eco módok közül választható.

A BMW 3 GT karakteres megjelenéséhez hozzátartozik az aktív hátsó légterelő, amely 110 km/órás sebességnél nyílik fel automatikusan, 70 km/órás sebesség alatt, pedig lecsukódik, azonban kinyitni manuálisan is lehetséges. Az első köténybe Air Curtain két függőleges nyílását építették, az első kerékjáratok mellett vezeti el a légáramlatokat evvel csökkentve a légellenállást.















Az autó ablakai elegáns keret nélküliek. A tetőbe pedig panoráma nyitható üvegtető rendelhető. A hátsó szélvédőnek nincs ablaktörlője, nyilván a nagyobb kidomborodása miatt.

A BMW ülései továbbra is királyi kényelmet nyújtanak, és igen! lehet nagy autót úgy építeni, hogy el lehessen érni a könyöklőt kényelmesen. A szélvédőkijelző élvezetes, gyors a táblafelismerési reakció, s a táblákat is láthatjuk kivetítve, továbbá a rádiósávokat is, ha azt a kormányról keressük, az iDrive gombbal egyenlőre nincs összehangolva. Azonban már ez is segítség, hisz magunk előtt látjuk, nem kell a képernyőre nézni, s egyszer talán megérjük, hogy az adók úgy váltódnak, hogy ne kelljen leokézni. Ülésfűtés a hátsó ülésekbe is kérhető.







A csomagtér érintés nélkül és tágasan nyílik fel, a világítását 2 ledsor is segíti. A csomagok rögzítéséhez sínek is használhatók. A csomagtér padló alatt is találunk tárolórekeszeket. A 40:20:40 arányban dönthető üléstámlákat a csomagtérből kis nyitó segítségével is síkba lehet fektetni.







A csomagtér-raktér méretei centikben

Legszélesebb méret 120 cm, kerékjáratok kötött 95 cm. Hosszúság 104 cm, lefektetett ülésekkel 166 cm, plusz a könyöklő hátsó részéig 30 cm.
Magasság a kalaptartóig 45 cm. Kalaptartót kivéve az üvegig; legalacsonyabb 53,5 cm, legmagasabb 71,5 cm.

A hátsó üléssor szélessége 140 cm, ülőlap hossza 46 cm (5 centit még elbírna a lábtér rovása nélkül). Lábtér (elöl 170 cm-es emberre állított üléssel) 36,5 cm, középen a hátsó szellőzőnyílásig 28 cm.

Motorok

A 3-as Gran Turismo 3 féle benzinmotorral rendelhető 2 literes, 4 hengeres  184 lóerős 320i és 245 lóerős 328i, illetve a 3 literes 6 hengeres 306 lóerős 335i, melyek mindegyikéhez elérhető az xDrive hajtás.
Ugyancsak 3 féle dízelmotor választható, melyek mindegyike 2 literes, 4 hengeres, 318d 143 lóerős, a 320d 184 lóerős, a 325d 218 lóerős. XDrive hajtást a 320d változat kaphat.

Az alapváltozaton felül a megszokott Modern-, Sport- és Luxury Line csomagok, illetve az M Sportcsomag rendelhetőek. Az különlegesebb Parkolássegítő rendszer, Parkolóasszisztens, Surround View, Tolatókamera, Aktív sebességtartó automatika Stop & Go funkcióval, Sebességtartó automatika fékező funkcióval, Sávváltásra figyelmeztető jelzés,  BMW Head-Up kijelző, TV funkció, Adaptive M futómű, extrákat célzott csomagokban, de többnyire önmagukban is választhatjuk.


A nyertes Ön/Te vagy, avagy agresszió a különleges prémium autóval szemben
Szerettünk volna ködös fotót róla. Ismét jó volt hozzánk a BMW-k istene, (mint a BMW X1-es tesztjénél, ahol havat akartunk), mert nem csak a ködöt kaptuk meg, de a zúzmarás növényeket is. Tehát kivittük a mezőre – ahol nincs más tereptárgy, csak az autó és a sejtelmes fehér köd. A földútra térve egy labradorforma kutyával sétált egy „úr”. Lassan közelítettük meg, hogy legyen bőségesen ideje egy lépéssel lelépni a keréknyomról. De ő nem mozdult, odaérve mutatta is, kikerülhetjük, - ha át akarunk jutni rajta - menjen a Bömös a fűre.
Kikerültük, nem volt sár. Ennyire rossz lehetett neki ott belül? Nekünk továbbra is jó napunk maradt. Hogy kiszáll-e ilyenkor a bent ülő, vérmérséklet és erőviszony függő.
A nyertes azonban az, aki ilyen autóban ül, és amíg bent ül - mindenképp.

bmw-3-gran-turismo-teszt


BMW 3 Gran Turismo teszt
BMW 3 GT műszaki adatok, árak felszereltségek
BMW 3 GT lámpái, fényei



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER