Címkék: árak | BMW | BMW4 | Coupé | felszereltségek | generáció | hűtőrács | kupé | teszt

2021. április 08. csütörtök, 12:43

 

A BMW 4 kupé (F32) 2013-ban mutatkozott be, tavaly év végén jelent meg a második generációja a G22. Miközben alakja vagányabb és a 8-a coupéhoz lett hasonló az orrán lévő hatalmas hosszúkás hűtőmaszkra szélsőséges érzelmekkel reagálnak világszerte.

 

A 4-es megjelenésekor is nagyon szép vonalakkal ékeskedett, de aztán megjelent a 8-as, amely előfutára lett a BMW kupék még elegánsabb dizájnjának. A kupévonal élesebb lejtésű lett, és olyan láványra mintha folyékony fényből állna az autó. A hátsó kerékjárati íveknél erős izmok keletkeztek, úgy hogy a fenékrészt mégis kecsesen húzták hátra, evvel nagyon vagány kinézetet adva ezeknek az autóknak, mely már a BMW 2-es Gran Coupénál is feltűnő volt.




Változások, modellek
A 4-esnek nem csak az „arca” lett nagyon más, hosszában is jócskán megnövekedett.
Az első generáció hossza 4,638 m volt, a jelenlegié 4,768 m, tehát 13 centivel nőtt. (A jelenlegi 3-as limousine 4,709 m)
A 6-os kupék eltűntek, jelenleg csak a Gran Turismo képviseli a sorozatot.
A 8-as lett a kupék királynője, azonban a hossza (4,851 m) 4,3 centivel rövidebb a harmadik generációs 6-os F13-étól, amelyé 4,894 m volt.
A 4-es jelenleg 8,3 centivel rövidebb a 8-astól.

Nézzük a magasságot
Az első 4-esé 1,377 m volt, a jelenlegié 1,383 m, de ez a 6 mm észrevehetetlen a jelentős hosszban való növekedés miatt mégis sokkal laposabbnak tűnik.
Míg a 6-os kupé 1,369 m volt, a 8-as a 2,3 centivel (1,346 m) alacsonyabb nála.
A 4-es 0,6 cm-t nőtt, a 6-ostól 1,4 centivel magasabb, a 8-astól 3,7 centivel.

Tengelytáv 8-as 2,822 m, új 4 kupé 2,851 m, tehát a 4-esé 2,9 cm-rel hosszabb is.


A 4-es és a 8-as oldalnézetből alakjukat tekintve igen hasonlóak.
Vajon a megosztó hűtőrács megkülönböztetésül szolgál? Honnan jött?
Az új hűtőrács a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmányautón jelent meg 2015 tavaszán, majd, ugyanazon év őszén a kaliforniai Pebble Beach Concours d’Elegance autós eseményen bemutatták a BMW 3.0 CSL Hommage R tanulmányt, amely pedig a BMW negyven éves észak-amerikai jubileumának és a BMW 3.0 CSL versenyautó 1975-ös versenysikereinek állított emléket.
Tehát a BMW egy régi klasszikus sportos vonalat kívánta feleleveníteni és továbbvinni, így megemlíti elődként a 3.0 CSi-t és a klasszikus BMW 328-at is.



BMW 3.0 CSL Hommage R tanulmány, BMW 3.0 CSi, BMW 3.0 CSL Hommage tanulmányautó

Tudta? A CSL típusmegjelölés a kupé, a sport és a könnyűszerkezetes szavak kezdőbetűiből tevődik össze; CSL – Coupé, Sport, Leichtbau.

Miért nem működik?
Mindezek előtt, még a klasszikus időkben keskeny hosszúkások voltak a BMW vesék, azonban akkoriban a legtöbb autónak még ilyen hasonló alakú hosszúkás hűtőrácsai voltak.
Későbbiekben viszont a BMW jellegzetessége lett a vese alakú hűtőrács, ez beégett a rajongók (és az utálkozók) azonosító képébe is és ezt a fanok nem akarják elveszteni, sok csoportban, oldalon megjelenik ez az indok, ráadásul a mostani sokkal nagyobb és valahogy megbontja a kupé kecsességének harmóniáját. A kínai piac véleményeit nem tudtuk megnézni, mivel nem beszélünk kínaiul, azonban az amerikaiak többsége grillrácsnak hívja, magyarok és európaiak hörcsög-, hódfogaknak és többségnek tűnik az erősen elutasítók aránya.
Egyenlőre azonban úgy néz ki a BMW ezt a maszkot kívánja a sportos modelljeire használni, így került az új M3 orrára is. - Legalább tudják, hogy honnan származik.



Alapfelszereltségben LED fényszórókat és hátsó lámpákat adnak, de az extrák között elérhető a BMW Laserlight lézerfény-technológia, amely már 550 m-t is bevilágíthat, sőt 60 km/h-ás sebesség fölött képes követni az út vonalvezetését. Ehhez érdemes rendelni a távolságifényszóró-asszisztenst, amely automatikusan kitakarja az előtte menőket vagy szembe jövőket, hogy azokat ne zavarja, de változatlan fényes nagy és széles látótávolságot biztosít.

Alapfelszereltséghez tartozik a kétoldali króm kipufogóvég. Extraként kérhető napfénytető, amely elektromosan működtethető.
Az autó 3 -féle alapszínben, 11 -féle metálfényezéssel és 4 -féle individual színnel elérhető.

A gumikat – az M-eseket kivéve - 17”-os V küllős könnyűfém felnikre szerelik, de rendelhetőek V és duplaküllős 18 és 19 collos keréktárcsákkal is, illetve M Sport fékrendszerrel, amely féknyergei piros és kék színűek lehetnek.
Vonóhorgot lehet rendelni, a ki-behajtása elektromosan vezérelhető.


Modellek
Az alapmodellen felüli Line változatok kikoptak a kínálatból, van az M Sport modell és megjelent egy új, az M Sport Pro csomag, amelyben többek között sprint funkció és BMW M Performance kiegészítők is megtalálhatók.

Az utastér kárpitozása
Alapfelszereltségben szövet és állatbarát Sensatec műbőr kombinációt adnak, az M-eseket bőrkárpittal borítják. Az alapmodell 3 -féle műbőrt is kaphat. Az M Sport lehet alcantara és a műbőr kombinációja,Vernasca bőrkárpit 8 -féle színben, Individual Merino bőrkápit 10 -féle változatban kérhető hozzá, a fekete belteret 5 -féle díszítőelemmel lehet feldobni.



A tesztautó
* Az M Aerodinamikai csomaggal ellátott BMW 4 coupé 430i M Sport modell tesztautó Artic Race kék metálfényt kapott, belterében díszvarrásos Vernasca konyak bőrkárpit látható. Opcionális sensatec műszerfal borítású, a kapcsolók körül galvanizált díszítés van. A díszítőelemek BMW Individual magasfényű Alumínium szőtt hatású, melyekre, ha fény vetül apró lovagvértszerűen csillognak. Az autón 19” M duplaküllős keréktárcsákat láthatnak. *

Beltér
A multifunkciós sport bőrkormány alapfelszereltség, mint ahogy elöl a sportülések is, az utóbbiakhoz ülésfűtés bőrkárpithoz és kényelem szempontjából gerinctámasz rendelése javasolt.

A BMW Live Cockpit Plust - amely a legújabb iDrive járművezérlő rendszer része - alapból adják a 4-es kupéhoz. Ez tartalmazza többek között a 5,1” -os digitális műszerfali és a 8,8”-os központi érintőképernyős kijelzőt. A 4 coupé alapfelszereltségének a kibővített funkciókat kínáló BMW Intelligens Személyi Asszisztens is része. A navigációs rendszert 3 évig ingyenes frissítéssel és a 4G LTE konnektivitást.
A tesztautón az opciós BMW Live Cockpit Professional látható 12,3” képernyő átmérőjű műszeregységgel és a 10,25”os központi kijelzővel, a head up display-t csomagban érdemes rendelni.
A pohártartók előtti tárolórész vezeték nélküli telefontöltésre alkalmas lehet annak megrendelése esetén. A gesztusvezérlést is külön kell rendelni, de a játék 100 ezer forintot megér :)
A háromzónás automata légkondicionáló az alapfelszereltség része, a belső hangulatfény opciós, de megszerezni érdemes, evvel együtt kapjuk egyébként az ajtónyitáskor megjelenő üdvözlő fényszőnyeget is, a BMW felirattal vagányabb lenne, amit például láthatunk a 2-es Gran Coupénál.



Hátul a két ülés kényelmes. Az üléspad 124 cm hosszú, egy ülés legnagyobb hossza 41 cm, mélysége 50, legmélyebb pontjától 90 cm a magasság a tetőkárpitig. A hátsó üléstámlák 40:20:40 arányban majdnem síkba dönthetők. A csomagtér 440 literes. A csomagtér sík része 84 cm széles, a (két szélen plusz hálós tárolók vannak kb 20x35 centisek), a hossz 86 cm az üléstámlákig, azokat lehajtva 160 cm az ülések tetejéig, ill. 184 cm a középkonzol végéig. A rakodó nyílás 43x90 cm.



Motor, ár, váltó
Az új BMW 4 coupé ára bruttó 14.333.000,-Ft-tól indul, ez a 2l-es 4 hengeres 184 lóerős 420i ára.
A 2l-es 4 hengeres 258 lóerős 430i ára, amely a tesztautónk is 15.916.000,-Ft A motor 400 Nm nyomatékú, 190 kW teljesítményű, legnagyobb sebességét 250 km/h-ban limitálták, 5,8 másodperc a gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra az 1545 kg saját tömegű vasnak.
A 190 lóerős dízel 420d 15.146.000,-Ft-tól indul, az M4-en kívül, amely kéziváltót kap, mindegyik modellt a nyolcfokozatú Steptronic automata váltóval szerelik, a többi M-kezdetűt Steptronic Sporttal. A 480 lóerős M4 22, az 510 lóerős M4 competition 23 M forinttól indul Részletes árlista a következő oldalon letölthető.



A tesztautóban is meglévő ajánlott csomagok
Driving Assistant Professional, ez az Assistanton felül van, tartalmazza annak a tartalmát ami a sávváltásra figyelmeztető rendszer, gyalogosra és ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer lassító funkcióval, keresztirányú forgalomra figyelmeztető jelzés tolatáskor hasznos, hátsó ütközésvédelem. A Professionalben vannak a vezetéstámogató rendszerek krémje és az örömteli részek. Az adaptív tempomat, a kormányzási és sávtartó asszisztens, amely mára már olyan pontos, mintha egy kötöttpályára állna az autó, erősen felkeményedik a kormányzás és kökeményen beteszi a sávközépre az autót, a kormány elengedését nem engedi a biztonság megtartása végett, ettől függetlenül érdekes élmény az autó tűpontos „önvezetése”. A rendszer kikapcsolható, ilyenkor is aktív marad a sávtartó védelem, így ha a vezető nem kormányoz, a sávszéltől visszakormányozza a kocsit, de elkezd veszekedni a sofőrrel, hogy sávelhagyás és folyamatosan hangos zajt csap, így kénytelen az ember szót fogadni neki, csak hagyja már abba a zsörtölődést. A sávelhagyás asszisztens kikapcsolható.
Itt van még az oldalirányú ütközés védelem kormányzási beavatkozással, az egészségügyi vészfékasszisztens és a mentésifolyosó asszisztens. Ezeket sajnos vagy inkább szerencsére nem volt alkalmunk kipróbálni.

A távolsági fényszóróasszisztens nagyon hasznos dolog, mivel nagy fényár mellett vezethetünk, miközben az automatikusan kitakarja a közlekedésben résztvevőket, hogy azokat ne vakítsa, viszont a nem éppen olcsó laservilágításhoz lehet pluszban rendelni.

Business csomagban az elegáns komfortbejutás, automata csomagtérnyitás, ülésfűtés és memóriás elektromos ülésállítás van.


A motor és a kipufogóhang őszinte, nem beltéri zene. Vezetni egy BMW-t továbbra is a világ egyik legjobb dolgai közé tartozik annyira optimális egyensúlyban van a sportosság a kényelemmel a kormánymű, futómű váltó és menetdinamika hangolása.
Az M sport modell M Sport fékekkel és M Sport futóművel rendelkezik.

Vezetni Sport, Comfort, Eco Pro és Adaptive módokban lehet, ilyenkor a nevüknek megfelelőre állítja az autó a menetdinamikát, kormányzást, futóművet. Ennek megfelelően átlagfogyasztást diagramban mutatunk, avval a megjegyzéssel, hogy teszt alkalmával több sprint és állóhelyzeti járatás van, mint egy tulajdonos átlaghasználata során.

Így működik a BMW Drive Recorder
Először is kell, hogy az autó rendelkezzen a Parkolóasszisztens Plus rendszerrel és ahhoz tudjuk pluszban rendelni.
Utána le kell tölteni a BMW ConnectedDrive áruházból, tehát az iDrive menü Apps között lesz. Megnyitjuk, elfogadjuk a felelősségi tájékoztatást, utána a beállításoknál, engedélyezni kell a felvételt, ki lehet választani mennyi ideig vegyen fel és mely kamerákkal (elöl, hátul, oldalsók...). A felvétel akkor fog indulni amikor a védelmi rendszerek ütközési veszélyt érzékelnek. 20 mp lehet maximum előtte és a megtörtént esemény után is a felvétel, tehát összesen 40 mp-es videó készülhet. Lehet kézzel is indítani, akkor az a kezdőpont. Visszanézhetőek a kijelzőn is, illetve letölthetőek vagy törölhetőek.
Igazán kibővíthetnék ezt a jó kis lehetőséget hosszabb videók készítési lehetőségével.





Tudták egyébként, hogy a BMW M4, már driftelni is tud önvezető módban? El ne higgyék! A BMW of North America idén sem hagyta ki a BMW hagyományos április elsejei tréfáját és készített egy olyan videót, amely úgy mutatja, mintha a versenypályán önvezető módban száguldana és sodródna. Na ezt még nem tudja, és a vezetési élmény nevében talán nem is fogja.



Még nem jelent meg a BMW i4 hangárból kipenderülő videója, amikor úgy gondoltuk, hogy jól állnának a tesztre jönni készülő autónak a repülők, a sportosság és a márka repülőgép motor gyártó múltjára is tekintettel.
 A gödöllői repülőtéren lévő Cavok Aviation repülősiskola oktatója Kovácsházi György, - aki egyébként a SmartWings másodpilótája is - segített pár kis sportrepülővel körberakni a bömbit.
Leparkolunk a reptéren egy kis 3-as kabrió mellé, majd bemehettünk a hangároknál álló repülők mellé. Nézik. Mindenki. Nem csak azért mert kakukktojás a szárnyasok mellett. Tetszést kelt. Van aki odaszól szép vas, van aki közelebb is jön. Kiderül ő a kinti kis BMW gazdája. Naigen. Nézi. Nem tud elmenni. Beszélgetünk. - Na és az orra, hogy tetszik? - Még szokni kell. Mindegy, így is kéne – mondja, mielőtt mennie kell startolni a tanulójával. Hát igen a magyar BMW fan erősen kötődik a márkához, kérdés más nemzetekéi hogyan viszonyulnak. Bár a BMW-sek világszerte hasonló tulajdonságokat mutatnak, például szeretnek egymás mellé parkolni, akkor is, ha nem ismerik a másik autó tulajdonosát, vagy ha leesik egy kis hó, elindulnak csúszkálni, míg sokan a fagyoskodással küzdenek, mint ugye nemrégiben Texasban is, de márkahűségük olyan mély-e, hogy akkor is megveszik az új autót, ha annak kinézetével nincsenek kibékülve az már országonkénti külön kutatás tárgya lehet és a jövő adja meg a választ, hogy trendire fordul-e ez a különös rács, vagy a BMW mégis inkább változtat majd rajta.

BMW 4 coupe árak, Műszaki adatok, Felszereltségek








Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER