2013. május 10. péntek, 14:41

 

Az Auto Bild olvasói elég határozottan foglaltak állást a „közép és felső-közép” kategóriás autók design-versenyében: az új Mazda6 formatervét találták a legvonzóbbnak.


Több mint 200 ezer olvasó, 15 országban szavazott arról, hogy Európában mely autók a legszebbek a különböző szegmensekben. A szavazatok 23,1%-ával az új Mazda6 olyan riválisokat előzött meg, mint a Maserati Quattroporte (19,1%), vagy az új Mercedes E-osztály (13,1%), így megnyerve az Auto Bild 2013-as európai Design-díját.

uj-mazda6

A japán gyártó sorban másodszor viszi haza ezt az európai elismerést; múlt évben a Mazda CX-5 nyert a „SUV/összkerékhajtás” kategóriában. Az új Mazda6-hoz hasonlóan, ez a modell is a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv elemeit használja, amely a mozgás szépségét a természet erejével ötvözi. A formanyelv sikerességét tükrözi az is, hogy idén elnyerte a 2013-as red dot design díjat is.

A KODO legtisztább megjelenése
Az új Mazda6 formája a KODO lényegét testesíti meg. Mind a Sedan, mind a Sportkombi karosszéria jól egyesíti a mozgás könnyedségét a funkcionalitással. Erőteljes vonalai más és más színt tükröznek vissza attól függően, hogy az autóra hogy esik a fény – különösen akkor, ha az autó a bevezető, Soul piros fényezést kapta. A modell sziluettjét igen sportossá teszi a 10 cm-rel hátratolt első oszlop, valamint a domináns kerékjárati ívek, melyek alatt jól elférnek a 19 colos kerekek. Az autó elejére a közös Mazda-„arc”, az ötágú hűtőmaszk került, melyet először egészít ki LED-es nappali fény. Hátulról első látásra a szárnyszerű hátsó lámpákra leszünk figyelmesek, melyek megismétlik az első fényszórók formáját. A hátsó krómcsík vonala folytatódik a lámpák ívében egészen az autó övvonaláig, ezáltal a modell megjelenése kifejezetten dinamikus.

uj-mazda-6

A legfőbb design-elem a harmónia – eredménye az alacsony fogyasztás
Az új Mazda6 legfőbb formanyelvi eleme a harmónia – a külső és belső formaterv, a lendületes karosszéria és a tágas utastér, a teljesítmény és a fogyasztás között. A Mazda „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégiájának legutóbbi lépéseként az új Mazda6 a SKYACTIV technológiának köszönhetően kiemelkedően jó fogyasztási és kibocsátási értékeket produkál. A 4,87 méteres Sedan – 150 lóerős SKYACTIV-D dízelmotorjával, i-ELOOP fékenergia-visszavezető rendszerével mindössze 3,9 litert fogyaszt 100 kilométeren, mely 104 g/km-es CO2-kibocsátást eredményez, amely a kategória egyik legjobb értéke. Ez a különösen alacsony sűrítési aránnyal (14:1) működő dízelmotor 175 lóerős változatban is elérhető. A modell benzinmotorok terén is több lehetőséget kínál: a 2,5 literes SKYACTIV-G erőforrás 192 lóerőt teljesít, míg a 2,0 literes motor két teljesítményszinten, 145 és 165 lóerővel is választható. Mindkét benzinmotor dinamikusan vezethető és elképesztő alacsony fogyasztást tesz lehetővé: pl. a 145 lóerős kétliteres csak 5,5 litert fogyaszt 100 km-en, emellett 129 g/km CO2-t bocsát ki.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER