2013. január 15. kedd, 19:03

 

A 2014-es modellévű Infiniti Q50 sport szedán egyedi formatervet, magával ragadó teljesítményt, világelső technológiákat és a személyre szabhatóság és összekapcsolhatóság eddig még nem látott szintjét hozza el Észak-Amerika útjaira, amikor piacra kerül 2013 nyarán. A Q50 később, az év során globálisan, az Infiniti többi piacán is megjelenik.

infiniti-q50

Johan de Nysschen Infiniti-elnök szavait idézve: “Az izgalmas, új Infiniti Q50 kitágítja a sport szedánok eddig ismert határait, teljesen új irányba vezetve az Infinitit.”

Formaterv
Míg az Infiniti sport szedánjai mindig is kiváló arányaikról és erős jelenlétükről voltak ismeretesek, az új Infiniti Q50 a prémium stílus terén új fejezetet nyit.

Az erős első benyomás a „kettős ívű” hűtőrács lágy, mégis dinamikusan karakteres vonala határozza meg. Ez energikusan, hullámként fut végig a karosszéria oldalán és harmonikusan egyesül a hátsó traktussal, folytonos és figyelmet felkeltő profilt alkotva. Tökéletesen visszaadja az Infiniti Q50 dinamikus és atletikus jelenlétét.

“Az Infiniti Q50 az ’Infiniti Trilógia’ néven ismertté vált koncepciók, köztük pedig főleg az Essence közvetlen befolyását tükrözi vissza, miközben hű marad a korábbi Infiniti sport szedánok ikonikus dinamikai karakteréhez. Az új Q50 atletikus, feszes megjelenése a tágasabb belső teret adó alacsony és széles arányokkal belülről kifelé egyesül” - nyilatkozta Shiro Nakamura, a márka alelnöke és vezető kreatívja.

infiniti-q50-detroit


Az Infiniti védjegyévé vált külső formajegyek között megtaláljuk a „kettős ívű” hűtőrácsot, a dinamikus, ívelt sziluettet és a félhold kivágású C-oszlopot. A frontrész határozottan agresszív hatást kelt a Q50 sport verziói esetében. Az új hűtőrács háromdimenziós szerkezeti struktúráját a hullámos hálóminta részletekbe menő kidolgozása és a krómkeret adja, miközben az egyedi LED-es fényszórók és irányjelzők éles vonalai már-már emberi tekintettel ruházzák fel az autót.

A karcsú, de robosztus oldalsó rész úgy került kialakításra, hogy a nagy teljesítményt sugalló kiállást fokozza az erős, merev átkötéssel és a tetőívvel, amely a félhold kivágású C-oszlopoknál ér véget. Utóbbi megoldás ahhoz hasonlít, amilyet eredetileg az Essence koncepción láthatunk. Hátul az oldalsó rész karaktere tökéletesen egyesül a LED-es világítótestek alakjával. A csomagtartó ismerős, kettős íve teszti teljessé az erős, felejthetetlen hátsó nézetet. A fűthető, LED-es irányjelzővel ellátott külső tükrök szériában járnak, míg a sötétített, üveg billenő-/tolótető opcionálisan elérhető.

A külső finomságaihoz tartozik az új ajtókialakítás is, amely a keskenyebb, lekerekített A- és B-oszlopokkal együtt könnyebb be- és kiszállást tesz lehetővé, valamint nyitottabb utasteret ad. Az új külső színpaletta úgy került kiválasztásra, hogy összhangban legyen a Q50 kontúrjaival és szobrászi felületeivel. A kínálatban nyolc különböző prémium színárnyalat található meg.

Az új külső formaterv a levegő jobb áramlását is elősegíti a felső és az alsó részeken, mindössze 0,26-os légellenállási együtthatót eredményezve. A Q50 egyúttal a ’zéró első és hátsó felhajtóerő koncepció’ által került megtervezésre.

“Azt akarjuk, hogy haladás közben minden Infiniti modell azt a gyökerező erőt sugározza, amit egy dinamikus hullám tesz”, mondta Nakamura Úr. “A Q50 fokozottan háromdimenziós megjelenése erőt és agilitást hordoz magában, felettébb személyes, csábító és némileg misztikus hatást keltve.”

infiniti-q50-muszerfal


Teljesítmény
Az Infiniti Q50 fejlesztése során a kompromisszumokat kizártuk. Az innováció, a formaterv vagy a teljesítmény terén nem tűrtünk alkut, lehetővé téve a fejlesztőcsapatoknak, hogy kitolják a sport szedán kategória határait.

“Az új Q50 a vezetők teljesítmény és élvezet iránti vágyát tükrözi. A világ egyik leggyorsabb hibrid hajtásláncát kínáljuk hozzá, amelyik egyúttal a kategória legtakarékosabbja. Olyan fejlett technológiákat használunk a teljesítmény és a biztonság fokozása érdekében, amelyek a vezetőnél hamarabb látnak és reagálnak. Továbbá mi birtokoljuk a világ első követlen, gyors és precíz adaptív kormányzásának (Infiniti Direct Adaptive Steering) technológiáját,” mondta de Nysschen Úr.

Az észak-amerikai bemutatkozáskor két erőforrás lesz kapható a modellhez, amelyekhez később, a globális piaci bevezetéskor csatlakoznak új motoropciók. A Q50 3,7 literes, alumínium, DOHC-vezérlésű 24 szelepes V6-os benzinmotorja 320 lóerővel és 360 Nm-es csúcsnyomatékkal, a szelepek nyitási idejét folyamatosan szabályozó rendszerrel (CVTCS), valamint változó szelepvezérléssel és -emeléssel (VVEL®) rendelkezik.

A másik hajtáslánc, az Infiniti Direct Response Hybrid hibridrendszer intelligens, két tengelykapcsolós vezérléssel rendelkezik. Egyesíti magában a 3,5 literes, alumínium DOHC-rendszerű 24 szelepes V6-os benzinmotorból és a kompakt, réteges lítium-ionos akkumulátorokból nyerhető erőt az innovatív ’egy motor/két tengelykapcsoló’ vezérléssel. A V6-os erőforrás 306 lóerős teljesítménye és 350 Nm-es csúcsnyomatéka mellé a fejlett 50 kW-os (68 lóerős) villanymotor 270 Nm-es nyomatéka társul. A hibridrendszer összteljesítménye 364 lóerő, amivel komoly gyorsításokra és mégis visszafogott fogyasztásra képes.

“Az Infiniti DNS-hez hűen hibrid erőforrásunk a teljesítményt helyezi előtérbe, anélkül, hogy az üzemanyag-takarékosságot veszélyeztesse. Az elektromotor azonnal érkező nyomatékát a rendszer teljesen kiaknázza a kivételes gyorsítás érdekében, és a 3,5 literes V6-os benzinmotorral együtt sportos vezetési érzetet nyújt minden körülmények között. A teljesítmény és az üzemanyag-takarékosság közötti ideális egyensúlyt céloztuk meg, és ezt sikerül tökéletesen elérni”, mondta de Nysschen Úr.

Mindkét Q50 hajtáslánc erejét fejlett, elektronikusan vezérelt 7-sebességes automataváltó továbbítja a kerekekhez, amelyet manuálisan is irányíthatunk, opcionálisan akár a kormányoszlopra szerelt magnézium váltófülek segítségével. A Q50 mindkét erőforrása hátsó- és intelligens összkerékhajtással is elérhető.

A precíz irányíthatóságról mind a négy keréknél független, többlengőkaros futómű gondoskodik. Az elülső egycsuklós, kettős keresztlengőkaros, valamint a hátul átdolgozott multilink megoldás csavarrugókkal, illetve Dual Flow Path® (kétcsöves) gátlókkal készül, amelyek kevésbé engedik változni a kerékdőlést, miközben a kényelmet is fokozzák. A futómű nagy arányban könnyűsúlyú alumínium alkatrészekből áll, valamint első és hátsó stabilizátorokkal rendelkezik. A sport verziókhoz sportfutómű is elérhető. Ugyancsak a fokozott dinamikát szolgálja az elődmodellel összehasonlítva a karosszéria nagyobb merevsége.

A Q50 gépszürke fényezésű, 17 colos alumínium keréktárcsákat visel, 225/55 R17-es négyévszakos defekttűrő abroncsokkal. Opcióként 19 colos sport keréktárcsák is elérhetőek 245/40 R19-es négyévszakos, vagy nyári defekttűrő abroncsokkal. A magabiztos fékteljesítményről mind a négy keréknél belső hűtésű féktárcsák gondoskodnak szervo-rásegítéssel, 4-csatornás ABS-szel, elektronikus fékerőelosztóval, valamint vészfékrásegítéssel. Sport fékrendszer ugyancsak elérhető a Q50-hez, amely nagyobb féktárcsákat és elöl 4-, míg hátul 2-dugattyús féknyergeket kínál. Az irányításért sebességfüggő, fogasléces szervokormány felel.

Az új Q50-hez az Infiniti világújdonsága, a közvetlen, adaptív kormányzás (Infiniti Direct Adaptive Steering) is elérhető. Az új fejlesztésű kormányzás lehetővé teszi a Q50 kerékelfordulási szögeitől és a kormányról érkező parancsok fokozott irányítását, a vezető szándékait gyorsabban továbbítva a kerekekhez, mint a mechanikus rendszerek esetében.

infiniti-q50-utaster

Ez növeli a közvetlen vezetési élményt az útfelület gyors és intelligens kommunikálásával a vezető irányába. Négy különböző kormányzási beállítás közül lehet választani, lehetővé téve a vezető preferenciája vagy az útviszonyok szerinti testre szabást. Ez a világelső technológia rugalmasságot biztosít a sofőrnek abban, hogy kedve szerint válassza meg a szervo-rásegítés erejét és a kormánymű áttételét. Az új Direct Adaptive Steering technológiát használó modellekben egy tartalék mechanikus kormányrendszer is van.

Ugyancsak elérhető az Active Lane Control aktív sávtartó rendszer, amely kamera alapú sávfelfestés-érzékelést használ, hogy segítse a sávokon belül történő vezetést és fokozza a jármű egyenesfutását. A rendszer a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer részeként nem csak akaratlan sávelhagyáskor korrigál, de a kisebb útfelület-változások és az oldalszél esetén is segít (amennyiben a kamera alapú sávfelismerés megtörténik). A rendszer továbblép a hagyományos sávelhagyást gátló rendszerek korlátain, nem csupán a jármű előtti utat olvasva (a kamera a belső visszapillantó tükör felett található) és a véletlen sávelhagyást megakadályozva, de apró kormányzási korrekciókat is végrehajt, amennyiben a Q50 apróbb irányváltásokat tenne az útfelület változása vagy az oldalszél miatt (amennyiben a kamera alapú sávfelismerés megtörténik). Azzal, hogy csökkenti a vezető oldaláról szükséges kormányzási szükségletet, felesleges terhelés alól mentesíti a sofőrt.

“Ezen fejlett rendszerek szépsége abban rejlik, hogy kívánságra több, személyhez szólóbb vezetési élményt és közvetlenséget kínálnak, miközben kiszűrik az útegyenlőtlenségekből eredő és egyéb nem kívánatos külső behatásokat a kormánykeréknél”, mondta de Nysschen Úr. “Ezek persze csak az előfutárai a jövő azon technológiáinak, melyeket igen vonzó módon csak az Infiniti ügyfelei élvezhetnek majd.”

Az Infiniti Q50 kivételes képességeket megkövetelő végső finomhangolása során az Infiniti Red Bull Racing istállóval létesített partneri viszonya lehetővé tette, hogy a háromszoros Formula 1 világbajnok Sebastian Vettel, valamint a csapat teszt- és tartalékpilótájaként tevékenykedő Sebastian Buemi tapasztalatai hatékonyan járuljanak hozzá a fejlesztésekhez. Annak érdekében, hogy az új modell a piac legdinamikusabb és leginkább lenyűgöző sport szedánja lehessen, Vettel lehetőséget kapott a Q50 kezelhetőségének és képességeinek vizsgálatára az Infiniti Japánban található, Tochigi régióban fekvő létesítményében.

Buemi a Nürburgringen tesztelt – a világ egyik leginkább embert és gépet próbáló vidékén –, ahol a prototípusokat a végső határig űzte a pilóta, hogy végül az autó kivételes kezelhetőségi jellemzőkkel gazdagodhasson.

infiniti-q50-detroit-autoszalon


Az Infiniti nemrégiben tette közzé, hogy 2013-tól névadó és technikai partnere lesz az ‘Infiniti Red Bull Racing’ istállónak. Ez a szoros szövetség a műszaki projektek kapcsán kölcsönösen előnyös együttműködéshez vezet a versenypályákon és az utakon egyaránt.

“Megfizethetetlen az a lehetőség, hogy a finomhangolások és az autó tervezése során két világklasszis pilótától kapunk visszajelzéseket”, mondta de Nysschen Úr, majd hozzátette: “Az ‘Infiniti Red Bull Racing’ szövetség igencsak kiterjedt és szerteágazó. Azon munkálkodunk, hogy a technikai együttműködés mind-mind szélesebb spektrumra terjedjen ki, miközben maximálisan kiaknázzuk a Formula 1-es világbajnokok és saját embereink, eljárásaink, valamint műszaki megoldásaink ötvözésében rejlő lehetőségeket.”

Az Infiniti Q50 kivételes képességein túl az újabb szintre történő felemelkedéshez vezető másik út az a kötetlen személyre szabhatóságot biztosító sokszínűség, amit a teljesen új, s tökéletesen testreszabható digitális környezet tesz lehetővé. A rendszer a jármű i-Key intelligens kulcsán alapszik, mely négy sofőr beállításait is tárolni képes.

A “my car knows me,” azaz az „autóm ismer engem” funkciónak köszönhetően az i-Key intelligens kulcs képes a vezető azonosítására, továbbá az üléspozíció, a fűtés és hűtés, a szórakoztató berendezés, a navigációs és telematikai rendszerek korábban megadott beállításainak automatikus lehívására. Szemléltetésként csak az alapvető funkciók több mint 96 opcionális beállítást kínálnak. A beállítások egyszerű megadására vagy a korábbi jellemzők módosítására az innovatív, kettős képernyős érintőfelületen keresztül nyílik lehetőség.

Ráadásképp a középkonzolon található vezetési üzemmód-szabályozóval azonnali lehetőség van a motor, a sebességváltó, a kezelhetőség és a kormányzás jellemzőinek szabályozására például a sportos vezetési stílust, vagy éppen a komfortos utazást támogató szélsőértékek között.

A modern luxus találkozása az aprólékos kézművességgel
Az Infiniti Q50 megjelenésében és technológiailag egyaránt magas színvonalat tükröző szellemisége ad ihletet az utastérnek is. Az enteriőr a háromdimenziós textúrák, a hagyománytisztelő kézműves mesterségek és a prémium minőség megfelelő ötvözetét kínálja, miközben mindehhez a modern luxus és felhasználóbarát műszaki környezet egyensúlya társul.

Az utastér ezernyi alkatrész és számtalan anyag egybehangzó rímeire épül, legyen szó bőrről, szövetekről, fémekről, vagy üvegről. „Az elemek közös harmóniája fontos része a Q50 által sugallt kellemes és minőségi hangulatnak”, magyarázza Nakamura Úr. “A formatervezők szemében nem csupán minden alkotóelem funkcionális megfelelősége kiemelkedően fontos, de az érzékek stimulálása is – mind például a szín, a tapintás, a textúra, a felület és a szépség –, hogy egy olyan környezet születhessen, ami egyszerre stimuláló és megnyugtató.”

A Q50 utastere azonban utazásra is ösztönöz – hogy a vezetés azon emelkedett hangulatát is ünnepelhessük, ami a modern világban gyakorta feledésbe veszik. Ennek jegyében kiemelt figyelem irányult a vezetői pozícióra, hogy a széles tartományban megadható beállítások kényeztető és kényelmesen ergonomikus környezetet teremthessenek. A Q50 műszerfala az Infiniti már tradicionálisnak tekinthető „kettős hullám” formai nyelvezetének adózik tisztelettel, miközben mindez újonnan született, aszimmetrikus vonalakkal frissül, melyek a középkonzol tetejétől indulva a középső műszeregységnél teljesednek ki. Minden fontos kezelőszerv és funkció úgy került elhelyezésre, hogy a vezetőnek akaratlanul ne kelljen pozíciót váltania, legyen szó a gombok, az érintőképernyős felületek, vagy éppen a vezetési üzemmód-választó paneljének eléréséről.

Az első és a hátsó ülések új, ergonomikus formákkal gazdagodtak, melyek annak érdekében kerültek kifejlesztésre, hogy a testet megviselő nyomás szélesebb tartományban osztódhasson el a felületeken. Ülőhelyzetben ugyanis a gerincet megviselő nyomás 140 százalékkal nagyobb az álló helyzetű terhelésnél. A hajlító nyomaték káros hatásai mérsékelhetőek az ülések friss kialakításával, kímélve a medencecsontokat és megtartva a felsőtest saját súlyát.

A nagyvonalú utastér tágas első és hátsó fejteret kínál, a szellős hátsó lábtér pedig a hosszirányban és magasságában is szélesebb tartományban állítható első fotelek vékonyabb háttámlájának is köszönhető. Az első és hátsó ülések deréktámaszai a nagyobb komfort érdekében szintúgy átdolgozásra kerültek. A második sor lábtere a B-oszlop (korábbi konstrukcióhoz mérten) mintegy egy hüvelykes elhúzásával bővült, így téve lehetővé a könnyebb be- és kiszállást. A csomagtartó hasznos űrtartalma a 3,7 literes V6-os modell esetén a maga 510 literes jellemzőjével várhatóan piacvezető lesz a kategóriában, míg a hibrid hajtásláncú változat 400 literes mutatóval büszkélkedik.

Az Infiniti Q50 az enteriőr kárpitozása és színei kapcsán számos választási lehetőséget kínál, beleértve a bőrborítású ülések opcióját. A színeket illetően három választási lehetőség áll rendelkezésre: búza, grafit és kő.

Az elegáns enteriőrt a „Kacchu” alumínium betétek kombinációja koronázza meg, melyeket a hagyományos szamuráj fegyverek ihlettek, kiegészülve az eredeti juharfa elemekkel – utóbbiakat a 16. századi „Urushi” festészeti technika teszi hitelessé.

“A minőség az Infiniti Q50 újabb fegyverténye”, mondta Nakamura Úr, majd hozzátette: “Tervezőink legapróbb részletekre is kiterjedő szenvedélye és megszállottsága, valamint a kézműves hagyományok iránti odaadás és a tökéletességre való kitartó törekvés biztosítja, hogy valóban prémium terméket kínálhassunk a lehető legjobb minőségben.”

A Q50 kabinjának csendességét az Active Noise Control technológia fokozza, ami a tolakodó, alacsony frekvenciájú zajokat négy darab ajtóba épített hangszóró segítségével oltja ki, zavartalan beszélgetéseket lehetővé téve az utasokkal. A prémium szórakoztató rendszerek előnyeit a Studio on Wheels by Bose® audio berendezés újabb generációjának már akár szériafelszereltséghez társuló elérhetősége testesíti meg, ami új fejegységgel, három fő hangszóróval (összesen 14 utastéri hangszóróval) és Advanced Staging Technology® repertoárral, valamint SiriusXM szatellit rádióval (ehhez külön értékesített SiriusXM regisztráció szükséges), továbbá HD-rádióval áll rendelkezésre.

Az extrák sorát kétzónás automata klímaberendezés, Bluetooth® vezeték nélküli kapcsolódási lehetőség, tolatókamera és fejlett légkondicionáló szabályozó rendszer (Advanced Climate Control System -ACCS) gyarapítja, beleértve a Plasmacluster® levegőszűrést és a térfigyelő Around View® Monitor rendszert mozgó tárgy-érzékeléssel kiegészülve.

Infiniti Connected Technologies
Az Infiniti páratlan szolgáltatásai megkönnyítik a tulajdonosok életét, s ebben van szerepe az Infiniti személyi asszisztens programjának is, ami 24 órás elérhetőséget biztosít profi asszisztens szolgálatunk munkatársaihoz, miközben az új Infiniti InTouch™ telematikai rendszer már ma a jövő fedélzeti kapcsolattartási lehetőségeit csempészi a Q50 utasterébe. A szokványos interfészekkel ellentétben a Q50 nem csupán egy, de egyenesen két kapacitív érintőképernyővel bír, hogy az intuitív, kézzel adott jelekkel a sofőrök könnyedén vehessék fel a kapcsolatot autón kívüli hozzátartozóikkal.

“Olyan új technológiákkal rendelkezünk, melyek megváltoztatják annak a módját, ahogy az emberek manapság élnek – közvetlen kapcsolat és személyre szabhatóság a világ bármely szegletében, legyen az akár a könnyedén kezelhető, optimalizált ember-gép kapcsolattal felvértezett autó ölelése” - mondta de Nysschen Úr.

infiniti-q50-sport-szedan


A méretes dupla képernyőnek köszönhetően az Infiniti InTouch™ rendszert annak érdekében tervezték, hogy az autó és a sofőr közötti szimbiózis felhőtlen lehessen. A legfőbb funkciókat koncentráltan a felső képernyőn kezelhetjük, beleértve az olyan gyakran használt alkalmazásokat is, mint például a navigációs rendszer. A további tartalmak az alsó képernyőre csoportosulnak.

A két felület oly módon működik együtt, hogy például a navigációs térkép megtekinthető a felső képernyőn, miközben az alsó monitoron az úti célt tápláljuk be, vagy a kiemelten érdeklődésre számot tartó pontok között böngészünk. A fűtéshez, vagy éppen a hűtéshez hasonló, véges számú beállítással társuló funkciók továbbra is kézzelfogható gombokkal kezelhetőek. A szoftveres menük felépítése egyszerűségre törekszik, s a legfőbb járműközpontú alkalmazások egy kiválasztott csoportja már gyárilag telepítésre kerül. A tulajdonosok letölthetnek további programokat, frissíthetik, szinkronizálhatják alkalmazásaikat okostelefonjaikon és USB-s adathordozóikon keresztül. További részletek a rendszer működéséről egy későbbi időpontban kerülnek közzétételre.

Safety Shield Technologiák

A szegmensben betöltött vezető szerep utoljára említett kiváltói az Infiniti Q50 fejlett biztonsági rendszerei. Az Infiniti jelenleg futó modelljeiben megtalálható vagyon- és közlekedésbiztonsági berendezések hosszú során túl az Infiniti Q50 listája teljes sebességtartományban működő intelligens sebességtartó automatikával, prediktív ráfutásveszélyre figyelmeztetéssel (világelső technológia), vészfékrásegítéssel, követési távolság asszisztenssel, holttérfigyeléssel, Back-up Collision Intervention® berendezéssel (tolatáskor idegen objektum felbukkanására figyelmeztető rendszer), sávelhagyásra történő figyelmeztetéssel és aktív sávtartással bővül.

Értékesítés
A vadonatúj, 2014-es Infiniti Q50 hivatalos értékesítése az Egyesült Államokban és Kanadában 2013 nyarának elején veszi kezdetét. Kezdetben két hajtáslánc - a 3,7 literes V6-os benzinmotor és a ’3.5 Hybrid’ – válik elérhetővé a hátsókerékhajtás és az intelligens négykerékhajtás opciójának választási lehetőségével, különböző felszereltségi szinteken, beleértve a Sport modelleket is.

A Q50 az Infiniti további globális piacain 2013 nyarának elején debütál, és az adott régiók speciális igényeihez igazodva további hajtásláncok is csatlakoznak majd a kínálathoz.

“Az új Infiniti Q50 valóban megváltoztatja a játékszabályokat a sport szedánok szegmensében,” mondta de Nysschen Úr. “Az autóipar festővásznán éles penge módjára hasító műszaki repertoár, formaterv és technológia valóban különbözik a szokványostól – ahogy az Infiniti márka önmagában.”


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER