2013. március 05. kedd, 13:24

 

Egy négyhengeres diesel motor csatlakozik az Infiniti designjához és intuitív technológiájához. Ezzel a márka a legvonzóbb és legfejlettebb formájában egy új versenyzőt vezet be egyenesen az európai prémiumkategóriás szedán osztályba. Az Infiniti Q50 világelső technológiákat és  személyreszabhatságot dinamikusan segítő funkciókat mutat be. A Q50 hybrid pedig még tovább erősíti az Infiniti teljesítményközpontú szellemiségét, beírva magát ezzel a rekordok könyvébe.


A prémium Infiniti modellek új generációjának első tagja a Q50, amely már most az Infiniti legjelentősebb autója az európai piacon. Az újonnan debütáló, Q jelű struktúrát kiemelve, a Q50 tervezése, kivitelezése, felszereltsége és felépítése alapján is alkalmas, hogy a legmagasabb szinten versenybe szálljon a prémium D-szegmens autókategória tagjaival.

infiniti-q50


Alacsony és széles arányaival, sportos, lendületes formájával az Infiniti Q50 a 3-as BMW, A4-es Audi emocionális vonalvezetésének új szintjét mutatja be – a Q50 egy új arc, amelynek önbizalma a feltűnő fényszóróival és jellegzetes „kettős ívű” hűtőrácsával foglalható össze. Egyéb design elemeit az Infiniti-trilógia koncepcióautók – Essence, Etherea és Emerg-e – ihlették, amelyhez egy olyan belső tér párosul, ami váratlanul tágas teret kínál ennek az osztálynak.

Az Infiniti Q50 az első olyan Infiniti, amely a márka és a Daimler AG közötti együttműködési megállapodásból profitál. A 2.2 literes közvetlen befecskendezéses, négyhengeres turbo-diesel motort az Infiniti mérnök csapata módosította, hogy biztosítsák az Infiniti hangsúlyos teljesítményével összhangban álló motor-reakciót. A motor erőt és nyomatékot kínál alacsony CO2 kibocsátás mellett (115g/km), amelynek köszönhetően a Q50 Európában a prémium autók piacának középpontjába kerül – ezzel egy időben garantálva az Infiniti tulajdonosok elvárásainak megfelelő dinamikus vezetés élményét. A motorhoz hasonlóan mindkét elérhető váltótípust – 6 sebességes kézi és 7-sebességes automataváltó – úgy alakították ki, hogy megfeleljen az Infiniti speciális követelményeknek.

Az Európában megjelenő Q50 második változata a Q50 3.5 Direct Response Hybrid, amely gyorsulási képességével biztosítja helyét az európai nagyteljesítményű sportautók legjobbjai között. A becslések szerint jóval 5,5 másodpercen belül gyorsul 0-ról 100km/h-ra, amellyel valószínűleg letaszítja nagytestvérét az Infiniti M35h-t a csúcsról, amelyet jelenleg a Guinness Világrekordok a leggyorsabban gyorsuló hibrid autójaként tart számon.

A 364 lóerős Q50 3.5 Hibridnek ugyanolyan két tengelykapcsolós, 7 sebességes váltója van, mint az M35h-nak, ám olyan módosításokkal, amelyek javítják a teljesítményét, kiterjesztik a kizárólag elektromos hatótávolságot, és lehetővé teszik, hogy a hibrid osztályhoz mérten szembetűnöen sok rakodóhely maradjon.

A kompromisszumot nem ismerő Infiniti jellegzetessége a teljesítmény, figyelemreméltó hatékonysággal párosul – a kombinált ciklusú becslések alapján üzemanyag fogyasztása 6.2 l/100km (45 mérföld/gallon), CO2 kibocsátása 145g/km alatt marad. A Q50 3.5 hibrid Európában hátsó- és összkerék meghajtással is elérhető lesz.

A minden egyes Infiniti Q50 által kínált dinamikus teljesítményt a közvetlen adaptív kormányzás lehetőségével biztosítják – egy olyan világelső technológiával, amely gyorsabb kormányzási reakciót és nagyobb fokú precizitást biztosít a páratlan személyreszabhatósággal. A közvetlen, adaptív kormányzás segítségével könnyen beállítható a kormányzáshoz szükséges erő és a kormánymű áttétele, a kormányzási reakció biztosítása minden esetben összhangban van a vezetési stílussal és az út típusával. A rendszer három elkülönült vezérlési egység segítségével felügyelhető, és párhuzamosan üzemel a mechanikus kormányrúddal a minden helyzetben megbízható működés érdekében.

Az Infiniti - mint technológiaelső - hírnevét erősíti a Q50-ben a világ legfejlettebb sávelhagyást megelőző technológiája az aktív sávvezérlő (Lane Active Control). Az Infiniti mindent felölelő védőpajzs (Safety Shield) technológiájának legújabb tagja, az aktív sávvezérlő. Célja, hogy a kormány (valamint a fékek) használatával segítsen az autónak a felfestett sávjelzések között maradni – egy olyan hatékony technológia, amely „mágnesként tartja az autót a vonalak között”, kevésbé fárasztóvá téve ezzel a hosszú utazásokat.

Mint minden Infiniti technológia, a közvetlen adaptív kormányzás és az aktív sávvezérlő zökkenőmentesen és feltűnés nélkül segítik a járművezetőket, ahelyett, hogy elszigetelnék őket.

Az Infiniti Q50 egy új-generációs digitális környezetet kínál, amelyet a lehető legmagasabb szintű személyreszabhatóság érdekében fejlesztettek ki, és használata igen egyszerű. Az i-Key akár 96 jármű paramétereit is képes tárolni, akár négy különböző vezető egyéni beállításai alapján, ezzel téve a Q50-et nem csak a kategória legkényelmesebb autóinak egyikévé, de olyan autóvá, amely az „autóm ismer engem” valódi élményét kínálja.

Infiniti InTouch™, az Infiniti következő-generációs kommunikációs technológiája a Q50-ben debütál. A kategóriában elsőként, a dupla érintőképernyők rendezetté teszik a vezérlőpanelt és biztosítják a funkciók, jellemzők és használt alkalmazások teljes körű intuitív működtetését.

A Q50 belső tere kiemelt hangsúlyt fordít a természetes eleganciára, a tágas hátsó utasttérre és hagyományos kézműves mesterségre, külön figyelmet fordítva a részletekre és a prémium anyagok felhasználására, amely minden Infiniti jellemzője. A design egyértelműen a vezetőre fokuszál. A kényelem különösen fontos szempont volt, és ezért alkalmazták a NASA által a semleges testtartásra elfogadott zero-gravitációs környezeti kutatás alapján kifejlesztett új típusú kényelmes ülését. A Q50 kényelmi üléseit úgy tervezték, hogy maximális deréktáasztsát nyújtsanak, és ez által csökkentsék a fáradtságot a hosszú utazások során.

infiniti-q50-muszerfal

A Q50 az első modell, amely az infiniti új névadási stratégiáját jellemzi, vagyis minden modell a Q vagy (a crossoverek esetén) a QX jelzést fogja viselni. Ez a változás életre hívja az Infiniti régi, ikonikus Q modelljeit, világos és logikus elnevezést kínál, amely minden jelenlegi és jövőbeni Infiniti modellhez illeszkedni fog, egy kétjegyű számmal jelölve azt a területet, piacot, ahol az adott autó megjelenik, jelen van.

Az Infiniti Q50 európai debütálására a 2013. évi Genfi Autókiállíátson kerül sor – ugyanazon a területen, ahol az előző években az elődöket leleplezték – a két hónappal ezelőtti, detroit-i NAIAS-on történt világpremiert követően. A Q50 diesel és hibrid formában is értékesítésre kerül Európában 2013 őszétől (országtól függően) standard- és sportváltozatban egyaránt, amelyek mindegyikét úgy tervezték, hogy az egyéni és a flotta vásárlók számára egyaránt maximális választási lehetőséget és rugalmasságot biztosítson.

Infiniti Q50 méretek és súly
Hosszúság     (mm)            4790           
Szélesség                1820           
Magasság                1455           
Tengelytávolság            2850   
Kerék méret            17/18/19-inch    
Saját tömeg (kg)            From 1641
Csomagtartó mérete/liter         510 (Q50 Hybrid: 400)
Cd                 0.26

Dizájn
Az Infiniti senkihez sem hasonlítható a tervezésben, és a Q50 ezt használja ki egy érzékien kecses formával, amely elegáns, gyengéd és érzelmileg is csábító, miközben az Infiniti modellekre jellemző diszkrét erőt sugározza. A fényszórók élethű külsőt biztosítanak és meghatározzák a német versenytársaktól eléggé eltérő arculatot.

A tervezést az Infiniti sportautói inspirálták, de főleg a kivételes koncepció-trió (az Essence 2009, az Etherea 2011, és az Emerg-e 2012), amelyek együttesen, oly sikeresen ötvözik az Infiniti design DNS-ét, nyilatkozta Shiro Nakamura az Infiniti Vezető Kreatívja.

A kategória leghosszabb tengelytávú modelljének, a Q50-nek természetes előnye van a versenytársakkal szemben. Mindamellett az autó arányainak köszönhető sportos jellege. A Q50 különösen alacsony és széles. Úgy tűnik, mintha ráülne az útra, és feszes vonalaival, erős vállvonalával és íves tetejével összetéveszthetetlenül mély benyomást tesz. Ritkán van egy autónak olyan kinézete, amely alig várja, hogy lecsapjon, miközben méltóságteljesen elegáns, tökéletesen kifejezve ezt félhold kivágású C-oszlopával. A design egyedi terméktulajdonságai biztosítják, hogy a Q50 minden esetben azonnal azonosítható legyen.

Az autó elejét egy új és jóval három-dimenziósabb hűtőrács jellemzi, amelyet – a minden Infiniti modellnél alkalmazott - jellegzetes „kettős-ívű” króm szegély keretez. Erős hajlított vonalak futnak az A-oszlop tetejétől lefelé a motorháztető oldalaihoz, látszólag egy jellegzetes ívben összekötve azt a hűtőrács oldalával. A szemellenzős fényszórók, amelyek valódi szemeknek tűnnek, a Q50 egy másik jellemvonását biztosítják éjjel-nappal. Hasonló vizuláis jellemvonás található az autó hátulján. A helyzetjelző fények és az első ködlámpák mind LED–es viálgítótestek, míg a fényszórók halogén vagy teljes LED technológiával is megjelennek, de elérhető az úgynevezett Infiniti adaptív elülső fényszóró rendszer (AFS), valamint az automatikus magas/alacsony fénysugár-vezérlés is.

A sport változat újratervezett első lökhárítót és polírozott 19 colos könnyűfém keréktárcsát kapott. A sztenderd Q50 17 colos kerekekkel van felszerelve, de kategóritól függően 18 és 19 colos kerekekkel is elérhető. A Q50 egyes változatait a tulajdonos kényelme és biztonsága érdekében harmadik-generációs defekt-tűrő abroncsokkal tervezték.

A Q50 formája, külseje áramvonalas és csábító, amely a felhajtóerőt kiküszöbölő vonalvezetésével eléri a kiváló 0.26 Cd légellenállást már a sztenderd modelleknél is. Az autó nyolc színárnyalatban lesz megvásárolható, beleértve a külön a Q50 számára kifejlesztett két színt: a Hagane Barnát és a Hagane Kéket.

Erőteljes megjelenés, erőteljes alapokon
Az erőteljes megjelenéshez az Infiniti legutóbbi futómű technológiájának átdolgozott változata szolgál alapul. A kettős keresztlengőkaros és a (kétcsöves gátlókkal [Dual Flow Path] ellátott lengéscsillapítokkal felszerelt) többlengőkaros hátsó felfüggesztés biztosítja a nyugalmat és a pontosságot, ezzel javítva a rugózási kényelmet. A merevebb karosszéria és a kisebb súly is ezt fokozza.

infiniti-q50-2013

A sport változatok dupla dugattyús lengéscsilapítokat, valamint korszerűsített féktárcsákat kaptak, elől 4 dugattyús, hátul 2 dugattyús féknyergekkel. Ezeket egy átfogó teljesítmény- és kezelhetőségi vizsgálat részeként az Infiniti Red Bull Racing háromszoros Forma 1 világbajnoka, Sebastian Wettel a tochigi-i tesztpályán Japánban, és a RBR tesztpilótája, Sebastian Buemi a hírhedt Nürburgringen – a világ egyik legkeményebbnek ítélt pályáján tesztelte.

Kiemelkedően nagy szakítószilárdságú acél – kiváló tömegmegtakarítás
Összhangban a technológia-elsőséggel, a Q50–est a nagymértékű alakíthatósággal rendelkező, kiemelkedően nagy, 1.2 GPa szakítószilárdságú acélszerkezet jellemzi.

A Q50 13 különböző elemét – ideértve az A-oszlopot, a B-oszlopot és a tetőoszlopot – készítették a járműgyártáshoz használt világelső, kiemelkedően nagy szakítószilárdságú acélből.

Ez jelentős mértékben hozzájárul az autó saját tömegének csökkentéséhez, amely mindenekelőtt az üzemanyagfogyasztási adatok javítását segíti, közben a járművet szerkezetileg erősebbé teszi, és növeli az utasok biztonságát is.

Az újonnan kifejlesztett anyag egyik jellemzője szilárságának és nyúlásának összeegyeztetése a mikronizálás nevű eljárással, a szerkezet összetételének javítása érdekében. A korábban használt egyszerű nagy szakítószilárdságú anyagszerkezet helyett elérték a kemény és lágy rétegek közötti egyensúly megteremtését.

A tömegmegtakarítás végső soron alacsonyabb CO2 kibocsátáshoz vezet, amely kiemeli az Infiniti innovatív fenntarthatóság iránti elkötelezettségét.

Belső tér
A harmonikus design és a meglepően tágas tér együtt jár az Infiniti védjegyévé vált professzionalítással és innovatív technológiákkal, kiválóvá téve a Q50 utasterét a vezető és az utasok számára egyaránt.

A kettős pilótafülke érzését a kifinomult „kettős hullámban” végigfutó műszerfallal és az aszimmetrikus középkonzollal érik el. A lágy görbületekkel, kontrasztos felületekkel és a pontos kidolgozással a design nemcsak barátságos, de vezető-központú is. Az összes kulcsfontosságú kezelőszervet úgy helyezték el, hogy a vezetőnek azok működtetéséhez ne kelljen pozíciót váltania.

A fokozott irányítás érzetét kelti az ember-gép ergonómiai kapcsolatát javító vezérlőfelület, amely részben annak köszönhető, hogy a Q50 az egyik első kettős érintőképernyővel felszerelt autók egyike. Mindegyik képernyő alkalmas a különböző funkciók megjelenítésére és vezérlésére, így amíg például a felső képernyő a navigációt mutatja, az alsó alkalmas az olyan rendszerek felülvizsgálatára, mint a klíma kontroll, kommunikáció vagy szórakoztató elektronika. A két képernyő együtt is dolgozhat, vagyis amíg a felső képernyő az útvonalat mutatja, az alsó képernyőn rá lehet keresni az útvonal mentén található nevezetességekre. Ez mind része az Infiniti következő generációs - a Q50 esetében nyilvánvaló - innovatív technológiai megközelítésének.

2850mm tengelytávolságával a Q50-ben rengeteg hely van a felnőtt utsok számára elől és hátul egyaránt, hátsó lábtér elvárhatóan a kategória legjobbja. Kiemelt figyelmet fordítottak a könnyed be- és kiszállásra. A hátsó ülés 60/40 arányban osztható, ha extra csomagtérre lenne szükség, és a középső kartámlán keresztül közvetlenül is elérhető a csomagtartó, így hosszabb tárgyak - mint például a sílécek – szállítása is megoldható a hátul ülő utasok között végigvezetve.

Mint minden Infiniti esetében, kiemelt hangsúlyt fektettek a természetes anyagok használatára a belső térben, így bőr, juharfa, továbbá az ősi japán kézművességen alapuló „Kacchu” alumínium betétek is megtalálhatóak. A három belső szín: búza, grafit és kő.

A Q50 felszereltségében elérhető az Active Noise Control zajcsökkentő rendszer, a következő-generációs Studio on Wheels Bose® audio berendezés, fejlett légkondicionáló szabályozó rendszer (ACCS) Plasmacluster® levegőszűrővel, és a térfigyelő Around View® Monitor mozgó tárgy érzékeléssel kiegészítve.

NASA ihlette ülések
Az Infiniti a világűrig tekintett, hogy megtalálja azt a kulcsot a Q50 számára kifejlesztendő ülésekhez, amely fáradtságmentes kényelmet biztosít hosszú távon is. A mérnököket, akik a Japán Keio Egyetem kutatói mellett dolgoztak a zeró gravitációs közegben, helyzetekben a testnek a legkisebb terhet jelentő, hosszú távon is kényelmetlenség nélküli semleges testtartást kimutató NASA kutatások ihlették.

A Q50 első üléseit úgy tervezték meg, hogy a lehető leginkább visszaadják ezt a semleges testtartást. Egyedi designjuk és szerkezetük folyamatos támasztékot nyújt a gerincnek a medencétől a mellkasig, csökkentve az izmok és a gerincoszlop terhelését, valamint javítva a vérkeringést, csökkentve ezzel a fáradtságot a hosszú távolságokon is.

A hosszú-távú kényelem lehetett volna a prioritás, de Infinitiként az üléseknek más kritériumoknak is meg kellett felelniük, és meg is felelnek. Modelltől függően, az első ülések nyolc irányba állíthatóak elektromosan, állítható deréktámasszal és lábtérrel, továbbá a sportülésekkel felszerelt modellek esetében elektromosan működtetett oldalmerevítőkkel. Az ülések bőrborítást is kaphatnak és fűthetőek is lehetnek (szintúgy a kormánykerék).

Teljesítmény
Minden Infiniti szíve a motor – a Q50-é is. Az új autó Európában kivételes egyensúlyt teremtve a teljesítmény és az alacsony kibocsátás (115g/m) között 2.2 literes négyhengeres diesel motorral, vagy meglepően jó CO2 kibocsátással (145g/km) párosuló kifejezetten nagy teljesítményű, 3.5 literes V6 benzines/elektromos hibrid hajtáslánccal lesz elérhető.

Mindkét motor hű maradt a márka által megkövetelt teljesítmény inspirálta alapelvekhez, de míg a hibrid teljes mértékben Infiniti, és úgy használják, ahogy az M35h-nál, addig a diesel motort - a két cég alkatrész-csere megállapodásának első eredményeként - az egyes C és E osztályos Mercedeseknél használt Daimler AG 2.2 diesel egysége alapján fejlesztették ki.

Az Infiniti mérnökei jelentősen hozzájárultak a Q50 motorjának fejlesztéséhez. A legfontosabb különbség, hogy gyorsabb reagálással biztosítja az Infiniti által megkövetelt sportos vezetési jellemzők megtartását. Bár a teljesítmény (125 kW) és a nyomaték (400Nm) ismerős, az a mód, ahogyan ezt a maximális értéket elérték, egyedülálló az Infinitinél. Ezt nem csupán digitális átállításokkal, de jelentős mennyiségű újratervezéssel értéke el.

Az egyedülálló Infiniti motoralkatrészek közé tartozik a légbeömlő, a belső hűtő (intercooler), az alacsony nyomású üzemanyag-ellátó és utókezelő rendszer, olajteknő, a motortartó bakok és a motorvezérlő egység (ECU). Ezen felül a látható motoregységek szintén egyedülállóak az Infinitinél. A blokk, a turbófeltöltő, a kipufogó és befecskendező rendszer azonos a Mercedes Benz változatokéval.

Infiniti Q50 2.2d hajtáslánc
Motor                    Közvetlen-befecskendezésű diesel
Layout                    négy-henger
Hengerűrtartalomm            2143cc
Üzemanyag rendszer            Common rail
Turbófeltöltő                Változó geometriájú
Maximális teljesítény            125kW (170PS)
Maximális nyomaték            400Nm (295lb ft)
Hajtás                    Hátsókerék meghajtás
Váltó                    6-sebességes kézi vagy 7-sebességes automata
Maximális sebesség            230km/h*
0-100km/h                9 másodperc alatt *
Kombinált ciklusú fogyasztás        4.4 l/100km (64mérföld/gallon)*
CO2 kibocsátás                145g/km alatt*
*Becsült értékek

A diesel motor 6 sebességes manuális vagy 7 sebességes automata váltóval érhető el, mindkettő a Daimler fejlesztése, amelyet az Infiniti elvársaihoz igazítottak. A kézi váltó új eszköz a Q50 számára, amely külön hangsúlyt fektet az egyenletes és megbízható váltóminőségre. Az automata sebességváltó esetében felülvizsgálták a váltási sebességét és visszaváltási pontokat, hogy fokozni tudják az élményérzetet és nagyobb gyorsulást biztosítsanak az autónak.

infiniti-q50-terv

Teljesítmény a rekordok könyvének újraírására
A Q50 3.5 hibriddel még inspiráltabb tejesítmény érkezik. A becsült 5.5 másodperc alatti 0-100 km/h-ra való gyorsulásával arra tervezték, hogy alacsony szén-dioxid kibocsátása mellett is bekerüljön a kategória leggyorsabb autói közé. Nettó teljesítménye (364 lóerő) és hajtóműve megegyezik az M35h-éval, de esélyes hatalmas nagytestvérének – a jelenlegi Guinness Világrekorder, a legjobban gyorsuló hibrid autó – legyőzésére.

Az elismert Infiniti Direct Response (Közvetlen Reagáló) Hibridrendszer, inteligens egy motor/két tengelykapcsolós vezérlése – több más fejlesztéssel együtt – átdolgozásra került, és egy új villanymotor formájában jelenik meg a Q50-ben. A változtatások javították a reagálást és a hatékonyságot, valamint tovább bővítették az egyik leglenyűgözőbb tulajdonságot, az elektromos hatótávolságot.

Lenyűgőző módon a mérnökök képesek voltak bepakolni a hibrid vezérlő hardvert és a Q50 számára új lithium-ionos akkumulátort az autó hátuljába olyan új-innovatív módon, hogy egy hatalmas 400 literes csomagtér kialakítására is maradt lehetőség.

Ahogy az M35h, úgy a Q50 3.5 hibrid is az Infiniti 7 sebességes automataváltású Adaptív Fokozatváltás Vezérlőt használja, amely jellemzője a Visszakapcsolási Fordulatszám Összehangoló Rendszer és a kézi váltó üzemmód, amelynek segítségével elérhetővé válnak a kormányoszlopra szerelt magnézium váltófülek.

Az Infiniti Q50 3.5 hibrid kivételesen alacsony üzemanyag fogyasztás és CO2 kibocsátás (az adatok jóváhagyás alatt) mellett is kategória első teljesítményt ígér. A modell Európában, teljes mértékben a vásárlók igényeihez igazodva hátsókerék meghajtással és intelligens összkerékmeghajtással egyaránt értékesítani fogják.

Infiniti Q50 3.5 Hybrid hajtáslánc
Motor                    V6 benzines/elektromos hibrid
Típus                    Intelligens kettős tengelykapcsolós
Hengerűrtartalom                3498cc
V6 Maximális teljesítény            225kW (302PS)
V6 Maximális nyomaték            350Nm (258lb ft)
Electromos maximális teljesítény        50kW (67PS)
Kombinált maximális teljesítmény        268kW (364PS)
Hajtás                     Hátsókerék meghajtás vagy összkerék meghajtás
Váltó                    7-sebességes automata
Maximális sebesség            250km/h*
0-100km/h                5.5 seconds alatt*
Kombinált ciklusú fogyasztás        6.2 l/100km (45mérföld/gallon) alatt*
CO2 kibocsátás                kb. 145g/km*           
* Becsült értékek


Felfokozott dinamizmus: a Q50 világelső technológiája
Az Infiniti, mint a technológiai újítások élharcosa folyamatosan új megoldásokat keres autói dinamizmusának fejlesztése és a vezetés élményének emelése érdekében. A Q50 stílusosan, a közvetlen adaptív kormányzás világbemutatójával, az új modell csúcsteljesítményének egy sor összetevőjét közvetíti.

A közvetlen adaptív kormányzás egy olyan elektromos „vezetékes” rendszer, amely alapfelszereltség a Q50 3.5 hibridekben és opcionálisan választható a Q50 2.2.d esetében. A közvetlen, adaptív kormányzás számos előnyt biztosít: gyorsabb kormányzási rekaciót, nagyobb precizitást, a kormány rázkódásának teljes felszámolását, valamint egyedülálló módon egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy a neki leginkább megfelelő kormányzási módot kiválassza – nem csak az erő, de a kormánymű áttétel tekintetében is. Más rendszerek hasonló eredményeket érnek el, de egyik sem felel meg egyrészt a Q50 kategóriájának, másrészt az Infiniti elektromos kifinomultságának.

A kormányzás beállítása egyszerűen egy az Infiniti Vezetési Mód Kiválasztó részeként funkciónáló érintőképernyő segítségével történik. A két előre beállított mód (sport vagy sztenderd) mellett a vezetőnek lehetősége van saját beállításainak megadására. A sztenderd mód beállításai úgy lettek megadva, hogy az úton lévő minden vezető a lehető legnyugodtabban használhassa azt. A sport mód megnövelte a kormányzási erőt és közvetlenebb áttételt adott meg a gyorsabb reagálás érdekében, amely kanyargós utakon a lendületes vezetéshez ideális.

A vezető saját beállításai lehetővé teszik, hogy mindenki saját vezetési stílusához és az útviszonyokhoz igazodva maga határozza meg a kormányzási erőt és az áttételt. Egy a közvetlen, adaptív kormányzási rendszerrel felszerelt Q50-et a fentiek miatt ugyanolyan biztonságosan és stresszmentesen irányíthatunk az autópályán, mint amilyen megnyugtatóan felkapaszkodhatunk egy hegyi hágóra, vagy amilyen könnyedén manőverezhetünk egy zsúfolt parkolóban.

A közvetlen, adaptív kormányzási rendszer a vezető jeleit elektronikusan közvetíti az első kerekek felé, ahol a gyors-reagálású indítókar elindítja a kormánymű fogaskerekeit, megszüntetve azokat a mechanikus hiányosságokat, amelyek nehézkessé tehetik a hagyományos rendszerek reagálását. A közvetlen adaptív rendszer hármas modulú back-up-pal (három elkülönült elektronikus vezlérlőegység), 400,000km valós vizsgálati távolsággal és egy abszolút megbízható mechanikus kormányrúddal párosul.

Aktív Sávtartó Rendszer: A holnap technológiája ma
A közvetlen, adaptív kormányzás egyik további előnye, hogy ez biztosítja az erőt az aktív sávtartó rendszernek, az Infiniti sávelhagyást megelőző, áttörést jelentő technológiájának. Az aktív sávtartó rendszer a leghatékonyabb és legkifinomultabb ilyen rendszer, amit kifjelesztettek, mivel ez az egyetlen, amely arra használja a kormányt, hogy az autót az úton jelölt felfestések között tartsa. Más rendszerek a járművek menetstabilizáló programját (ESP) használják úgy, hogy az autó egyik oldalán megnövelik a fékerőt az autó helyzetének módosítására.

Az aktív sávtartó rendszer egy kamerán keresztül észleli a sávot, amelyben az autó halad. Az információk feldolgozásra kerülnek, majd a rendszer továbbítja azokat a sáv közepét nyomon követő közvetlen, adaptív kormányzás-vezérlőegység felé, amely ha kell, megteszi a szükséges korrigálásokat

A véletlen sávelhagyások mérséklésének biztonsági előnyeitől eltekintve az aktív sávtartó rendszer a Q50-nek dinamikus vonzerőt kölcsönöz a „középponti” kormányzás-érzés és a megnövekedett kontrollérzetnek köszönhetően. Pozitív hatással van a vezetés fárasztó jellegére is, hiszen kisebb kormányzási korrekciók szükségesek csupán az autó egyenesben tartásához.

Mint minden Infiniti technológiát, az aktív sávtartó rendszert és a közvetlen, adaptív kormányzási rendszert is úgy tervezték, hogy ahelyett, hogy elszigetelné, inkább segítse a járművezetőt. A vezető minden esetben kiválaszthatja, hogy az autó beállítását – az aktív sávtartó rendszer beavatkozását az igényeinek megfelelően mérsékeltté vagy teljes körűvé is teheti.

Safety Shield (Védőpajzs): összetettebb, mint valaha
A Q50 dinamikus kereteit a Védőpajzs technológián belüli legmagasabb szintű rendszerekkel egészítik ki, amelynek mindegyike a vezetés élményének fokozása érdekében lett kifejlesztve. Egy másik világelső technológia, a legújabb, prediktív ráfutásra figyelmeztető: nem csupán a sebességre/az előttünk lévő autóhoz viszonyított távolságra reagál, hanem az azelőtti autóra is.

Másik a Q50-ben elérhető rendszerek: a Back-up Collision Intervention (tolatáskor idegen objektum felbukkanására figyelmeztető rendszer, amely csak az automata sebváltós modellekben elérhető), az panoráma monitor – mozgó objektum figyelővel – valamint számos más biztonsági technológia, amelyek más Infiniti modellekben is megtalálhatóak: intelligens fedélzeti vezérlés, követési távolság asszisztens, holttérfigyelő, ráfutásra figyelmeztető segéd.

Technológia
Az Infiniti Q50 egy erőteljesen testre szabható digitális környezetet kínál, összhangban az Infiniti azon elgondolásával, hogy a vezetőnek mindig mindent kontroll alatt kell tartania. De hogyan tud a vezető ennyi komplex rendszer esetében mindent kontrollálni? Az Infiniti válaszként minden technológiát teljesen intuitív és ez által a lehető legfelhasználóbarátabb és legdiszkrétebb módon helyezte el. Az eredménye egy valóban intelligens autó.  

A rendszer szíve az úgy nevezett Infiniti InTouch™, egy következő-generációs kommunikációs platform. A Q50 osztálya volt az első, amely bemutatta a középkonzolon elhelyezett kettős érintőképernyőket, amelyeken az autó legtöbb rendszere elérhető és vezérelhető. Az Infiniti InTouch™ USB csatlakozóval, Bluetooth-os telefonálási lehetőséggel, szórakozási, opcionális navigációs és okostelefon alkalmazásokkal ellátott rendszer, amely lehetővé teszi, hogy ezek bármelyikét a sofőr biztonságosan és könnyedén kezelje.

A rendszer rendkívül személyre szabható és interaktív, de azok számára, akik a hagyományos vezérlést kedvelik, lehetőség van a leggyakrabban használt rendszerekhez – mint rádió és klíma - tartozó fizikai gombok használatára is.

A Q50 intuitív technológia egy újabb lépést tesz előre azáltal, hogy könnyen elérhetővé teszi az autó által kínált magasfokú személyreszabhatóságot. A válasz az Infiniti fejlett i-Key-ében van, amely automatikusan képes tárolni a személyes beállításokat, akár négy különböző sofőr vonatkozásában is. A rendszerben olyan preferenciákat lehet tárolni, mint vezetési pozíció, fűtés és hűtés, audió, navigáció és telematika. Akár 96 opcionális beállítás közül választhat a vezető csak a saját beállításoknál; minden elérhető az érintőképernyőről, amely megerőltetés nélkül hangolja össze autót és vezetőjét soha nem látott mértékben.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER