Címkék: Infiniti | Q60 | sportkupé

2017. március 07. kedd, 05:13

 

Az INFINITI ‘Project Black S’ feltárja az esetleges új INFINITI teljesítmény alapú modelljeinek első darabját, mely Formula 1 alapú technológiát használ, amely arra utal, hogy az INFINITI radikálisan újraértelmezi az INFINITI Q60 Sportkupét.

 

A ‘Black S’ projectben optimalizáltuk az aerodinamikát és ennek mentén a dizájnt is. Ez azt sugallja, hogy hogyan is tervezzük a kettős-hybrid hajtásláncot – mely együttműködésben készül a Renault Sport Formula One csapattal – így jelentősen növeljük a teljesítményét és dinamikáját az INFINITI sorozatgyártású autóinál.



A Forma 1-ben már bizonyított kettős-hajtáslánc, melyet a ‘Black S’ projekt kapcsán vizsgáljuk, hisz jelenleg nem létezik utcai változata. Ezen motor tartalmaz egy energia-visszanyerő rendszert (ERS) energiatermelés céljából, mely energiát a teljesítmény és a nyomaték növelésére használ fel. Az eredmény azonnali, jelentős és akadásmentes gyorsulás.

Az új ‘Black S, új koncepcióként bemutatva reprezentálja a maximális teljesítmény és dinamikus képességek által kínált INFINITI modellt, amely a frissített ‘Red S’ és ‘Silver S’ modellek felett helyezkedik el. INFINITI hisz abban, hogy szükség van a ‘Black S’ szintű progresszív modellekre – beleértve a nagyobb teljesítményre és nyomatékra az új innovatív hajtásláncnak köszönhetően, illetve az új vagy frissített felfüggesztési rendszerekre és egyedi dizájn elemekre.

A ‘Project Black S’ Genfi Motorshow-n való leleplezése segít felmérni számunkra a nagy teljesítményre tervezett INFINITI modellre a potenciális érdeklődést.


Project Black S: együttműködésben a Renault Sport Formula 1 csapatával
•    Project Black S megünnepli az INFINITI és a Renault Sport Formula 1 csapat együttműködését
•    A két szövetséges partner együttműködének, hogy fejlesszenek egy a Formula 1 által inspirált kettős-hybrid hajtásláncot, emelett szénszálas karroszéria elemeket

“Az INFINITI egy prémium autógyár a Renault-Nissan Szövetségen belül és technikai partnere a Renault Sport Formula 1 csapatnak, így természetes, hogy közösen megvizsgáljuk azt, hogy milyen lehetőségek vannak egy innovatív, nagy teljesítményű hybrid motor gyártásának az ügyfelek számára”
Roland Krueger, Elnök INFINITI Motor Company

Project Black S egy együttműködés az INFINITI és a Renault-Nissan szövetség partnerei között, a Renault Sport Formula 1 csapat ünnepli a kapcsolatot a kettő között.

5 év Formula 1-es támogatás után, az INFINITI egy szakmai lépést tett, így 2016-ban már technikai partnerként vett részt a Formula 1-ben. Összegyűjtve ezalatt megszerzett tapasztalatainkat, vállalatunk a Renault Sport csapatnak kezdte el fejleszteni a kettős-hybrid hajtásláncot ‘energia-visszanyerő rendszerrel’ (ERS), hozzáadott tudásbázissal a hybrid technológiában és természetesen hozzáadott mérnökökkel és mérnöki tudásbázissal.

Ezen lehetőség lehetővé tette az INFINITI számára, hogy felfedezze a Formula  1 által inspirált ERS rendszer utcai változatának potenciáját – az első sorozatgyártású járművet. Több pontos is összekapcsolódik az autóverseny sporttal, a ‘Project Black S’ az első Renault-Nissan Szövetség által létrehozott Formula 1 által inspirált fogyasztói közönségnek szánt jármű. INFINITI nem csak a motor fejlesztés kapcsán kérte a csapat kimagasló műszaki szakértelemmel rendelkező mérnökeit, hanem egy fejlett szénszálas kompozit elem létrehozásában is, amelyet a ‘Black S’ projektben használunk előszőr.

INFINITI továbbra is profitál – mint működésileg, mint technikalilag – a Renault-Nissan Szövetségből. A 18 éves partnerségünk közel 10 millió járművet értékesített 2016-ban, így minden kilencedik eladott autó a világon a Szövetségből kerül értékesítésre. Ami jól mutatja, hogy a Szövetség kereskedelmi növekedése 16.8% a 2015-ös évhez képest és ezzel a világ negyedik legnagyobb autógyártójává tette a Szövetséget.  Összességében 4.3 milliárd eurót takarítottunk meg 2015, melyet az integrációnak és a szinergia hatékonyságának köszönhetünk.

 
Performance engineering: Formula One hybrid technológia közúton
•    INFINITI megvizsgálja a Formula 1 által ihlette hybrid technológia felhasználhatóságát közúti forgalomba szánt autónál
•    Energia-visszanyerő rendszer fel tudja használni a mozgási- és hőenergiát, amely 25%-al növeli meg az INFINITI új 3.0 V6 dupplaturbós motor erejét.
 
“INFINITI vezeti azt az utat, mely új hajtásláncot fejleszt fogyasztói számára, mint például a díjnyertes 3.0L V6 Dupplaturbós motor, és a VC-Turbo, mely az első gyártásra kész változó kompressziójú turbómotorja. A ‘Project Black S’-el, azt az egyedülálló kettős-hybrid energia-visszanyerő rendszert keressük, melyet a Formula 1 inspirált, de közúton fejti ki hasznát.”
Francois Bancon, Elnök, Global Product Strategy, INFINITI

A ‘Project Black S’-el az INFINITI annak lehetőségét keresi, hogy a piacra egyedi utcakész kettős-hybrid hajtásláncot hozzon létre.

A Project Black S jó példa arra, hogy elérhető magasabb teljesítmény és nyomaték leadás, ha egyesítjük a Performance Hybrid technológiát a díjnyetes 3.0-liter V6 twin-turbo motorral, ami a legfejletteb V6-os motor az INFINITI eddigi kínáltában. Az innovatív energiavisszanyerő rendszerünk (ERS)  két különböző elektromos motor-generátor egységet (MGU)  és egy akkumulátor csomagot tartalmaz, ami képes termelni tárolni és újrafelhasználni az elektromos energiá és  ezáltal növelni az összteljesítményt.  


Az rendszer tartalmaz egy kinetikus energiát- (MGU-K) és két darab hőenergiát (MGU-H) visszanyerő égységet – az utóbbiak a V6 –os motor turbófeltöltői által megtermelt hőt hasznosítják.

Annak ellenére, hogy a hőenergiát (MGU-H) visszanyerő rendszer már bizonyított a Forma 1-ben, ezt a technológiát még nem alkalmazzák sorozatgyártású autóknál.

Az energiavisszanyerő által megtermelt energiát a rendszer magas kisülési rátáju lítium-ion akkumulátorokban tárolja. A viszanyert elektromos energia felhasználható a főtengely és a turbófeltöltő lapátjainnak forgásának gyorsítására. Azonnali és késedelem nélküli gázreakció, magasabb teljesítmény és nyomatékleadás jellemzi az ezzel a technológiával szerelt sorozatgyártású autót. Az INFINITI mérnökeinek kalkuláció alapján hozzávetőlegesen 25%-os teljesítménynövekedés várható az dual-hyrid ERS rendszernek köszönhetően.
 
Teljesítmény ihlette esztétikum
•    Project Black S segít felmérni a potenciát egy esetleges ‘Black S’ sorozatra
•    Széles körben alkalmazza a szénszálas technológiát, mellyel aerodinamikai hatékonyságot tudunk növelni és lehetővé teszi a versenysport inspirálta esztétikát s jótékony súlytakarékosságot

A ‘Black S’ sorozatra utal a Project Black S, mely azt jelenti, hogy az INFINITI magasabb szintű teljesítményt és vezetői élményt, elkötelezettséget adjon. A ‘Black S’ a ‘Red S’ és ‘Silver S’ modellek felett helyezkedik el, a ‘Black S’ modell képes növelni az INFINITI modellportfólióját, magasabb teljesítményével, hajtáslánc fejlesztésével, módosított futóművével és a teljesítmény ihlette dizájnjával. A ‘Black S’ specifikációjának bevezetése növeli az INFINITI hírnevét, mint prémium autógyártó.

A ‘Black S’ egy sokkal agresszívabb, teljesítményorientált ajánlat az INFINITI-től. A tervezi munkálatokat a londoni stúdióban irányították Paddingtonban együttműködésben az INFINITI globális dizájn csapatával Japánban.

A koncepció autót matt szürke és fekete színben készítettük el. Fényes fekete kárpitozás váltja a normál autóban megtalálható krómot és tartalmazza az INFINITI névjegyévé vált kettős ívű hűtőrácsot és a félhold formájú C-oszlopot.

A szénszálas technológia széleskörű felhasználása a ‘Black S’-t kiemelti az INFINITI modelljei közül és, mely ötletet merit az autósportból. Utalva a lehetséges ‘Black S’ teljesítményére, a szénszálas technológia lehetővé teszi az INFINIT számára a vékony, penge-szerű formák kialakítását, amely nem lenne lehetséges hagyományos anyagok felhasználásával, mint például a fém és az üvegszál. Míg a Q60-at az organikusság és a művészi esztétikum jellemzi, a szénszálas technológia további technikai elemeket enged a Black S számára. Nemcsak a kompozit anyag alkalmazkodó képessége használjuk, hisz emellet hihetetlenül erős és ezen szénszálas anyagokat fel lehet használni a kocsi súlyelosztásában és aerodinamikai hatékonyságot is elérhetünk vele a nagy leszorítóerőnek köszönhetően.

A hatalmas első lökhárító-toldatok, hátsó diffúzor, lökhárítők és az oldalsó szárnyak is mind szénszálas anyagból készülnek, amellyel csökkentjük a súlyt és fokozzuk a leszorítóerőt. A nagy fix hátső szárny szintén szénszálas anyagból készült, melynek célja a leszorítóerő hatékonyságának növelése.



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER