2013. július 01. hétfő, 15:49

 

Sebastian Vettel 2013-as Brit Nagydíj előtt ellátogatott az Infiniti európai technikai központjába. Vettellel tartott az Infiniti Red Bull Racing helyettes vezető tervezője, Rob Gray, hogy megvitassák a 2014-es F1™ technikai szabályokat az Infiniti főmérnökeivel. A céljuk az volt, hogy megismerjék azokat a hajtásláncokat, hibrid technológiákat és energia-visszatermelő rendszereket, amelyeket éppen az Infiniti üzemében fejlesztenek.

vettel-infiniti-hibrid

„A 2014-ben ránk váró technikai kihívások miatt - közelebbről, hogy a hibrid technológia szerepet kap a versenyben -, kíváncsian vártam, hogy az Infiniti mérnökei milyen előrelépésekről számolnak be ezen a területen.” – mondta Vettel. „Számomra az a lényeges kérdés, hogyan lehet a benzines és a hibrid rendszer közötti átmenet nélküli váltást megoldani, miközben vezetem az autót, illetve hogyan lehet maximális pontosságú az energia visszatermelő rendszer, hiszen a jövő évtől ezek egyre fontosabbá válnak az F1™-ben.”

Vettel és Grey a napot a technikai központ alelnöke, David Moss, a vezető mérnök, Jerry Hardcastle és a hajtásláncokért felelős Graeme Burn társaságában töltötte, és megvitatták az energia-technológia jövőjét, valamint az Infiniti és az Infiniti Red Bull Racing között technikai együttműködés lehetséges előnyeit az utcai és a versenyautók fejlesztésében egyaránt.

A jövőbeli technológiának egyik alapját le is tesztelte Sebastian egy Infiniti M35h, a világ leggyorsabb utcai hibridje kormánya mögött a központ mérőpadján, oldalán egy meghajtás-szakértővel.

„A laboratóriumi teszt alatt Sebastian megtapasztalhatta, és értékelhette az olyan területeket, mint a gázreakció, vagy a regeneratív fék ereje egy Infiniti utcai autóban.” – mondta Graeme Burn.

„Az Infiniti M35h-t a mérőpadon vezetni teljesen más, mint az úton vagy a pályán, mert itt képes vagy teljesen odafigyelni a jármű teljesítményére az egymást hirtelen követő gyorsításokkor, fékezésekkor, illetve a kifejezetten a teszthez tervezett manőverekkor. Sebastian érthetően megterhelte az autót, hiszen biztos akart lenni abban, hogy a technológia azt nyújtja, amit elvár egy prémium szedántól, valamit ki akarta próbálni, milyen érzés lenne ez a technológia egy Forma 1-es autóban.”

Sebastian Vettel hozzátette: „Az Infiniti mérnökei sikerrel ötvözték a teljesítményt, a hatékonyságot és a vezethetőséget az Infiniti M35h-ban, amikor egy ilyen hihetetlenül gyorsan reagáló hibrid autót építettek. Ezt a tudást szeretnénk a csapat hasznára fordítani, amikor a 2014-es autónkat fejlesztjük. Úgy vélem, az Infiniti utcai autóinak is az előnyére válik majd, amiket a Forma 1-ben tanulunk.”

vettel-infiniti-fejlesztes


A Technikai együttműködéshez hozzáfűzve Rob Gray az Infiniti Red Bull Racing csapatából a következőket mondta: „Már eddig is együtt dolgoztunk az Infiniti mérnökeivel és hasznunkra vált a kölcsönös technológiai együttműködés. Ahogy haladunk 2014 felé, egyre inkább az elektromos meghajtásra és energia visszatermelésre fókuszálunk. A mai látogatást Sebastian jelenléte tette teljessé, hiszen értékes bepillantást nyert abba, hogy éppen milyen technológiákon dolgoznak, és ebből mi és az Infiniti is kamatoztathat.”

A másik központi kérdés az elektromos hibrid hajtások jövője volt ugyanúgy az utcai- és versenyautókban. Vettel és Grey közelebbről is megvizsgálhatta az idén megjelenő Infiniti Q50 Hybrid-et, illetve a Cranfieldben épített nagyteljesítményű Infiniti Emerg-e, csúcstechnológiás elektromos sportautó koncepciót, amely teljesen elektoros hajtást ötvöz hatótáv-kiterjesztő meghajtással, így 420 lóerőt ad le és 300 mérföld megtételére képes.

Az Infiniti teljesítményigazgatói szerepében Vettel már értékelhette a versenytársak járműveit az Infiniti mérnökei jelenlétében a Paul Ricard pályán Franciaországban, és találkozott a cég észak-amerikai fejlesztő központjának mérnökeivel, hogy megvitassák a járművek hang- és ergonómia tulajdonságait. Korábban pedig két jármű, az Infiniti Q50 és az Infiniti FX Vettel Edition fejlesztésének a középpontjában állt.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER