2012. július 03. kedd, 21:23

 

Az idei év elején a Genfi Autószalonon bemutatott Infiniti Emerg-E tanulmányautó működőképes változatát az idei Goodwoodi Sebesség Fesztiválon ismerhette meg a nagyközönség.

mark-webber-infiniti-sportauto

Az EMERG-E teljesítményét a Goodwoodi Sebesség Fesztiválon ismerhette meg a nagyközönség, ahol az Infiniti profi autóvezetői pénteken és szombaton felkapaszkodtak az autóval a híres hegyi úton, majd vasárnap a Red Bull Racing Forma 1-es pilótája, Mark Webber ült az autó volánja mögé.

„A goodwoodi rendezvény az első a sorban, de a folyamatos fejlesztési program során az autót a világ számos pontján szeretnénk még bemutatni. A fejlesztés olyannyira nyilvános, hogy a goodwoodi közönség hamarabb láthatta a gépkocsit, mint a Nissan számos felsővezetője.”

mark-webber-infiniti-emerg-e

Bár a tanulmányautókból csak ritkán születik működőképes változat, az Infiniti a brit kormány Technológiai Stratégiai Testületével (TSB) közösen pontosan ezt valósította meg. A TSB, valamint a Lotus Engineering, NTCE, CGI, EVO, Xtrac és számos további brit szakember szoros együttműködésének köszönhetően az EMERG-E valósággá vált.

„Az ilyen tanulmányautók általában egy autószalonon láthatók, egy kis villanymotorral felszerelve, ami éppen arra elegendő, hogy fel- és lehajtsanak velük a standról” - mondta Jerry Hardcastle, a Nissan Csoport európai technológiai központjának járműtervezési és fejlesztési vezetője, és a Brit Autóipari Tanács elnöke. „Mi arra gondoltunk, hogy szeretnénk egy igazi autót kiállítani, és megmutatni, milyen lenne ez a tanulmány egy működőképes jármű formájában, ugyanakkor a brit vállalatok együttműködésével szerettük volna demonstrálni az Egyesült Királyságban rendelkezésre álló fejlesztési kapacitást.

Az INFINITI EMERG-E modellben felsorakoztatott korszerű technológiát szándékosan az Infiniti beszállítóinak szaktudására alapozták azzal a céllal, hogy bemutassák a leginkább innovatív megoldások és a legmélyebb tudásbázis kialakítására irányuló erőfeszítéseket. A folyamat keretében az Infiniti is részt vesz a brit kormány Technológiai Stratégiai Testületének kezdeményezésében, amelynek célja az alacsony szén-dioxid kibocsátású járművek gyorsabb elterjedése. A TSB által biztosított társfinanszírozás jelentősen kibővítette az Infiniti számára rendelkezésre álló erőforrásokat, így új lehetőségek nyíltak meg az EMERG-E és a jövő autótechnológiájának fejlesztése előtt.

infiniti-emerg-e

„Ez a brit vállalatok közötti együttműködés azt a célt szolgálja, hogy bemutassa az alacsony szén-dioxid kibocsátású járművekben rejlő lehetőségeket” - tette hozzá Hardcastle. „A Lotus-szal közösen egy új hajtásláncot építettünk a Lotus Evora padlólemezére: a normál egységet az EMERG-E kibővített hatótávolságú, elektromos változatára cseréltük.

Az INFINITI EMERG-E felvonultatja mindazokat az új technológiákat, amelyeket a márka a nagy teljesítményű, hatásos megjelenésű, ugyanakkor fenntartható autók kifejlesztése során fog alkalmazni. Az új modell egyben az első olyan, középső motorelrendezésű sportautó, amelyen megjelenik az Infiniti friss formanyelve.

„Az Infiniti nagyon jól ismeri a belső égésű motorok világát, hiszen ilyen erőforrásokkal vagyunk jelen a piacon, de nem ismeretlen számunkra a hibrid technika sem, mert ilyen modellek is szerepelnek a jelenlegi kínálatunkban” - magyarázta Francois Bancon, a Kísérleti termékekért felelős divízió ügyvezető igazgatója. „Ezzel a modellel azonban új játékszabályokat alkotunk. Teljesen átformáljuk a jövő sportkocsijairól alkotott elképzeléseket.”

infiniti-emerge

A bemutató autó hű maradt az alapjául szolgáló tanulmányautó szelleméhez és inspiráló lendületéhez: két villanymotorja összesen 402 LE (300 kW) teljesítményt biztosít, amelynek köszönhetően az EMERG-E mindössze négy másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mérföld/óra sebességre, és álló helyzetből 30 másodpercre van szüksége a 130 mérföld/órás sebesség eléréséhez. Rendkívül fontos, hogy az autó a városi közlekedéshez 30 mérföldes nulla emissziójú hatótávolsággal rendelkezik, amikor pedig a hatótávolságot növelő benzinmotor a két villanymotorral közösen működik, további 300 km-es hatótávolság érhető el, mindössze 55 g/km CO2-kibocsátás mellett (NEDC ciklus szerint mérve).

A korszerű erőforrások egy egyfokozatú (XTRAC) hajtóművön keresztül adják le teljesítményüket, ami tulajdonképpen egy nyílt differenciálműnek tekinthető. Ez az elrendezés jelentősen csökkenti a hajtáslánc súrlódási veszteségeit.  A motorok vezérléséről és a fékezési energia visszanyeréséről négy inverter gondoskodik. A visszanyert energia az ülések mögé szerelt lítium-ion akkumulátorba áramlik. Az elektromos hálózatról (háztartási vagy gyorstöltővel) is feltölthető akkumulátor 30 városi mérföld megtételére elegendő áramot tárol; a telepek kimerülése után elindul a generátorként szolgáló, beépített benzinmotor. Ezt a könnyű és rendkívül kompakt kialakítású, háromhengeres, 1,2 literes, 35 kW-os motort kifejezetten a hatótávolság növelésére fejlesztették ki a Lotus mérnökei. Az 1500 és 4000/perc közötti főtengely-fordulatszámon üzemelő motor a maximális teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatnál adja le.

infiniti-sportauto

A folyamatos tanulást jelentő fejlesztési program során több olyan fontos javítást sikerült végezni, amelyek jelentősen hozzájárultak a működőképes bemutató autók sikeréhez. „Talán észrevette, hogy a tanulmányautón nem volt légterelő elem” - mondta Hardcastle. „A bemutató autókat viszont már felszereltük légterelőkkel, hogy kiegyensúlyozzuk az autó első és hátsó részén jelentkező felhajtóerőt. A légterelőt tehát kifejezetten a működő prototípushoz terveztük, ezért nem esztétikai célokat szolgál, hanem kizárólag funkcionális szerepe van, így lehetővé tette számunkra, hogy nagyon jó egyensúlyt érjünk el az első és hátsó felhajtóerő között.”

A fejlesztés természetesen nem áll meg ezen a ponton. A jövő járműtechnológiájával kapcsolatos - és a környezetvédelmi szempontból fenntartható, felelős autózással kapcsolatos vélekedés megváltoztatására irányuló - vizsgálat részeként a bemutató autók egy egyéves tesztprogramon is részt vesznek.

Az INFINITI EMERG-E mind formatervezési, mind műszaki szempontból komoly kihívást jelentett az Infiniti és a TSB által bevont partnerek számára.„Az EMERG-E két dolog tanulmányozására nyújt lehetőséget: egyrészt elemezhetjük, milyen lehetőségei vannak egy középső motorelrendezésű sportautónak az Infiniti modellválasztékában, másrészt folyamatosan tesztelhetjük a kibővített hatótávolságú, új hajtásláncunkat” - folytatta Hardcastle.

infiniti-goodwood

Lehetőségünk nyílt arra, hogy egy olyan, középső motorelrendezésű Infiniti sportkocsit készítsünk, amely merőben különbözik a Nissan és az Infiniti kínálatának bármely tagjától. A középső motorelrendezésű padlólemez ugyanakkor bármilyen hajtáslánc beépítését lehetővé tette, ezért merész döntésre szántuk el magunkat.

A Nissan és az Infiniti már számos technológiai fejlesztéssel rendelkezik a szívó- és turbómotorok, a dízelmotorok, az elektromos járművek és a hibrid járművek területén. Ugyanakkor még nem tanulmányoztuk részletesen a kibővített hatótávolságú elektromos járműveket, ezért úgy határoztunk, hogy kihasználjuk a lehetőséget egy új hajtáslánc tesztelésére. Az EMERG-E tehát egyszerre biztosítja a fenti két lehetőséget a számunkra.

Az INFINITI EMERG-E fejlesztése az Autóipari Tanács Technológiai Csoportjának programja szerint történik, amely különböző célokat jelöl ki a környezetvédelmi szempontból fenntartható gépjárművek területén. A brit kormány által a CO2-kibocsátás csökkentésére adott megbízás teljesítéséhez új hajtásláncok kifejlesztése szükséges - az EMERGE-E modellben alkalmazott, hatótávolságot növelő technológia is ezek közé tartozik. A fejlesztés másik fő iránya a jármű tömegének csökkentése.

„Ha az ember könnyű autót tervez, bármilyen hajtáslánccal alacsonyabb CO2-kibocsátást érhet el” - mondta Hardcastle. „Éppen ezért az EMERG-E tervezésének egyik legfontosabb célkitűzése a kis tömeg elérése volt”. Az alumínium alváz és a karbonszálas karosszériaelemek 50 százalékos súlymegtakarítást biztosítanak a sportautóknál gyakran alkalmazott lemezformájú kompozit modulokhoz képest, ugyanakkor 20 százalékkal növelik az 1598 kg-os (tehát a célkitűzésnek megfelelő tömegű) autó szilárdságát. A kis tömeg természetesen az autó általános menetteljesítményeit is jelentősen javítja.




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER