2012. november 10. szombat, 19:05

 

Pestre érkezett a Peugeot 301 Route, mely a Peugeot 301-es modelljének a bevezető országokon átívelő bemutató „kalandtúrája”, mely november 1-én indult Istanbulból 2 útvonalon. Az útvonalak a célországokat is jelölik – kivéve a kínai piacot. A magyarországi állomáson mutatkozott be az autós szaklapok képviselőinek is.

 



A Route 301 két útvonalon halad, és az a 17 országon át. Az északi túra Isztambulból indult, majd egy nyugati kerülővel Moszkvában ér véget november 22-én, a déli túra szintén Isztambulból indult, majd nyugati irányban, a Földközi-tengeren való többszörös átkelést követően Casablancába érkezik ugyanazon a napon.
Az utat és eseményeit az erre a célra külön létrehozott weboldalon és a Facebookon is figyelemmel lehet kísérni.
Magyarországon a Varga Győző, az Irigy Hónaljmirigy zenekar tagja volt a sztársofőrje a 301-nek.

peugeot-301-route

Győző szeret vezetni, és általában nyugodt, kiegyensúlyozott sofőrnek vallja magát, kivéve, ha nagyon siet valahová. A magyar közlekedési morálról viszont nincs jó véleménnyel: „A hazai autósok nagyon ingerültek. Saját magukkal szemben elnézőek, de ha a másik hibázik, azt sűrű dudálások és anyázások közepette torolják meg.”

A Peugeot-val való első találkozása is munkájához kötődik: „Az egyik Irigy Hónaljmirigy műsorban egy pontosan a Taxi filmhez hasonlóan átalakított Peugeot-t vezetett.

peugeot-301


Személyes tapasztalataink szerint:


Az autó kívülről is jó kiállású. A gyártó hangsúlyozza belül tágas és kényelmes, s valóban az.
Mind az első ülések, mind a hátsók kényelmesek. A csomagtartó méretét a fotó sem adja vissza. Meglepően hatalmas, az embernek kedve támad belefeküdve is kipróbálni.
Az utastér a vajszínű belső térrel, fémdíszeivel elegáns, a műszerfal a fekete-fehér színkombinációval, fémkeretes műszereivel és fekete lakk borításával tetszetős.

A tükrök a műszerfalról állíthatók be, az ablakokat a váltó előtt lévő gombokkal navigálhatjuk mi a sofőr vagy az anyós ülésen utazó. Ez egyrészt megtakarítás, másrészt családon belüli megegyezések elősegítése.
A sofőrülés kényelmes, a kormány jól kézre esik. A kéziféket a kartámasztól nem lehet kezelni, ilyenkor azt fel kell hajtani. Az autó kormányszervója jól beállított, a kormány gyors reakciójú. A váltó néha pontatlanságot mutatott. A futómű és a rugózás jó, pesti utakon már csak lehet érezni..

Jó lenne, ha a vészfékezésre bekapcsolódó vészindex alapfelszereltségben benne lenne. Pohártartókat nem találtunk, azonban megelégedéssel nyomtuk meg az ülésfűtés gombját.
Opciók között találunk tempomatot, sávelhagyásra figyelmeztetőt.
Gyorsulása és menetdinamikája az autó kategóriájához mérten jó és elégséges. A tesztautóban a nagyobbik, 115  lóerős 1,6 literes benzinmotor dolgozott, (mely a 2. felszereltségi szinttől lesz megvásárolható).
A kijelzőn tapasztalt 8.8 literes fogyasztást ígéri a gyártó is, azonban az újságírók drasztikus menetpróbájának kitett menetek után jónak is mondható, illetve takarékosabb vezetési stílussal talán csökkenthető is.
Az ár valóban nagyon jó lesz, az alapmodellt 3 millió alatt fogják kínálni.

Összességében kívül belül tetszetős tágas autó, jó vezethetőségi tulajdonságokkal, mindezt vonzó áron. Sikerre számíthat világszinten, s arra is számítanak.

peugeot-301-muszerfal


Peugeot 301

Az autót szedán formában gyártják csak, mivel különösen a kínai célpiac ezt igényli. Stílusát és felszereltségét nagy azoknak az országoknak az elvárásaihoz igazítják, ahol azt értékesíteni fogják. Valamennyi változat futóművét és kerekeit rossz utakra méretezték, a motor alá védőlemezt is fel lehet szereltetni.
Az hideg országokba fűthető alsó szegélyű szélvédővel szállítják az autót, hogy kiolvadjon az odafagyott ablaktörlő lapát, az utastér gyors felfűtését pedig elektromos fűtőszálak segítik. Trópusi területekre viszont különleges méretű és elhelyezésű műszerfali szellőzőkkel kerül a 301, hogy a lehető legjobb legyen a hideg levegő eloszlása az utastérben.
Az autó 3 felszereltségi szinttel lesz rendelhető; Acces, Active ls Allure.

peugeot-301-utaster


Motor és váltókínálat:
1.2 l VTi 53 kW (72 LE) manuális- vagy robotváltó
1.6 l VTi 85 kW (115 LE) manuális- vagy automata, 87 oktános benzinnel is tankolható
1.6 l HDi 68 kW (92 LE) manuális sebességváltó

A 3 hengeres 1.2 literes motorhoz 5.2 l/100 km fogyasztást ígérnek kombinált használat során, míg a dízel motorhoz 4.1 l/100 km, az 1.6-os ugyanezen fogyasztása 8.8 l/100 km.

A gyorsulása 0-100 km-re a nagyobb benzinmotorral szerelt autónak 9,4, a kisebbiknek 14,2, a dízelmotoros változatnak 11,2 másodperc.
Végsebességük ugyanebben a sorrendben 188, 160, 180 km.

Az autó hossza 4,44 méter
Önsúlya 1090 kg, a kis motorral szerelté 980 kg.
A csomagtartó-térfogata 640 liter
A 2/3 – 1/3 arányban osztott hátsó üléstámla lehajtásakor a térfogat 1038 literre nől.

Komfortfelszerelései a teljesség igénye nélkül; elektronikus klíma, MP3 rádió Bluetooth kihangosítóval és USB csatlakozóval, csomagtartó-távnyitás, tolatássegítő lehetnek.

Színválaszték 7 féle, a belő téré 2, + a sportos stílusú S line tartozékválaszték

peugeot-301-csomagter

Biztonság
A célországtól és a motortól függően lehet benne ESP, ABS, vészfékasszisztens, vagy intenzív lassításkor önműködően bekapcsolódó vészvillogó.
Az akár négy légzsákot (front- és első oldallégzsákok) első övfeszítők egészítik ki. Szintén kiviteltől függően építik be hátul a szélső helyekre az Isofix gyermekülés-rögzítő csatot.

A spanyolországi Vigóban gyártják.
Értékesítése november 1-től Törökországban kezdődik, ezt követi Közép- és Kelet-Európa, Oroszország, Ukrajna, Görögország, a Maghreb-országok, Közép-Kelet, az Öböl-országok és egyes latin-amerikai államok, majd a második szakaszban Kína.
Magyarországon decembertől rendelhető.

peugeot-301-orr


peugeot-301-sedan


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER