2012. szeptember 04. kedd, 20:36


2012 tavaszán az elegáns, tágas, jól felszerelt és stílusos 208-al megújította a többcélú kisautó kategóriát a Peugeot. Az új modell kompaktsága, eleganciája, férőhelye, felszereltsége és stílusa forradalmi változást hozott, volánjánál korábban nem ismert mértékben élhető át a vezetés élvezete. A Peugeot 208 most a prémium-szegmens felé kacsingat: a 208 XY és a 208 GTi még komfortosabb és sokoldalúbb és tágasabb lett.

peugeot-208-gti

"A 208 XY új fejezetet nyit a Peugeot történetében, a 208 GTi-vel pedig egy ikon születik újjá.”
Laurent Blanchet, a Peugeot termékválaszték-igazgatója
"Hódító megjelenésével és gondosan kidolgozott részleteivel e két autó fokozza a 208 kisugárzását.”  Gilles Vidal, a Peugeot formatervezési igazgatója

Az elfoglalt és igényes embereknek szánt háromajtós 208 XY és 208 GTi kifinomult anyagai és színei, a szélesített sárvédőt kitöltő (elöl 10, hátul 20 milliméterrel nőtt a nyomtáv) kerék és sok egyéb részlet teszi jellegzetessé ezt a két autót. Megjelenésüket a különleges lámpatestek teszik még jellegzetesebbé: a halogén fényszórót bekeretező fénydiódás irányjelző és nappali világítás hatása, az emberi szemre emlékeztet. Az XY kissé szélesített hűtőmaszkján fekete háttérből ugranak ki a krómozott lécek, míg a GTi matt fekete hálójának fényes krómbetétjei az autóversenyek pepita zászlóját idézik.



A beszállót az alumínium küszöblécbe préselt Peugeot név üdvözli. Sötét színek uralják a felső részt, az üléshuzatok és a különleges részletek a 208 XY és a 208 GTi kabalaszínéhez, a bíborhoz és a piroshoz illő egyedi környezetet teremtenek. A körülölelő ülések, a bőrkormány, bőr váltó- és kézifék-szoknya és kartámasz, a műszerfalborítás anyagai, akár egy design-ruhán, a szabás és a díszvarrások egyaránt a tervező kézjegyét viselik. Nincs ez másképpen a lámpákon sem, fény játszik a magasan elhelyezett műszerfalon is. A műszerek háttere alumíniumból készült, selymes krómkeretét pedig fénydiódák világítják meg hátulról. Alumínium pedálsor teszi teljessé a hatást.

208 GTi – újjászületik egy legenda
A Peugeot beírta magát az autósport történelmébe. Modelljei, tervező csapata és versenysikerei a legjobb géneket biztosították a modern GTi részére. Az elvárás végső soron egyszerű volt: építsetek egy játékos és sikkes sportkocsit, a legendás Peugeot GTi mai megfogalmazását.

"A 208 GTi partner a sportos autózásban, ereje, élénksége, a tisztelet és a vágy aurája azonnal megérinti az autórajongót. Mintaképe természetesen a 205 GTi volt, a 208 GTi annak a modern kifejezése.”  Gaëtan Demoulin, Peugeot ügyféligény menedzser

Első látásra megfog a sportos és finom kocsi selyemfényű gyöngyház-fehér színe és különleges spoilere. Karakterét illetően semmi kétség: innovatív a fekete hátsó kötényből kiálló krómozott, trapéz-alakú dupla kipufogóvég, míg az ablakok alsó krómszegélye az illusztris 205 GTi előtt tiszteleg. A hátsó tetőoszlopon GTi logó büszkélkedik, vörössel kiemelt króm környezetben. Akármilyen legyen is a kocsi fényezése, ez a vörös szín jelenik meg a féknyergeken, a hűtőmaszk aljánál, valamint a csomagtér-ajtó Peugeot feliratán.

peugeot-208-gti-utaster

Az ajtót kinyitva egy sportkocsi utasterébe jutunk, ahol a piros, a fekete és selymes krómozás dominál. Mindenfelé GTi hímzések ötlenek szembe, gyönyörűek a legkisebb részletek is. Rámenősen sportosak a Club Nappa bőrrel és Caro szövettel kárpitozott, vörös vonallal díszített ülések. Hasonló varrást látunk a puha anyaggal bevont műszerfalon; a piros és a fekete játéka az ajtóborításra rímel. Információkkal a magasan elhelyezett műszerfal vörös fénydiódákkal megvilágított, krómkeretes órái szolgálnak. Számlapjukat pepita zászlós motívum dobja fel, a fehér mutatók vörös határtartományig lendülhetnek.

A vezetőt szinte magához öleli az ülés, pozíciója ösztönző és komfortos. A fekete biztonsági övet pirossal szegélyezték, az alumínium pedálsor és lábtámasz alatt csúcsminőségű a piros varrású fekete szőnyeg. Hasonló öltések feszítik a perforált, szemcsézett bőrt a kisméretű kormánykerékre, ahonnan magától talál rá a kéz a váltókar vörös betétes alumíniumgombjára és a bőrbevonatú kézifékre. A rali-autókat idézve a volánon piros csík jelzi az egyenes helyzetet, a hüvelykujjat mélyedés tartja, a GTi logó pedig mintha csak arra várna, hogy adjuk már rá a gyújtást!

"A 208 kiváló alap egy sportos kiskocsihoz. Nagyon odafigyeltünk a kormányreakciókra, a futómű dinamikus viselkedésére és a feszes rugózásra. A 208 GTi sikeresen kombinálja az erőt, a biztonságot és a vezetés élvezetét." Marie Beaumont, 208 GTi dinamikai tervező

Egyedülálló élvezetté teszi a 208 GTi hajtását a vezető testének meghosszabbításaként ható futómű. A rugók, a csillapítók hangolása, a stabilizátor, az erősített első bölcső és a hátsó kereszttartó merevsége, nem utolsó sorban a kerekek, egyedül erre a típusra jellemzők. Így kanyarról kanyarra a legtökéletesebb pontossággal és kiegyensúlyozottsággal mozog az úton a jó visszajelzéseket adó, dinamikus kisautó.


208-peugeot-gti

A 205/45-ös gumival felszerelt 17 colos, festett és mattra lakkozott Carbon kerekeket elöl 302, hátul 249 milliméteres hűtött féktárcsa lassítja.

Bármely fordulatszámon szívdobogtató az 1.6 THP 200 LE benzinmotor átdolgozott kipufogójából áradó hang! Szűken lépcsőzött, hatfokozatú váltó használja ki a 275 Nm és a 147kW (200 LE) teljesítmény nyújtotta lehetőségeket, úgyhogy nulláról százra 7 másodpercen belül gyorsul a 208 GTi, míg az állórajtos 1000 méter 27 másodpercet vesz igénybe. Ez annyit jelent, hogy az álló 208 GTi mellett 120-szal elhúzó másik autót egy kilométeren belül utolérjük... Nem kevésbé lenyűgöző az előzési rugalmasság: 80-ról 120 km/órára ötödik fokozatban 7 másodpercen belül kapaszkodunk fel. Persze nem is csoda, hiszen csak 1160 kg súlyú az autó, és ennek megfelelően szerény, 145g/km a CO2 kibocsátása is.

Egy örömautózásra termett, erős és biztonságos, játékos sportautó komoly hanggal, ugyanakkor praktikusan használható... a 208 GTi napról-napra elvarázsolja vezetőjét, akinek testi épsége felett éber ESP őrködik.

peugeot-208-gti-limitalt-sorozat

A Limited Edition 208 GTi

Egy új Peugeot GTi megjelenése mindig nagy esemény, különösen a 200-as családban. Ennek megünneplésére hozza ki a Peugeot az ötven darabra korlátozott Limited Edition sorozatot. Kizárólag Selymes Gyöngyház Fehér fényezéssel készül, különleges 17 colos kerekeit fényes Onyx Black színre festik, középen az alumínium porsapka szegélye viszont piros. A hűtőmaszk alsó, szintén fehér léce a francia trikolórt viseli. Belül standard navigátornak és HiFi berendezésnek örvendhetnek a kiválasztott tulajdonosok, ezenkívül egy számozott plakett emlékezteti őket arra, hogy milyen zártkörű klub tagjai lettek.

peugeot-208-gti-limitalt


Peugeot 208 XY
„Bíbor Éj” színt kapott a Peugeot 208 XY, amely az első lökhárítótól a hátsó kötényig húzódik. Csupa krómcsillogás a tükörházakon, a ködlámpák és az ablakok keretén, finoman megjelenő bíbor szín a Peugeot emblémáknál és a 17 colos Anthra Mercure alukerekek középső dísztárcsáján, míg a tetőoszlopok fényes feketébe öltöztek. A tetőfóliázás további dekorálási lehetőséget kínál – a 208 XY exkluzív megjelenést biztosít!

A világos utastérben a bíborszínű díszvarrás az összekötő elem. Krómozás csillan az ajtókon, a szellőzőkön és a képernyőn, a fémes bronzhatású műszerfalon pedig bronz-fekete dekoráció kapcsolja egymáshoz az érintőképernyőt és a műszeregységet. Az üléseket Mithy szövet, és Alcantara vonja be, a vezető szőnyegének bronzos szegélyét bíbor díszöltés díszíti. A 208 XY belsejét egyénivé varázsolni a fekete vagy bronz Club Nappa bőrkárpittal, vagy az előbbiek és az Alcantara kombinációjával lehetséges.

peugeot-208-xy

"Egy szín lebegett a szemünk előtt, ez a Bíbor Éj, amely az autó karosszériáját és utasterét hangsúlyozza. Exkluzív, és tökéletesen illik az autó kifinomultságához.”
Anna Costamagna, 208 XY és 208 GTi tervező

Minden kézre áll, a kicsi, bronzszínű barkázott bőrrel bevont kormánykerék éppúgy, mint a hétcolos érintőképernyő, amelyről az USB és a Bluetooth is kezelhető. Hordozható készülékünkkel otthontól a munkahelyünkig megszakítás nélkül, hat hangszórón keresztül, hallgathatjuk kedvenc zenénket az autóban. Miután a navigátor jóvoltából tévelygés nélkül célba értünk, nincs más dolgunk, mint bekapcsolni a parkoló asszisztenst, az érintőképernyőn kiválasztani a végrehajtandó manővert, például párhuzamos parkolást az út jobb- vagy baloldalán. A Park Assist beméri az üres helyeket, jelez, ha megfelelőt talált, majd a 208 XY szépen, magától beáll, a vezetőnek csak figyelnie kell a környezetet. Kiállni hasonlóképpen lehet.

A dinamikus kanyarfény, a riasztó, a fűthető ülés stb. mellett, hangulatvilágításos panoráma-üvegtetővel, kétzónás automataklímával, sebességhatárolóval és -rögzítővel, rakodórekeszes első kartámasszal és sok egyébbel bővíthetjük a felszerelést.

peugeot-208-xy-utaster

208 XY motorpalettája:
1.6 e-HDi 92 FAP, 5-fokozatú manuális sebességváltó, 98g CO2/km
1.6 e-HDi 92 FAP, 6-fokozatú robotváltó , 98g of CO2/km
1.6 e-HDi 115 FAP, 6-fokozatú manuális sebességváltó , 99g of CO2/km
1.6 VTi 120, 5-fokozatú manuális sebességváltó , 134g of CO2/km
1.6 THP 155, 6-fokozatú manuális sebességváltó , 135g of CO2/km

A Peugeot XY modellt a bevezetéskor, tervek szerint, Magyarországon nem fogják forgalmazni.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER