2012. szeptember 11. kedd, 21:48

 

A PSA Peugeot Citroën továbbra is azon dolgozik, hogy olyan motorokat fejlesszen ki, amelyek alacsony szén-dioxid-kibocsátásukkal és üzemanyag-felhasználásukkal tűnnek ki.

A napokban zárult le a Trémery üzemében gyártott, 92 és 115 lóerős 1,6 HDi dízelmotorok továbbfejlesztése, ahol a csoport mérnökeinek nagyjából hat százalékkal sikerült csökkenteni a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást az alábbi új technikák alkalmazásával:

-    A változó hozamú olajszivattyú abban segít, hogy a motor minden esetben annyi kenőanyagot kapjon, amennyire éppen szüksége van.
-    Az új, alacsony viszkozitású motorolajok és váltóolajok csökkentik a súrlódási veszteségeket.
-    Az újgenerációs főtengelytömítések a szorítóerő csökkentésével a súrlódást is csökkentik.
-    Az áttervezett szíjtárcsa elosztó csökkenti a szíjfeszességet, így a súrlódási veszteséget.
-    A kis súrlódású vákuumszivattyú kiküszöböli az energiaveszteséget.

Számos Peugeot és Citroën modellbe, így az 1,6 HDi motorral felszerelt Citroën C4 Picasso, C3 és Peugeot 208 típusokba 2012 szeptemberétől fokozatosan kerülnek be az új fejlesztésű motorok.
Ezek az újítások – a különböző modellek egyedi fejlesztéseivel ötvözve – alacsony, és ezért az európai országok zömében az adózás szempontjából is előnyös CO2-kibocsátási értékeket eredményeznek, ráadásul éppen a nagy darabszámban forgalmazott modellek esetén.
Az egyre környezetkímélőbb és gazdaságosabb motorok az egyéni vásárlók esetében önmagukban is plusz érvet jelentenek, a vállalatok számára pedig a kisebb cégautó adó lehet vonzó.
A fejlesztésekkel nemcsak a károsanyag-kibocsátás, hanem az üzemanyag-fogyasztás is érzékelhetően csökken.

2012 első felében a PSA Peugeot Citroën járműveinek átlagos CO2-kibocsátása 124,5 gramm volt kilométerenként, ezzel a Csoport piacvezető Európában.
Az első félévben a 111 grammnál kisebb emissziójú Peugeot és Citroën járművek részesedése 22,1 százalék volt, míg a 121 grammnál kevesebb szén-dioxidot kibocsátó modelleké 16 százalék.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER