Címkék: Acura | Honda

2015. január 19. hétfő, 18:39

 

Bemutatkozott a rég várt Acura NSX szupersportkocsi legújabb változata, mely a „New sports eXperience”, azaz „Új sportos élmény” filozófia mentén látott napvilágot.

Huszonöt évvel az eredeti, paradigmaváltó NSX bemutatkozását követően az Acura leleplezte a régóta várt következő generáció sorozatgyártásra érett változatát. Az eseménynek a 2015-ös Észak-Amerikai Autókiállítás adott otthont, itt gurult színpadra a szemet gyönyörködtető, vörös NSX, amihez saját, ikerturbós motorja szolgáltatta a zenei aláfestést.



Az új NSX nem csak a végleges formatervvel és műszaki alapokkal hivatott megismertetni a nagyközönséget, a középmotoros, hibrid sportkocsi érkezése arra is lehetőséget adott, hogy az Acura nyilvánosságra hozza a stílussal és teljesítménnyel kapcsolatos információkat. Maga az értékesítés idén nyáron indul, az első autókat pedig az év végén vehetik majd át a tulajdonosok.

Miként a „New sports eXperience” jelmondat is hirdeti, az NSX valami igazán újat hozott a szupersportkocsik világába, csakúgy, mint egykoron az első generáció. A különleges megközelítés eredményeként ikerturbós, 75 fokos hengerszögű, DOHC-vezérlésű, V6-os erőforrás került az autóba, méghozzá kilencfokozatú, duplakuplungos automatikus váltóval (DCT) és hárommotoros Sport Hybrid rendszerrel társítva. Mindez ultramerev, alacsony súlyú, különféle anyagokból összeállított karosszériában kapott helyet, melyet korábban soha nem használt nyersanyagokból, egyedülálló technológiával raktak össze a Honda szakemberei. Munkájuk gyümölcseként igazán emberközpontú, ösztönösen vezethető, a sofőr parancsaira azonnal reagáló jármű jöhetett létre. Minden egyes alkatrész a pilóta kényelmét és a magával ragadó vezetési élményt szolgálja, beleértve az ultramodern hajtásláncot, a kocsitestet és a futóművet is.



Arra törekedtünk, hogy az új NSX megőrizze elődje legjobb tulajdonságait, ugyanakkor olyan szupersportkocsi szülessen, ami új szintre emeli a vezetési élményt, s minden egyes alkatrésze valódi műremek – mondta el Mike Accavitti, az Acura üzletág vezetője. – Ennek az autónak lelke van, így azonnal kialakul a kötődés a pilóta és az NSX között – fűzte hozzá.

Az új NSX az Acura választékának csúcsmodellje, teljesítmény és presztízs terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli. Erre utal a „Precision Crafted Performance” (nyersfordításban: precizitás alkotta teljesítmény) kifejezés is, ami egykoron az Acura márka szlogenje volt, és az első NSX fejlesztését, illetve piaci bevezetését is meghatározta.



A vadonatúj NSX tervezésénél szintén e gondolkodásmód jutott érvényre, de a - márka ohiói központjában dolgozó - mérnökök „tiszta lappal” kezdtek. Ez annyit tesz, hogy a most bemutatott NSX hároméves, intenzív, nemzetközi fejlesztőmunka eredménye, és minden idők egyik legjobb szupersportkocsija.
- Az új NSX-en egyértelműen érződnek az Acura amerikai gyökerei, egyúttal remekül szemlélteti, milyen modellek várhatók a jövőben az észak-amerikai piac egyik legmeghatározóbb szereplőjétől – osztotta meg Erik Berkman, az Acura pénzügyi tervezésért felelős osztályának vezetője.
- Nemzetközi csapatunk a végsőkig elkötelezett, hogy olyan sportkocsit alkosson, ami nem csak kiemelkedően erős, hanem ösztönösen vezethető és azonnal reagál a pilóta utasításaira – avatott be a részletekbe Ted Klaus vezetőtervező, aki egyben az NSX-projekt irányítója is. - Az NSX elképesztő teljesítményt nyújt, rögtön kilő, ha a pilóta a gázra lép, és igazán felemelő, magabiztos érzés a kormányánál ülni – egészítette ki.

Egységes és dinamikus formaterv
Az új NSX karosszériájának rajzolásakor azt szerettük volna elérni, hogy a stíluselemek megbonthatatlan formai egységet alkossanak és hozzájáruljanak a nagy teljesítményhez, illetve a kiváló úttartáshoz – mondta el Michelle Christensen, aki az NSX formatervezéséért felelős csapat élén áll. – Ezt hívjuk mi „Interwoven Dynamic Designnak”, tehát összefonódó, dinamikus formatervnek, melynek legfőbb ismérve, hogy nem csak egzotikus, szupersportkocsis megjelenést kölcsönöz a modellnek, hanem komoly gyakorlati haszna is van.
Az NSX a klasszikus építésmódot követi, mindazonáltal alacsony, széles karosszériája modern, vonzó felületeket vonultat fel, olyan álomszép részletekkel, mint az agresszív orr-rész vagy az első generációt idéző far. Jellegzetes oldalsó légbeömlői és - lebegő hatást keltő - C-oszlopai úgy szabályozzák a levegő áramlását, hogy kellő hűtést kapjon a motort, egyszersmind meglegyen a remek úttartáshoz szükséges leszorítóerő. Hogy a modell igazodjék az új, hosszában elhelyezett, V6-os, kilencfokozatú automatikus váltóval társított erőforráshoz, a sorozatgyártású karosszériát nyolc centivel hosszabbá és 25 milliméterrel szélesebbé tették az Acura mérnökei, s kicsit előrébb hozták a kabint a 2012-es NSX Concept tanulmányautóhoz viszonyítva.



A kocsitest minden egyes elemét úgy formálták, hogy a légáramlás elősegítse a hatékony hűtést és úttartást. A kísérletek a Honda - Ohio-béli Raymondban felépített – szélcsatornájában zajlottak, és számos változtatást hajtottak végre a koncepcióautón, mire a modell elnyerte végső formáját. Módosítottak például a motorháztetőn, az első lökhárítón és a kocsi oldalán kialakított légbeömlőkön, valamint optimalizálták a hátsó szpoiler alakját is.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER