2012. július 20. péntek, 09:49

 

Az új Peugeot 301-et olyan országok vevőinek szánja a márka, ahol nagyra értékelik a tágas utasteret és időnként nehéz menetkörülményekkel kell számolni. A fejlesztés során a tervezők leginkább erre a két szempontra fókuszáltak, céljuk az volt, hogy a tágasság és a tartósság tekintetében a 301 mérce legyen a kategóriában.

peugeot-301

Robusztusság és minőség a hosszú élettartam szolgálatában
Már a projekt első lépéseitől, a specifikációk meghatározásának pillanatától a Peugeot mérnökök hosszú tesztutakra indultak tapasztalatszerzés céljából. Számos kilométert futottak a prototípusokkal olyan utakon és körülmények között, ahol a 301 ügyfelei is megfordulnak majd. Tönkrement utak, kibírhatatlan hőség, csontig hatoló hideg, fullasztó páratartalom… Az autót mindenhol próbára tették, úgy is, hogy ügyfeleknek adták át a kormányt, így még a bevezetés előtt megismerhették tapasztalataikat. Mindent összeadva több tízezer kilométert futottak a Peugeot 301-gyel, több kontinensen.

uj-peugeot-301

A közvetlenül a terepen szerzett tapasztalatoknak és a már 1889 óta autókat gyártó Peugeot elismert szaktudásának köszönhetően a tervezők a fejlesztés során mindig arra összpontosítottak, hogy olyan autót alkossanak, amely a szélsőséges időjárási körülményekkel és útviszonyokkal is könnyedén megbirkózik. Egy ilyen autónak stabil útfekvéssel, robusztussággal, kiváló gyártási minőséggel és magas felszereltséggel kell rendelkeznie, ezeknek az elvárásoknak a Peugeot 301 az alábbi, néhány jellegzetes tulajdonságnak teljes mértékben megfelel :

-    A megfelelő kényelemről a rossz minőségű utakra is alkalmas futómű gondoskodik,
-   Több csavarrögzítés alkalmazása a fokozott robusztusságért,
-   Két rétegű szigetelő tömítések nyújtanak védelmet a por és a nedvesség ellen,
-   Elektronikus légkondicionáló AC max. funkcióval a nagyon meleg országokba,
-   Fűthető szélvédőalj a nagyon hideg éghajlatra.

peugeot-301-uj


A legkisebb részletekre kiterjedő, robusztus kialakítás magas szintű összeszerelési minőséggel párosul. A spanyolországi Vigóban készülő 301 gyártása során ugyanazokat a szabványokat alkalmazták, mint az érezhető minőségéért elismert Peugeot 508 esetében. A modell koncepciójának tökéletesítéséhez 4 millió kilométernyi, a minőség emelését célzó tesztutat tettek meg. Az eredmény: a Peugeot 301 minden próbát kiáll a tartósság terén a legszélsőségesebb körülmények között is.



Tágas belső tér

A tágas belső tér és a méretes csomagtartó kiemelten fontos szempont azoknak az ügyfeleknek, akiket a 301 meg kíván hódítani. A gyártó elképzelése szerint ugyanis a 301-et leginkább családi autóként használják majd, amelyben a hátsó üléseken is rendszeresen utaznak. A Peugeot nem titkolt célja, hogy a tágasság és a praktikusság terén nagy előnybe kerüljön a versenytársakhoz képest.

A jármű felépítésének kialakításáért felelős szakemberek a 301-hez használt padlólemez maximális kihasználásával érték el a 4,44 m-es hosszúságot. A kategóriában rekordméretű, 2,65 m-es tengelytáv tágas utastér és impozáns csomagtartó kialakítását tette lehetővé, a 301 a belső méreteit tekintve messze felülmúlja a versenytársakat:

-    Könyökszélesség elöl: 1409 mm,
-    Könyökszélesség hátul: 1395 mm,
-    Lábtér: 121 mm *
-    Csomagtartó térfogata: 640 liter (506 dm3 VDA 210)

* a hátsó utas térde és a vezetőülés közötti távolság névleges helyzetben, ami teljesen előre csúsztatott vezetőülés esetén elérheti a 260 mm-t.

Ezek a jellemzők minden bizonnyal lenyűgözik majd a megcélzott széles vevőréteget, amely elsősorban a Nyugat-Európán kívüli térségekben található.

Nemzetközi pályafutásra szánt szedán
A Peugeot 301-et november 1-től kezdik forgalmazni Törökországban, ezt követően Közép- és Kelet-Európában, Oroszországban, Ukrajnában, Görögországban, a Magreb-országokban, a Közel-Keleten, a Perzsa-öböl és Afrika országaiban, Latin-Amerika egyes országaiban és Kínában vezetik be.




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER