2012. június 23. szombat, 18:40

 

Bocsi Attila az autó magyar tervezője mutatta be a szaksajtónak az új Peugeot 508 RXH. dízel-elektromos hibridhajtású és összkerékmeghajtású kombit.

bocsi-attila



A eleganciájáért, kiváló gyártási minőségéért és gondos kidolgozásáért sokat magasztalt 508 limuzin és SW 2011 tavaszi megjelenését követően az 508 RXH emeli tovább a Peugeot márka rangját és erősíti műszaki, környezetvédelmi vezető szerepét.

Kiállása és sajátos stílusa a szabadidő-autók élvonalába emeli az 508 RXH-t. Egyéni, kifinomult, magas és széles, jól felismerhető, éjjel-nappal látható fénydiódás menetfénnyel és a „lebegő” hűtőmaszk mellett három-három függőlegesen álló „oroszlánkörömmel” szembeötlő jelenség. Exkluzív jellegét erősíti prémium-minőségű utasterének egyedi színvilága, fényűző anyagválasztása és kárpitozása.

peugeot-508-rxh

Különleges színvonalú kidolgozása és felszereltsége összhangban áll csúcsmodell-jellegével és műszaki színvonalával. Alapfelszerelése gazdag (kulcs nélküli nyitás és indítás, elektromos első ülések, vetített kijelzés, 18 colos kerekek, panoráma-üvegtető, színezett, hangszigetelő, ragasztott oldalablakok, legújabb generációs audioberendezés és navigáció), utasait kifinomult, első rangú komforttal várja.

A 3008 HYbrid4-ben világújdonságként bemutatott 2.0 l HDi FAP HYbrid4 motorra épülő dízel-elektromos hibridhajtás nagy hatótávot és mindenféle úton örömteli autózást eredményez. 147 kW (200 LE) csúcsteljesítményével, 450 Nm nyomatékával és összkerékhajtásával az 508 RXH bármilyen használatra és körülményekre megfelel, sőt új perspektívát nyit meg a szegmensben, hiszen teljesen elektromos hajtással, zéró emisszióval közlekedhet városban, a kombinált ciklus szerinti fogyasztást 4.1 l/100 km alá szorítja le, miközben a CO2 emisszió csupán 107 g/km.

A 3008 HYbrid4 után a Peugeot folytatja innovatív stratégiáját, egyre több modellre terjeszti ki a  HYbrid4 technikát, a vezetési élmény és a környezetkímélet kombinációját nyújtva.

Peugeot 508 RXH

Az 508 RXH a Peugeot új, magasabb szintű pozicionálását jelképezi. Megjelölése, a Peugeot modellek hagyományát követve, középen nullát tartalmazó háromjegyű szám, és a különleges járműre utaló három betű. Jelentése: individuális, hibridhajtású, mindenféle útra megfelelő autó. Az exkluzív típusjelölést igazoló egyedi megjelenésével megkoronázza, egyben kiterjeszti az 508 családot.

peugeot-508-rxh-hibrid

Nyomtávja 40 milliméterrel szélesebb, magassága 50-nel nőtt, miáltal sajátos kiállást nyert az új Peugeot, de az 508-ra jellemző elegancia és státusz feladása nélkül. Az újdonságként alkalmazott 18 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa (Archipel modell) lehetőséget adott a formatervezőknek, hogy nagyon kifinomult kereket hozzanak létre, a megszokottnál 10 milliméterrel nagyobb  átmérővel. Az eredmény egy dinamikus és elegáns autó lett.

Vagány oldalnézetére a karosszéria alsó részét bekeretező selyemfényű szürke dekoráció hívja fel a figyelmet. Ez az elem körülveszi a kerékíveket, végigkíséri a küszöböt, és a hátsó lökhárítóig ér. Finom felülete éppúgy illik e felső szintű kombihoz, mint a szintén selyemfényű krómbetétek, a küszöböt díszítő HYbrid4 embléma, vagy az első-hátsó védőlemez.

Még szembeötlőbb ez az eredeti személyiség elölről nézve, mert kifejezőbb lett az arca, miközben megtartotta a márka új stíluselemeit. A szélesebb és magasabb karosszériának megfelelően megnyújtották a hűtőmaszkot, különösen alul. Az új maszk szinte lebegni tűnik a nyílásában, amihez a sugárhajtású repülőgépekről vettek inspirációt a tervezői. A levegőt jól megvezető hűtőrács szinte kiemelkedik a géptető vonalából.

Az 508 RXH az első Peugeot, amelynek ikonszerű „oroszlánkarom” díszíti az elejét. A nappali világítás három fénydióda-sora képezi a három karmot, éjjel-nappal felismerhetően, jól kiegészítve a macska szemére emlékeztető fényszórókat. E sajátos és dinamikus jellegzetességhez társul a hét darab narancsszínű irányjelző-fénydióda.



Akárcsak az 508 SW esetében, harmonikusan és dinamikusan találkoznak össze a vonalak a robusztus hatású hátsó részen. A hatalmas panoráma-üvegtető meghosszabbítja a szélvédőt, két oldalán a karosszériába süllyesztett alumínium tetősínnel. A hátsó lámpa körül vörös keret izzik, ha be van kapcsolva a világítás.

Utastér és technika

A műszerfal stílusa az autó küllemére rímel, további illusztrációját adva a jó minőségnek, a letisztult eleganciának. Precízen összerakott komponenseihez multiplex középkonzol járul, ahonnan egyszerűen kezelhető a sokféle funkció.

Mindezt egyszerre érzékelteti a HYbrid4 menetmód-választó gomb és a váltókar. Az utóbbi a hagyományos váltókar és a számítógépes egér kombinációja, neve „manettino”, és tökéletesen illik ebbe a high-tech környezetbe. Elegáns fehér hangulatvilágítás fénylik az 508 RXH belsejében (a műszerfalon, a kijelzőknél és az utastérben), jelezve a részletekre fordított figyelmet.

A kárpit és a belső dekorációk harmonikus eleganciát képeznek. Természetes, néhol exkluzív anyagok és színek hangsúlyozzák az 508 RXH különlegességét. Szálcsiszolt alumínium és árnyalt lakkozás először jelenik meg így a műszerfalon. Látványosan utalva az autó elektromos HYbrid4 technikájára a réz sötét árnyalatait veszik fel a díszítő elemek. Megjelenik a réz-téma kívül is, az 508 RXH exkluzív Calern Brown színű fényezésén.

Világos Alcantara bőr és lézernyomott szövet alkot színkombinációs kárpitot, amely érvényre juttatja az autó kifinomult jellegét. A vevő teljes- és fél-bőr kárpit közül választhat.

peugeot-508-rxh-muszerfal


HYbrid4 technika

Az 508 RXH dízel-elektromos HYbrid4 technikája elsősorban azért jó választás, mert működése megfelel a vásárlók sokféle elvárásának:
- nagy teljesítmény és elsőrangú vezethetőség;
- bármilyen útviszonyok között nyugodtan lehet közlekedni az összkerékhajtással;
- könnyű használat, négy menetmóddal (zéró emisszió, 4WD, Sport, Auto) és automatikus akkutöltéssel;
- csendes működés, kizárólag elektromosan is haladhat.

A HYbrid4 az innovatív modul hibrid felépítésen alapul, és mérnökeink legjobb megoldásait ötvözi: a belsőégésű motort, a villanymotort, az új generációs Stop & Start rendszert és az EGC (Electronic Gearbox Control) soros robotváltót.

Innovatív hibrid hajtáslánc
A hibrid hajtáslánc lelke a belsőégésű motor és a villanymotor kombinációja. A Peugeot természetesen a PSA Peugeot Citroën Csoport mérnökeinek tudáskincsére épít, felhasználva a HDi FAP technikát. A kiváló teljesítményű HDi FAP dízelmotor termodinamikai hatásfoka magasabb a benzinmotorénál, fogyasztása azonos méretek esetén mintegy 30 százalékkal kisebb, ami nyilvánvaló előnyt jelent a belsőégésű oldalon. A későbbiekben, illetve olyan országokban, ahol nem különösebben kedvelik a dízelmotorokat, benzinmotor is szolgálhat a HYbrid4 típusú hibridben.

A Peugeot hosszú ideje szerez tapasztalatokat villanyautókkal. Az 1995-től árusított 106 Electric volt a világ legkeresettebb zéró emissziójú autója (2010-ig összesen közel tízezer darabot állított elő a PSA Group, úttörő szerepet játszva e területen). A korszerű Peugeot iOn, a legújabb generáció első száz százalékos villanyautója pedig 2010 vége óta kapható.

A legjobb komponensek hasznosításának politikáját követték a hatfokozatú, fogyasztáscsökkentő hatású EGC robotváltó és a második generációs Stop & Start alkalmazásával is.



Párhuzamos felépítés
Szintén az optimális hatékonyságot és a koherenciát szolgálja a felépítés megválasztása. A HYbrid4 dízel- és villanymotorja felváltva vagy együttesen működhet. Ezáltal pontosan a szükségleteknek megfelelően méretezett egységekkel (27 kW-os hátsó villanymotor) lehetett elérni a kívánt jellemzőket:
- a belsőégésű motor autópályán és országúton működik legjobban. Továbbra is ez a leghatékonyabb és legsokoldalúbb járműhajtó erőforrás;
- a villanymotor akkor veszi át a feladatot, ha kis teljesítményre van szükség, főképp elinduláskor és lassú haladáskor – fő felhasználási területe a város. Az átkapcsolás automatikus, a Stop & Start generátor-önindítója révén, amely szükség szerint (nagy gázadás, lemerülő akku stb.) indítja be a dízelt.
- a dízel- és a villanymotor együtt is működhet bizonyos körülmények között („rásegítés” erős gyorsításkor, például előzés alkalmával). Igy olyan a HYbrid4 vezetése, mintha sokkal nagyobb motorja lenne, élvezetesen megy, miközben igazi áttörést hoz a fogyasztásával és CO2 emissziójával (kombinált ciklusban, azonos teljesítmény mellett 35 százalékkal kisebb).
- a villanymotor javítja a vezetési élményt. Mindenekelőtt sebességváltáskor megszünteti a nyomatékcsúcsokat. Másrészt elinduláskor mindig működik, a választott módtól függetlenül, segítve a rajtot. A hátsó kerekekre küldött nyomaték jóvoltából simán indul el a jármű, nem pörög fel a dízel, nincs kuplung-csúszás. Pusztán belsőégésű motorral néha nehéz elindulni, különösen emelkedőn. Végül a villanymotor mérsékli a fogyasztást, és simábbá teszi az autózást.

Innovatív és intelligens beépítés

A villanymotor és segédberendezései (inverter, transzformátor stb.) a jármű hátuljában vannak. Ez mind a jármű használója, mind a gyártás gazdaságossága szempontjából előnyös.

Összkerékhajtás
Az innovatív felépítés, a jó súlyelosztáson kívül, az összkerékhajtás lehetőségét is kínálja: a dízel orrmotor az első kereket hajtja, az elektromos farmotor a hátsókat.
Mivel mindent elektronika felügyel, nincs mechanikus kapcsolat a tengelyek között, aminek komoly előnyei vannak a kardántegelyes megoldással szemben:
- a szerkezet nem korlátozza az utastér volumenét és elrendezését; az 508 RXH csomagtartója tágas (400 dm3 a VDA 210 standard szerint, azaz 423 literes) és variálható, megfelel komolyabb családos utazáshoz.
- Összebékíti az összkerékhajtás és a környezetkímélet szempontjait.

Műszaki-gazdasági egyenlet
Az elektromos rendszer hátra helyezésének jóvoltából nem kell áttervezni a motorházat, bármilyen belsőégésű motor használható a hibridhez. Másrészt nagyon kompakt egység a villanymotor a segédberendezéseivel és a hátsó futóművel. Így a modul HYbrid4 technika felhasználható különböző kategóriákban, karosszériákban, akármilyen motor legyen elöl.

A csekély fogyasztású és CO2 emissziójú, összkerékhajtású, tisztán elektromos módban is működőképes HYbrid4 sok előnyt kínál, kompromisszumok nélkül. Ráadásul az általa nyújtott élvezetes vezetés, biztonság és gazdaságos gyárthatóság egyszerű, egészséges és koherens műszaki alapokon nyugszik.




Az 508 RXH-ba épített HYbrid4 technika

Elöl, 2.0 l HDi FAP 120kW (163 LE) belsőégésű motor
Az 1997 cm³-es motor teljesítménye  120 kW 3,750/percnél, nyomatéka 300 Nm 1,750-nél. Jellemzői az új generációs ECCS (Extreme Conventional Combustion System) égéstér, a változó geometriájú, kis inerciájú turbófeltöltő, a közös nyomócsöves befecskendezés maximum 2000 báros nyomása, és a nyolcfuratos porlasztók. Természetesen hozzá tartozik a méhsejtrácsos, Eolys adalékos részecskeszűrő  is.

Hatfokozatú EGC automataváltó
A hatfokozatú, szekvenciális EGC robotváltó:
- elektronikus felügyeletével automatikus módban jelentősen csökkenti a fogyasztást, nemcsak a hagyományos automatákhoz, hanem a manuális sebességváltáshoz képest is;
- nagyon kellemessé teszi a vezetést, hogy mindig a legmegfelelőbb módot lehet választani, ráhagyni mindent az automatára, vagy a volánbillentyűkkel kapcsolgatni.

Minden sebességváltáskor kiegyenlíti a nyomaték megszakadását a villanymotor, ezáltal simábbak az átmenetek, komfortosabb az utazás.

Legújabb generációs Stop & Start rendszer
A rendszer készenléti állapotba helyezi a belsőégésű motort, ha megáll a jármű (piros lámpánál, stoptáblánál, dugóban stb.), vagy ha elektromos módban halad a jármű. Városban ez jelentősen csökkenti a fogyasztást és az emissziót. Ha kell, azonnal és a vezető számára észrevehetetlenül indul be a motor.
A nagyfeszültségű, 200 voltos Stop & Start bőséges 8 kW-ja minden körülmények között elegendő.

Első futómű
Az 508 RXH új MacPherson első futóműve az 508 sorozaténak továbbfejlesztése, eddig is használták a belsőégésű motoros  2.0 l HDi 120kW 163 LE motorral. Ahogy várható, ugyanolyan kezes viselkedésűvé teszi a hibridet is.

Hátsó futómű
Annak érdekében, hogy a vezethetőség megfeleljen a márka magas úttartási és dinamikai standardjának, a különféle padlóvázakban felhasználható hátsó modul többlengőkaros futóművet kapott, amelynek közepében helyezték el a villanymotort és fordulatszám-csökkentő áttételét.
Az a futómű is az 508-aséból származik, ahol elismerést aratott a kiváló viselkedése, útfogása és komfortja. A hibridhajtás elemeit e tulajdonságok lerontása nélkül, a gazdaságos gyártást is biztosítva sikerült elhelyezni benne.

Villanymotor
Az állandó mágneses szinkronmotor konstans teljesítménye 20 kW (27 LE), de csúcsban 27 kW (37 LE). Konstans nyomatéka 100 Nm, a csúcsérték 200 Nm. Képességeihez viszonyítva kompakt, jól elfér a többlengőkaros futóműben.

A teljesítmény-elektronika (PTMU - Power Train Management Unit)
A PTMU automatikusan, az autós számára átláthatóan felügyeli a belsőégésű- és a villanymotor különféle üzemmódjait, és elősegíti a fogyasztás csökkenését.

Invertere a villanymotor nyomatékát szabályozza, a nagyfeszültségű akkutelepről kapott áram variálásával. Feszültségtartománya 150 - 270 volt közötti. A feszültség átalakító az akkutelep 200 voltját alakítja át a jármű 12 voltos fedélzeti rendszerei részére.

Nagyfeszültségű akkutelep

Az Ni-MH (Nickel Metal Hydride) akku a csomagtartó padlója alá került, a villanymotorhoz közel. Ezen felül van egy szokásos 12 voltos akku is elöl, a normál feladatok ellátására. Középtávon, a költségek és a gyárthatóság szempontjából, nagy sorozatú járművekhez ez a legjobb megoldás.

Energiavisszanyerés
A generátorként dolgoztatott villanymotorral lassításkor (gázelvétel és fékezés) vissza lehet alakítani a mozgási energiát villamos energiává, és tölteni az Ni-MH akkut. Ez természetesen hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez.

Ember-gép interfész

A hétcolos, 16/9-es, színes képernyő vagy a multifunkciós mátrix-kijelző (az autó felszereltségétől függően) valósidőben tájékoztatja a vezetőt a hibrid hajtáslánc üzemállapotáról, illetve, nyolchasábos grafikán, az akku töltöttségéről.

A műszeregység baloldali műszere gázadáskor és fékezéskor százalékban mutatja a kihasznált vagy visszanyert teljesítményt. Három zóna jelzi az akkumulátor használatának módját:
Töltés (energia-visszanyerés),
„Eco” (optimális üzemi tartomány),
„Power” (százalékos teljesítmény-felhasználás)
A hagyományos járművekhez képest az eco mód és az optimalizált energia-visszanyerés csökkenti a fogyasztást.



Beszállítók

A HYbrid4 technika kifejlesztésében a PSA Peugeot Citroën Csoport együttműködött az adott szakterületek legjobb beszállítóival. A Bosch adja a villanymotort, a teljesítményelektronikát, a nagyfeszültségű reverzibilis generátort (STT) és az egyes szerkezeti elemek (ABS és ESP is) közötti párbeszédet intéző rendszert, míg a SANYO a nagyfeszültségű Ni-MH akkut gyártja.

Négyféle hajtási mód
A középkonzoli gombbal négyféle hajtási mód közül lehet választani:

- Auto mód: az elektronika önműködően felügyeli a teljes rendszert, optimálisan használva a belsőégésű- és a villanymotort. Maximálisan kiaknázza a dízel-elektromos hibrid dinamikai jellemzőit és a lehető legkönnyebben vezethető: dízeles fronthajtás, összkerékhajtás vagy elektromos hátsókerék-hajtás (70km/óráig) működik. Ilyenkor a legkisebb a fogyasztás és a CO2 emisszió, hiszen erre optimalizálták a sebességváltásokat, a motor fordulatszámhatárait és a villanymotor működési fázisait.
Sok autós használja majd ki a villamos hajtást városban, vagy falvakon áthaladva, hogy a lehető legjobban kímélje a környezetet. A dízel így kétszer annyi ideig is áll, mint az e-HDi technikájú kocsikban (legújabb generációs Stop & Start).

- ZEV
(Zero Emission Vehicle) módban az elektromos hajtás érvényesül jobban. A belsőégésű motor csak erős gyorsításkor működik. Ez megköveteli a nagyfeszültségű akku 50 százalékos töltöttségét. A jármű abszolút környezetkímélően megy, zaj és emisszió nélkül. A vezető direkt kapcsolhatja is ezt a módot, hogy diszkréten suhanjon át egy városon, vagy hogy teljesen kiélvezhesse a hangtalan autózás komfortját.
Tisztán elektromos haladásra kb. 70km/óráig és 4 km-es távolságig van lehetőség. A határokat befolyásolja az út domborzata, a segédberendezések (pl. légkondicionáló) használata és a vezetési stílus. Amikor az akku töltöttsége már nem elég a tisztán elektromos módhoz, beindul a belsőégésű motor, és a hajtás automatikusan átvált Auto módra.

- összkerékhajtású 4WD módban együttműködik a belsőégésű- és a villanymotor; az előbbi az első kerekeket hajtja, az utóbbi a hátsókat. A hátsó tengelyre jutó nyomaték, nagyon kis sebességnél és adott tapadási viszonyoknál, elérheti a 40 százalékot. Az összkerékhajtás tehát, akárcsak a legtöbb modern SUV esetében, nem állandó. A hátsó kerekek hajtását az elektronika kontrollálja, korlátozva az energia-felhasználást. Az elektromos hajtás jóvoltából a 4WD mód környezetvédelmi szempontból is attraktív. Ami a menetjellemzőket illeti, az 508 RXH terepjáró képessége megfelel egy SUV-nak: az autós gondtalanul jut át egy sáros úton, vagy mehet fel a sípályához. Még ha lemerült is az akku, bármelyik mód legyen bekapcsolva, az összkerékhajtás működőképes az önindító-generátor által létrehozott 8 kW állandó teljesítmény jóvoltából. Ez elegendő az elinduláshoz síkos úton.

- a Sport mód a dinamikának kedvez, jobban kipörgeti a motort, és gyorsabban vált sebességet mint Auto módban. Ilyenkor futja ki igazán a formáját az 508 RXH, igazi jelentést kap a „kontrollált erő”: élénken húz a dízel- és a villanymotor együttes ereje, mind a négy kerék megkapaszkodik a talajon, élményszerű a vezetés. Százra 8.8 másodperc, 80-ról 120-ra 6.6 alatt gyorsul a kocsi.

Ami a teljesítményt illeti, az 508 RXH-t egyszerre hajtja a dízel- és a villanymotor, amikor azonnali húzóerőre vagy gyorsításra van szükség, („rásegítő” funkció Sport módban). A maximális kombinált teljesítmény 147 kW (200 LE), amit a 2.0 l HDi FAP dízel (120 kW / 163 LE) és a villanymotor (27 kW / 37 LE) ad össze. Az első kerekekre 300 Nm nyomatékot képes juttatni a dízelmotor, a hátsókra 200-at az elektromos hajtás. Összesen maximum 450 Nm már kis sebességnél rendelkezésre áll, és síkos, havas, jeges talajon is kiválóan hasznosítható, megfelelve a szabadidő-autó jellegnek.

A teljesítményének köszönhetően, az 508 RXH vontatónak is kiváló: 1100 kilogrammos utánfutót lehet hozzá kapcsolni (fékezetlen utánfutó: 800 kg).

Igényes felszereltség

Az 508 RXH egyféle kivitelben készül, a csúcs-pozícionálásnak megfelelő gazdag felszereltséggel. Kiváló készülékek húzzák alá exkluzivitását: színes vetített kijelzés mutatja a navigációs információkat, automatikusan kapcsolódik be és ki a távolsági fényszóró, kulcs nélkül lehet beszállni és indítózni, önműködő az elektromos rögzítőfék, új a PC Nav Plus telematika, opció a JBL sztereo Hi-Fi, Arkamys hangprocesszorral, van Peugeot Connect szolgáltatás, xenonfény és sok egyéb.

Magas szintű komfort
Nagystílű, kiváló minőségű csomagtartó
Összhangban az utastérrel, nívós anyagok burkolják a csomagtartót is. Padlóját alumíniumsínek és szolid krómgyűrűk díszítik, és ugyanilyen anyagú rakodóperem-védő utal az új Peugeot 508 RXH strapabíró, kalandkedvelő természetére.

A kalaptartó alatti térfogat 423 literes (VDA 210 standard 400 dm3). Négyzetes alak, motoros ajtó és a sík padló alatti rekesz (11 liter) teszi könnyűvé a használatát. A padlósínekbe tartozékként kapható poggyászrendező rudakat lehet kapcsolni. Végül, nincs egyszerűbb, mint az 1/3 – 2/3 arányban osztott hátsó ülés ledöntésével 1439 literesre növelni a csomagteret.

Különös figyelmet szenteltek a tervezők annak, hogy az 508 RXH fedélzetén mindenki személyre szóló kiszolgálást élvezzen. Minden ülés tágas, különösen hátul nagy a férőhely, panoráma-üvegtetőn árad be a fény, a klímaberendezés négyzónás, a vezetőülés elektromosan masszírozza a gerincet, az elektromos első ülések ülőlap hossza is állítható, a külső zajokat pedig ragasztott oldalablakok szűrik.

Az 508 RXH tárolóhelyeinek térfogata, specifikációtól függően, eléri a 22 litert. Az első ajtók nagy zsebei egyenként négy literesek (1.5 literes palackot fogadnak), a hátsókba félliteres palack fér, a kesztyűtartó 9-, a középső kartámasz rekesze 2 literes, de van még sok egyéb rejtekhely is (a kormánykerék alatt, a középkonzolon egy fedeles tároló stb.).

Kerekek, felfüggesztés

Hozzájárul a komforthoz a futómű és a kerekek kivitele is. Elöl MacPherson felfüggesztést alkalmaztak, hátul a HYbrid4 hajtóműhöz illesztett modul többlengőkaros konstrukciót. Miközben ügyesen elhelyezték a hibridhajtás szerkezeti elemeit, és vigyáztak a súlyelosztásra is (hátra 44 százalék jut, szemben az 508 SW GT 37 százalékával), a Peugeot mérnökei megőrizték az 508 család dinamikáját, kiváló rugózását, könnyű kormányzását és kezes viselkedését. Az 508 RXH a génjeiben hordozza a Peugeot-ra jellemző örömautózást!

Standard az autó dinamikus potenciáljának megfelelő 245/45 R 18-as Michelin Pilot Sport 3 gumiabroncs. Kétféle keréktárcsát kínálnak: a kovácsolt alumínium Archipel finom és könnyed, a Grand Angle (standard a bevezetéskor) az 508 RXH erejét jelképezi. Kapható  17 colos kerék is, a neve Chorus,  225/55 R 17 gumival.

Lassulásról elöl 340 x 30 mm-es hűtött, hátul 290 x 12 mm-es tömör tárcsák gondoskodnak. A változó rásegítésű elektro-hidraulikus szervokormány fogasléces típusú. Precíz, jó visszajelzést ad, ahogy el is várható a márkától, és folytonosan alkalmazkodik a vezető igényeihez, kis sebességnél könnyebb forgatni.

Az 508 RXH a legújabb generációs jármű, amely a Peugeot futómű-génjeit a dízel-hibrid technikával kombinálva teszi élvezetté a vezetést.

A HYbrid4 technika új perspektívákat nyit meg: fogyasztása csupán 4.1 l/100km, CO2 emissziója 107g/km a kombinált ciklusban, képes csendben, zéró emisszióval haladni elektromosan; ideális városi jármű. Kategóriájában egyedül az  508 RXH nyújt 100 százalékos elektromos hajtásmódot.



Vevők
Az 508 RXH egy sok ügyfelet meghódító autó, olyan vevőknek készült, akik értékelik a modernségét, a terepjáró képességét és a modern hajtóművét. Úttartása és sokoldalúsága fontos szempont, de még fontosabb, hogy ezeket környezetkímélően éri el. A csúcskategóriájú és mindenféle útviszonyokra való kombik különlegességre és egyéniségre vágyó vásárlói éppúgy érdeklődhetnek iránta, mint az összkerékhajtású és SUV típusok kedvelői.

Komplett és innovatív tartozék-választék

Az 508 RXH nagyfokú kötetlenséget ad. Ehhez illő tartozékainak komplett választéka, amelynek révén az egyéni kívánságokat teljesítve lehet kipróbálni a jármű képességeit. A szokásosak mellett (tetőtartó, kerékpártartó, szőnyeg…), vannak újszerű dolgok is. A csomagtartóban teleszkópos alumíniumrudak, felcsévélődő hevederek és csúsztatható válaszfalak tartanak rendet. Ezek a csúcsminőségű tartozékok tökéletesen illenek az alapfelszereléshez, például az alumíniumsínekhez és az erős rögzítő gyűrűkhöz.

A szabadban űzött sportok kedvelői megvédhetik autójuk külsejét és belsejét például az 508 RXH logót viselő polikarbonát küszöbburkolattal vagy az egyik oldalán szövet, a másikon gumi csomagtartó-szőnyeggel, amely felnyúlik a hátsó ülés támlájára. Az 508 RXH maximum 1,100 kilós utánfutót vontathat. E célra többféle vonóhorog áll rendelkezésre, szerszám nélkül fel- és leszerelhető kivitelű is, amely nem zavarja a jármű összképét.

A műszaki érdeklődésűek a következőkkel egészíthetik ki az 508 RXH meglevő technikai felszerelését:
- Wi-Fi On Board egység: négy utas csatlakozhat vezeték nélkül az Internetre;
- 230V/USB aljzat, készülékek töltésére (laptop, MP3, iPhone, …);
- 2 Philips DVD lejátszó, 18 cm-es, 16/9 formátumú színes képernyővel;
- univerzális multimédia támogatás az első fejtámlákra rögzítve, maximum 13 colos képernyő elhelyezésére (DVD lejátszó, Netbook, mini-PC vagy iPad).

Franciaországban készül
Az 508 RXH gyártóhelye Rennes, ahová Mulhouse szállítja a modul hibrid elemeket. A jármű európai értékesítése 2012 tavaszán kezdődik.

Peugeot 508 RXH alapára:
11.600.000,-Ft



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER