2012. szeptember 07. péntek, 09:24

 

Már csak néhány nap választ el bennünket a Párizsi Autószalontól, ahol a CITROËN – továbbszőve a DS modellcsalád történetét – újabb modellváltozattal mutatkozik be: a DS3 Cabrióval.

A hagyományos kabriók kötöttségeitől mentes járműben pillanatok alatt átadhatjuk magunkat a napfény élvezetének. A DS3 sikertörténet: mindössze két éve létezik, de már közel 180 000 darab talált gazdára belőle. A modell fő vonzereje az egyediség, a szinte korlátlan személyre szabhatóság.

citroen-ds3-cabrio

A szériaváltozat karosszéria- és tetőszín kombinációin, dekorációs szettjein kívül már több speciális széria is kapható: a Magyarországon is elérhető Racing és az Ultra Prestige változatok a végletekig kifinomult ízlésű ügyfelek álmait váltják valóra.

A DS3 alapítója és oszlopos tagja a DS újkori történetének.

A CITROËN prémium modellcsaládjának tagjaiból a mai napig összesen több mint 250 000 darab kelt el.

A 2012-es Párizsi Autószalonon bemutatkozó DS3 Cabrio
Megtalálható benne mindaz, ami a DS3 sikeréhez vezetett: a karakteres stílusjegyek, vezetési élmény. A DS3 Cabrio ugyanakkor egy olyan technikai megoldással gazdagítja a kínálatot, mely tovább erősíti az autó egyedi karakterét, ráadásul úgy, hogy annak az eredeti modellen tapasztalt kiváló útfekvés sem látja kárát.
A háromféle – fekete, égkék és DS monogramme mintás – változatban kínált vászontetővel tovább bővült az egyedi kialakítási lehetőségek köre. A DS legendás igényessége a kabrióváltozatban is visszaköszön, jó példa erre a 3D hatású hátsó lámpatestek és az egyedi nyitómechanizmussal rendelkező csomagtartó.
A DS3 Cabrio a szegmensben rendhagyónak számító tulajdonságai:
- vászonteteje 120 km/h sebességig elektromosan működtethető,
- öt teljes értékű ülést kínál,
- csomagtartója a legtágasabb kategóriában.

A DS3 Cabrio a franciaországi Poissyban készül, 2013 elején kerül forgalomba, és kezdettől kapható lesz egy mindössze 99 g/km CO2-kibocsátású változata is.

Sajátos, egyedi stílus

A DS3 Cabrio a zárt karosszériájú változat karakteres egyéniségét örökölte. 3,95 m hosszú, 1,71 m széles és 1,46 m magas, azaz továbbra is kompakt méretű, fürge és dinamikus. Valamennyi jellegzetes stílusjegy megmaradt: az utastér fölött lebegni látszó kéttónusú tető, az övvonalnak lendületes karaktert kölcsönző „cápauszony”, az első lökhárító két oldalán húzódó LED-es nappali lámpákat hangsúlyozó bemélyedés. A DS3 Cabrio megőrizte ezeket a stíluselemeket, a nyitható vászontetővel pedig az egyedi kialakítás újabb lehetőségeit kínálja: a különleges színek és motívumok még jobban kiemelik az autó egyedülálló karakterét. A DS3 Cabrio további újdonságai a vadonatúj ledes 3D hátsó fényszórók és a csomagtérfedél elegáns krómozott fogantyúja.

A külső elemek közül a tető, a karosszéria, a tükörházak és a kerekek az egyedi kialakítás számtalan lehetőségét kínálják. Maori, Vibe, Fashion, Zebre, Paris Map, Plane, Co Design, Flavio, Flower és: a zárt karosszériájú változaton tízféle tetővariáció közül lehet választani. A DS3 Cabrio esetében a nyitható tető a személyre szabás meghatározó eleme.

A vászontető háromféle színben - fekete, égkék és monogramme mintás változatban - rendelhető. A DS3-ra jellemző lebegő hatás a fekete hátsó oldalpaneleknek, valamint az oldalsó karosszérialemezek felső részén, az első szélvédő feletti részen és a hátsó spoileren visszaköszönő tetőszínnek köszönhetően a kabrióváltozatnál is érvényesül. A műszerfal díszítése, a szellőzők pereme és a sebességváltógomb is a karosszériaárnyalatokhoz, illetve a tetőszínekhez igazodik. Hatféle változat áll rendelkezésre: ezüstszürke, fényes fekete, fehér, carbotech, égkék és szürke.
A kék és lila finom árnyalataiból komponált égkék vászontető meglepően rafinált. A különleges vizuális hatás 3 különböző színű fonal kombinálásának köszönhető. Az egyik szál fényes, és mindhárom másképp reagál a változó fényviszonyokra, ami még különlegesebb megjelenést biztosít az autónak.

A DS motívum mint az ún. monogramme díszítésű vásznon is visszaköszön.
A finom mintázat a karosszéria ezüstszürke színével remekül harmonizáló Jacquard-szövet kétféle szürke árnyalatának kontrasztján alapul.

A DS3 Cabrio belső tere:
- a tető nyitókapcsolóját is magában foglaló tetőkonzolon található ledes lámpa fehér fényű hangulatvilágítást biztosít,
- a műszercsoport és az automata légkondicionáló fehér fényű kijelzői is e fényhatáshoz igazodnak,
- a vászontető belső bevonatának kiképzése – hangszigetelő funkciója mellett – az utastér luxus jellegéhez is nagyban hozzájárul,
- az üléseket különleges kárpitok borítják: gránitkék Claudia bőrkárpit vagy sötétszürke, elegáns barna és égkék „Akinen” szövet.

Ledes 3D hátsó lámpák

A DS3 Cabrio hátsó fényszórói különleges 3D technológiát alkalmazó ledes izzókból állnak. A lámpák dizájnja a Revolte és Survolt tanulmányautók hátsó fényszóróinak formáját követi.
A fénysor középső részét egy 31 LED-ből álló négyszögletes opálfényű fényvezető, valamint tükrök és félig tükröző felületek alkotják, melyekben megsokszorozódik a fényvezető képe. Ez a 3D világítóegység éjszaka bekapcsolt lámpáknál, nappal pedig fékezéskor világít. Felső részén egy 15 LED-ből álló fénysor díszíti, mely helyzetjelző, féklámpa és oldalsó világítás funkciót is ellát.
A minden részletre kiterjedő gondosság jó példája a 3D lámpa részét képező krómozott DS-embléma, mely drágakőként illeszkedik a dombornyomott fekete DS-keretbe.

Míg a legtöbb kabrió átlagosan 100 kilóval nehezebb keménytetős változatánál, a DS3 Cabrio felépítése minden szempontból optimális (mindössze 25 kilóval nyom többet, mint a zárt karosszériájú változat). Az autó fürgeség és mozgékonyság tekintetében sem marad el az eredeti modelltől. A CITROËN mérnökeinek sikerült a limuzinéhoz hasonlóan merev szerkezetet létrehozniuk: ehhez többek között megtartották az oldallemezek speciális felépítését, és
megerősítették a csomagtér körüli részt.
A limuzin alapvető műszaki adottságait (szerkezeti elemek, felfüggesztés) megöröklő modellt magabiztos és sportos viselkedés, valamint remek irányíthatóság és kimagasló biztonság jellemzik.

A hagyományos kabriók előnyei egyszerre érvényesülnek benne a limuzinok valamennyi vonzó tulajdonságával:
- A vászontető teljes behúzása mindössze 16 másodpercet vesz igénybe, és 120 km/h sebességig
lehetséges. A tető nyitása és zárása a tetőkonzolba beépített nyomógombbal történik. A nyitott tető
különböző helyzetbe állítható: köztes helyzet, vízszintesen nyitott és teljesen nyitott helyzet. A tető
vízszintesen nyitott helyzetben is a hátsó utasok mögött helyezkedik el, így azok zavartalanul élvezhetik a kilátást.
- A tervezők különös gondot fordítottak az akusztikára. Először is egyedülálló hangszigetelő tulajdonságokkal rendelkező minőségi vásznat választottak (mely zárt állapotában a limuzinéhoz hasonló zajkomfortot nyújt), másrészt egy aerodinamikai szélterelővel is ellátták az autót, mely a tető nyitott helyzetében biztosít optimális akusztikai komfortot. Ez utóbbi a tető nyitásakor azonnal működésbe lép, eltereli a légáramlatokat, így nem vág, nem csapkod az utastérben a szél.
- A speciális felépítésnek köszönhetően megmaradt a bőséges helykínálat: a DS3 Cabrio 5 teljes értékű ülőhellyel és a kategória legnagyobb csomagtartójával (245 l) büszkélkedhet. A rendelkezésre álló hely – a szegmensben szokatlan módon – semmivel sem kisebb, mint a limuzinban. Még a többféle kialakítást lehetővé tévő, 2:1 arányban lehajtható hátsó üléspadról sem kellett lemondani, amely nagy szolgálatot tesz a mindennapokban. A csomagtérfedél különleges nyitómechanizmussal rendelkezik, mellyel a gépkocsi mögött rendelkezésre álló helytől függetlenül (pl. fal mellett parkolva) mindig teljesen felnyitható.
- Figyelemreméltóak az aerodinamikai mutatók: a kabriónál ugyanolyan SCx értéket (0,69 m2) sikerült elérni, mint a limuzin esetében. Ez nemcsak a teljesítmény szempontjából kedvező, de a CO2-kibocsátás leszorításához is hozzájárul. Ez az érték többek között a hosszú spoilernek és oldallemez-díszítésen alkalmazott aerodinamikai légterelőknek köszönhető.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER