2012. szeptember 13. csütörtök, 16:39

 

A 2012 végén forgalomba kerülő Citroën C-Elysée azoknak az ügyfeleknek kínálja a Citroën, akik vonzó küllemű négyajtós modellt keresnek elérhető áron.

A C-Elysée-ben mutatkozik be a márka új, VTi72 elnevezésű benzinmotorja, amely a
dinamikus menettulajdonságok mellett racionális fogyasztásával és megbízhatóságával tűnik ki.
A Citroën C-Elysée tervezői kezdettől fogva arra törekedtek, hogy az új modell egyértelműen a négyajtós limuzinok legfőbb vonzerejét a kiegyensúlyozottságot, a harmóniát hangsúlyozza.
A modell orr-része első pillantásra elárulja, hogy a Citroën-család tagjáról van szó: méretes márkajel, ívekkel díszített motorháztető, harmonikus, tekintélyes lökhárító, magas övvonal, széles nyomtáv, izmos sárvédők.
A Citroën CElysée hétféle színárnyalatban készül, melyeket – kiviteli szinttől függően – különböző krómdíszítések tesznek még elegánsabbá.
A fedélzeten is az elegancia és a megbízhatóság érzése fogadja az utasokat. A műszerfalat – kiviteli szinttől függően – finom vonalú dekorcsík díszíti. Valamennyi anyag igényes és elegáns, ugyanakkor strapabíró és könnyen karbantartható.

citroen-c-elysee-muszerfal

A futóművét és gumiabroncsait rosszabb minőségű utakra optimalizálták
· az alvázra kiegészítő védőlemez került,
· a karosszéria- és a rögzítőelemek is megerősített anyagokból készülnek.

A Franciaországban tervezett és a spanyolországi Vigóban készülő modell hivatalos bevezetése előtt mintegy 4 millió kilométeren keresztül tesztelték, időnként nem mindennapi körülmények között is (nagy hidegben, porlepte helyeken, földutakon stb.)

A Citroën C-Elysée úttartása a Citroën-hagyományokat idézi. A széles nyomtáv, a masszív futómű, valamint a precíz és érzékeny elektronikus szervókormány az autó sebességétől függetlenül tökéletes úttartást garantál, ügyelve az utasok biztonságára, még nehezebb útviszonyok közepette is. A modellhez – országtól és kiviteli szinttől függően szériában vagy rendelhető extraként – elérhetőek olyan biztonsági berendezések is, mint az ABS, az ESP vagy a négy légzsák.

A Citroën C-Elysée tekintélyes külső méretei (4,43 m hosszú, 1,71 m széles, 1,47 m magas), és 2,65 méteres tengelytávja kategóriája legnagyobbjai közé emelik a modellt, és ezzel nemcsak optimális menettulajdonságok járnak együtt, hanem utazási kényelem is.
Belső tere a nagyobb limuzinokat idézi, a hátul ülők rendelkezésére álló hely pedig mind hosszában, mind széltében új hivatkozási alap a kategóriában. A tágas beltér természetesen nem megy a csomagtér méretének rovására : az 506 literes térfogat a kategória legjobbjai közé tartozik.

A Citroën C-Elysée – országtól és kiviteli szinttől függően – olyan modern és praktikus berendezéseket kínál, mint a légkondicionáló, a tolatóradar, a tempomat, az mp3-lejátszós rádió vagy a Bluetooth kihangosító.
A technológiai berendezések akár a forgalmazás helyszínétől függően is változhatnak. Így kerül például szélvédőfűtés az Oroszországba és Ukrajnába szánt példányokba, a forró éghajlatú országokban pedig a légkondicionáló egy MAX fokozattal egészül ki, amely gyorsan biztosít frissítő hűvös levegőt az utastérben.

Az elkövetkező hónapokban tovább bővül a modell technológiai kínálata : érkezik az érintőképernyős navigációs rendszer, a tolatókamera és a kulcs nélküli indítás.
A tartozékok széles választéka révén a Citroën C-Elysée tulajdonosai egyedivé tehetik autójuk külsejét (króm ködfényszóró-kerettel, visszapillantótükör-házzal és kipufogóvéggel), fokozott védelmet biztosíthatnak a karosszéria sérülékenyebb részeinek (átlátszó lökhárító-védőcsíkokkal és műanyag oldalsó védőcsíkokkal) vagy a beltér kopásnak kitett elemeinek (utastér- és csomagtérszőnyegekkel). Különböző csomagtartó-megoldásokkal növelhető a szállítandó holmi mennyisége, félintegrált (azaz konzolt és külső kábelezést nem igénylő) navigációs rendszer segíti a tájékozódást, az O’car autórádió pedig az okostelefonokon tárolt zenék lejátszására, illetve egyidejűleg a telefonkészülék töltésére is alkalmas.

citroen-c-elysee-utaster

Motorválaszték
A Citroën C-Elysée-ben mutatkozik be a márka vadonatúj, VTi 72 elnevezésű benzinmotorja, amely optimális teljesítményértékek mellett (72 LE, 3000 ford/perctől elérhető 110 Nm nyomaték)
fogyasztás: (5 l/100 km-től), CO2-kibocsátás (115 g/km) mutatókkal rendelkezik – mindez 22%-kal jobb teljesítményt jelent, mint elődje, az 1.4i motor esetében. Az új motorhoz ötsebességes manuális vagy elektronikusan vezérelt manuális váltó társul.
A benzinmotor-választékot a szintén új, ötsebességes manuális vagy automata váltóval kombinált VTi 115 változat teszi teljessé, míg a dízelmotorok kedvelői az igen népszerű, már 6 millió példányban bizonyított HDi 92 motorral érhetik el a Citroën C-Elysée-t. A motorváltozat sikerének titka a remek menetteljesítmény, az alacsony fordulatszámon elérhető nagy nyomaték és alacsony fogyasztás (4,1 l/100 km) és az ehhez társuló, szintén alacsony (108 g/km) CO2-kibocsátás.

Ár
A Citroën C-Elysée célközönsége számára az autóvásárlás nagyon komoly befektetés, ezért ők különösen érzékenyek a választandó modell vételárára és fenntartási költségeire. Ennek fényében a márka úgy állapította meg – és az egyes forgalmazó piacokra vonatkozóan úgy adaptálta – a Citroën C-Elysée árát, hogy elérhető maradjon, de egyúttal biztosítsa a Citroëntől elvárt minőséget és szolgáltatásokat.
Konkrét árat egyenlőre nem közöltek (szerkesztői megjegyzés).


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER