Célegyenesbe érkezett a BMW es a PSA Peugeot Citroen együttműködési megállapodása: megalakult a BMW Peugeot Citroen Electrification elnevezésű vegyes vállalat, amelynek fő profilja hibrid es elektromos járművek fejlesztése es gyártása.
Együttműködési megállapodás keretében, mintegy 100 millió euró értékű beruházással hibrid és elektromos járművek fejlesztésére szakosodott technológiai vegyes vállalatot hozott létre a BMW és a PSA Peugeot Citroën. A müncheni kutatási és fejlesztési központ már megkezdte működését, míg a franciaországi Mulhouse-ban található PSA-üzemben 2015-től indul meg a termelés. Az elektromos hajtásláncok gyártására szakosodó egység komoly lendületet adhat az európai iparnak.
A felek egyúttal meghatározták a közös célok mihamarabbi elérésének alapvető feltételeit is. A két csoport elektromos meghajtású modelljeihez szükséges alkatrészek gyártása 2015-ben kezdődik.
A BMW Peugeot Citroen Electrification célja, hogy az elektromos meghajtás területén meghatározó szereplővé, a jövő közlekedésének egyik hivatkozási pontjává váljon. A vegyes vállalat nyílt technológiát kíván alkalmazni, jelentősen hozzájárulva ezáltal egy átfogó európai ipari ágazat létrehozásához.
A BMW es a PSA Peugeot Citroen folytatják közösen meghatározott céljaik megvalósítását - nyilatkozta Wolfgang Gullich, a BMW Peugeot Citroen Electrification elnök- vezérigazgatója. – Terveink szerint a vegyesvállalat néhány éven belül világszinten is az elektromos meghajtás ágazatának egyik legfontosabb gyártója lesz.
A BMW es a PSA Peugeot Citroen mintegy 100 millió eurót fektetett az új cég létrehozásába. 2011 végéig a müncheni kutatási es fejlesztési központ munkatársainak száma körülbelül 400-ra emelkedik. Az egység elsősorban elektromérnököket és elektromos közlekedésre specializálódott mérnököket alkalmaz. Az ő feladatuk lesz azon alkatrészek kifejlesztése, melyeket a mulhouse-i üzemben fognak gyártani, ahol közel 250 dolgozó foglalkozik majd kifejezetten ezen alkatrészek készítésével.
A BMW Peugeot Citroen Electrification az elektromos hajtáslánchoz szükséges valamennyi alkatrész (akkumulátorok, elektromotorok, generátorok, elektronikai berendezések, töltőberendezések es vezérlőszoftverek) gyártására felkészül. A vállalat nyílt technológiát alkalmaz, ami azt jelenti, hogy a fejlesztési es beszerzési folyamatokban külső partnerekkel is együttműködik, illetve az általa gyártott hibrid alkatrészeket a két fő részvényesen kívül más gyártóknak is értékesíteni kívánja.
Célunk, hogy új hivatkozási alapot teremtsünk a jövő közlekedésében. A rugalmas, hatékony működés és az elektromos meghajtásban szerzett nemzetközi elismertségünk megfelelő alapot szolgáltat e cél eléréséhez – tette hozza Jean Leflour, a BMW Peugeot Citroen Electrification ügyvezető igazgatója.
A BMW es PSA Peugeot Citroen együttműködése közel tíz éve kezdődött. 2002-ben írta alá a két cég az első megállapodást; azóta több mint 1,8 millió négyhengeres benzinmotor készült, melyek a MINI egyes változataiban, valamint több Peugeot és Citroen modellben is sikerrel szerepelnek. 2010 februárjában a felek megújítottak az egyezményt, így a négyhengeres benzinmotorok következő generációja is kooperációban készül majd. A most létrejött új vegyes vállalat várhatóan felgyorsítja a hibrid alkatrészek gyártásának standardizálását, es így jelentősen hozzájárulhat a beszerzési és termelési költségek csökkenteséhez.
Hozzászólások