2012. február 07. kedd, 22:58

 

Az elődeiknél modernebb megjelenésű és ötletesebb kialakítású új Citroen Berlingo Multispace és új Citroen Jumpy Multispace modellek a márka egész kínálatára jellemző megújulással összhangban új stílusjegyekkel, a Creative Technologie jegyében pedig új felszerelésekkel gazdagodtak.



Új Citroen Berlingo Multispace
Új Citroen Jumpy Multispace


Ezek eredményeképpen mostantól mindkét modell még jobban meg tud felelni a kategóriájukkal szemben támasztott, folyamatosan bővülő igényeknek. A márka ezentúl a Citroen Berlingo és Jumpy modellek valamennyi személyautó-változatát Multispace megnevezéssel jelöli.

citroen-berlingo

Az Új Citroen Berlingo Multispace az autózás történetében új fejezetet nyitó, első szabadidőautó örökébe lép. A. Citroen Berlingo, amelynek személygépkocsi-változatából 1996-os megjelenése óta közel 1,4 millió darabot adtak el szerte a világon, kategóriájában kezdettől fogva őrzi az első két hely valamelyikét Európában. A méltán sikeres Citroen Berlingo személygépkocsiváltozatának nevébe mostantól bekerül a „Multispace” utótag – ám valójában ennél sokkal többről van szó…

Az elődeiknél modernebb megjelenésű és ötletesebb kialakítású új Citroen Berlingo Multispace és új Citroen Jumpy Multispace modellek a márka egész kínálatára jellemző megújulással összhangban új stílusjegyekkel, a Creative Technologie jegyében pedig új felszerelésekkel gazdagodtak. Ezek eredményeképpen mostantól mindkét modell még jobban meg tud felelni a kategóriájukkal szemben támasztott, folyamatosan bővülő igényeknek.

A márka ezentúl a Citroen Berlingo és Jumpy modellek valamennyi személyautó-változatát Multispace megnevezéssel jelöli.

Stílus és egyéniség
Már első ránézésre feltűnik, hogy az új Citroen Berlingo Multispace modernebb, erőteljesebb, kifejezőbb jelleget ölt elődjénél, elsősorban a márka jelenlegi stílustörekvéseivel tökéletes összhangban álló stiláris változtatásoknak köszönhetően.

Kezdjük az elején: az új Citroen Berlingo Multispace nagyobb méretű, előbbre ugró hűtőrácsot kapott, hogy kényelmesen elférjen rajta az immár egészen a fényszórókig ívelő új márkajel. A fényszórók formáján nem változtattak, a világítási funkciók azonban új kiosztás szerint működnek. Az oldalvillogók például ezentúl az optikai egység oldalsó részén kapnak helyet, és kékes fényű keret hangsúlyozza őket, még határozottabb karaktert kölcsönözve nekik. A hűtőrácsnak a lökhárítóhoz igazodó alsó részébe épülnek be a statikus kereszteződésvilágítás funkcióval is kiegészíthető ködfényszórók, és itt kaptak helyet a nappal is jól látható, különleges hatású LED-es fényvezetők is. Szélesebb lett az első lökhárító szellőzőnyílása, ezáltal az autó optikailag jobban „ül” az úton, a ködfényszórókat pedig új krómozott díszítőelemek teszik hangsúlyosabbá.
Egyes változatokon a fekete színű, ún. Black Pack díszítéssel egyedivé tehető az első lökhárító felső része. A fekete szín a külső visszapillantó tükrökön, az oldalsó védőelemeken és a hátsó rendszámtábla-világítás körül is visszaköszön. Oldalról nézve elsősorban a külső visszapillantó tükrök vonalvezetését érintő változtatások hívják fel magukra a figyelmet. Áramvonalasabb kialakításuk révén hozzájárulnak az üzemanyag-fogyasztás – s ezáltal a CO2-kibocsátás – csökkentéséhez, úgy hogy közben a kilátási viszonyok optimálisak maradnak. Szintén a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálják az új Airflow dísztárcsák (változattól függően).

Az új Citroen Berlingo Multispace hátulról nézve is azonnal megkülönböztethető elődjétől. A Berlingo felirat alatt megjelenik a Multispace kiegészítés, és az új márkajel hátul is éppúgy felváltja a régit, mint az orr-részen. Külön említést érdemel, hogy a felnyitható csomagtérajtóval rendelkező változatokon a hátsó lámpák füstszínű bevonatot kapnak.

Az új Citroen Berlingo Multispace kilencféle színárnyalatú karosszériával kerül forgalomba, melyek közül kettő – a mogyoróbarna (Nocciola) és az azúrkék (Belle-île) – új a palettán.
Végezetül nézzünk be az autó belsejébe, ahol a színárnyalatok és a felhasznált anyagok is megújultak (az összes kiviteli szinten), s ezáltal modernebb jelleget adnak az utastérnek is.

Intelligens tervezés, felhasználóbarát kialakítás
Az új Citroen Berlingo Multispace nem csak vonzó stílusával hívja fel magára a figyelmet. Felépítése egyszerre erőteljes, praktikus és kifejezetten otthonos. Kitűnő érzékkel fordítja a családok hasznára az eredetileg egy haszonjármű tervezői által kigondolt megoldásokat és tereket.
Az új Citroen Berlingo Multispace különösen intelligens módon hasznosítja a rendelkezésre álló tereket, s ezzel utolérhetetlennek tűnik kategóriájában. Akár 7 személy befogadására is alkalmas, akik – a nagyobb kényelem érdekében – még a második és a harmadik üléssorban is különálló üléseken utazhatnak, míg a legfőbb vetélytársaknál az utasoknak már a második üléssorban is közös üléspadon kell osztozniuk. A bőkezűen mért belmagasságnak köszönhetően lehetőség nyílik Modutop® tető beépítésére, amely a Creative Technologie egyik kiemelkedő vívmánya. A repülés világából átvett kialakítás az üvegfelületeken kívül számos tárolóhelyet és egy kétfelől nyitható tárolóegységet is magában foglal, nem is beszélve a hátsó utasok, különösen a gyerekek számára igazi kényeztetést nyújtó egyéni szellőző- és világítóegységekről. A Modutop®-ba épített hátsó csomagtárolóhoz egy felnyitható fedélnek köszönhetően kívülről is hozzá lehet férni, így egyszerűbben meg lehet tölteni.

Dinamizmus és környezettudatosság – mindössze 125 g/km CO2-kibocsátással
Ami a motorválasztékot és az erőátviteli rendszert illeti, az új Citroen Berlingo Multispace kínálatában kiváló dinamikai tulajdonságokkal rendelkező, ugyanakkor környezetkímélő erőforrások szerepelnek. A hatfokozatú elektronikusan vezérelt sebességváltóval kiegészülő e-HDi mikrohibrid technológia jóvoltából például mindössze 125 g/km CO2-kibocsátással kell számolni. Az alkalmazott hajtóműcsoport nemcsak környezetbarát, de ergonómiai szempontól is előnyös: mivel nincs sebességváltó kar, jelentős hely szabadult fel a vezető és az első utas között, az üzemmódok közti váltás pedig a műszerfalon elhelyezett forgókapcsolóval történik. Az ötajtós változat esetében a HDi 75 és HDi 90 motorok CO2-kibocsátása a korábbi 139 g-hoz képest 135 g/km alá csökkent, ami többek között olyan aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhető, mint az új Airflow dísztárcsák vagy az új külső visszapillantó tükrök. A HDi 110 motort a HDi 115 váltja fel, amely még dinamikusabb tulajdonságokat ígér.

Az új Citroen Berlingo Multispace a nemzetközi kínálatban négy kiviteli szinten lesz kapható: az „Attraction”, a „Confort” és a felsőkategóriás „Exlusive” kivitel mellett megemlítendő még a kalandvágyóbb családok számára ajánlott XTR változat, mely 10 mm-rel megemelt felfüggesztéssel, motorvédő lemezzel és speciális karosszériacsomaggal (küszöbök, lökhárítók) csábít merészebb utakra.

Az új Citroen Jumpy Multispace
Az új Citroen Jumpy Multispace -t elődjéhez hasonlóan a méreteiből adódó ésszerűség és a többek között az egyterűekéhez hasonló vezetési pozícióból fakadó nagyfokú utazási kényelem jellemzi. A sokféle elrendezést lehetővé tévő új Citroen Jumpy Multispace belsejében egyszerre akár kilencen is utazhatnak és élvezhetik az egyterűekét idéző kényelmet és a továbbra is tágas csomagtartót (kalaptartó alatt 553 liter).

Stílus és egyéniség
Akárcsak az új Citroen Berlingo Multispace, a Jumpy is új orr-résszel büszkélkedhet, melynek egyik jellegzetes eleme a fényszórókig húzódó és az új márkaemblémát is magában foglaló, tekintélyes méretű, megújult krómozott hűtőrács. Az új logó az autó farán is megtalálható, a „Jumpy” logót kiemelő Multispace felirat pedig egyértelműen a márka személyautó-kínálatába sorolja a modellt. A karosszériaszínek eddigi kínálata új – Hickory barna – árnyalattal egészül ki.
A modell megújulásával egyidejűleg a felszerelések terén is hatalmas előrelépés történt. Az „Exlisive” kiviteli szinten immár szériatartozék a sebességszabályozó/-korlátozó berendezés, a hátsó parkolássegítő rendszer, a sötétített hátsó ablakok és hátsó szélvédő, a 16 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a színrefújt lökhárítókat és oldalsó díszcsíkokat tartalmazó „komplett fényezés” csomag. Ugyanezen a kiviteli szinten egy új opció is rendelkezésre áll: az ún. „Direct Access” kimondottan a szállodai vagy reptéri shuttle járatok közönségének kíván kényelmesebb utazást nyújtani. Ez egy új 7/8 személyes kialakítási lehetőség, ahol a második üléssor jobb szélső ülésének eltávolításával jelentősen megkönnyíthető a beszállás a harmadik üléssorba. Az ülés helyén speciális, kivehető szőnyeg borítja a padlót.



Biztonság és nyugalom

A háborítatlan nyugalom és a maximális biztonság érdekében az új Citroen Jumpy Multispace opciós felszerelései között megtalálható az automatikus abroncsnyomás-ellenőrző funkció és a Grip Control rendszer. Ez utóbbi egy továbbfejlesztett kipörgésgátló, mely minden helyzetben az adott körülményekhez igazodva optimalizálja a gépkocsi meghajtását. A kormánytól balra elhelyezett műszerfali kapcsológombbal a közlekedési viszonyoknak megfelelően négy üzemmód közül választhat a vezető: normál, terep, havas út és homok.

Dinamizmus és sokoldalúság
Az új Citroen Jumpy Multispace kényelmes és sokoldalú autóhoz méltón immár hatfokozatú automata váltóval is rendelhető, mely a HDi 160 motor esetén áll rendelkezésre. Az ergonomikus vezetés érdekében a sebességváltó vezérlése a műszerfalon elhelyezett választókarral történik. A mechanikus váltó a HDi 95, HDi 125 és HDi 160 motorokhoz kapcsolódhat.
Az új Citroen Jumpy Multispace valamennyi változatánál különös hangsúlyt fektettek a CO2- kibocsátás további csökkentésére. Ezt szolgálják a karosszéria alatti aerodinamikai lemezek és egy feszültségszabályozó, mely optimalizálja az akkumulátor generátorral való töltését.

Az új Citroen Jumpy Multispace a nemzetközi kínálatban négy kiviteli szinten lesz kapható: ezek az „Attraction”, a „Confort”, a spontán kiruccanásokra tervezett „Oceanic”, mely
koncepciójában valahol egy kombi és egy lakóautó között helyezkedik el, és végül a legigényesebb
ügyfeleknek szánt „Exclusive” szint.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER