2012. március 09. péntek, 14:16

 

A Citroen 2005-ben mutatta be a kisautó első verzióját, amely azóta több mint 620.000 tulajdonost hódított meg világszerte. Most megkapja a márka új arculatát és egy mindössze 99g/km CO2-kibocsátású motort.

citroen-c1-uj

A kompakt, gazdaságos, környezetkímélő, egyben bájos és vonzó Citroen C1 2005 óta a városi kisautók piacának egyik főszereplője. 2012 elején elérkezett az idő arra, hogy még üdébb külsővel és még meggyőzőbb érvekkel lépjen a világ színe elé : 99 g/km CO2-kibocsátás, LED-es nappali fények, új CD-lejátszós audiórendszer Connecting Box-szal, kormányról vezérelhető robotizált kéziváltó – ezek a modell fő újdonságai.

A Citroen legkisebb modellje továbbra ezután is kapható három- és ötajtós karosszériaváltozatban.
Az új C1 minden olyan ütőkártyát megőrzött, amely az első verzió sikerének záloga is volt. Négy felnőtt számára kínál elöl és hátul is kényelmes helyet, de külső méretei nem változtak 3,44 méteres hosszával továbbra is a kategória egyik legkisebb modellje, így rendkívül ügyesen manőverezhető a városi forgalomban.
Fordulóköre kicsi (9,63 méteres), a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókban pedig okosan elosztott tárolóhelyek találhatók. Az alaphelyzetben 139 literes csomagtér a hátsó ülések lehajtásával akár 700 literesre is növelhető.

A városi kisautó háromhengeres, 68 lóerős benzinmotorral kerül forgalomba. A manuális váltóval szerelt C1 1.0i BVM változat mind fogyasztási, mind pedig CO2 kibocsátási adatait tekintve rekordernek számít : a 4,3 l/100 km-es vegyes fogyasztás és a 99 g/km-es CO2-kibocsátás a kategória legjobbjai közé emeli az új Citroen C1-et. A modell egyébként az első olyan benzinüzemű Citroen, amelynek széndioxid-kibocsátása 100 g/km alatt van.
A kényelmesebb városi vezetés hívei választhatják az elektronikusan vezérelt kéziváltót is : az 1.0i BMP változat vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 104 g/km.

Megújult külső
Az új, rövidebb motorháztetővel az új Citroen C1 « arca » még jellegzetesebbé és rokonszenvesebbé vált. A fényszórók megőrizték kerek vonalaikat, de a lökhárítóba épített ködlámpák teljesen új dizájnnal jelennek meg. A legnagyobb újdonság a LED-es nappali fény, amely ebben a szegmensben kifejezetten ritka. A DS3-ból már ismert és hamarosan a C4 Aircrossban is feltűnő sajátos fényforrás eddig nem tapasztalt személyiséget kölcsönöz a C1-nek.
A modell hátsó részén megmaradt az oly jellemző szélvédő, amely egyben a csomagtér ajtaja is, de természetesen már itt is az új Citroen -logó látható. Újdonság a 14 collos Notus dísztárcsa, míg a 14 collos Rift könnyűfém keréktárcsa csak annyiban változott, hogy közepét az új márkaembléma díszíti.

uj-citroen-c1

Új, színek és kárpitok
A kifejezetten játékos karakterű új Citroen C1 az új C3-nál és a DS3-nál megismert friss, fiatalos Botticelli kékben mutatkozik be. A palettán szerepel még a skarlátvörös, a Tritium sárga, az Electra kék, a Lipicai fehér, az éjfekete és két szürke árnyalat is : a világosabb Gallium és a sötétebb Carlin szürke. A hűtőrács a második felszereltségi szinttől kezdve krómozott díszkeretet kap.
Az új C1 nemcsak kívül, hanem belül is tud újat mutatni. Az otthonos, vidám beltérben hangsúlyosan jelen vannak a karosszéria színei. A műszerfal alsó része, a középkonzol és az ajtóborítás szürke helyett fekete lett, így jobban harmonizál a műszerfal felső részével. A robotizált váltós változatok bőrkormányának dizájnja teljesen új, a kéziváltót pedig újfajta gomb díszíti.
A Confort és az Exclusive változatoknál új kárpitozás került a választékba: az Orsai Multicolore. Az első felszereltségi szinten megmaradt a Nokimat Mistral kárpit. Az opcióként választható bőr/alcantara kárpitozás a felsőbb kategóriák hangulata felé „húzza” az új C1-et.

Új szolgáltatások a ‘Créative Technologie’ jegyében
Az új Citroen C1 a márkához méltó modern szolgáltatásai közül már esett szó a LED-es nappali fényről, de említsük meg a teljesen megújult audiórendszert is. A rendszer formatervezése tökéletesen illeszkedik a műszerfalba, tartalmaz egy órát és egy Connecting Box-szal kiegészített CD-lejátszót, amelynek nagy előnye, hogy MP3 formátumú file-ok lejátszására is alkalmas, és Bluetooth szolgáltatást is kínál. Az USB- és a jack csatlakozó a középkonzol alsó részén található. Az új audiórendszer a második felszereltségi szinten opcióként érhető el, míg az Exclusive változatban szériafelszereltség.
További újdonságok: a robotizált kéziváltós változatokon a váltókar a kormány mögé került, és megjelent a tartozékként rendelhető parkolást segítő rendszer is.

Biztonság és kényelem

Az új Citroen C1-et változatos használati módokra tervezték. Menettulajdonságait javítandó új kormányszervót kapott, amely élénkebbé, könnyebben vezethetővé teszik az autót. Újak a
lengéscsillapítók is, amelyek elsősorban alacsony sebességnél fejtik ki áldásos hatásukat.
Az új C1 számos biztonsági felszerelést kínál, amelyekkel a városi és az országúti közlekedés egyaránt biztonságosabbá tehető. Az ABS, a vészfékezés-rásegítő, az Isofix-csatlakozók, az elektronikus fékerőelosztó és az ESP minden felszereltségi szinten opcióként kapható.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER