Címkék: 2014 | C1 | Citroen | Genfi Autószalon

2014. február 26. szerda, 11:57

 

A Citroen a 2014-es Genfi Autószalonon mutatja be először az új Citroen C1-et. Az elődmodell 2005-ös bevezetése óta több mint 760 000 példányban kelt el. A vadonatúj generáció az elődhöz hasonlóan 3 és 5 ajtós verzióban is érkezik, továbbra is laza és tűzről pattant, izgalmas újdonságként pedig egy vászontetős, ún. Airscape változattal is előáll.

Dizájn
A modell energikus stílusát erősítik a vizuálisan egységes szélvédő és oldalablakok, a fekete szélvédőkeret és – kiviteli szinttől függően – a krómozott esővetők.
Az autó első része a márka újabb modelljeinek ismertető jegyeit hordozza magán: a kétosztatú fényszórók a kerek lámpatestekkel pajkos tekintetet varázsolnak a mosolygós orr-részre. A nappali fények jellegzetes, függőleges LED-sora is a C1 vidám és egyedi természetét hangsúlyozza.
A hátsó részt az üveges csomagtérfedél és a szögletes kiképzésű, háromdimenziós hatást keltő lámpák teszik dinamikussá.
Az új Citroen C1 lényege a merész dizájn és az elbűvölő személyiség. Ezt erősítik a kompakt méretek, a gömbölyű formák és a széles első és hátsó keréktáv is.



Vonzó színek
A vidám és eleven Citroen C1 nyolcféle karosszériaszínben jelenik meg, a rafinált éjfeketétől, galliumszürkétől, carlinszürkétől és olajbarnától a ragyogó lipicai fehérig, kobaltkékig, skarlátvörösig és Sunrise pirosig.
Az egyéni kialakítás lehetőségét növelik a két színnel operáló változatok. A zárt karosszériához is rendelhető eltérő színű tető, a nyitható tetejű Airscape változatnál pedig Sunrise piros, fekete vagy szürke tetőt választva érhető el érdekes színkontraszt.
A trendi városi kisautó képét 14 és 15 colos dísztárcsák és gyémántfényű 15 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. Az új Citroen C1 külsejét jellemző fiatalos lendület és derű a vidám hangulatú, színes belső teret is áthatja. A jól strukturált, letisztult műszerfalat feldobják a multimédiás lejátszó előlapján, a szellőzőnyílások körül vagy a sebességváltó talpán megjelenő színek. Az ajtótáblákon pedig a külső karosszériaszín köszön vissza.


Airscape
Az új Citroen C1 vászontetős változata, az Airscape a három- és az ötajtós változatban is kapható. A nagyméretű (1800 mm hosszú és 760 mm széles), elektromos vezérlésű rugalmas vászontető pillanatok alatt nyílik.

Az új Citroen C1, melynek 3 és 5 ajtós változata is példásan kompakt (h: 3,46 m / sz: 1,62 m / m: 1,45 m), 4 felnőtt személy számára is kényelmes helyet kínál az első és a hátsó üléseken egyaránt.
A piac egyik legkisebb városi autója remekül elboldogul a szűk utcákban: kifejezetten ideális, 4,8 m-es fordulóköre és elektromos szervókormánya révén ügyesen és könnyedén manőverez.

A C1 számos praktikus és ötletes tárolóhelyet kínál az utastér minden pontján. Ezek közül külön említést érdemelnek a pohártartók és a – biztonsági okokból – zárható, egy literes palack tárolására is alkalmas kesztyűtartó.

A 196 literes csomagtartó használatát például a csomagtérajtó nyitásakor a kalaptartó behúzódása segíti. A csomagtér mérete egyébként a hátsó ülések előrehajtásával akár 780 literesre növelhető.

Vezetése
A korábbi változatnál 4 kg-mal könnyebb hátsó futómű, az új felfüggesztési rugók, az új lengéscsillapítók és az új, nagyobb átmérőjű stabilizátor egyaránt szerepet játszik az utazási kényelem, és kifogástalan úttartás garantálásában.
Az új elektromos szervokormány a vezetési kényelem és pontosság terén érezteti hatását. Az egyszerre érzékeny, kellemes és precíz kormánymű mind a városi, mind az országutakon nagyban hozzájárul a Citroen C1 kényelméhez.
A hatást még tovább fokozzák az új, nagyon alacsony gördülési ellenállású, ésszerű méretezésű (14 vagy 15 colos) gumiabroncsok, melyek a fékek hatékonyságát éppúgy támogatják, mint a szerény üzemanyag-fogyasztást.

Érintőképernyős, interaktív vezérlés
A 7 colos érintőképernyőn valamennyi médiafunkciót szabályozhatjuk (rádió, telefon, videó, fedélzeti számítógép). A kapcsolatot a Mirror Screen teszi tökéletessé. A megoldás lényege, hogy az okostelefon kijelzője a 7 colos érintőképernyőn jelenik meg. A rendszer használatához a kompatibilis telefonkészüléken kívül egy speciális alkalmazás letöltése szükséges. A kapcsolat az autó USB-csatlakozóján keresztül jön létre. Ezek után az okostelefon szolgáltatásait egyszerűen és biztonságosan használhatjuk az autó 7 colos érintőképernyőjén keresztül: telefonálhatunk, navigálhatunk, zenét hallgathatunk, és az összes kompatibilis alkalmazást használhatjuk.

A szűkös helyeken történő parkolás során nagy segítséget jelent a tolatókamera.
Az új C1 kulcs nélküli nyitó-, záró- és indítórendszerrel is elérhető, ezáltal úgy is be tudunk jutni az autóba, és el is indíthatjuk, hogy a kulcsot nem kell kivennünk a zsebből vagy a táskából.
A Hill Assist (emelkedőn történő elindulást segítő rendszer) az új C1-ben szériatartozékként elérhető; városi használatban például a mélygarázsok meredek kijáratában lehet nagyon hasznos. A rendszer a fékpedál felengedése után még 2 másodpercig lefékezve tartja az autót, így van időnk áttenni a lábunkat a gázpedálra.


Az új Citroen C1 racionális vételárához gazdaságos üzemeltetés tartozik. 840 kg-os tömegével, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsaival és hatékony motorjaival kifejezetten alacsony fogyasztási adatokat produkál.



 
Motorok
Az új Citroen C1 két vadonatúj motorváltozattal érkezik. Az e-VTi 68 Airdream benzinmotorhoz 5 fokozatú kéziváltó, Stop&Start rendszer és egy speciális aero csomag kapcsolódik, amelyeknek köszönhetően a modell fogyasztása és CO2-kibocsátása a kategória legjobbjai közé tartozik.

A VTi 68 motor az ETG (Efficient Tronic Gearbox) nevű robotizált kéziváltóval is elérhető. Az új ötfokozatú váltó kúszófunkciója és pedálbeállítása sima elindulást és komfortos vezethetőséget biztosít.

Az új C1 megkapja a PureTech motorcsalád új VTi 82 motorját is. A háromhengeres, 1,2 literes, 82 lóerős erőforrás innovatív, hatékony és gazdaságos megoldásokkal éri el a 3,8 l/100 km-es fogyasztást és a 99 g/km-es CO2-kibocsátást, nyomatéka 118 Nm, és 11 mp alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h sebességre.




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER