2013. április 22. hétfő, 15:50

 

Az ázsiai ország a márka első számú piaca, ahol két vegyesvállalattal van jelen. A DPCA a klasszikus modellkínálat gyártásával és forgalmazásával foglalkozik, míg a CAPSA kifejezetten a DS család menedzselésére alakult.

citroen-kinai-autoszalon

A Citroen kereskedelmi offenzívája több területen is folyik a kínai ügyfelek meghódítása végett: az új modelleken kívül ígéretes tanulmányautók is bemutatkoznak Sanghajban, a háttérben pedig folytatódik a kereskedői hálózat kiépítése.

Kína néhány év alatt vált a világ legnagyobb autógyártó országává és első számú piacává. 2012-ben a Citroen – amely egyébként 20 éve van jelen Kínában – új stratégia mentén elindulva megalapította második vegyesvállalatát, amely a DS modellcsalád tagjainak forgalmazására szakosodott. Az első – a Dongfeng-gel közösen alapított – vegyesvállalat is tovább működik; az idén három új modellt vezetnek be: a C4 L-t, az új C5-öt és C-Elysée-t.


citroen-c4-l

citroen-c5

citroen-c5-utaster

citroen-c-elysee

Citroen DS: dinamikusan fejlődő márka és márkakereskedői hálózat, 3 új modell és egy új tanulmányautó
2011 áprilisában a Citroen Sanghajt választotta a DS5 világpremierjének helyszínéül. Két évvel később Kínában már mindhárom DS-modell jelen van, értékesítésük önálló márkakereskedői hálózaton keresztül, saját bemutatótermekben zajlik. Néhány hónap múlva megkezdődik a DS5 helyi gyártása a vadonatúj senzeni üzemben, ahol a jövőben más DS-modelleket is készítenek majd. A DS-hálózat 9 hónap alatt már 27 kereskedést számlál, amelyek az ország legnagyobb és legfontosabb városaiban működnek: Pekingben, Sanghajban, Kantonban, Senzenben stb. 2013 végére a DS-hálózat várhatóan 60 kereskedésből fog állni, így összesen 50 kínai nagyvárosban lehet majd a DS-modellekhez hozzájutni. A kereskedéseken kívül a közelmúltban nyílt meg Sanghaj legelegánsabb sugárútján, a Nanjingon az első DS World, a párizsi C 42-höz némileg hasonló, de kizárólag a DS-univerzum bemutatására szolgáló sajátos kiállítóterem.

citroen-numero-9

A DS5 mellett más modellek világpremierjére is Kínában került sor. Tavaly a Pekingi Autószalonon mutatkozott be a Numéro 9 nevű tanulmányautó, az idén pedig a DS Wild Rubis lesz a Sanghaji Autószalon DS-standjának legnagyobb attrakciója.

citroen-wild-rubis


Dongfeng Citroen: új modellek, erős, stabil hálózat

A Dongfeng Citroen a márka első kínai vegyesvállalata 2012-ben 224.000 autót értékesített, ez 2,5%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest. A Citroen C-QUATRE (csaknem 120.000 darabbal) történelmi rekordot döntött, és a tavaly megújult C5 is nagyon erős: immár Kínában kel el a legtöbb a Citroen elegáns limuzinjából.

citroen-c-quatre

A limuzinok igen kedveltek a kínai ügyfelek körében, ezért is indult a Citroen éve Kínában a C4 L bevezetésével. A wuhani üzemben készülő modell a C4 lépcsőshátú változata, az alsó középkategória prémium rétegét célozza, sikerét pedig a március végéig eladott 9000 példány is jól bizonyítja. A klasszikus kínálatot az év második felében érkező C-Elysée teszi majd teljessé.

A márka dinamizmusát 2012-ben 56 új márkakereskedés biztosítja; összesen így már 404 értékesítési pont működik az országban. A sanghaji Nanjing sugárúton a klasszikus Citroen univerzum is kapott bemutatótermet, Citroen Experience Center néven.
A Dongfeng Citroen (DPCA) standja a Sanghaji Autószalon E4 pavilonjában található.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER