2013. április 02. kedd, 16:17

 

Az új C4 Picasso hivatalos fotóinak közzétételével új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében. A modell Franciaországban 2013 júniusától kerül piacra, és vérbeli Technospace-ként a Créative Technologie újításait kínálja:

- Dizájnja karakteres, dinamikus, modern. Újdonság a 3D hatású hátsó fényszóró, melyet a márka legújabb tanulmányautóiból emeltek át a tervezők.

- A loft stílusban kialakított világos enteriőrben letisztult formák és kiemelkedő minőségű, nemes anyagok uralkodnak. A kényelmes lábtartóval ellátott Relax ülésnek, az új Citroen C4 Picasso utasai első osztályú körülmények között utazhatnak.

- A modell számos olyan technológiai megoldást kínál, amely a vezetés és az utazás kényelmét szolgálja. Kiemelendő ezek közül a 100%-ban érintőképernyős vezérlőrendszer nagyfelbontású, 12 collos kijelzővel. További újdonság a 360°-os nézet, a Park Assist funkció, illetve az aktív sebességszabályozó és az aktív biztonsági övek.


uj-citroen-c4-picasso


A PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) elnevezésű új padlólemezére épült új Citroen C4 Picasso több szempontból is generációváltást jelez:

- Arányai optimálisak: egyfelől kompakt (4,43 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,61 méter magas), másfelől a Citroen háza táján megszokott tágas és kényelmes utasteret, valamint óriási, 537 literes csomagteret kínál.

- Az elődjénél 140 kg-mal könnyebb modell kimagasló aerodinamikai jellemzőkkel rendelkezik (SCx = 0,71), és az eddigieknél is nagyobb hatásfokú motorok szerepelnek a kínálatában, köztük egy mindössze 98 g/km CO2-kibocsátású változat. Az új Citroen C4 Picasso egyben a márka első olyan modellje, mely az Euro 6-os normáknak megfelelő, SCR-modullal (selective catalytic reduction) felszerelt BlueHDi* motorral rendelkezik.

- Az elektromos szervokormánynak és a fürgeséget és kényelmet előnyben részesítő futóműnek köszönhetően a Citroen C4 Picasso a kényelem és úttartás újfajta egyensúlyát valósítja meg.


Új korszak kezdetét jelző dizájn
Az új Citroen C4 Picasso először is meglepő dizájnjával hívja fel magára a figyelmet. Az új EMP2 platformból adódó lehetőségeket kihasználva újfajta stíluseszközökkel kísérletezik: a rövidebb kinyúlások (elöl -70 mm), az alacsonyabban elhelyezett motorblokk és padló (a motor esetében -40–50 mm, a padlólemez esetében -20 mm), valamint a szélesebb keréktávok (elöl +82 mm, hátul +31 mm) dinamikusabb, ugyanakkor masszívabb stílust eredményeznek.

Az új Citroen C4 Picasso oldalnézeti képét egy határozott vonalú, fordított C alakú oldalsó króm díszítőelem határozza meg, amely az ifjú tervező, Fréderic Soubirou ötlete volt, és amely szinte kijelöli az utasok helyét.

Az újszerű orr-rész meghatározó elemei a karakteres motorháztető, a márkajel és a látványos fénysor biztosította futurisztikus „tekintet”. A hűtőrács meghosszabbításában kaptak helyet a keskeny ledes nappali lámpák, közvetlenül alattuk pedig a fényszórók, melyek a ködfényszórókkal kiegészülve különleges összhatást biztosítanak.
A 3D hatású hátsó lámpákat a Tubik, Survolt és Revolt tanulmányautók ihlették. A hátsó résznek dinamikus megjelenést kölcsönöz a tekintélyt és erőt sugárzó hatalmas csomagtérajtó.

Az új Citroen C4 Picasso stílusát még jobban kiemeli a nyolcféle karosszériaárnyalat. A paletta a visszafogottan elegáns Shark szürke, alumíniumszürke, Hickory barna és obszidiánfekete színtől a ragyogó és energikus rubintvörös, Teles kék és Kyanos kék árnyalatokig terjed. A kínálat három (16, 17, illetve 18 collos) dizájnos könnyűfém keréktárcsával is kiegészül.

Loft stílusú utastér
A loft stílusban fogant utastér dizájnja kifejezetten letisztult. A hatást tovább fokozza a szériában kínált panoráma-szélvédő és a nagyméretű üvegtető, melyeken át valósággal árad a fény az autó belsejébe. Elődjéhez hasonlóan az új C4 Picassóban is rekord méretű üvegfelületeket találunk (5,30 m2).
A kizárólag itt kínált Lounge csomag – a masszázs funkcióval rendelkező első ülések, a kényelmes lábtartóval ellátott Relax utasülés és a tarkót megtámasztó Relax fejtámlák révén – gondoskodik arról, hogy a fedélzeten töltött idő mindenki számára valódi kikapcsolódást, első osztályú utazást jelentsen. A loft stílus a felhasznált anyagok minőségében és a részletek igényes kidolgozásában is megmutatkozik.

uj-citroen-c4-picasso-muszerfal


Az aszimmetrikus műszerfalon különböző színek és anyagok találkozásának lehetünk tanúi. Vezetőoldalon a high-tech hatású fekete az uralkodó szín, az utasoldali részen viszont egy flitteresen csillogó hatású világosabb – a választott színvilágtól függően palakék vagy pezsgőszínű – árnyalat dominál. Az egészet selyemfényű krómelemek és csillogó fekete betétek díszítik. Különös gondot fordítottak az ajtókárpitokra, melyeket különleges lézergravírozott minta díszít.
Az ülőhelyeknél alkalmazott grafikus dizájnnak köszönhetően a két első ülés üléspadra emlékeztet. Az új Citroen C4 Picasso világos árnyalatú nappabőr üléskárpitokkal is rendelhető.

100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer
Az új Citroen C4 Picasso egy 100%-ban digitális, egyszerű használatú és esztétikus vezérlőrendszerrel van felszerelve. A letisztult műszerfal a középen elhelyezett 7 collos érintőképernyő és a 12 collos panoráma-képernyő köré szerveződik.

A 7 érintőgombbal kiegészülő – szériában kínált – 7 collos érintőképernyőről vezérelhető valamennyi gépjárműfunkció: kétzónás légkondicionáló, navigációs rendszer, audiorendszer, telefon, vezetést segítő rendszerek, online szolgáltatások stb.

A nagy felbontású 12 collos panoráma-képernyő az alapvető vezetési információk kijelzésére szolgál. A testre szabható képernyő beállításain a vezető bármikor kedvére változtathat. Tetszés szerint megjelenítheti rajta a navigációs rendszer információit vagy a vezetéstámogató funkciókat, és egy pendrive-ról személyes fényképeit is feltöltheti háttérképnek. Így lesz a gépkocsiból valódi élettér.

A 7 collos érintőképernyős tableten keresztül hozzáférést nyújt a Citroen Multicity Connect névre hallgató távközlési alkalmazásokból álló portálhoz. A gépkocsiból is egyszerűen használható alkalmazások megkönnyítik a vezető és az utasok életét, legyen szó a legközelebbi benzinkút, szálloda, étterem megtalálásáról, a következő napokra szóló időjárás-előrejelzésről vagy a veszélyes helyekre való figyelmeztetésről. A szolgáltatás jelenleg Franciaországban és Németországban elérhető.

Vezetés
Az olyan mindennapokat megkönnyítő, hasznos funkciókon felül, mint a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, a motoros csomagtérfedél vagy a tolatókamera, az új Citroen C4 Picasso a könnyű és nyugodt vezetés érdekében a következő újdonságokkal szolgál:

- A szegmensben egyedülálló módon 360°-os NÉZET* funkcióval rendelkezik: a gépjármű különböző részein elhelyezett négy kamerának köszönhetően a vezető eldöntheti, hogy a gépjármű felülnézeti, hátulnézeti vagy elölnézeti képét kívánja megjeleníteni. Az elölnézetből készült panorámakép különösen garázsból való kihajtáskor hasznos. A vezető így belátja a gépjármű teljes környezetét, és könnyebben végre tudja hajtani a különböző manővereket.

- A nagyvárosi rengetegben nagy szolgálatot tesz a PARK ASSIST névre hallgató parkolássegítő rendszer, mely segít megfelelő parkolóhelyet találni, majd automatikusan átveszi a gépjármű irányítását függetlenül attól, hogy a járdaszegéllyel párhuzamosan vagy arra merőlegesen akarunk beállni. A vezetőnek mindössze a gáz- és a fékpedál használatára kell figyelnie.

uj-citroen-c4-picasso-utaster


A biztonságot szolgáló technológiai megoldások

Az új C4 Picasso bővelkedik a biztonságos és stresszmentes vezetést elősegítő – megelőző, illetve vezetéstámogató funkciójú – csúcstechnológiás megoldásokban:

- Az aktív sebességszabályozó rendszer az első lökhárítóban elhelyezett radar segítségével érzékeli, ha az előttünk haladó gépjármű sebessége csökken, és figyelmezteti a vezetőt, illetve az állandó követési távolság fenntartása érdekében a gázpedálra és a motorfékre hatva max. 25 km/h-val korrigálja a gépjármű sebességét. Amint szabad az út, a gépkocsi visszatér az eredeti utazósebességre.

- A vezetőt és az első utast motorral működő, ún. aktív biztonsági öv védi, amelynek motorja veszély esetén a nagyobb biztonság érdekében automatikusan megfeszíti az övet. Véletlen sávelhagyás esetén az új generációs AFIL video rendszerhez kapcsolódóan a biztonsági öv rezgése is figyelmezteti a vezetőt.

- A belső visszapillantó tükörbe beépített miniatűr kamera képeinek függvényében lép működésbe az automatikus fényszóró, mely a fényviszonyoknak és a forgalmi helyzetnek megfelelően automatikusan be-, ill. kikapcsolja a távolsági világítást. A berendezés a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető funkció egy hatékonyabb, újabb generációs változatának (AFIL video) a használatát is lehetővé teszi.

- Az ultrahangos holttérfigyelő rendszer a külső visszapillantó tükör sarkában elhelyezett narancssárga fényű jelzőlámpán keresztül tájékoztatja a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekről. A 12–140 km/h sebességtartományban működőképes rendszer az első és hátsó lökhárítóba beépített 4 érzékelő jóvoltából elöl a visszapillantó tükör vonaláig, oldalirányban 3,5 méteres körzetben, a hátsó lökhárító mögött pedig 5 méteres körzetben tartja ellenőrzés alatt a gépkocsi környezetét.

- A Citroen eTouch szolgáltatáscsomag többek között helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance segélyhívást is magában foglal (a forgalmazó országtól függően). Mindkét szolgáltatás ingyenes, és a beépített SIM-kártyával az év minden napján éjjel-nappal igénybe vehető. A rendszer műszaki hiba vagy baleset esetén lehetővé teszi a gépjármű pontos helyének meghatározását és a segélyszolgálatok gyors riasztását.

Az említett intelligens technológiai megoldások biztonságosabbá teszik a közlekedést a vezető, az utasok és a forgalom többi szereplője számára, és gondoskodnak arról, hogy a vezetés kellemes és gondtalan időtöltés legyen. A 100%-os nyugalom érdekében az új C4 Picassót a bevezetés előtt 2,5 millió km-en – több országban és szélsőségesebb körülmények között is – tesztelték és tökéletesítették.

Optimális méretek: kompakt külső tágas belsővel
A variálható EMP2 padlólemeznek köszönhetően nagyobb lett a tengelytáv, ami közvetlen előnyökkel járt mind a helykínálat, mind a fedélzeti kényelem szempontjából. Elődjéhez képest az új C4 Picasso kívül kompaktabb, belül viszont tágasabb modell lett:

- a kompaktság jegyében 40 mm-rel rövidebb,

- 55 mm-rel szélesebb tengelytávval (2785 mm) rendelkezik, mely kimagasló helykínálatot biztosít,

- 40 literrel nagyobb a csomagtartója, mely a VDA szabvány szerint 537 literes (a második üléssor előretolása esetén 630 literes) űrtartalmával kategóriaelsőnek számít.

Optimális méreteinek (4,43 m hosszú, 1,83 m széles, 1,61 m magas), az elektromos szervokormánynak és a 10,8 méteres fordulókörnek köszönhetően az új C4 Picasso egy igazán fürge autó, mely bármilyen vezetési helyzethez képes alkalmazkodni.

uj-citroen-c4-picasso-hatso-ulesek


Variálhatóság
- Az első üléssorban az utasülés asztalka helyzetbe állításával 2,5 méterrel növelhető a raktér, illetve jobb kilátás biztosítható a hátsó utasok számára.

- A második üléssorban három különálló, egyforma széles ülés található, melyek mindegyike lehajtható, kényelmes pozícióba dönthető, és a rugalmasabb használat érdekében hosszirányban is állítható. Tágas lábterével (térdmagasságban 159 mm) az új C4 Picasso a kategória legjobbjai között foglal helyet.

Az új Citroen C4 Picasso utasterében számos ötletes és praktikus tárolóhelyet találunk. Ilyen például a saját világítással rendelkező tárolórekesz a műszerfal középső részén, mely egy Jack, egy USB- és egy 120 voltos csatlakozót is magában foglal. A gépkocsira csatlakoztatott okostelefon vagy táblagép így rejtve maradhat a kíváncsi tekintetek elől. Személyes holmik tárolására ideális hely a vezető és az első utas közötti konzol, mely elektromosan vezérelt sebességváltóval szerelt változatokon ki is vehető. További praktikus tárolóhelyek találhatók az első ülések alatt, az ajtókban és a második üléssorban a padlóba süllyesztve, de említést érdemelnek a rakodóhálók és az első ülések hátoldalára szerelt, ledes világítással rendelkező lehajtható asztalkák is.

CO2-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás

A CO2-kibocsátásra vonatkozó célkitűzés elérése érdekében az új Citroen C4 Picassót 140 kg-mal könnyebbre tervezték elődjénél:

- 70 kg-ot nyertek az új EMP2 platform alkalmazásával, melynél egyes alkatrészek alumíniumból, illetve THLE (nagyon magas rugalmassági határú) lemezből készültek, a hátsó padlólemez pedig kompozit anyagú.

- Újabb 70 kg-ot lehetett megtakarítani a külső méretek optimalizálása és új anyagok használata révén (pl. alumínium motorháztető, kompozit anyagú csomagtérfedél).

A karcsúsítás eredményeként az új Citroen C4 Picasso a C3 Picassóval került egy súlyba.
A kisebb tömegnek, az aerodinamikára fordított figyelemnek (SCx = 0,71) és az optimalizált működésű motoroknak köszönhetően jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás: az előző generációhoz képest a megtakarítás átlag 30 gramm, ami 100 km-en több mint 1 liter üzemanyagnak felel meg.
Az új Citroen C4 Picasso egyébként az első olyan kompakt egyterű, mely 100 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátású belső égésű motorokat kínál. Az új generációs, hatfokozatú elektronikusan vezérelt sebességváltóval (ETG6) szerelt e-HDi 90 Airdream motor például kilométerenként mindössze 98 g CO2-t bocsát ki. Ehhez vegyes ciklusban 3,8 l/100 km-es fogyasztás társul, ami a kategóriában igazi rekordnak számít.

citroen-technospace


Motorkínálat:

- Valamennyi dízelmotor Stop&Start technológiával kerül forgalomba (kivéve a HDi 90 BVM motort).

- A középkategóriás e-HDi 115 motor ETG6 váltóval társítva 104 g/km szén-dioxidot bocsát ki (kézi váltó esetén 105 grammot), vegyes fogyasztása pedig 4 l/100 km.

- Az új C4 Picasso az első Citroen modell, mely az Euro 6-os normáknak megfelelő BlueHDi* motorral rendelkezik: a 110 g/km CO2-kibocsátású BlueHDi 150 motor egy ún. SCR (selective catalytic reduction) modult foglal magában, mely a leghatékonyabb technológia a különböző nitrogén-oxidok kezelésére (-90%) és a CO2-kibocsátás általános csökkentésére.

A HDi 90 motor kivételével valamennyi dízelváltozaton elérhető hatfokozatú mechanikus sebességváltó mellett az e-HDi 90 és az e-HDi 115 motorokhoz az új hatfokozatú elektronikusan vezérelt ETG6 (Efficient Tronic Gearbox) sebességváltó is kérhető. Ennél a váltónál a vezető a közlekedési helyzet figyelembevételével bármikor kedvére átválthat kéziről automata üzemmódba és fordítva. A sebességváltó „kúszás” funkcióval is rendelkezik, a gázpedál pedig kialakításánál fogva fokozatosabb gázadást és így zökkenőmentes indítást és kényelmesebb vezetést tesz lehetővé. A váltó a dinamikusabb viselkedés és a nagyobb kényelem érdekében pontosabban reagál a vezetői utasításokra. Végül a fokozatváltások optimalizálásának köszönhetően a váltó hatásfoka is javult.
A motorkínálat 2014 első félévében egy hatsebességes automata váltóval is kiegészül.

citroen-c4-picasso-uj

Kényelem és úttartás
Az előző modell vitathatatlan kényelme az új generációnál a könnyű és nyugodt vezetés érdekében fürgébb és könnyedebb viselkedéssel és könnyebb kormányozhatósággal párosul.
A súlycsökkentés és a súlypont lejjebb helyezése új egyensúlyt teremtett a kényelem és az úttartás között, ami kellemesebb vezetést, nagyobb biztonságot és rendkívül kényelmes felfüggesztést eredményezett. Az utóbbiban nagy szerepe volt:

- a függőlegesen elhelyezett lengéscsillapítóknak

- és a kerekek középpontja felett elhelyezett futóműbekötésnek.

A modell akusztikai és rezgéskomfortja szintén figyelemre méltó. Ez köszönhető többek között:

- az elektromos kormányrásegítésnek, mely jobban szűri az út egyenetlenségeit a kormányoszlopban,

- a gördülési zajok csillapításának az első bölcsőnél,

- a hátsó futóművön alkalmazott kétkomponensű rugalmas csuklóknak.

Az említett javulások többségükben az új EMP2 padlólemeznek köszönhetők.
Végezetül az új C4 Picasso intelligens kipörgésgátló rendszerrel rendelkezik, mely gyenge tapadású útfelületen javítja a gépjármű meghajtását, és a legszélsőségesebb körülmények között is megfelelő kényelmet és úttartást biztosít.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER