2011. november 16. szerda, 17:11

 

A DS-modellcsalád történetének új szakasza 2011 végén, a CITROËN DS5 színre lépésével kezdődik. Az innovatív, jövőbe tekintő modell egyrészt tökéletesen megtestesíti a márka vezéreszméjét, a „Créative Technologie”-t, másrészt felépítésében, stílusában felette áll a hétköznapinak és megszokottnak, a belőle áradó kifinomultság érzéki élményt ígér.

citroen-ds-5

Citroen DS5 nemzetközi bemutatkozása
Motorok és műszaki jellemzők

A CITROËN DS5 azt az örömet nyújtja, amelyet akkor érzünk, amikor nap mint nap egy igazán kivételes autót vezethetünk.
Az eredeti technológiai újításokat hozó CITROËN DS5 első pillantásra meglepi, másodikra pedig elvarázsolja szemlélőit.

A CITROËN DS5 kivételes darab. Vonalvezetése merész, de szoborszerűen esztétikus és letisztult, aerodinamikai szempontból tökéletesen megmunkált, a CITROËN tudásának csúcsa.
A kifinomult enteriőrt nemes anyagok (fényes bőr, alumínium) és olyan egyedi kárpitok díszítik, mint a francia értelemben vett luxus legjavát képviselő „Bracelet” elnevezésű, a karórák fémszíjára emlékeztető kiképzésű üléskárpitok. A CITROËN DS5 meglepő, ámulatba ejtő és lebilincselően vonzó, vonzereje ugyanakkor valami egészen természetes forrásból fakad.
Intelligens kialakításával: a nem mindennapi autó a prémium kategória új megközelítését tükrözi, melyben a kompakt külső tágas és kényelmes belső teret rejt. Nyoma sincs az esztétikai és kényelmi szempontok között megszokott kompromisszumoknak. A DS5-öt vezetni és utazni benne: egyformán öröm.

citroen-ds5

Műszaki megoldásaiban megtalálható a CITROËN technológiai kínálatának legjava: az intelligens kipörgésgátló, a második generációs véletlen sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, a környező forgalom függvényében változó beállítású fényszórók, a színes kivetítős head-up display vagy a tolatókamera. A CITROËN DS5 az első olyan CITROËN-modell, amely a Hybrid4 elnevezésű full hibrid dízel technológiával kerül forgalomba. Az új technológia erőssége a nagy teljesítmény (200 lóerő, négykerék-meghajtás), az újfajta vezetési élmény (teljesen elektromos üzemmódú városi használat, Sport üzemmódban „boost” elektromos rásegítés) és a mindössze 99 g/km CO2 kibocsátás.

Menettulajdonságai: a CITROËN DS3 és DS4 mintájára a DS5-öt is egyedülálló útérzékelés és azonnali, érzékeny reakciók jellemzik. Minden körülmények között dinamikus, ugyanakkor higgadt vezetést tesz lehetővé.

Hangulatában: a CITROËN DS5 egyfajta fantáziavilágba repíti utasait, és nem mindennapi utazásra invitál. A vezetőülés a repülőgépek cockpitjére emlékeztet, ahol elmosódik a határ a képzelet világa és a valóság között.

ds5-utaster

A DS-modellcsalád tehát immár háromtagú: a DS3 és a DS4 mellé megérkezik a DS5 is. Mindhárom modell Franciaországban készül, de szerte a világban forgalmazásra kerül. 2012-től a CITROËN DS5 Oroszországban, Latin-Amerikában és Kínában is kapható lesz. A termékvonal várhatóan tovább bővül…

DS Modellcsalád:
DS. Ez a két egyszerű betű örökre egybeforrt a CITROËN nevével, hiszen egy olyan autót jelöl, amely megjelenésekor egy szempillantás alatt történelmet írt. Két betű: a kreativitás, az igényesség, a merészség szinonimája, az újító szellem és a profi szaktudás, a stílus és a technológia szimbóluma. A DS új gondolkodásmódot hozott az autózás jövőjén dolgozók számára. A márka jövőjét azóta is ez az örökség határozza meg, amely az újító szellem és a tömegből való kiemelkedés génjeit hordozza és adja tovább.

Prémium kategória
A világ változik, az igények egyre nőnek. Az autóiparnak olyan válaszokkal kell szolgálnia, amelyek követik ezt a változást. A DS-modellcsalád pontosan ilyen válasz. Olyan ügyfeleknek készül, akik egyedi, határozott karakterű, felépítésű, stílusú autóra vágynak, akik azt várják autójuktól, hogy meglepje és elvarázsolja őket.
Ezek az ügyfelek olyan autót keresnek, amely rendhagyó élményekkel ajándékozza meg őket, amelyben megmutathatják, hogy ők mások, mint a többség. Különleges, egyedi autót szeretnének, amely ugyanakkor nem a luxusmodellek megszokott kliséit hozza. Ez a prémium kategória igazán modern, XXI. századi felfogása.

citroen-ds5-monaco

A CITROËN DS5 ihletadó múzsája a C-SportLounge koncepcióautó volt. A cél nem is volt más, mint a tanulmány által közvetített üzenet továbbfejlesztése egy szériamodellben.
A CITROËN DS5 meglepő autó. Meglepi szemlélőjét stílusával, egyedi arányaival és ezer közül is felismerhető sziluettjével. Ez a sziluett valóban rendhagyó, a Gran Turismo és a „shooting-break” stílusok sajátos elegye.

Az óriási légbeömlőnyílás, a CITROËN-emblémát magában foglaló krómozott hűtőrács és a LED-es nappali fénnyel hangsúlyozott fényszórók nagyon karakteres külsőt kölcsönöznek az autónak.
Az autó személyisége oldalról nézve is egyértelműen megnyilvánul: dinamikus körvonalai kényelmes belsőt ígérnek. A magasan húzódó övvonal és a plasztikus formákon játszó fények és árnyékok mágnesként vonzzák a tekintetet. A fényt az autó elején egy szablyára emlékeztető hosszú krómcsík töri meg, amely a fényszóró csúcsától egészen az első ablakokig húzódik. Ez az egy darabból készült elem alapvetően meghatározza a CITROËN DS5 külső stílusát. A hátsó sárvédőn a DS-család minden tagjára jellemző jellegzetes vonal húzódik.

A CITROËN DS5 hátsó része elsősorban arról árulkodik, hogy miképpen viselkedik az autó az úton. A széles nyomtáv és a hátsó lökhárítóba illeszkedő két kipufogó egyértelműen jelzik, milyen formátumú járműről van szó. Ezt a benyomást a hat fényvezető csak tovább erősíti.

ds5

A CITROËN DS5 olyan dizájnt követ, melyben az esztétikus külső hatékony aerodinamikai jellemzőkkel párosul. A lökhárító oldalsó levegőbemeneti nyílásai – miközben a kerekek felé irányítják a légáramot –, szemre szélesebbnek mutatják az autó orr-részét. Az egy darabból készült polikarbonát háromszögablak aerodinamikai légterelőket foglal magában. A formatervezés sikerét mi sem bizonyítja ékesebben, mint a CITROËN DS5 igen kedvező légellenállási jellemzői: Cx = 0,29, SCx = 0,68 m2.

A karosszérián krómozott (oldalsó díszcsík, dupla kipufogó, szablya alakú csík az orr-részen) és fényes fekete díszítőelemek (első és hátsó védőcsík, díszcsík az oldalablakok aljánál) váltják egymást. A gyémántos csillogású, nagyméretű (16–19 colos) könnyűfém keréktárcsák különleges formájukkal is a mozgást jelképezik.
A CITROËN DS5 nyolcféle karosszériaárnyalatban rendelhető. A króm díszítőelemek füstkróm (dark chrome) kivitelben is kérhetők.

Egyedi, karakteres utastér
A gépjármű belsejében végképp szárnyakat kap a képzelet. A repülőgépek világát idéző, teljesen egyedi utastér – a külső stílussal teljes összhangban – szintén a DS5 különleges voltát hirdeti.
Az utastér legjellegzetesebb eleme a „cockpit tető”, mely a hagyományos üvegtető újraértelmezése, a CITROËN DS5 világához igazítva. Három, egyenként elsötétíthető fényforrás található rajta (0,58 m2-nyi üvegfelület), amelyek éjjel-nappal csodálatos, egyedi hangulatról gondoskodnak.
A vezetőhelyen minden a vezetőt szolgálja. A kupék sportos vezetési pozíciója a GT-k világával ötvöződik: íves műszerfal, sportosan „meredek”, lapított kormánykerék, a vezető felé irányuló információk, széles középkonzol, az alkar vonalának folytatásában kézre álló kicsi sebességváltó. A magas építésű ülésből remekül rálátni az útra.

A legfontosabb vezérlőgombok az utastér középvonalában helyezkednek el, mégpedig kettő darab középkonzolon. Ezek közül az egyik hagyományosan lent, a másik viszont a tetőlemezen található, tele nyomógombokkal, forgószabályozókkal és kapcsolókkal, amelyek szintén a repülés világát idézik.

De a CITROËN DS5 legfontosabb ütőkártyája mégis az, hogy minőség és kifinomultság tekintetében a márka tudásának legjavát nyújtja. Kizárólag a legnemesebb anyagokat használtak fel a „Club” kárpit selymes tapintású bőrénél csakúgy, mint az alumíniumfelületeken, melyek egy része mintázott. Az ülések kidolgozása – akár a dinamikus és kifinomult Sportlounge, akár a DS-családra jellemző Bracelet kivitelre gondoljunk – szintén példa nélküli a piacon.

Vezetése

A vezetési élmény és az utazási kényelem, az esztétika és a funkcionalitás házasítása azonban nagyon komoly feladat. Ezt igyekezett megvalósítani ez az újfajta felépítés is.

ds-5

Tágas belsőt rejtő kompakt külső
A CITROËN DS5 letisztult, kompakt sziluettel rendelkezik: 4,52 m hosszú (tehát 25 cm-rel rövidebb, mint a CITROËN C5 limuzin változata), 1,85 m széles és 1,51 m magas. A kompakt külső két szempontból is előnyös: az autó egyrészt fürgébb és gyorsabban reagál, másrészt üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása is alacsonyabb. 11,2 méteres fordulókörével manőverezés szempontjából a szegmens legjobbjai közé tartozik.

A kompakt külső ellenére a beltéri jellemzők sem hagynak maguk után kívánnivalót. Éppen ellenkezőleg: a tágas csomagtér (mely akár a 465 literes VDA szabvány szerinti térfogatot is elérheti) akár egy SportWagoné is lehetne. A CITROËN DS5 emellett 5 teljes értékű ülőhellyel és 5 ajtóval rendelkezik, a zökkenőmentes beszállás és a hátsó üléssor helykínálata szempontjából pedig egy limuzinnal vetekszik.

A megszokott rakodóhelyek mellett (kesztyűtartó, ajtózsebek stb.) a középkonzol könyöklő alatti részén is található egy 13 literes dupla tárolóhely. Ezek közül a felső Jack, ill. USB-csatlakozókat rejt magában, melyekre hordozható lejátszók csatlakoztathatók anélkül, hogy azt kívülről látni lehetne. A saját világítással
rendelkező hűthető alsó tárolóhely pedig egy 1,5 literes palack elhelyezésére nyújt lehetőséget.
A tetőkonzol két – nyomásra nyitható – szemüvegtartó rekeszt foglal magában, a műszerfal bal kéz felőli oldalán pedig egy nyitott tárolórekesz áll rendelkezésre.

A belső világítás fontos szerepet játszik a CITROËN DS5-ben. A ledes utastér-világítás fokozatosan adagolja a fényt. A beszállást követően a START gomb megnyomásával kulcs nélkül indul az autó, és megelevenedik az utastér. A head-up display átlátszó kivetítője bekapcsol, a digitális kijelzők és a műszercsoport mutatói életre kelnek, sajátos fényviszonyokat teremtve. A hangulatvilágítás piros-fehér színekbe vonja a vezetőülésben irányító „parancsnokot”: pirosan világít az autórádió, a navigációs rendszer és az ajtónyitók, fehéren a tetőkonzol, a légkondicionáló vezérlőfelülete és a hibrid rendszer üzemmódkapcsolója.

Kitűnő hangszigetelés
A kivételes vezetési élményt megkoronázandó, a CITROËN DS5 belsejében kellemes csend uralkodik, az út zaja szinte alig hallható. A külső zajok és a rezgések kiszűrése valamint az aerodinamikai zajok stb. elnyelése szempontjából a CITROËN DS5 zajkomfortja természetesen hozza a legújabb CITROËN modellek színvonalát.
A maximális komfort érdekében a hangszigetelés és a zajelnyelés a zajforrások közvetlen közelében valósult meg. Az akusztikai szempont a gépjármű valamennyi részének kialakításakor fontos szerepet játszott:
- a karosszéria és az ablakok esetében: szilárd karosszéria, polikarbonát hátsó oldalablakok, rétegelt zajvédelmi ablaküvegek, megerősített szerkezetű szélvédőkeret stb. alkalmazása,
- a motortérben: hangelnyelők alkalmazása a szellőzés belépőrácsán, a sárvédőn, a felfüggesztésnél, a fékrásegítőn, a motor alatti védőlemezen stb.
- az utastérben:hangelnyelők alkalmazása a műszerfalban, a klímaegységen és a teljes légelszívó rendszerben, fafelületek megfelelő tömítése stb.

Fedélzeti technológiákokostelefon-tolto
A klasszikus kényelmi felszereléseken kívül, amilyen az automatikus szabályozású kétzónás légkondicionáló
– melynél a levegőbefúvás erőssége háromféle szintre állítható (enyhe, közepes vagy intenzív) – a CITROËN DS5 számos olyan audio- és telematikai berendezéssel van felszerelve, amely tovább növeli az utasok kényelemérzetét:
- Az első könyöktámaszban elhelyezett USB- és Jack csatlakozókra hordozható lejátszók csatlakoztathatók anélkül, hogy azt kívülről látni lehetne. A külső eszköz vezérlése az audiorendszer gombjaival történik. A középkonzol hátsó részén egy 12 voltos tartozékcsatlakozó is helyet kaphat.
- A CITROËN DS5 audiorendszere térbeli hangzást lehetővé tévő ARKAMYS hangfeldolgozó szoftverrel
rendelkezik, mely az utastér egészét betöltő hű hangzást biztosít.
- A még intenzívebb zenei élményre vágyók a DENON-nal közösen kifejlesztett felső kategóriás hifiaudiorendszert is választhatják. A 10 hangszóróból (melyből egy nagyobb méretű mélynyomó a csomagtérben, egy középső hangsugárzó a műszerfalon, 2 tweeter pedig a hátsó ajtókban kapott helyet) és egy digitális erősítőből álló rendszer – a hallható spektrum extrém alacsony, alacsony, ill. közepes frekvenciáinak visszaadása révén – még egységesebb és realisztikusabb, az eredetihez rendkívül hű hangzást biztosít az utastérben.
- A CITROËN DS5 a legújabb beépített navigációs rendszerrel is felszerelhető. Ez az eMyWay navigációs rendszer többek között 7 colos, nagy felbontású színes képernyővel, a térképészeti adatokat tartalmazó belső memóriával, a sebességkorlátozó táblákra figyelmeztető jelzéssel és a mobiltelefonon tárolt zenei fájlok meghallgatását lehetővé tévő Bluetooth audio streaming funkcióval rendelkezik.

A kellemes utazást szolgáló tartozékok
- A kiviteli szinttől függetlenül rendelkezésre álló 230 voltos, ill. USB-csatlakozó segítségével könnyen megoldható egy laptop, hordozható zenei lejátszó, fényképezőgép vagy mobiltelefon feltöltése.
- A CITROEN Wifi technológiának köszönhetően az utasoknak az internetről sem kell lemondaniuk. A Wifiegység egyszerre 4 eszköz vezeték nélküli csatlakoztatását teszi lehetővé, és egy speciális, 3G/3G+ internetes SIM-kártyával működik, melyre az Ön által választott szolgáltatónál fizethet elő. Az internetkapcsolat segítségével egyszerre több utas is e-mailezhet, cseveghet, böngészhet vagy játszhat.
- Az utazás nyugalmáról egy saját tartóelemmel és két külön képernyővel rendelkező Philips dupla DVDlejátszó gondoskodik, mely hosszú utak alkalmával kellemes kikapcsolódást biztosít a hátul ülők számára.
- Az első ülések fejtámaszának rúdjaira egy lejátszótartó szerelhető, mely a legtöbb – 13 colosnál vagy 330 mm-esnél nem nagyobb – képernyővel kompatibilis. Az iPadek, DVD-lejátszók, netbookok stb. elhelyezéséhez ideális konzol dőlésszöge a kényelmesebb használat érdekében állítható.

Élenjáró Technológiák és teljesítmény
A vezetést segítő csúcstechnológiás megoldások
A stabil és hatékony úttartás érdekében a CITROËN DS5-öt elektronikus fékerőelosztóval, vészfékrásegítővel, ABS-sel és egy CITROËN által kifejlesztett újdonsággal, az intelligens kipörgésgátlóval látták el. Az ESP-hez kapcsolódó rendszer a legnehezebb vezetési helyzetekben is megfelelő kontrollt biztosít a gépkocsi felett.

A segélyszolgálatokkal való folyamatos kapcsolattartást a szériafelszereltség részét képező CITROËN eTouch szolgáltatáscsomag biztosítja. A beépített SIM-kártya segítségével éjjel-nappal biztonsággal használható ingyenes szolgáltatás része a helyzetbeméréssel egybekötött CITROËN sürgősségi és assistance segélyhívás
(országtól függően), mely üzemzavar vagy baleset esetén gyors beavatkozást tesz lehetővé. Az interneten további két szolgáltatás is rendelkezésre áll: a virtuális szervizfüzet és a CITROËN Eco Driving. Segítségükkel figyelemmel kísérheti a karbantartási műveleteket, nyomon követheti gépjárműve üzemanyag-fogyasztását és CO2-kibocsátását, és valós idejű figyelmeztetéseket kap gépjárműve mechanikai eredetű vagy a biztonságtechnikai hibája esetén.
Megtalálható továbbá a visszagurulás-gátló, elektromos rögzítőfék, parkolássegítő berendezés, programozható sebességszabályozó és –korlátozó.

További kényelmi és biztonsági megoldások:

- Automata fényszórók. A belső visszapillantóba épített miniatűr kamera képeinek segítségével az autó – a biztonságos éjszakai vezetés érdekében – a fényviszonyoktól és az aktuális közlekedési helyzettől függően automatikusan kapcsolja be, ill. ki a távolsági fényszórót.
- A véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (AFIL) második generációs – hatékonyabb – változata. A figyelemlankadást orvosolandó, a visszapillantóba beépített miniatűr kamerával érzékelt és egy digitális vonalfelismerő technológia segítségével azonosított vonalátlépésekre a vezetőülésbe beépített rezgőfej figyelmezteti a vezetőt.
- Színes head-up display kivetítő. Az indítást követően bekapcsoló átlátszó kivetítő színesben vetíti a vezető látóterébe a vezetéshez szükséges információkat (sebesség, sebességszabályozó/korlátozó beállításai, navigációs rendszer utasításai). A Hybrid4 technológiával készült változatoknál azokban a vezetési fázisokban, amikor a gépjármű nem fogyaszt üzemanyagot, a kijelzés színe fehérről kékre vált, ezzel is környezettudatos vezetésre sarkallva a vezetőt.
- Tolatókamera. Az eMyWay navigációs rendszerhez kapcsolódó berendezés színes képet továbbít a navigációs rendszer képernyőjére. A biztonságos manőverezést grafikus jelek segítik (piros vonalkák jelzik a hátsó lökhárító vonalát, kék vonalak a maximális fordulókört).
- Statikus kereszteződésvilágítás funkcióval rendelkező ködfényszórók. Kanyarodás közben – függetlenül annak irányától – egy plusz fénynyalábnak köszönhetően akár 75°-kal is megnőhet a kereszteződés vagy a kanyar belső ívének a megvilágítása. A funkció az irányjelző használata vagy 60°-nál nagyobb kormányelfordulási szög esetén magától kapcsol be.
- Kulcs nélküli nyitás és indítás rendszer. Ha az elektronikus kulcsot magánál tartja, a gépkocsi nyitása és indítása csupán néhány egyszerű mozdulatot vesz igénybe. A rendszer már a gépjármű megközelítésekor érzékeli az elektronikus kulcsot, így az ajtók nyitásához és zárásához szinte elég megérinteni a kilincset, az indításhoz pedig csak meg kell nyomni a START gombot.

lampa

Menettulajdonságok és kényelem
- Rugózása és lengéscsillapítása tökéletes útkövetést biztosít, és irányítani is könnyű. Dinamikus, szinte tapad az útra, ugyanakkor minden körülmények között tökéletes biztonságérzetet nyújt.
- A dinamikus kialakítás része a pontos, direkt kormánymű. Az elektromos szervószivattyúnak köszönhetően fokozatos és egyértelmű reakciók jellemzik anélkül, hogy túl érzékeny lenne (például egyenes úton).
- Az aktív biztonsági berendezések (elektronikus fékerőelosztó, vészfékrásegítő, ABS, ESP) mellett a CITROËN DS5 hatékony fékekkel is rendelkezik, melyek – részben a legtöbb modellváltozaton megtalálható 340 mm-es első féktárcsáknak köszönhetően – határozott és gyors reakciókra képesek.

Négy belső égésű motor
A prémium modellcsalád harmadik tagja bevezetésekor kétféle, szériában részecskeszűrővel szerelt Euro5-ös dízelmotorral kerül forgalomba. A hatfokozatú elektronikusan vezérelt váltóval rendelkező e-HDi 110 Airdream (BMP6) motornál alkalmazott új generációs Stop&Start mikrohibrid technológia akár 15%-kal alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez, a HDi 160 (hatfokozatú mechanikus vagy automata váltóval) pedig nagy teljesítménye mellett kényelmes és biztonságos vezetést garantál.
A modellhez kétféle, közvetlen befecskendezéses, turbókompresszorral szerelt Euro5-ös benzinmotor is választható: a BMW-vel közösen kifejlesztett THP 155 (BVA6) és THP 200 (BVM6). Ez utóbbit nagy teljesítményének (147 kW) és maximális nyomatékának (1770 ford./perc fordulatszámon 275 Nm) köszönhetően különösen élvezetes vezetni.

Az első Hybrid4 technológiával készült CITROËN
A CITROËN DS5-ön vezeti be a márka a Hybrid4 technológiát. A full hibrid hajtás a HDi dízelmotor országúti teljesítményét az elektromos motor hatékonyságával egészíti ki. Igazi „örömhibrid” ez, amely dinamikus vezetési élményt ígér (200 lóerő, négykerék-meghajtás, elektromos városi üzemmód és gyorsításkor besegítő „boost” funkció), ugyanakkor nagyon alacsony CO2-kibocsátást (99 g/km) tesz lehetővé.
A full hibrid hajtáslánc különlegessége, hogy több technológiát ötvöz:
- 2.0 HDi 160 FAP belső égésű motor,
- második generációs, kettős üzemű generátort alkalmazó Stop&Start rendszer,
- optimális váltásokat biztosító, 6 fokozatú elektronikusan vezérelt sebességváltó,
- a speciális többlengőkaros hátsó tengelyen elhelyezett, állandó mágneses elektromos szinkronmotor, mely 27 kW (37 LE) teljesítmény leadására képes,
- PMTU (Power Train Management Unit) elektronikus felügyelő egység, amely az alacsony fogyasztás érdekében automatikusan vezérli a kétféle motor különböző üzemmódjait.

ds5-hatulrol

A Hybrid4 technológia többféle vezetési módot kínál. A középkonzolon elhelyezett üzemmódkapcsolóval a vezető négyféle üzemeltetési mód közül választhat: Auto, ZEV, Négykerék-meghajtás és Sport.
- Az autó indításakor mindig az „Auto” üzemmód kapcsol be. Ez az optimális üzemanyag-fogyasztás érdekében automatikusan vezérli a belső égésű motor és a villanymotor használata közötti átmeneteket.
- A „Zéró emissziós” (ZEV) üzemmód 60 km/h sebességig lehetővé teszi a teljesen elektromos üzemmódban történő haladást. A hatótávolság ebben az üzemmódban 2-3 km. Ennek elérésekor a rendszer átáll „Auto” üzemmódra.
- A „Négykerék-meghajtás” (4WD) üzemmód alacsony sebességnél a négy kerék egyidejű meghajtásával segíti a gépjármű mozgását (az első kerekeket a belső égésű motor, a hátsó kerekeket az elektromos motor hajtja). Nehéz terepen és gyenge tapadási feltételek között (nagy mennyiségű hó, sár, homok stb.) ideális a használata.
- Végül a „Sport” üzemmód a belső égésű motor mellett a villanymotor teljes kapacitásának kihasználásával növeli a gépjármű reakciókészségét és mozgékonyságát. A gyorsítások, előzések és sebességváltások az elektromos motor „boost” funkciójának köszönhetően dinamikusabbá válnak.



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER