2013. július 04. csütörtök, 15:58

 

A Citroen ismét új modelljéről lebbenti fel a fátylat, a Grand C4 Picasso újfajta egyensúlyt teremt az nagy tér és a finom vonalvezetés között. Az új, EMP2 elnevezésű moduláris platform lehetőségeit kihasználva az új Grand C4 Picasso a kategória legjobbját nyújtja a sokféleség, az utazási komfort és az egyszerű használat terén.

citroen-grand-c4

Az új Citroen Grand C4 Picasso már bemutatkozásakor kínálja a vadonatúj BlueHDi dízelmotort, amely már most megfelel az Euro 6 normának. A motor ún. SCR (Selective Catalytic Reduction) modullal egészül ki; jelenleg ez az egyetlen olyan technológia, amely akár 90%-kal is képes csökkenteni nitrogén-oxidok kibocsátását, és jelentős mértékben a CO2-kibocsátást is. A számadatok egészen kivételesek: a 150 lóerős motor CO2-kibocsátása a manuális váltós változatokon mindössze 110 g/km, a legújabb generációs automata váltóval pedig 117 g/km.

grand-picasso


Az új Grand C4 Picassót erőteljes formai elemek teszik abszolút különálló személyiséggé: a sajátos orr-rész, az oldalsó krómdíszítés, a 3D hatású hátsó lámpák formája egyértelművé teszik, hogy nem egyszerűen az új C4 Picasso nagytestvéréről van szó. Ugyanakkor természetesen megmarad a C4 Picasso új generációjának több alapvető vonása:
- kifinomult belső tér, a loftlakások modern, letisztult, szellős stílusa, kivételes utazási kényelem minden utas számára, Lounge csomag az első utasüléshez, levegőbefúvók a harmadik üléssorban is;
- a kényelem szolgálatába állított fedélzeti technika, az érintőképernyős vezérlőrendszerrel és a 12 collos nagy felbontású kijelzővel;
- a vezetést könnyítő innovatív szolgáltatások, mint például a szegmensben egyedüliként kínált 360 fokos kamera;
- a kényelem és az úttartás egészen új harmóniája, ami elsősorban az elektromos szervokormánynak és a tökéletesített felfüggesztésnek köszönhető.

Dizájn

Az új Citroen C4 Picasso sajátos dizájnja kiemeli a modellt az egyterű szegmens átlagából. Az új EMP2 platform alkalmazása alapvető változásokkal jár: 2,84 méteresre (azaz az elődnél 11 centivel hosszabbra) nőtt a tengelytáv, tovább növelve az utastér és a csomagtér eleve tágas méreteit (utóbbi például 69 literrel lett nagyobb), és több teret adva a formatervezők fantáziájának is. Az első túlnyúlás 11,6 cm-rel csökkent (értéke így a legalacsonyabb a szegmensben), alacsonyabbra került a motor (50 mm-rel) és a padlólemez (20 mm-rel), és nőtt a nyomtáv (elöl 82 mm-rel, hátul 31 mm-rel).

A méreteken kívül az új Grand C4 Picasso stílusában is tud újat mutatni az ötszemélyes változathoz képest:
- Az autó profilját meghatározza a tetőív, amely a szélvédő alsó szélétől indul, középső része pedig alumíniumból készült, így elbírja a hozzá csatlakoztatható csomagtartót. A tetőív remek optikai hangsúlyt ad az autó legfontosabb ütőkártyáinak: kiemeli a hatalmas üvegfelületeket, szinte körberajzolja a tágas utasteret. Az ívek és élek koncepciójukban és megmunkálásukban is stílusos, nagyon modern autóra utalnak.
- Az új C4 Picasso orr-része természetesen a legújabb Citroen-arculat szerint készült, a hűtőrács vízszintes vonalainak hangsúlyozásával, az emblémából induló és egészen a ledes nappali fényekig húzódó krómcsíkkal. A fényszóró a ledektől elkülönülve helyezkedik el.
- A 3D hatású ledes hátsó lámpák mélysége futurisztikus. A hátsó rész karakterét nagyban meghatározza az óriási, robusztus csomagtérajtó, amely méretével is utal a csomagtér volumenére.

Az új Citroen Grand C4 Picasso nyolcféle karosszériaárnyalatban rendelhető. A paletta a visszafogottan elegáns fehér, Shark szürke, alumíniumszürke, Hickory barna és Onyx fekete színtől a ragyogó és energikus rubintvörös, Teles kék és Kyanos kék árnyalatokig terjed. A kínálat három (16, 17, illetve 18 collos) dizájnos könnyűfém keréktárcsával is kiegészül.

citroen-grand-picasso-utaster


Mit is jelent a Loft az autós szakmában?

A loftok dizájnja mindenekelőtt letisztult, nemesen egyszerű és szabad. Ilyen az új Citroen Grand C4 Picasso is. A hatást elsősorban a szériában kínált panoráma-szélvédő és a nagyméretű üvegtető kelti, melyeken át valósággal árad a fény az autó belsejébe. Elődjéhez hasonlóan az új Grand C4 Picassóban is rekord méretű üvegfelületeket találunk (5,70 m2). Éjjel ledes lámpák nyújtanak modern, de megnyugtató világosságot a plafonon, a tárolórekeszekben, az első ülések háttámlájáról lehajtható asztalkák mellett és az ajtók belső felületén.
A loft stílus a felhasznált anyagok minőségében és a részletek igényes kidolgozásában is megmutatkozik: az új Grand C4 Picasso kiviteli minőség tekintetében is élen jár.
Az aszimmetrikus műszerfalon különböző színek és anyagok találkozásának lehetünk tanúi. Vezetőoldalon a high-tech hatású fekete az uralkodó szín, az utasoldali részen viszont egy flitteresen csillogó hatású világosabb – a választott színvilágtól függően palakék vagy pezsgőszínű – árnyalat dominál. Itt kapott helyet a 12 collos képátmérőjű, nagy felbontású kijelző is, amelyen akár saját HD minőségű fotóinkat is megjeleníthetjük. A műszerfalat selyemfényű krómelemek és csillogó fekete betétek díszítik. Különös gondot fordítottak az ajtóborításokra, melyeket különleges lézergravírozott minta díszít.

Kényelem:

- a két első ülés aszimmetrikus dizájnja elegáns szófára emlékeztet,
- a második sorban három különálló, teljes értékű ülés található, mindhárom állítható ülőlappal és háttámlával,
- a harmadik sorban is találunk légbefúvókat, ami egyedülálló a kategóriában.

A Lounge csomag – a masszázs funkcióval rendelkező első ülések, a kényelmes lábtartóval ellátott Relax utasülés és a tarkót megtámasztó Relax fejtámlák révén – gondoskodik arról, hogy a fedélzeten töltött idő mindenki számára valódi kikapcsolódást, első osztályú utazást jelentsen. A második sorban utazók a Multimedia csomag „plug & play” berendezésével az első fejtámlák hátuljába épített kijelzőkön utazás közben is mozizhatnak.

Az új Citroen Grand Picasso belső színvilágát is a kortárs belsőépítészet ihlette: világos árnyalatú, kétszínű nappabőr, valamint Mistral bőrkárpitokkal is rendelhető.

grand-c4


100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer

Az új Citroen Grand C4 Picassóban is 100%-ban digitális, egyszerűen használható és esztétikus vezérlőrendszer működik. A letisztult stílusú műszerfal a középen elhelyezett 7 collos érintőképernyő és a 12 collos panoráma-kijelző köré szerveződik.
A 7 érintőgombbal kiegészülő – szériában kínált – 7 collos érintőképernyőről vezérelhető valamennyi fontos gépjárműfunkció: kétzónás légkondicionáló, navigációs rendszer, audiorendszer, telefon, vezetést segítő rendszerek, online szolgáltatások stb.
A nagy felbontású 12 collos panoráma-képernyő az alapvető vezetési információk kijelzésére szolgál. A testre szabható képernyő beállításain a vezető bármikor kedvére változtathat. Tetszés szerint megjelenítheti rajta a navigációs rendszer információit vagy a vezetéstámogató funkciókat, és egy pendrive-ról személyes fényképeit is feltöltheti háttérképnek. Így lesz a gépkocsiból valódi élettér.

A 7 collos érintőképernyős tableten keresztül hozzáférést nyújt a Citroen Multicity Connect elnevezésű, telekommunikációs alkalmazásokból álló portálhoz. A gépkocsiból is egyszerűen használható alkalmazások megkönnyítik a vezető és az utasok életét: legyen szó a legközelebbi benzinkút, szálloda, étterem megtalálásáról, a következő napokra szóló időjárás-előrejelzésről vagy a veszélyes helyekre való figyelmeztetésről. Az alkalmazások minden pillanatban képesek figyelembe venni az autó pillanatnyi körülményeit: földrajzi helyzet, sebesség, beállított útvonal, üzemanyagszint stb.). A szolgáltatás jelenleg Franciaországban és Németországban elérhető.

Vezetés

Az olyan mindennapokat megkönnyítő, hasznos funkciókon felül, mint a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, a motoros csomagtérfedél vagy a tolatókamera, az új Citroen Grand C4 Picasso a következő újdonságokkal szolgál:

- A szegmensben egyedülálló módon 360°-os nézet funkcióval rendelkezik: a gépjármű különböző részein elhelyezett négy kamerának köszönhetően a vezető eldöntheti, hogy a gépjármű felülnézeti, hátulnézeti vagy elölnézeti képét kívánja megjeleníteni. Az elölnézetből készült panorámakép különösen garázsból való kihajtáskor hasznos. A vezető így belátja a gépjármű teljes környezetét, és könnyebben végre tudja hajtani a különböző manővereket.

- A nagyvárosi rengetegben nagy szolgálatot tesz a Park Assist névre hallgató parkolást segítő rendszer, mely segít megfelelő parkolóhelyet találni, majd automatikusan átveszi a gépjármű irányítását függetlenül attól, hogy a járdaszegéllyel párhuzamosan vagy arra merőlegesen akarunk beállni. A vezetőnek mindössze a gáz- és a fékpedál használatára kell figyelnie.

Biztonság

Az új Grand C4 Picasso bővelkedik a biztonságos és stresszmentes vezetést elősegítő – megelőző, illetve vezetéstámogató funkciójú – csúcstechnológiás megoldásokban:

- Az aktív sebességszabályozó rendszer az első lökhárítóban elhelyezett radar segítségével érzékeli, ha az előttünk haladó gépjármű sebessége csökken, és figyelmezteti a vezetőt, illetve az állandó követési távolság fenntartása érdekében a gázpedálra és a motorfékre hatva max. 25 km/h-val korrigálja a gépjármű sebességét. Amint szabad az út, a gépkocsi visszatér az eredeti utazósebességre. A hagyományos tempomat továbbfejlesztett változatáról van tehát szó, amely a legmagasabb felszereltségi szinten szériatartozéka lesz az új Grand C4 Picassónak.

- Az ütközésjelző szintén a karosszéria elején található radart használja; ennek segítségével tudja jelezni a vezetőnek, ha túl közel került az előtte haladó autóhoz. A riasztó 30 km/h sebesség felett működik, és háromféle módon is figyelmeztet: a kijelzőn felvillanó ikonnal, hangjelzéssel és a biztonsági övek megfeszítésével.

- Az intelligens kipörgésgátló rossz tapadású utakon javítja a motor hatékonyságát, úttartását, így növeli az utazás kényelmét és biztonságát.

- A vezetőt és az első utast motorral működő, ún. aktív biztonsági öv védi, amelynek motorja veszély esetén a nagyobb biztonság érdekében automatikusan megfeszíti az övet. Véletlen sávelhagyás esetén az új generációs AFIL video rendszerhez kapcsolódóan a biztonsági öv rezgése is figyelmezteti a vezetőt.

- A belső visszapillantó tükör házába épített miniatűr kamera képeinek függvényében lép működésbe az automatikus fényszóró, mely a fényviszonyoknak és a forgalmi helyzetnek megfelelően automatikusan be-, ill. kikapcsolja a távolsági világítást. A berendezés a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető funkció egy hatékonyabb, újabb generációs változatának (AFIL video) a használatát is lehetővé teszi.

- Az ultrahangos holttérfigyelő rendszer a külső visszapillantó tükör sarkában elhelyezett narancssárga fényű jelzőlámpán keresztül tájékoztatja a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekről. A 12–140 km/h sebességtartományban működőképes rendszer az első és hátsó lökhárítóba beépített

4 érzékelő jóvoltából elöl a visszapillantó tükör vonaláig, oldalirányban 3,5 méteres körzetben, a hátsó lökhárító mögött pedig 5 méteres körzetben tartja ellenőrzés alatt a gépkocsi környezetét.

- A Citroen eTouch szolgáltatáscsomag többek között helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance segélyhívást is magában foglal (a forgalmazó országtól függően). Mindkét szolgáltatás ingyenes, és a beépített SIM-kártyával az év minden napján éjjel-nappal igénybe vehető. A rendszer műszaki hiba vagy baleset esetén lehetővé teszi a gépjármű pontos helyének meghatározását és a segélyszolgálatok gyors riasztását.

Az említett intelligens technológiai megoldások biztonságosabbá teszik a közlekedést a vezető, az utasok és a forgalom többi szereplője számára, és gondoskodnak arról, hogy a vezetés kellemes és gondtalan időtöltés legyen. A 100%-os nyugalom érdekében az új Grand C4 Picassót a bevezetés előtt 3,5 millió km-en – több országban és szélsőségesebb körülmények között is – tesztelték és tökéletesítették.

automozi

Utazás

Az új Citroen Grand C4 Picasso felépítését tekintve tökéletesen új koncepció. Az EMP2 moduláris padlólemez lehetővé tette, hogy az ötszemélyes változat tengelytávját 55 mm-rel megtoldják; így jött létre a kategória legnagyobb, 2,84 méteres tengelytávja (ami egyébként még a C8-énál is nagyobb). A külső hosszméret nem változott az elődhöz képest, az új Grand C4 Picasso:
- kényelmesebb helyet nyújt a benne utazó 7 személynek,
- az első utasülés lehajtásával akár 2,75 méter hosszú rakteret kínál,
- a kategória legkomfortosabb második és harmadik üléssorát adja (a térdnél mért lábtér például akár 217 mm a második, és akár 108 mm a harmadik sorban),
- szintén kiemelkedően kényelmes bejutást biztosít a harmadik üléssorba azzal, hogy óriási szögben nyílnak a hátsó ajtajai, a második üléssor ülései pedig moziszékszerűen összecsukhatók és előretolhatók, így kevesebb helyet foglalnak,
- elődjénél 69 literrel nagyobb csomagteret kínál: alaphelyzetben 645 literes, a hátsó üléseket teljesen előretolva pedig több mint 700 literes a tér.

Optimális méreteinek (4,59 m hosszú, 1,83 m széles, 1,63 m magas), az elektromos szervokormánynak és a 11 méteres fordulókörnek köszönhetően az új Grand C4 Picasso igazán fürge autó, mely bármilyen vezetési helyzethez képes alkalmazkodni.
Az új Citroen Grand C4 Picasso utasterében számos ötletes és praktikus tárolóhelyet találunk. Ilyen például a saját világítással rendelkező tárolórekesz a műszerfal középső részén, mely egy Jack, egy USB- és egy 120 voltos csatlakozót is magában foglal. A gépkocsira csatlakoztatott okostelefon vagy táblagép így rejtve maradhat a kíváncsi tekintetek elől. Személyes holmik tárolására ideális hely a vezető és az első utas közötti konzol, mely elektromosan vezérelt sebességváltóval szerelt változatokon ki is vehető.

További 7 praktikus tárolóhelyek találhatók az első ülések alatt, az ajtókban és a második üléssorban a padlóba süllyesztve, de említést érdemelnek a rakodóhálók és az első ülések hátoldalára szerelt, ledes világítással rendelkező lehajtható asztalkák is.
Élen a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében
A CO2-kibocsátásra vonatkozó célkitűzés elérése érdekében az új Citroen Grand C4 Picassót több mint 100 kg-mal könnyebbre tervezték elődjénél:
- 60 kg-ot nyertek az új EMP2 platform alkalmazásával, melynél egyes alkatrészek alumíniumból, illetve THLE (nagyon magas rugalmassági határú) lemezből készültek, a hátsó padlólemez pedig kompozit anyagú.
- Újabb 40 kg-ot lehetett megtakarítani a külső méretek optimalizálása és új anyagok használata révén (pl. alumínium motorháztető, kompozit anyagú csomagtérfedél).

A kisebb tömegnek, az aerodinamikára fordított figyelemnek (SCx = 0,70) és az optimalizált működésű motoroknak köszönhetően jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás: az előző generációhoz képest a megtakarítás átlag 30 gramm, ami 100 km-en több mint 1 liter üzemanyagnak felel meg.

Az új Citroen Grand C4 Picasso egyébként az első olyan hétszemélyes egyterű, mely 100 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátású belső égésű motorokat kínál. Az új generációs, elektronikusan vezérelt, hatfokozatú sebességváltóval (ETG6) szerelt e-HDi 90 Airdream motor például kilométerenként mindössze 98 g CO2-t bocsát ki. Ehhez vegyes ciklusban 3,8 l/100 km-es fogyasztás társul, ami a kategóriában igazi rekordnak számít.

Az új Grand C4 Picasso motorkínálata:

- valamennyi dízelmotor Stop&Start technológiával kerül forgalomba,
- az e-HDi 115 motor ETG6 váltóval társítva 104 g/km szén-dioxidot bocsát ki (kézi váltó esetén 105 grammot), vegyes fogyasztása pedig 4 l/100 km,
- a BlueHDi elnevezésű motor az Euro 6-os normáknak is megfelel, ráadásul – 150 lóerős teljesítményéhez képest – kivételesen alacsony környezetterhelési mutatókkal bír: CO2-kibocsátása a manuális váltós változatokon mindössze 110 g/km, a legújabb generációs automata váltóval pedig 117 g/km. . A motor ún. SCR (Selective Catalytic Reduction) modullal egészül ki; jelenleg ez az egyetlen olyan technológia, amely akár 90%-kal is képes csökkenteni nitrogén-oxidok kibocsátását, és jelentős mértékben a CO2-kibocsátást is. Az SCR már a motor bemelegedése során is aktív, és a városi forgalomban történő közlekedés során mindvégig működőképes, mivel a részecskeszűrő elé került, olyan helyre, ahol a kipufogógáz hőmérséklete magas. Ezzel az elhelyezéssel javul a motorok hatásfoka, mert nő a kompresszióviszony, és 2-4%-kal csökken a fogyasztás és a CO2-kibocsátás.

A HDi 90 motor kivételével valamennyi dízelváltozaton elérhető hatfokozatú mechanikus sebességváltó mellett az e-HDi 90 és az e-HDi 115 motorokhoz az új hatfokozatú elektronikusan vezérelt ETG6 (Efficient Tronic Gearbox) sebességváltó is kérhető. Ennél a váltónál a vezető a közlekedési helyzet figyelembevételével bármikor kedvére átválthat kéziről automata üzemmódba és fordítva. A sebességváltó „kúszás” funkcióval is rendelkezik, a gázpedál pedig kialakításánál fogva fokozatosabb gázadást és így zökkenőmentes indítást és kényelmesebb vezetést tesz lehetővé. A váltó a dinamikusabb viselkedés és a nagyobb kényelem érdekében pontosabban reagál a vezetői utasításokra. Végül a fokozatváltások optimalizálásának köszönhetően a váltó hatásfoka is javult.

A BlueHDi 150 motor társítható lesz a legújabb generációs 6 fokozatú automata váltóval, amely szintén jelentős fejlesztéseken ment keresztül:
- a belső súrlódások csökkentése miatt kevesebb olajat fogyaszt,
- javult a váltási sebesség,
- a motor apró egyenetlenségeit hatékonyabban nyeli el a rendszer, így csökkent a váltó rezgése is.
Az új automata váltó a Stop and Start rendszerrel is kompatibilis, mivel egy speciális szelep akkor is szinten tartja az olajnyomást, amikor a motor áll.

Úttartás

Az új Citroen Grand C4 Picassónál is a vezetés áll a középpontban. Az elődmodell vitathatatlan kényelme az új generációnál a könnyű és nyugodt vezetés érdekében fürgébb és könnyedebb viselkedéssel és könnyebb kormányozhatósággal párosul.
A súlycsökkentés és a súlypont lejjebb helyezése új harmóniát teremtett a kényelem és az úttartás között. A kellemesebb vezetési élményt és a nagyobb biztonságot ezen kívül a kényelmesre hangolt felfüggesztés nyújtja. Az utóbbiban nagy szerepe volt:
- a függőlegesen elhelyezett lengéscsillapítóknak
- és a kerekek középpontja felett elhelyezett futóműbekötésnek.

citroen-grand-picasso

A modell akusztikai és rezgéskomfortja szintén figyelemre méltó, főbb fejlesztések ezen a téren:
- elektromos kormányrásegítés, mely jobban szűri az út egyenetlenségeit a kormányoszlopban,
- a gördülési zajok csillapítása az első bölcsőnél,
- kétkomponensű rugalmas csuklók a hátsó futóművön.
Az említett javulások többségükben az új EMP2 padlólemez alkalmazásának köszönhetők.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER