2011. február 14. hétfő, 19:17

 

Az elődök, a Xsara WRC és a C4 WRC egyaránt háromszor lettek világbajnokok – ezzel az örökséggel indul most harcba az utód, a DS3 WRC. A FIA új szabályzata szerint elkészített versenyautó a Créative Technologie jegyében fogant.

Citroen ds3 wrc

Rövidebb és szélesebb, mint elődei, 1600 cm3-es közvetlen befecskendezésű turbómotor hajtja. Az új szabályok értelmében kötelezően alkalmazott mechanikus differenciálmű és szekvenciális váltó egyértelműen előtérbe helyezi majd a pilótapárosok kvalitásait.

Sébastien Loeb és Daniel Elena ugyan már a 11. szezonjukat kezdik a Citroën csapatánál, de az idén a fiatal farkasok elánjával vetették rá magukat a felkészülésre. Az új szabályzat, az új autó új motivációt jelent még annak a párosnak is, akik zsinórban hétszer lettek világbajnokok. Mellettük Sébastien Ogier és Julien Ingrassia indul, akik a tavalyi több mint ígéretes kezdés után egyértelmű, biztos helyet vívtak ki maguknak a csapatban, és az idén tovább bizonyíthatnak.

Loeb Elena Ogier Ingrassia

A svédországi VB-futam mindig is különleges próbatétel volt. Az egyetlen stabilan havas verseny a szezonban, hagyományosan északi terep, a skandináv pilóták szinte bevehetetlen bástyája. 1950 óta rendezik meg, s mindeddig csupán egyetlenegy nem északi versenyző tudta legyőzni a hazaiakat – egy bizonyos Sébastien Loeb, 2002-ben, abban az évben, amikor először lett világbajnok.

A két gyári versenyzőpároson kívül két másik DS3 is hadba indult. Petter Solberg és Chris Patterson, illetve Kimi Räikkönen és Kaj Lindström saját csapattal, bérelt autóval versenyeznek. Mindkét páros 250 km-t tesztelt az autóval a verseny helyszínén. Solberg úgy nyilatkozott: nagyon lelkes, meglepte a DS3 WRC remek teljesítménye.


Svéd rally végeredménye:


sved rally vegeredmeny
sved rally eredmenye

Forrás: wrc.com

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER