Címkék: hidrogén | Toyota | üzemanyagcella

2014. június 26. csütörtök, 13:20

 

A Toyota Motor Corporation egy tokiói sajtótájékoztatón bemutatta a tavalyi Tokiói Autókiállításon tanulmányautóként debütált négyajtós, hidrogén üzemanyagcellás modelljének a külső formatervét, illetve ismertette a japán kiskereskedelmi árat.

 

Japánban az autó legkésőbb 2015 áprilisáig kerül kereskedelmi forgalomba, majd nyáron megjelenik az amerikai és európai szalonokban is. Az üzemanyagcellás szedánt Japánban a Toyota és a Toyopet márkakereskedések forgalmazzák. A modell ára körülbelül 7 millió jen lesz kb. 14. 800.000,-Ft, (a gyártó által javasolt kiskereskedelmi ár, amely nem tartalmazza a fogyasztási adót). Az autó kezdetben azokban a régiókban lesz kapható, ahol fejlesztik a hidrogéntöltő infrastruktúrát. Az európai és amerikai árak még nincsenek meghatározva.
A Toyota később közöl részletesebb információkat, műszaki adatokat, pontos árakat, valamint az értékesítési célokat illetően.



A Toyota környezetbarát gépjárművek iránti elkötelezettsége három alapvető pilléren nyugszik: a változatos energiaforrások hasznosításán, a kiváló hatásfokú, csekély károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésén, és az ezen járművek népszerűsítése révén elérhető, valós és pozitív környezeti változások elősegítésén.

A hidrogén különösen ígéretes adottságokkal rendelkező alternatív üzemanyag. Elsődleges energiaforrások széles választékából előállítható, beleértve a nap- és szélenergiát, emellett könnyen tárolható és szállítható. Sűrített formájában energiasűrűsége meghaladja az akkumulátorokét.
Ráadásul nem csak háztartási és autóipari üzemanyagként rendelkezik komoly potenciállal, hanem egy sor egyéb felhasználási területen – például nagyüzemi energiafejlesztésben – is hasznosítható.

A Toyota több mint 20 éve foglalkozik üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A Toyota üzemanyagcellás rendszere a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása révén elektromos áramot termelő, szabadalmaztatott üzemanyagcella-tömbből, valamint nagynyomású hidrogén-tartályokból áll. A Toyota Japánban és az Egyesült Államokban már 2002-ben megkezdte a „Toyota FCHV” üzemanyagcellás szabadidőjármű korlátozott lízingjét.



Az üzemanyagcellás rendszer 2002 óta jelentős fejlődésen ment keresztül. A bemutatott szedán a benzinmotoros modellekhez hasonló teljesítménnyel és hatótávolsággal rendelkezik, és mindössze három perc alatt feltölthető. Az autó menet közben semmi mást nem bocsát ki, mint a hidrogén és az oxigén egyesülésekor keletkező vizet.

Az üzemanyagcellás gépkocsik hozzájárulnak az autóipari üzemanyagok változatossá tételéhez, működésük során nem bocsátanak ki szén-dioxidot, sem egyéb károsanyagokat, miközben a belső égésű motorral szerelt gépkocsikhoz mérhető használati értékkel rendelkeznek. A Toyota véleménye szerint a technológia hatalmas potenciállal rendelkezik, és az ilyen, környezetbarát gépkocsik optimálisak a fenntartható mobilitású társadalom népszerűsítésére.

„Rendkívül izgatottan várjuk az üzemanyagcellás technológia érkezését. Természetesen még számos kihívás áll előttünk, mint például az üzemanyag-töltő infrastruktúra rendelkezésre állása, vagy hogy a fogyasztók behatóan megismerjék a technológiát. Ugyanakkor a hibridekkel szerzett tapasztalatunk felkészített bennünket arra, hogy egy merőben új technológiát vezessünk be a piacon. Európában lépésről lépésre fogunk haladni, fokozatosan, egyes piacokon fogjuk bevezetni a gépkocsit. Hiszünk azonban, hogy a jövőben a hidrogén egyre népszerűbbé válik, mint autóipari üzemanyag” – mondta Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe helyettes elnök-vezérigazgatója.



A Toyota-csoport tagvállalatai egyéb, hidrogénhez kapcsolódó kezdeményezésekben vesznek részt, a háztartási felhasználásra szánt üzemanyagcellák fejlesztésétől és tesztelésétől kezdve az üzemanyagcellával üzemelő villás targoncák vagy buszok fejlesztéséig.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER