2013. szeptember 21. szombat, 11:12

 

A Toyota Corollát 47 évvel ezelőtt 1966-ban mutatták be, ezidáig több mint 40 millió kelt el világszerte belőle, Magyarországon 47.211 db. A jelenlegi modell a 11. generáció, mely 16 gyárból kerül ki, s a világ 150 országában kapható.

uj-toyota-corolla

A Corollát eredetileg arra tervezték a ’60-as évek közepe táján, hogy megfeleljen a munkahelyükre ingázó japánok igényeinek, az autók kezdetben hátsókerékhajtásúak voltak. Az ötödik generációt 1983-tól már a coupékon kívül elsőkerékhajtással szerelték. Azonban ekkor jelent meg a legendás AE86 (FR Corolla Levin) a Hachi-Roku. A név jelentése 8-6 japánul. A Corollából WRC autó is készült (1997.).
2007-től jelent meg az Auris, a Corolla három és ötajtós európai változata. Az Európán kívül forgalmazott lépcsőshátú modelleket továbbra is Corollának hívták.

toyota-corolla-elso-generacio


Dizájn
A Corolla 11. generációja modern új külső formatervet kapott, az autó 4620 mm hosszú, 1775 mm széles és 1465 mm magas, 80 mm-rel hosszabb és 15 mm-rel szélesebb lett elődjénél, ugyanakkor 5 mm-rel alacsonyabb. A hátsó túlnyúlás 25 mm-rel lett rövidebb, az első túlnyúlás 5 mm-rel hosszabb, a tengelytáv 100 mm-rel nőtt.

toyota-corolla-1913


A Keen Look és az Under Priority dizájn-alapelvek átformálásával új helyre, a felső légbeömlőre került a hangsúly, mert ez a kialakítás sokkal inkább hangsúlyozza az autó presztízsét. Az új fényszóróházakban kapott helyet a halogén tompított világítás, valamint a 4 LED-egységből álló nappali menetfény. A lökhárítót felfelé átszelő karaktervonalak alkotják az alsó légbeömlő trapéz alakját, metszéspontot képezve a fényszóró és a felső hűtőrács találkozásánál, majd pedig törés nélkül futnak át a motorháztetőn egészen az "A" oszlopig.

Oldalnézetből feltűnik, hogy az első és hátsó lámpatesteket egy határozott ív köti össze az ‘aero’ sarokkialakítással; ez a dizájnelem kiemeli a Corolla első és hátsó túlnyúlásainak rövidségét. Az autó oldalnézetét még mutatósabbá teszi az első kerékjárati ív tetejétől a hátsó lámpatestig végigfutó övvonal.




A Toyota Under Priority formanyelvének trapézmotívuma hátul, a rendszámtábla körül és a hátsó lökhárító alsó részén is megismétlődik. A csomagtérfedél hátsó peremének éles vonalát kiemelik az új, széles hátsó lámpatestek, amelyeket a rendszámtábla fölötti krómozott díszléc köt össze. A csomagtér befogadó képessége 452 liter.
Az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően az új Corolla légellenállási együtthatója (Cd) jelentős mértékben – 0,29 értékről 0,27-re – csökkent.
Az új Corolla kilencféle külső fényezéssel rendelhető meg, amelyek közül négy szín – a Gyöngyfehér, az Avantgárd bronz, a Sötétkék és a Sötét acél – új a palettán.




Beltér
A kabin tágasabb és komfortosabb, a hátsó lábtér jelentős mértékben bővült, az ülések kényelmesebbek lettek, és a csomagtér befogadó képessége is nőtt. A vezetőülés magassága 15 mm-rel szélesebb tartományban, 60 mm-en állítható, s az első ülések 260 mm-es úton (+20 mm) állíthatóak hosszirányban. A hátul ülőket tágasabb és komfortosabb tér öleli körül; a hátsó ülések csípőpontja 70 mm-rel hátrébb került, így az első és hátsó üléssor között mérhető távolság 75 mm-rel nőtt.







Az új műszerfalat erőteljes, vízszintes vonalak uralják, szélesnek láttatva az autó utasterét. A lágy tapintású, tükröződésmentes anyaggal burkolt felső rész törésvonal nélkül fut végig a vezető előtti műszeregység fölött; a műszerfal elülső domborulatát látványosan ellenpontozza a zongoralakk fényezésű középkonzol homorú felülete. Az új dizájn robusztus jellegét még inkább kiemeli a kabin teljes szélességében végigfutó ezüstszínű díszléc, amely egy alsó és egy felső zónára tagolja a műszerfalat.
Az új utastér színkombinációi közt két árnyalat található: az elefántcsont és a fekete.




Az új Corolla három felszereltségi szinttel rendelhető meg: a Live (belépő), az Active (közepes felszereltség) és a kínálat csúcsát jelentő Lounge (magas felszereltség) változatban. A Limited a flották felszereltsége.

Felszereltségek főbb elemei a teljesség igénye nélkül
Live: RDS CD-s rádió  MP3 dekóderrel, AUX és USB bemenet, 12 Voltos csatlakozó, manuális légkondicionáló, mélységben és magasságban állítható kormányoszlop, magasságban állítható vezetőülés, elektromos ablakemelők elöl, 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámla, szervokormány sebességfüggő elektromos rásegítéssel, hegymenet elindulássegítő sendszer, hátsó ködlámpa.
Active (a Live felszereltségen felül): bluetooth kihangosító és audiokapcsolat, hangvezérlés (csak 1.6 Valvematic), kétzónás automata légkondicionáló, hátsó elektromos ablakemelők, első ködlámpák.
Lounge (az Active relszerentségen felül): sebességtartó és sebességhatároló automatika (kivéve 1,4D-4D), ülésfűtés az első üléseken, bluetooth kihangosító és audiokapcsolat, tolatókamera, SIPA automata beparkoló rendszer, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró bekapcsolás, Toyota Touch 2 (6,1” színes WVGA érintőképernyő.


Motorok

Az új Corolla kétféle 1.33 Dual VVT-i (99LE, 128 Nm, 5,6 l/100 km), 1.6  Valvematic (132 LE, 160 Nm, 5,6 l/100 km) benzinmotorral és 1.4 D-4D dízelmotorral (90 LE, 205 Nm, 3,8 l/100 km ECO, S&S Start-Stop motorleállító és újraindító rendszerrel szerelt, az e-nélkül szerelt változat gyári adata 3,9 l/100 km) kapható. A kisebbik benzinmotor kéziváltóval, a másik kettő automata váltóval is rendelhető.

Árak

Az új Toyota Corolla indulóára a kisebb benzinmotorral 4.730.000,-Ft, a dízelé 5.305.000,-Ft. Az ECO változat S&S rendzserrel szerelt 80.000,-Ft-tal került többe. A felső ár pedig 6.930.000,-Ft a dízelmotorral, automata váltóval és legmagasabb felszereltségben.
A garancia 3 év/vagy 150 ezer km, továbbá garantált visszavásárlási árat ad a gyártó a vásárlóknak.

toyota-corolla-arak


Biztonság
A Corolla teljesítette a gyártó várakozását, az EuroNcap törésteszt eredménye 5 csillaggal zárult. Felnőttutas védelem tekintetében 94%-ot kapott az autó, gyerekvédelemre 82%-ot, gyalogosvédelem 67%, a vezetéstámogató rendszerek 66%-ot.




Passzív védelem

Az új Corollában 7 SRS légzsák található: légzsákok elöl a vezető és az első utas előtt, vezetőoldali térdlégzsák, kétkamrás oldallégzsákok az első üléseknél, és az utastér teljes hosszában végigfutó függönylégzsákok.
A Corolla Ostorcsapás Jellegű Sérülést Mérséklő (WIL) első ülésekkel szerelt.

Aktív biztonság

A szervorásegítésű, új generációs ABS fékrendszerben elöl 277 mm-es hűtött féktárcsák, hátul pedig 270 mm-es tömör féktárcsák találhatók. A jármű alapfelszereltségéhez tartozik az Elektronikus Fékerő-elosztóval (EBD) kiegészített Blokkolásgátló Fékrendszer (ABS) és a Vészfékasszisztens (BA). Az autóban széria a Kipörgésgátló (TRC) és Járműstabilitás-vezérlés (VSC) is. A VSC-vel felszerelt járművekben továbbfejlesztett Hegymeneti Elindulássegítő működik.

corolla tipusok


Célközönség

A Toyota az új Corollával számít az eddigi Toyota-, és Corolla vásárlókra. A szedán elegáns kiállása mellett a megbízhatósági jó hírnév, optimális üzemeltetési költség és más márkákhoz viszonyított magas maradványérték miatt a Toyota reméli, hogy mind a magánvásárlók közül, mind pedig a flottapiacon új vásárlók választják, majd az új Corollát, az utóbbi esetben 1 autó vásárlása esetén is adnak flottakedvezményt.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER